28 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

28 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

z l eee HUN Sakite — & f Meslek. Araştırmaları Hollanda'da Eyib H. Akman -- Ödemiş Holanda mektebceiliğine aid bir grafik.. Okul çağında olanlar 1,214- 9IT. Okuv nlzbeti & 80 okuv borçluluğu 714 Okuv Kuorumu Ana okulu (A) Ana okalları özlendir, özlen bakımlarla yaşatılımıktadır, ge neldir, ukçasızdır. Buraya 3 yaşındaki çocuklar gider. Ana okullarında Frölbel ve Montes Borl elstemleri tatbik edilmek tedir. İlk Okullar (B) Çocuklar yedi yılbk ilk oku u bitirmiye — borçladarlar, İlk | ökullarda Lighart, Momtessori, | d, b, b, gönün pedagoklarının gördemleri günden güne geniş tetbiket — alam — bulmaktadır, Dalton plânı daha ziyade orta okullarda tatbik edtlmektedir. Altıncı sınıftan çocuklar: 1 — 5 yıllık orta kız okuü: Tuna; 2 — 6 yıllık klâsik gimna ziume (C) 3 — 2 yıllık iseya (D) 4 — 53 yıllık hooger Bur- gersehool (E 1. E 2. E 3.) 5 — 34 yılbık iik okulun yüksek bölümüne (G) 6 — Herhangi bir meslek okulüna (A.LI.K.) geçebilirler. İlk okulan yüksek bertebi Bölümünc yaşayışını en #meli kestirme — yollardan kazanmak fetiyenler girerler. Ba kurumun programına — moderüâ- ölller de İdare odalarında | demiryollarında almak istiyenler 4 yıl okuvu bitirmiye borçludurlar, Burayı bitiredler muallim okuluna (P) girme önenini (Hak) kazanırlar Orla okuv (C.D.E.) 6 yıllık yıllık Hoogere Bürgerschaolla- rıb yapıbaşında 2 yıllık İiseler de vardır. (D) İkl sonra okuv İşi ikiye bölünür, A 4 yıllık gimnazlüm (C2) 3 yıllık Hoo gere Burgersehool (E) bölüm. lerine ayrılır. Bazan Hoogere Burgerschoolun okuv çağı 4 yıl sürdüğü de - oluyor. Bütün okuv çağı 3 yıl olan H. B. lerin yanı başında okuv çağı 5 yıl süren Hoogere Buürgersbho öller de vardır. (E 3.) beş yıl- hk H. B. let a) fiziko - mate matik Ve b) Ökonomik - edebi bölümlere ayrılır. İlk üç yılda öğrenceler — geneldir, iki yılda bölüme göre özlenleşir. Hollanda'da 106 aym (b), 10 (a) ayn, ab bölümlerini konulmuştar. veya yumuş gimoszlum ve & son —kucaklıyan 47 de Hoogere lar devlet caret adamları yetiştirirler, (D) Lisesi talebesl üniverslte ve akademilere anıklar (C) gim nazlumu, okuüy çağı altı yıl sürer, edebiyat ve faâl bölüm. lerine ayrılır. Yüksek okuv (T) beş fakülte, okulların da 7 memurları İş ve ti- Ünivereitelerin politeknik lümü vardır. yüksek okulları — ve yumuş — alacaklarını kurumlar da bulunduğunu ben- gileşmeliyim. Muullimleri (Pı. P 2) Muallim okulları (P) nn okuv çağı 4 yıl sürer, Bu kuruma girebilmek için yüksek kerteli ilk okul Hoogere Bur- geraehool — bitirmiş olmak ge rektir. Burayı — bitirenler İlk okul. larda muallimlik yapmak öne- nini kazanırlar, yüksek kerteli bö eğrı kültür, — ticaret aniklemnı — İşi ilk okullarda muallimlik etmek | lstiyenler yüksek musllim oku- Tanun özlen bölümünde 3 yıl okumya borçludur. (2.) sözü geçen ilk okullarda çevirgen İmüdür| olmak fatiyenler her halde Almanca, İngilizce veya Fransızcadan birini pek iyi bertede bilmesi gerektir. Çevir- gönlerin geniş bir kültür aa- hibi olması Glkü ve karekter lerile kenditi iyi tahıtınış kişi- ler olması aranmaktadır. Orta okul muallimleri üniversiteler. de, yüksok kurumlarda yetiş. mektedir. Meslek okuvu Metlek okullarında erek genç liği meslek, san'at, yüzme ev işleri, ekim, d. b. b. işlerini anıklamaktadır. Meslek okuvu a) okullarda b) çırak kursla- rında gösterilmektedir. Gündüz. lök gecelik adile ikiye ayrılan meşlek okavu yüzde 70 dev- letin yözde 30 yerli elgünün (Halo — omuzlarındadır. Bütün meslek okullarının nesıl gittiği: ni devlet kontrol eder. Gündüz okulları Aşağıdaki bölümlere ayrılır: 1 — Erkek çocuklar meslek okulları (1) 2 — Erkek çocaklar meslek okulları |I), için için 3 — Kızlar için meslek ve san'at okulları |J| Erkek çocuklar için olan meslek okulları türlü maran- gözlük ve demircilik işlerini, 'ı_,,'_ okulları da terzi- | oğulları Alpseymen, Bublardan' büşka | Öda yetiştiren | Söyâdlârıüı Kutüğe Yaz- dıranlar (9) Bin Oldu. Mektebeilik Nasıldır?| ... .a a n yazdırılan soyadlarının miktarı (9000) £ bulmuştur. (Son yirmi saat içinde soyadlarını kütüğe yazdırmış olan Bayan ve Bay- ların adlarını yazıyoruz: A Kemoraltında — Kadir Mehmed Atmaçaçı, İsmetpaşa mahallesinde 10 numarada Akif Açıkel, ruda Mebmed Akkirpi, Mersin oğlu Burnava'da 9 uumu | li'de şimendifer caddesinde 37 nuvmarada Şakir Öğünçbilek, Hecialtefondi caddesinde Hasan oğlu Halil İbrahim Oğuzbigi, Bostanlı'da 258 numarada Fuad İnhisariar Akince, Haltl kontrol âmiri — Talât Devlet —demiryollarında oğlu Derviş Açıkbaş. T Meyveter gümrüğü caddesin de kahvecibaşı İbrahim Tan- yalçıa, Aydın demiryollarında hareket dairesl reis Mustafa Esad Tahsuğ, Karşıya ke'da Türkbirliği mektabi ha. demesi Mustafa Araz, Narlıde. re'de Aşağı maballede Hüseyin oğlu Ali Aşık. muayiri I İkiçeşmelik'te Şerifali soka 34 numerada Ahmed Hdır, Birinci hukuk mahkemesi tüütünlükelüde | zabıt kütiblerinden Hasan İşım, Işıklar köyünde İbrahbim İşıklı, Alaybeyinde 88 sumarada Salih | Ta, Makara sekağında 185 n Burna Hüseyin Işıkoğlu, Salhane'de 15 numa- rada Receb Tmmik, Ahmedağa sokağında 68 numarada Ali oğlu Ahmed İrgil, Gümrük muhafaza memurlarından Sü- leyman Ali Iyılmak. G Cumaovasında muallim Fik. riye Gülsevin, Bayraklı'da Mu- rediye caddesinde 8 numarada İzzet Köçükçetin, Karataş'ta İhsan göktan, Şaban gürbüz oğlu, Aydın — demiryollarında hat çavaşa Mehmed gencenli, marada Ali Rıza İriz, va'da — Manifaturadı gümrük komisyoncularından Fe- ridan gökter, Yapıcı oğlu ma hallesinde Ali Gedikoğlu, Karşı yaka hat boyunda 76 numurada İbrahim geleç, Burnava'da Hi lâl sokağında sokağında 8 nu- marada Hasan Genişol, H Osmanzade mahallesinde Yalı caddesinde 1ddâ numarada Mah mud Hortaştan, Kahramanlar mahallesinde 125 — numearada Hasan — Hayıt, Halilrifat paşa caddesinde 116 numarada İshak, Honça, Tahmil ve tahliyede Halim Hataneci, İstanköy soka- ğında 16Ö numarada Abmed oğla Ali Haytoğlu, Birinci kor: Hk, kunduracılık, — matbaacılık d. b. b. Ihtisas işleri öğretir. Kız san'at okulu, kızlara ge- rekli olan meslek ve san'at işlerin her türlüsünü — belletir. Gündüz okullarına girebilmek için İlk okulda okumuş olma- ları en azdan 12 yaşında bu- Tonmaları — gerektir.. Gündüz okullarında 12 den 20 yaşına kadar öğrenecek alınmaktadır. Gece okulları (M) Ba okullar aşağıdaki bölüm lere ayrılır: 1 — Erkek çocuklar meslek okulları; 2 — Etkek çocuklar özlen gece dersleri. için için okullar (R) donda 146 numarada Hasan Şevki Haner, Borsa simsarla- rından FHf ve M. Roşad Hi tay, Devlet demiryollarında Hü- sameddin Hepgül, Tepecik ma halletinde Salih oğlu Ahmed Haskar, Hacımahmıd oğulla. rından Adil Hemsen, Çine'li Mehmed Emin oğlu famsil Bemşen, Selçak sokağın da $0 namarada Ali Ahmed Hitta, Telgraf memurlerından mütekaid Şekir Hasgör, M. M. yüzbaşı alay, buturada Harman, İzmir Faikpaşa Ab dülâziz Heybeli, Akşam soka gında 11 Mülike Hearzem, Adliye mübaşiri İsmail Heki, maballesinde numarada i Tuzçu sokağında 7 numarada lemail Hakkı ilçi, Devlet demir yollarında Mazhar ve kardeşi Abdurrahman inel, Maliye me- murlarından M, İzzet izi, San- at mektebi — muallimlerinden Yusuf iyisan, Natırzade mahal lesinde 30 numarada Yusaf ic ten, Bursa malları ticarethane- sinde İ. Etem ipekman, Erkek | Na liaesi riyaziye —mualli ilker, Erkek lisesi dahiliye şefâ | Âuf isen, Burnava'da İncsoğla Müztafa ince, Foettah sokağında | 29 Dumarada Hatice itilirma Şayeste sokağında 71 numarada A, Büseyin Istemihan, Halka pınar'da İsmsil Hakkı polla 277 Niyazi İzci, Belediye memurlarından 58 Mulilddin işcan, gardiyan Murtaza İzgü, Polls 109 Kadri intepe, Emrazı- sariye hastanesinde Hüsnü idil, Rayegân sokağında 5 numarada Mehmed İvren, Alsancak vapur fakelesinde — başmemur — Rifat Iyison, Karakol sokağında 85 numarada Kâzım incekara, Ka- rataş tramvay caddesinde 51 numarada Yusuf İzzeddin İleri, Karşıyaka'da Müsavat sokağında Kazancı Mehmed Ali İri, 32 numaralı İtfalye memuru Hü- seyin ileri, Devlet demiryolla- rında kazancı ustası Ahmed işcanlı, Cemal Cendeli hanında 15 mumarada Sadık — iplikçi, Tamirhanede M. Haosan JIzgı, Maliye memurlarından İsa Zeki fpekli, Devlet demiryollarında #tıbar vezmedarı Elilmi ilkin, Karataş'ta Ortamekteb muallimi Fikri inalöz, Halilrifatpaşa cad. desinde 12 numarada Recal Sadri, Rüşdü, iltenbostan, Ma.- Bye kırtasiye deposu bekelle- zinden Receb ipekliler, Halil. eğa sokağında 12 numarada İbrahlm İzla, İnhisar — tütün fabrikasında bekci Cuma - Ali imre, Devlet demiryollarında Kâmll Ildış, Rayegân sokağında 85 mumarada Ali Şefik İsfen: Gece dersleri gündüz bir iş başında olanlar için açılmıştır. Gündüz. — okullarının — talebesi gece deralerine alınmazlar. Ge. ce derelerine alınabilmek için ilk okulu bitirmiş olmak şart- tır, Gece derelerine devam eden- lerin yaşı 1421 arasındadır. Meslek okullarında okuv ça: gı erkeklet için 3-4 yıldır. Kızların gündüz meslek okul- larına devam borçloluğu 14 ypıl sörer. Gece dereleri erkekler için 4 yıldır. Bunlardan başka orta kertell — meslek okulları da vardır. 1 — Orta kerteli teknik buraya iik okulun Üüi RASü inanlı, Alman-Leh |Münasebatı.. ——— . .— — Başı 1 inel sahifede — | Açık vetasrih edilmiş kararlar | karışık şekilleri yüzünden çok zaman — hakiki — mabiyetlerini kaybeden uluslardan daha emin | bir surette amaca sevkederler. Lehistan ile Almanya karşılıklı, | anlaşamamazlıkların — halli ile scun sulhunun İstikranna gi- den yola girmişlerdir. Varşova, 26-(A.A) — Yarı resmi Polaka, Berlin mnhabi rinin bay Hitler'le yaptığı bir mülâkatı neşretmektedir. Bay Hitler Nazi rejiminin Lehlstana karşı eskiden takib edilen siya | sayı reddedib etmediği sualine | çu cevabi. vermiştir: Nazl rejimi, mazinin hatala- rında kat'iyyen serar etmemek azmindedir. Ve Lehlistan - Al man münasebetlerinin tanzimi yolundaki teşebbüsü de bu az- min tezahürlerindendir. Belediye Beş Yılhık Bir Iş — Başı 1 İnel sahifede — - ağaçlandırılması, yangın - yerle- rinde spor sahaları, müzeler vöcüde getirilmesi gibi mühim (işler vardır. Sıhhat ve İtfalye daha mütekâmli bir şimdiye kadar bharltası yaptıcılmamış olan yer | lerin barktaları yaptırılacak, çe- hirde nme kadar bataklık varsa hepsi kurutulacak, ve — bütün bu İşler beş genede, acele ya pılması lâzımgelenler tercih edil | teşkilârı şekle konacak, mek süretile meydana getirile: cektir. Beş senelik İş programı ha zırlandıktan sonra bastırılacak, şehir meclisi azalarına, İzmir. deki bütün mübendlislere ve şehir işleri hakkında değerli mütalealarından — istifade edile- cek, kimselere dağıtılacak, mü- taleaları alımacaktır. Şehir meclisinin gelecek ni. san toplantısında da beş senelik İş programı konüşulacak — ve onandıktan sonra tatbika baş- lanacaktır. Mahkümiyet,. 12409 lira 84 kuruşu zimme- tine geçirmekle suçlu Menemen posta ve telgraf eeki müdürü Bay Sabrinin Ağırcezada nak. zen geçen duruşmüsında — bir Bene, iki ay hapsine karar vo- rilmiştir. Boy Sabri müddetini doldurduğundan serbest — bira: kılmıştır. aa diyaroğlu, Burnava'da mücadele fstasyonu müdürü Nihad Şevki iriboz, Kemeraltında — paçacı Maksad idikut, — Eşrefpaşa'da birinci çıkmaz sokağında 17 numarada Şükriye İrge, Kâğıt- hane caddesinde 142 numarada Hacı Atiye (Vonuz) soyadlarını almışlardır. yüksek kertesinde — olanlarla Hoogere Bürgersehoolun üçün- cü yılımı bitirmiş — olanlar alı- mır; burada okuüv çağı 4 yıldır. 2 — Denizcilik okulu (0) 8 — Denizcellik ustalar oku- la (L) balıkçılık okulu. Bu 2.3 yıl sürer. Buralara girebil. mek İçin ev azdan İlk okuvu bitirmiş olimak gerektir. 4 — 3 ypıllık orta kerteli güzel san'atlar okula (S) tica- ret okalları genel kültür ku- rumlarından — sayılmaktadır. Okuv çağı sürer, yüksek tlca- ret okulu (H1) 4 (H2) ve 3 (H3) yıl süren orta kerteli ti. caret okulları vardır. Bunlar: Eke Programı Yapıyor Dış lşleri Bakanımız Geldi. —— - 6 . ga— — Başı 1 inci sahifede — Rüşdü —Aras dün Bay Yevtiç He mübim —mülükatlardan bu.- landuktan sonra Sofya yolu ile İstanbul'a hareket etmiştir. Ken: disi orada Bulgar hariciye nazırı bay Batalof ile de görüşecektir. Türkiye dışarı İşleri bakanı, uluslar kurumunun — bu İçtima İçtima devresinde elde edilmiş neticelerden memaun kaldığını söylediği gibi Balkanlar karenetinin müsald bir surette tekâmülü bahslnde do nikbinlik göstermiş ve bu mukarenetin Moyıs ayında Balkan anlaşma: sının Bükreş'te yapacağı top Tantıda daha müsbot şekil ala- cağını söylemiştir. Müsamere Göçbeyli Gençleri Büyük Muvaffakı- yet Gösterdiler.. Bergama'nın — Turanlı yesi — Altıntoprak spor — birliği hasılâtı Kınıkta'ki yeni fırka binası daşaatına — sarfedilmek üzere Kınık'ta bir. müsamere “Zafer,, vo “Babam olaa — vurürdüm,, — piyeslerini temeall etmiştir. Müsamere çok parlak olmuş ve iyi alâka gör- müştür. Seyirellerden — birçoğu oğlamıştır. Vilâyet umumi mec- mu: vermiş, Hisl azasından bay Süleyman bile bir nutuk — söylemek İste- miş ve duyduğa fazla heyecan- dolayısile ancak Göçbeyli (Tu- ranlı) genclerini takdirle iktifa etmiştir. Geçenlerde bu müsa: mere Göçbeyli'de verilmiş ve Kaymakamla — Bergama — fir: ka relki bay Hamdi tarafından hararetle alkışlanmışlardır. Gencler Kınık'a 77 kişllik bir kufile halinde gitmişlerdir. Belediyede çay ve Kıpık C. H, F. idaresi — tarafından da ziyafet verilmiştir. C. H. F. Konya kurumlarda okuv çağı | Kongresi Toplandı. resi vilâyet idare beyeti buşkanı Bay Şevki Ergab'un başkanlığı altında açıldı. İdare bheyetl ra: poru okundu ve üzerinde görü- şüldü. Büyüklerimize kongre nâmına telgraf çekilmesi teklif sürekli alkışlarla onaylandı. Ayrılan encümenler — yarın öğleden sonraya kadar tedkik. lerini ikmal edecek ve ikinci toplantı yarın aat 14,30 da yapılacaktır. Bugün mümessil- lere - vilâyot idare heyetince Ördüevinde öğle yemeğl vorll. miştir. Yemekten sonza mü. meesiller — Halkevine giderek Halkevinin mesalıl hakkında t almışlardır. dan başka İlk ve yüksek ker- toli ağrı kültür. okulları (N) bulundağünu bengil»smeliyim, Sınaklar İlk okullarda sınak yördemi yoktur. Orta okula girecekler bozı yerlerde esınakla alınırlar. İlk okulun yüksek kertesini bitirenler emaktan geçer dip- loma alırlar. Hoogere Burgersc- hollara talebe sınakla almır. Bu kurumlara gireceklerin oku- dukları ilk okul çevirgeninden istidat ve kabiliyet — özlenlikle: rini belgileyen ayrı bir belge getirmesi de İstenmektedir. Li- Bo ve gimnazlam talebesi 8 yıl okuvan bitiminde bakalar- ya vermiye boçludur.