February 8, 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

February 8, 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

! 8 ŞUBAT Şakalaşma Berberler Herşeyi Na- sıl Bilirler?.. Bir İstanbul berberi bir ga Zeteciye demiş ki: “—Ben berberim. Mesleğim son derece memnunum. berberlik en yüksek, h ülvi, en büyük — meslekler: biridir. Berberler dünya- Bi en malâmatlı İnsanlarıdır. on Ünliversite bitirseniz bir berber kadar — malümat sa- İ olamazamız. . Doğru söze ne denir? İstan- bul berberinin - sözlerinde biç Yalan yoktür. — Yalnız — İstan- bul'da değli, acanan ber tara finda, — berberlerin hepsi — bil- , herşeyli bilirler. Sabah fan akşama kadar — dükkânla: Tindan bir yere çıkmadıkları 'lldı_ meselâ İzmir'in içinde bitenlerin hepsini benden, Vzden evelce İşitirler. Ben gazeteciyim. Girib çık Tadığın yer yoktür. — Fakat fusunu söyliyeylm: Berbe- Timden aldığım haberler kadar Mevsuk malümatı — biçbir yer- © alamam, İüraf ederlm ki, berberlerin lağı gazetecilerinkinden daha deliktir. Berberlerin çeneleri Avukatlarınkinden daba İşlektir. arım saatlik bir traş esnasın- da, tize yedi mahallenin içini, diğım anlatırlar. Karı-koca kav- galarını bütün - tafeilütile bilen erlerdir. nbul berberi çok İyi söy- Üyor. Günde her çeşit ve her - Meslekten adamla konuşan bir berber elbette bir üniversite Mezanundan — daha çok malü- Math olar. Tevekkeli değli, tökiden evlenmek - İstiyen bir dG"kıılı,-ı berberden — sorar- larmış, İzmir'de spor dedi-kodusu mu, Yar? Buyurun beraberce berber a — gidelim ve bizim berberi dinliyelim. O, #ize spor dedi kodüsunun — içyüzünü her: Kesten daha iyi, daba mükem- el anlatır. — Berberin bildik- mıntaka heyeti bile bil Mez, Salt bu kadar da değil. Mesolâ: Vilâyet umumi mec İla seçtmi yapılacak. Aza olmak I.ıi'llıtiı kimler olduğunu TMerek ediyorsanız, hemen Ke- Meraltındaki berberlerden birl- Re oğrayınız ve bir tıraş olü- huz, Berberiniz sizi tıraş eder- D, ayak üstü öyle bir İete Yapar ki şaşar kalırsınız. ü tbul berberi diyor ki: — Sporcudan sporan ince- öme doktordan — tababet, #öyeni hukuk, mühendisten Ye, kimyagerdon kimya, Cüda; tastan müsiki, tiyatro- Öğreci,, bnenin — marifetlerini Diriz. Düşünün: Her gün Yüzlerçesini — öğrensek senelik bir berber he- '& ne mübhim malümat eder.,, T berberleri çok severim. ten kibar, temiz, lâf söy- ı.:”h' bilir adamlardır. Size "."_' dört bucağından hava u.""lüıiılu. Böyle Insanları Te fovmez.. Gazetecilerin çe- Yoktur. Berberletle gazetecl- Ayrıldığı nokta burasıdır. yer İse şudur: 10—" temin $imdi yazunı bitirir.bitirmez, Tt dükkânına gideceğlm. 'm bütün mulümatı İzmir 'elerinin şehir — muhabirle- Günün Şar du Grip Hastalığı Ve Mektebler —at . ge e— Sıhbat ve İçtimat Muavenet müdürlüğünde toplanan vilâyet hıfzissihha meclisinde grib ve diğer metvsim hastalıklarının salgın halinde bulunduğu naza n dikkate alınarak İzmir be lediyesi hudutları dahilindeki mekteblerin bir bhaftta müd- detle kapatılmasına karar — ve: rilmtştir. lzmir belediyesi hududunda Karşıyaka da — vardır. Fakut Bucu ve Burnava mektepleri ile civar köyler — mektebleri yoktur. Onun için bu mektep: lerde derslere devam edilecektir. Şehrimiz Sıhhat ve içtimal musvenet müdürü doktor bay Cevdet Saraçoğlu Dantepo, İnö nü ve Hâkimiyeti Milliye mek teplerini tef tiş etmiştir. —— Büdaverdi Motörü Cinayeti. Motörde Saklananı Kimse Göremezmiş.. Bundan beş yıl evvel Hüda- verdi motöründe Recep kap tanla tüccardan Cemal ve Ha HD öldürmekle suçlu Osman kaptan ve Çipinoz Ahmed'lin duruşmalarına dün ağırcezada de- yam edilmiştir. Dünkü duruş- mada müdalea şahidi sfatile Hüseyin kaptan dinlenmiştir. Şabit suçla Osman kaptanın motörünü gördüğünü ve bildi. gini, uzunluğunun 10 — 12 met- re kadar olduğunu, motörün döz ambar teşkilâtı bolundu gandan bu ambarda oturan tn- sanların dalma görülebllecekle: rini, ambarın İki metre kırk santim genlişliğinde olduğunu, adetâ bir kayıktan hiç farkı bolunmadığını söylemiştir. Şahidin bu Hfadesi; suçlunun motörde bir kimas saklanacak olursa görülmemesine imkân olı mıyacağı hakkındaki sözlerini teyid ediyordu. Diğer müdafan p'l:idl A'll ka lmemişti. tanbul'a ;Iı::: g'lılııgu anlaşılmış ve mahkemece zorla getirilmesine karat verilerek duruşma başka e bırakılmıştır. Handa Bir Aile Faciası Oldu. 1 erkek karısını vurdu Peştemalcılar'da Alipaça ha: nında kiskançlık yüzünden bir vak'a olmuştur. Hanın bir oda: sında karısı bayan Zehra ile oturan Mehmed oğlu Abdül. kadlı; gece — otorduğu odaya irmek için gittiği srada lâm. Lrı:: kısık ve odanın da ka- palı olduğunu görmüş, hayrete düşmüştür. Biç sesini Çıkarımı- yarak kapının yanında bekliyen Abdülkuadir biraz sonra odanın açılan kapısından Rasim adında birinin çıktığını görmüş ve içeri girerek bıçakla karısı Zehrayı dokuz yerinden ağır surette umaştır. Abdülkadir; dün tahkikat kâğıtlarile üçüncü bâkimliğine verilmiş ve =ıbııüı sonra hükimlikçe tevkif edilmiştir. lagaen eÜT AAA e telerde çıkmcak haberlerin çoğu- nun, berber dükkânından sız mış malümat olduğunu söyler: sem; sakın, beş kuruşu etirge- mazlık etme- yip gazeteyi alma! yinlz.... Rüşvet Davası, Dün Asliyecezada başladı Dünkü Celsede Bay Saraç Rıza Hâ- dise Hakkında Hade Verdi.. Mülli emlâk idaresinden ki raladığı bahçe ve çayırların kirasıra âld resmi kâğıdları ortadan kaldırmak — için bay saraç Rıza'dan rüşvet alırken eürmümeşbud halinde yakalan. makla suçlu milli emlâk idaresi onhbasebecisl bay — Fevzl İle memurlarından Sıyameddla ve Tevfikio dün Asliyecezada de- ruşmalarına başlanmıştır. Evvelâ istintak kararnamesi okundu, sonra mevküf suçlü ların — fetlevaplarına — başlandı. Suçlalar hâdisenin kendilerini lekelemek İçla tertib - edilmiş birşey olduğana anlattılar. Bay garaç Roza'nın içki âlemlerine gidişlerini de davete — İcabet etmek gibi insani bir kaldeye riayet etmek — düşüncesinden mütevellit gösterdiler. Taharri memuru bay Hasan — Fehmi, suçlulardan bay Fevzi'yi nasıl yakaladığım anlattı. Sıra büy şaraç Riza'nin isticvabına gel mişti. Saraç Rıza vak'ayı bütün tafsllâtıle şöyle anlattı: — Bir gün milli emlâk da- iresine gittim. Dosya memuru Bay Sıyameddin'i gördüm, met- rük mallardan bir çayırın 1929 yılında — terafımdan — kiralanıb kiralanmudığında tereddüt edi. yordum. Dosyadaki mezad kal meslne bakmasını rica ettim, bana doğrudan doğruya: — San onun için merak et- me. Tatmuş olsan bile biz. dos- yayı ortadan kaldırmamını bili- riz, dedi. Böyle bir teklif karşısında kalınca etrafıma bakındım, kim- se yoktu, yani yalnızdık. Hay- rete düşdüm. — Bu nasıl aöz? Dedim, hor tarafta bu İşe dair kayıdlar, dosyalar vardır. — Canım sana ne... Muha- sebeci Bay Fevzi var, sizinle görüşmek — İstiyor, Borcun bir Yeabına bakacağız. — Nerede görüşecek? dedim — Bu akşam meserret ote llne gel, orada görüşelim dedi. Bir şebeke karşısında bulun- duüğümü anladım. Bay Sıyamed: din dosyadan 115 liralık me- zad kalmesini çıkardı, bana teslim etti, Biz. muhasebeci Bay Fevzi ile beraberiz, merak et- me, hbergeyi düzeltiriz, dedi. Mezad kalmesini elimde gö rünce başım döndü, aldım, dı- şarı çıktım, Bunu imha etmek- liğim için bana vermişli. Bu 1165 Hralık bir mezad kalmesl idi, demek oluyordi kl bu me- murlar İsteyince hazinenin bin- lerce İlrasına ald evrakı da bu şekilde ortadan kaldırabilecek- lerdi. Çünkü banların elinde idare ettikleri hanlar, hamam- lar vesaire vardı. Elimde mezad kalmesi ol. duğu halde — Defterdar Bay Kenan'a giderek vaziyeti anlat- muk İstedim, faket düşündüm, memoru çağıracak ve o vakit memur da: — Bu adam dosyayı ben görmeden almış. Diyecek Işin içinden çıkacaktı. Bay Def. terdara gitmekten — vazgeçtim, evvelâ taharri dalresine gittim, orada Bay Cemal adında bir memurü — tamıyordum. — Ken- disine mes'eleyi anlattım. O da taharri komiseri Bay Bidayeta anlattı. Beni alıb kısmi adli başkanı Bay Hulüsi'nin yanına götürdü, orada başımdan ge- çeni ve maruz kaldığım teklifi anlattım. Bay Hulüsi beni em- Feyzi'nin yanına götürdü, zabıta derbal tertibat sldı, o akşam Meserret otelinde buluşub bu memur- larla götüşmem tekarrür etti. Akşam üzeri — Meserret kahve gine gittim. Memur Sıyameddin ve Tevfik —arada — oturuyor- lardı, Suraç Rıze; bu kahvede ve dışarda memorlarla nasıl görüş- tüğünü, o akşam — Mitat'ın lo- kantasında ne kadar rukı İçtik. lerini, evrukı ortadan Emha et- mek için kendisinden — nanl 200 lira istendiğisi, memur- lardan bay Fevzi ve Tevfik'in birbirine nasıl hakaret ettikle- rini, birbirinden gizli ve fazla pera almak için meler yaptık- larını, bay Fevzi'nlo, karısına manto alacağından bahisle be- men otuz İlra verilmesini teklif etliğini anlattı ve dedi ki: — Mitat'ın lokantasındı bu landoğamuzun ertesi gün Bas mwahene'de kebapçı Bay Ali'nla dükkânının üstünde toplardık. Orada da beş şişe rakı İçiller, sarhoş oldular, gene birbirinin aleyhinde sözler söylediler, ni- hayet ertesi gün için parayı benden istodiler. Bay Fevzi, ötekilerin haberi olmamak şar- tile ayrıca yöz İlra İstiyordo, diğer memurlara da yirmibeş Mira ve ayrıca Bay Fevzi'ye 50 Mra verilecekti. Saraç Rıza; ertesl gün emmi- yet müdürlüğü ve def terderlık. ça; bu memürlara - verilecek rüşvet paralarının nasıl hazır- landığım, zarflara ne şekilde konduğunu, memurlara verildi. l mroda taharri memurları ta- rafından yakalanmak özere ne şekilde tertibat abındığını an. lattı ve dedi ki : — Trablasgarb lokantasında öğle zamam yemek yidik. Ora- dan çıkınca: — Bunda 80 vardır, buyu: run! Diyerek para zarlını bay Fotzi'ya verdim, aldı, cebine koydu: — Daha yirmi lira isterim, dedi. O sırada dönüb — *aharri memurlarının gelib — gelmedik. lerine baktım. Bay Fevzi; me- murları görünce para — zurlını yere fırlattı, fakat — memurlar kendisini yıkaladılar, Sonra hü- kümete gittim, milli emlâk da. iresinde bay Tevfik'in çalıştığı odanın kapısından baktım, Tov. fik beni görünce dışarı çıktı, peranın hazır olduğunu söyle. dim, içinde para bulunan iki zatfı da kendisine verdim, ta- harri komiseri bay Hldayet ken. disini yakaladı, götürdü. O &. rada dafterdar bay Kenan pen- gereden seyrediyordu. Ben hü. kümetin kurbanıyım, bunlar benim borcumun kâhyası mıdır lar? Çirkin — teklife bu şekilde mükabele ettim. yumları O MA Y SAT Feci Şekilde ölen Zavallı Şoför. —a e. e— Alsancak'ta Fransız bastane- sinde tadavi altında bulunduğu Gskattaki ble odadan Zutürree. nin verdiği dehşetli ıztırab ve üteş sebebile pençereden düşe- rek — feci bir şekilde ölen şoför Bay Şinusi'nin cenezesi dün öğle vakti bütün İzmir şoförlerile ukrebası tarafından kaldırılmıştır. Asri kabrlstena gömülen bu kaza kurbanının mezarına arkadaşları bir çelcek koymuşlardır. Bu genelt ölüsü büyük bir acı uyandırmıştır. - Ailesine ve arkadaşlarına başınız sağolsun, deriz. Hukukçulara Konferans.. Şehrimiz barosu tarafından hukukçulara kooferanalar tertib edilmesi kararlaştırılmıştır. İlk könferani önümüzdekl pazar güaü şehrimiz. müddelamum! baş muavfal Bay All Riza ta rafından — aerilecektir. Mevza (Fransa'da hukuku hususiyede inkişaf ) dır. Konferanslar seri halinde devam edecektir, Gözeli Çirkin Yapacaktı.. Tepecik'te nmumhanede ser: maya Bayan Fürezan'ı yüzün" de gözelliğini bozan iz bırakar cak şekilde yaralıyan Buca'lı Mustafa oğlu İbrahim hakkında üçüncü sorgu hâkimliğince ya: pılmakta olan tabkikat netlce: Tenmiş, soçlunun mevkuf olarak Ağırcezada mühakeme edilme: sino karar verilmiştir. Altay İstan- bul'a Gidecek!.. Hava Iyi Olursa Bu- gün Dağ Sporu Var.. Haber aldığımıza göre, Al tay birinci takımı Kurban bay- ramında iki maç yapmak üzere İstanbul'a gidecektir. Maçların biri, Fenerbahçe ile yapılacak tır. Diğeri henöz kararlaştırıl. mamıştır. Ba husostaki muha bere devamda ise de esas İti barile mütabakat hâsıl olduğu haber alınmıştır. Bu sebeble Altay takımı antrenmanlarına başlamıştır. Altay ve diğer üç kulüb ta- rafından hazırlanmış olen Ya manlar deağ gezintisi, hava mü sald olursa bugün yapılacaklır. Yamanlar tepesi ve bavalisinde kar vardır. Bu dağ — gezintisi bir nevi kayak sporü maliiye tinde de olacaktır. Sporcuları götürecek olan vapur sant 6,55 de Konak İskelesindev, 7,3 te Pusaport, 7,10 da Alsancak İs kelesinden hareket edecektir. Mitat lokantasında garson bay Hasan şahid sıfatile dinlendi; üç saçlu İle Saraç Rızanın lo- Hastalık —— . 6. aa |Gripten Ka- | ——0 —— 1 — Ağız, burun temizliği: ne her zamandan artık özeve gösteriniz. 2 — Her yemekten evvel ellerinizi matleka yıkayımız. 38 — El sıkmıyınız. 4 — Hasta giyaretine gitme- yiniz. 5 — Soğuktan, mlanmaktan sakınınız ve sıcak yerdea dişa- çıkarken Iyi giyininiz ve kapalı olmağa özenç gösterinle. 6 — Nezle olmaktan sakı- niniz, 7T — Nezleli, öksürüklü ve ateşiniz yüksek olunca ilk gün- de yatınız. ü 8 — Oksürüp aksırırken ağ- zinizi kapatınız. 9 — Keulabalık ve dumanlı, bavası kapalı yerlere gitmeyl- DİZ veya çok oturmayıdız. 10 — Ateşiniz. yükselince hemen hokiminize bildiriniz. a l Başbakan General İsmet İnönü.. İstanbul, 7 (Hususi) — Boy bakan General İsmet İoönü: nün yarın Ankara'ya hareketi muhtemeldir. Saylav Doktorlar Fakültede Mi Çalışacaklar? İstanbul 7 (Bususi) — Yeni saylav namzedleri srasında çok kıymetli doktorlar bulunduğan- dan bu zevatin, — Ankara'da Tıb fakültesinde çalıştırılacakları söylenmektedir. Mihailof Ankara'ya Gitti.- Ankara 7 (Hususi) — Ma- kedonya komitesi eski başkanı Miballof karısının hastalanması üözerine bugün Çankırı trenile buraya geldi. Miballof, karısı iyileşinciye kadar burada kala: caklır, Italya'da Ti- cari Yasaklar En Çok, Kim Zarar Görecekimiş? İstanbul, 7 (Husust) — İtalya bükümetl; neşreylediği son bir beyannancede, buğday, wa, me- Vaçi bayvanatı, İpekli mensucat, traktör, eaanslarla bütü sriyat ve mamul maden — idbalâtnı yasak — etmiştir. Bo yasaktan en çok mutazarrır olan, Cenubi Amerika ile Kanada'dır. Almanya'nın Şartları Varmış kantada oturdaklarını, memur- Kabui Edilirse Roma ların yakı — içtiklerini, fakat görüştükleri mes'eleleri duyma, dığını, abdetbaneye - gittiklerini görmediğini — söyledi. Daktilo bayan bayan Melek Ekber ile kebabcı çırağı bay — İbrahimin şabid sıfatile dinlenmeleri için duruşmanın devamı 10 şubata bırakıldı. Anlaşmasına Girecek.. İstanbul, 7 ( Hususi) — AL manya'nın Roma stef iri, İtalyan başvekili — Sinyor Mussolini'yi görmüş ve Roma itilâfname- sinin Tana havzasına dair clan maddelerini bazı — şeraltle AlL manya'ca kabul edileceğini bil. —