13 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

13 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

K Omacı Şevki Ergüder, — Kamışçılar, 1 inci Aziziye ma: Huti $ UU, dıran Yurddaşlarımız.. Son yirmi dört saat içinde ,#oyadlarını nüfus kütüğüne yaz: dıran bayan ve bayların — adla- Tinı yazıyoruz: Namazgâh mahallesinde Dün. dar sokağında 14 numarada Süzan Aktav, Elhamra sinema- sında salon müdürü Mustafa * oğlu Besim Arda, Hastamescid maballesinde basta sokağında 75 numarada İsmall — Ataeli, Abdullah efendi mahallesinde 20 numarada Mehmed Ağun, Kâmilpaşa caddesinde 21 na- marada İsmail Bahçavan, Te- pecik'te hilâl İstasyonu M. Meh med Bahçasaray, Tahmil ve tahliyede işçi Ali Erikson, Şark sanayf kumpanyasında — doku: | Aydın demiryollarında kavas İsmall Elmalık, Kılcımescid . mahalle. sinde 60 mumarada — İşmall Kale, Seydiköyde 7 numarada Mehmed Ali Kaymakçalan, Top- altında 1 incl gülbune sokağın: da 2 numarada Sald kızı Fatma hallesinde Mescid sokağında 22 numarada Süleyman Kİşi oğlu, Dolaplıkaya — mahallesinde Yu- sufdede caddesinde 67 numa. rada Ahmed Kanmetin, Geri tütün şirketinde Alt Ömürbek, Karşıyaka'da Alaybeyde Meh' medecik sokağında 8 namarada Enver Özerinç, İsmetpaşa ma: hallestnde 37 vumarada İsmall Hakkı Çığır, Abdallahefendi mahallesinde 14 numarada Be- hiye ve Yusuf Dibek, Güzel- yalı'da şabanzade sokağında 21 numarada Fikri Dinçkal, Bal. cılar içinde 143 — namarada Mehmed ve Muharrem Demir. 226 man.) Mübaşir — 1. şadı, 2. yargan, B. yasaval “muhzlir man.,, Mübayenet — 1. aymılık, 2. bozuşuklak, 3. uymazlık Mübayin — 1. ayrı, 2. başka, 8. başka türlü, 3. taban tabana, 4. uymıysa Mübayin olmak — mak Mübdi — 1. yaratan, yaratıcı Mübeccel — 1. ululanmış Mübeşşer — 1. muştulanmış, 2. sevindirilmiş Mübeğşir — 1. Bavcı Mücadele — 1. andış “müna: zaa, İhtilâf man,, 2. çenişme, 8. çekiş, 4. dağar, 5. dokuş, 6. geriş, 7T. kargaş, S. kargaşa, 9. kavge, 10. keriş, l1. kırıs, 12. kırış, 18. köröş, 14. küreş, 1ö, oğraş, 16. savaş, 17. oğraş, 18. mruş, 19. uruşma Mücadele etmek — 1. atışmak “ağız kavgası etmek man.,, 2, azgaşmak, 3 calbaşmak, 4. cinlş- mek, 5. çekişmek, 6. direşmek, 7. kırışmak, —8. savaşmak, 9, tartışmak, 10. tutuşmak, — İl. oğraşmak, 12. vuruşmak Mücahede etmek — 1. — çalış- mak, 2, duruşmak, 3. — dürişmek &. uğraşmak, 5. yağılmak Mücehit — 1, çalışkan, 2. döğüşken, 3, dürüşçü — “müçtelt man.,, 4. katığlanıkbı, 5. uğraşan, ayırtlaş. bulduracu, 2. sayılgan, 2. muştucu, 2. Hizmsü ” - Mlanmene adait —— GG | hisar, Pınarbaşında 16 — 340 numarada Hüseyin Demiryazıcı, 3 üncü sultaniye mahallesinde 31 numarada — İbrahim — Fül, Karşıyuka'da Nacibey sokağın da 6 numarada Muharrem Hız- gider, 1 inci Tüzçümescid ma- hallesinde Mehmed Horasan, Burnava'da çaybaşı mahallesin- de Mustafa Melek, Dolaplıkuyu mahbhallesinde Köşklü sokağında 21 numarada Şaban Meftun: oğlu, Arabderesinde 31 nama- rada Numan Madranlı, Namaz- güh mahuallesinde 550 sokağın- da 10 numarada Tevfik Mer. dan, Aydın demiryollarında ka vas Hüseyin Npzgerdik, Salha- nede 35 numarada Mehmed Oğuzlu, 3 üncü sultaniye ma hallesinde saraç Ekrem soka- gında 82 namarada Sabri Oda: man, Güzelyalı'da cami anka- gada 2 namarada AkIf Selânik, Kasapbıdır. mahallesinde 699 numarada Ahmed oğla Yusuf Sakın, Memdühiye mahallesin: de Kandiyalı sokağında 2 nu- marada Alt Hilmi Sakızlıoğlu, 1 inci Karantina maballesinde 6 numarada Mehmed — Uyan, Kambiyo müdürlüğünde Cel leddin Yitmen, Karşıyaka'da Babariye mahallesinde 23 nu- marada — Hüseyin — Yentürak, Arif oğla Mehmed Yelkenci, Alircis maballesinde 29 num: rada Zühdü Yükselir, Eşrefpa: şa'da 13 numarada Hüseyin Yürek, — Burnava'da İbrahim Hakkı sokağında 51 numarada Mebmed — Zeytindalı, — birinci Aziziye mahllesinde Karakupı caddesinde 69 numarada Enver Kurkut 3 üncü komiser Meh- med Feyzullah Kızılbağlı, Ka- Türkçe karşılıklar mek, 2. çiftleşmek, 8. eşleşmek, 4. yatmak. Mücamele — 1, carban (neva- ziş, okşayış man.) 2. gönül alma, gönül etme, 3. okşama, okşayış. Mücamole etmek — 1. garban- damak, 2. gereklenmek, 3. gönül almak, gönül etmek, gönül yap- mak, â. okşamak, Mücavir — 1. komşu, 2. koş- lasığlı (biribirine —) 8. — öteleş (biribirine geçen odalar bakkında) 4. suvaydaş, 5. tutçu, totşi, tü- kaşı, 6. ulaş. Mücaz — 1. çıkışlığ (bir mek. tebten mezun, — tahsllini — bitirib çıkmış man.) 2. çıkmış (mesun man.) 3. yapılabilir Çeaiz, mubah man.). Mücazat — 1. kım, 2, kıyın, 8. kızgut, 4. suçlama, 5. tuş. Müceddet, — 1. ucar, 2. ecer 3. kayta, 4. kullanılmamış, ö. yeni Müceddeden, — 1. yeni baştan yenidem, 2. yenile, Müceddit, yenileştiren, yenlile- ton, Mücebhes, — 1. bileli, 2. do nanmış, 3. şaylı. Mücehhez olmak, — 1. anun- Mmak, 2. donanmak, — donatılmak, 8. çaylanmak, Mücellâ, — 1. caypak, 2. düz 8. aşıldak, 4. ilnem, ö. kaygal- durak, 6. kaygan, 7. kaypak, 8. parlak 9 parlatılanış 10 say 11 say- lak 12 saba, 13 sırlak 14 siypak zıypak, 15. sıyrıncak, 16. siliğ 17 yal 18. yalbır, 19. yaldırak, 20, larak, 21. zıyımak, 22. zıylan. haalle | kan savirilmle 5 Syadlarıı Ktüğe Yaz-| ökonomi Bakanğıd | Yeni Çalışmalar.. — Başı 4 ncü yöüzde — messilliğini yapmış ve Almanya uluslar derneğinden çekildikten sonra, Âmerika'da tetkikat yap- mak için memuren Amerika'ya davet edilmiş olan profesör bay Veyfard da Iş ve işçiler büro- suna mütahassıs olarak getirtil. miş bulunmaktadır, Gerek kendi ülkelerinde, ge- rekse gittikleri yabancı yerler- deki çalışmalarile dalma verimli olmuş olan bu mütahassıtlara bakanlık, tavzif edildikleri şu- belerde İş vermiş ve çalışma. larını sadece İstişari — vazlyette bırakmamıştır. Bü bakımdan mütahassıstlardan <azami İstif - de> temin edilmiş bulunacaktır. Bunlardan başka, Almanya H a e Elln ea rataş'ta Mahmud Hayati soka- ğında 5 numarada Nihad Kır: atlılar, İthalât gümrüğü odacısı * Nevzad Kıfçak, Eski meydan sokağında 7 numarada Osman Könik, 296 numaralı polls Darmuş Ali Kürük, Alsancak karakol sokağında 40 numura: da Fevzi Kıral, ANADOLU ga zetesi mubabiri İlhami Kaymak, Tapu hakân gşefi R. Celâl Kum- ral, Doktor Mahmud Kun, Mu- hasebel hususlyo müdürlüğünde kâtib Mitat Kuşadalı, Karşıya- ka'da Müsavat sokağında 38 numarada Ahmed Hamdi ve Ah med Şefik, Eşrefpaşa'da Ka vaklbıpınar caddesinde 100 nu- marada İsmail Kanakar, Hami- diye mahallesinde 346 numu- rada Abdürrabim Karogözcük, Orbhaniye mahallesinde Kurşuni sokağında 36 numarada Meh- med Kazas soyadlarını - almış- lardır. da uzun zaman konjuoktur dalresinde müdürlük etmiş olan Eplinştaya da hayat pabalılığı, Türkiye'de yetirim (istihsal) ve sanaylin gidişi maliyet fiatları acun ve ulusal malümat ve ürünlerin maliyetleri ve indeks- lerf gibi teknik mesaiyi anık- hyacak (İhzar edecek) olan kon- junktur servisine - getirilmiştir. 21 Nisanda Ankara'da top- lanacak ikinci — Balkan ökonomik konseyine ald hazır- lıklara alâkadar — vekületlerce devam — olunmaktadır. — Dışarı İşler Bakanlığında özel bir bü. ro İktisat Vekâletinde Türkof ia bu mesalyi tanzlım etmektedir- ler. Konseyin — toplantısına iki aydan fazla vukit olmasına rağ men hazırlıklar oldukça İler- lemiştir. Ökonomik konsey bu defaki — toplantısında - Balkan uluslarını çok yakından alâka- dar eden mevzalar üzerinde kararlar vereceğinden alâkadar devletlerle bu hususta — esaslı bazırlıklar yepılmaktadır. Sâiriâzam İçin Ihtifal Yapıldı üstad “Hakan,, Namı Altında Yeni Bir Eser Yazdı. İstanbal 12 (Hususi) — Şâ- irlâzam bay Abdülhak Hâmlidin doğumunun 84 üncü yıldö- nümü münasebetile büyük bir ihtifal yapıldı. Bu ihtifalde memleketin birçok Mmünevver, edib, şâlr ve muharrirleri bu lundnlar. Üstad ,Bakan” nam altında yenl bir eser yazmıştır. olan Türkçe karşılıklar 2. kaplanmış, 3. kaplı. Salihli Malmüdürlüğünden: Köyü veya mabhallesi — Mevkil — Cinsi Emin bey Ortaköy “ göltepe “ “ Dombaylı Eski cami —orhaniye arsa kertaş a) b bozan palamutlu tarla —3 21665 dibek alanı * * Miktarı Muham. Konulan hektar M.M. kıymeti pey L K. L K 17 50 83 00 750 00 562 50 60 00 45 00 900 00 675 00 70 40 75 00 92 50 95 00 23 50 24 00 35 40 40 00 275 7000 18 3800 651 4000 352 464 154 236 Salihli mallyesince müzayedeye konulan yukarıdak! gayri men- kul emvalin müzayedesi 6.2.935 tarihinden 20.2.035 — tarihine kadar temdid edilmiş olduğundan talib olanların o gün sast 16 da Salihli satış komlayonuna müracaatları ilân olunur. 4365 Almanya Afyon Kaçak' Cevab Veriyor.. Berlin, 12 (A.A) — Berlin: deki Fransız ve İngiliz sefirle. rine verilecek Alman cevabının pek yakında tevdi edlileceği haberi teeyyüd eder gibi görü- nüyor. Diplomatik mabhafil bu cevabın Almanya'ya yapılan teb- Hğe mukabil Londra ve Parls hükümetleri nezdinde bir teşeb büs lerası suretile — değil fakat Berlin'deki İngiliz ve Fransız sefirleri vasıtasile tebliğ edile- ceğinl zannetmektedir. Otobüscüler Birliğinden: Benzin Alınacak Ege mıntakası bütün motorlu Yörük arabalarının bir senelik benzini ihale edilecektir. Benzin bir yerden alınacaktır. Gerek mevcud kumpanyalarden ve ge- rtek hariçten bu İşi yapabilecek isteklilerin kapalı zarf usullle Kardiçalı hanında Birlik buy- rukcoluğuda bildirilmesi, Zarf- lar 19 Şubat Salı günü saat ikide açılacaktır. En müsald ve en İyi teminat gösteren tercih edilir. (441) 13, 14, 15, 17, 18 227 lışmak; dürüş — İçtihad, cehd ve Mücellit — 1. kap geçiren, 2. kaplayıcı, kaplıyan - (kitaba kab geçiren man.) 3. kablavuç. Mücerrep — 1. denenmiş, 2. minisker, 8. sanak, 4. — snağlık, 5. sınangılı, 6, unangın, 7, sna- nık, 8. söinunmış, 9. Hınay, Mücerret — 1. ancak, 2. ay- rzık, (münferit man.) 3. — baştak (evlenmiş man.) 4. bay (münferit bekâr man.) 5. boydağ, boydak (bekâr man.) 6. boyluk, 7. — çal: bak, çılbak (yalın, kılıftız man.) 8. çıplak, 9. ergen, 10 evlenme: miş, LI, kavzak, 12, soydak (be- kâr man.) 13. salt, 14. tek, 165. yalın (basit gayri mürekkeb man) 16. yalmız. Mücerrip, — 1. sınacı, 2. &ı navçı, g. Bınayıcı, $. sançı. Mücessem — 1. abak (earet sanem man) 2. basguk, 3. bunuğ bunuk, 4. gövdeli, 5. kaburcak, (earet man) 6. karçak — (sanem, süret man.) 7. oyuk, 8. sın (mü- cessem zaret, heykel, put man) Mücevher, mecevherat — | er. deni (zikıymet taş man.) 2. erdi. ne, 3, erdini, 4. İrteni, 5. man- çuğ, 6. ttünk — (zikıymet taş “ya- kut,, man.) Mücevvef, — 1. gavsak, gövsak 2. içi boş, B. İsik, 4. kavuk, ö. kof 6. koflan, 7. koğuk, kovuk & koğuş, 9, obruk, 10. oyuk, 11. sağlak, 12. senek. Mücrim — 1. kılmıstı, 2. suçlu, 8. yazukçı, d. &. yazuklu. Müçtehid — 1. dürüşçü (dü- '.uıııılı=ııhvı» za) göyretle faaliyet.) 2, emengen, 8. katılanç. Müçtemi — 1. bir araya gel miş, 2. birleşmiş, 8. çokum, 4. derilgen, 5. terkin, 6. toplanmış, toplanan, 7, toplu, 8. yumgı, 9. yumutkan. Müçtemlan — 1. bir arada, 2. birlikte, 8. hep birden, 4. toptan. Müçtenib — 1. çekinen, çe kingen, 2. el çekmiş, el yummuş, 8. kaçınan, 4. sakınan, sakıngan, 5. tezik, tezek, 6. uzaklaşan, 7, yı- Bikbi, Müdafaa, — 1. dayanma, 2. kalka, 3. karşı durma, 4. karşı- lama, karşı koyma, 6. kora (mu: hafaza man,) 7. yaklay. Müdafaa etmek — 1. abarmak 2. dayanmak, 3. kalkalamak, . kalkanmak, 5. karşı durmak, 6. karşı koymak, 7 karşılık vermek, karşılığını vermek, 8. kaygurmak (himaye ve sıyanet man.) 9. ka- yırmak (himaye, smıyanet, tesahüp man.) 10 koralamak. Müdafaa edilmek, korganmak. Müdafi — 1. dayanan, 2. kargı duran, 8. kayırıcı, 4. korgavşu, 5. koruyan, 6. tıtıklı- Müdabale — 1. ara bulma, araya girme, 2. elatma, 3. karış- ma, karışmaca, d. kayangı, &. sokulma. Müdabale etmek — 1. araya girmek, 2. ekleşmek, 3. elatmak, 4. el sokmak, 5. girişmek, 6. ka- rılmak, 7. karışmak, 8. karmak, 9. sokulmak, 10. sübelemek. Müdara — 1. apulama, 2. dal. | İ cılığı Tahkikatı. Alman bandıralı Derince va- poruna badem içi dolü sandık- lar içinde 180 kilo kuçak af- yon yüklerken yakalanan afyon tüccarr David Abolafya ile Jo- zef Pardo, Leon Matalan ve Gümrük kumusyoncusu Bay Osman Nuri ve kaçak ufyon- ların çinkodan kutularını ha- zırladığı anlaşılan tenekeci Bo- hor Franko, dün İhtisas sorgu bakimliğine verilmişlerdir. Ha- kimlikce tabkikata devam edil- mektedir. Tahkikat bitince İh- tieaa mahkemesine — verilecek- lerdir. Postacılar Mu- hakeme Ediliyor. Ankara, 12 (Hususi) — İa- giliz Urası düştüğü balde tarl- folerde — tenzilât yapması için — İstanbul telefon - şirketine teb: Uğatta bulunmuyan ceki posta — umum müdürü ile arkadaşları- nın mübakemelerine bugün de bakılmıştır. Şahid - celbi için muhakeme tehir olunmuştur. — Poyracık Haberleri Poyracık'tan bildiriliyor: Gençler birliği seçimi yapıl: mış, fabri başkanlığa vali Ge- neral Dirik, başkanlığa Poyra' cık başmuallimi Bay Natli Yıl- dırım, yel S aŞ bay Süleyman, kütibliğe bak kal bay Mustafa, Idare memur" lağana marangoz - bay Müuhar- rem, kaptanlığa berber bây Mehmed —Günay, — azalıklara terzi bay Hilmi Er Türk, açti bay Kemal, baysiyet divanısı bay Hüseyin İsmet, kooperatif kâtibi bay Ziya Kutlu, murt' kıbliğe posta müdürü bay Ce' mal, İnhisarlar memuru bay Vehbi, tahsildar bay Haydaf seçildiler. Poyracık Hilâliahmer — idart — heyeti relsliğine bay Nalli Yık dırım, veznedarlığa bakkal baf Hilmi Dirik, kâtibliğe bakkâl bay Ahmed kavas, azalıklatf — berber bay Hüseyin Avni seçli" miştir. y Fotoğrafçılık Makinelerinizi | Filimlerinizi Camlarınız! | Fotoğraf kâğıt, kart ve fotof' | raf malzemenizi bizden alınız. Hef | çeşit amatör işleri kabol edilir ** | en iyi cinsten kâğır kullamlır. — t Atölyemizde | Mücesesemizin çektiği fotoğ' | raflar, kart postallar ve ağrandi” | manları t vsiyeden müstağni rTüyoruz. B Ucuz, güzel, zevkli, t6* miz, çabuk, taze iş VE