19 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

19 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

N Sahit — 2 MNN Asker Çıkarabılır.. Habeşistan Ordusu Belçikalılar Ta- rafından Tensik Ediliyor.. Sön posta ile gelen Avrupa gazeteleri Habeşistan hakkında aşağıdaki —malömatı veriyorlar: “Habeşistan'da, muhtelif ka- bileler vardır. Bu kabileler dahil olduğu halde en çoğu oklarla mücehhez olmak üzere Habeşlstan iki milyona yakın bir orda toplıyabilir. İmparatoran mahafazası için tahsis olunan kıtaat, muntazam bir surette mücehhezdir. Bol- , $ika hükümeti, 1930 sencelinde Habeşistan'a gönderdiği askeri mütahasşıslarla munotazam - bir ordünun teşkiline yardım et miştir. Fakat Habeş balkının, kabi- leler rücsası tarafından kendi sİne verilen serbesti münasebe- tile askerliğe kablliyeti az ol. dağundan, ordu — teşkilâtı güç- lükle İlerlemektedir. Habeşler çok iyi barbeden bir millettir. Adisababa'ds, Belçika'lıların tesle ettiği bir mühimmat fab- rikasından başka daha bazı askeri müesseseler de — vardır. Gerek bunlar ve gerek tayyare teslsatı, Belçika'lıların idaresi altındadır. İtalya hükümetinin, Ymdiye kadar Habeçistan hududlarına sevkettiği asker mikdarı, Si bin kişidir, bunların en çoğuz gönüllüdür. Geçen cumartesi yeniden bazı tanklar ve dört Haebeşistan imparatocu alayla — külliyetli gönderilmişti. Fransız siyasi mehaf ili; İtal- ya'nın, harbetmeden Labeşista- nın zengin — topraklarında İsti- fade etmek İstediğini yazıyorlar. Napoli, 18 (ALA) — Royter Ajansı mubabirinden: 2,000 İtalyan askeri Somaliye gitmek Üüzere vapura binmiş: lerdirr. mühimmat Tramva); Ğirkeü Davası Bugün Ankara'da Görü- lecek Bay Mahmud Esad Ankara'ya Gitti. İstanbul, 18 (Eııııııi) — Yarın Ankara'd'a nıhıh—ı başlı- yacak olan Nafıa Bakanlığı ile Tramvay şirketi arasındaki da- vada bulanmak üzere İzmir sayları Bay Mahmud Esad bugün Ankara'ya gitmiştir. -Buğday Koruma Talimatnamesi Talimatnameye Para ve Hapis Cezaları Kondu.. Ankara, 18 (Hususi) — Buğday koruma talimatnamesi hozır- lanmıştır. Bana göre, defter tatımıyan veya tabrib yapanlar yük sek para cezasına vo üç seneye kadar da hapis cezasına çarptırı- lacaklardır, Üirükrirmi Kültür Bakanlığında Teşkilât ' T.Müdürlükleri kalkıyor Müşavirlikler kuruluyor Ackara, 18 (Hususi) — Yeni Maarif teşkilât kanununda ted- ritat müdürlükleri birleştirllerek Bakanlıkta müşavirlikler ihdas edilecektir. Romanya'daki Türk Muhacirlerinin Vaziyeti Bükreş 17 (A.A) — Rador Ajansı bildiriyor: - Türkiye'nin Bükreş orta elçisi Bay Hamdullah Subbi, dela buşvekil Bay Tatarecako, dış İşleri bakanı Bon Bay — Titülesko, iç İşleri mehasip ve kültür bakanları ve Ulusal bank müdürü Mlo mülâkatta bulunmuştar. Türk muhacirleri mes'elesi İle meşgul olmak üzere başbakanın başkanlığında hüsüsi bir komlayon reşkili kararlaştırılmıştır. Hükümet Mecldiye Türk — muallim ve talebelerinin gösterdikleri arzuya İmtisalen bu med- medresesi ve köşklerine konuklandılar. Yüce Atatürk Antalya'da. Halkın Coşkun Sevinçleri ve Yaşalarla Karşılan- dılar ve Köşklerine Konuklandılar. Antalye, 18 (A.A) — Yüce Cümhur Refisimiz Kamâl Atatörk bugün saat 14 de Alâiye'den kentimizi ünlendirmişlerdir. Sayın konuğumuz, refakatinde Büyük Ulus Kurultayı başkanı Ge- meral Kâzım Özalp, Vali, Liva kumandanı, Belediye ve C.H.F. başkanları, kentimizde bulunan saylavlar, İhtiram tabura, okullar ve binlerce Bayan, Bay tarafından sevinçle karçılandı. nizde tertipli darmuş olan kayıklarda da karyşılayıcılar bekliyordu. Atatörk halkın yaşa sesleri ve ardı kesilmiyen alkışları arasında rıhtıma çıktılar. Askor, okul: lular, kend müzikam ve halk tarafından candan selâmlanarak dileklerile bir faytona bindiler De- Almanya'da Fırtına Var! '_ Otuzaltı Ev Yıkılıîı. Bir Kadın öldü. Müdhiş Zararlar Yaptı. Berlin, 18 (A.A) — Alman İstihbarat bürosundan : Almanya'da büküm süren şiddetli fırtına mühim zararlara sebep olmaştur. Breslavdan bil- dirildiğine göre pazar yerinde bir kadın yıkılan bir ev dıvarı altında kalarak ölmüştür. Müel. helm dış mahallesinde 36 alle- nin evleri yıkılmış yersiz yurd. suz kalmışlardır. Birçok yollar devrilen ağaçlarla kapanmıştır. Berlin 18 (A.A) — Dehşetli bir fırtına Berlin'de birçok hasarlara #sebebiyet — vermiştir. Ağaçlar devrilmiş ve — hattâ birçok evlerin damları uçmuş- tar. Fırtına diğer birçok — şe- hirlerde de mühim — hasarat ika etmiştir. Varşova 18 (ALA) — Geçen gece Lehlatan'ın büyük bir kısmında şiddetli olmuştur. Birçok evlerin dam- ları açmuş, camları kırılmıştır. Poznan yakınında Szamotulyde bir ev yıkılmış iki — kişinin ölümüne ve beş kişinin — yara- lanmasına sebebiyet vermiştir. 1914 Doğumlu Yunan Gene- leri Askere Çağırıldı. TU 19 ŞUAT ! Panayır işleri Uluslararası İzmir paı komitesi dün öğleden sonrü lediyede Doktor Bay B Uz'un başkanlığında toplı panayır İşleri üzerinde | müşlerdir. — — <3 Yamanlar Suyu Belediye — fen heyeti mühendisler bugün Yamı daki kaynaklara giderek defa mütcahhid tarafından lediyenin lüzüm gösterdiği " sişatın — yapılıb yapılmad tetkik — edeceklerdir. O sonra muvakkat kabul yapılacaktır. Bir Istatistik Vilâyette bir yıl içinde rülmüş olan hayvan hastalık rile muhtelif kaza ve nahi! mezbahbalarında — kesilmiş hayvan miktarı hakkında İf tar müdürlüğünce birer tik hazırlanmaktadır. Bu tistikler Ziraat — Bakani gönderilecektir. Muallimlerin 4 bir fırtıma |Kıdem Zamları Eylül ayından itibaren 1f etmiş olan iİlkmektebler üllimlerinin kıdem — zam sid maaş farkları için tahsisat bulunmuştur. Bu #” allimlerin kıdem zamları faf” ları; mart ayında mi g birlikte — verilecektir. " müdürlüğünden mektebler V muallimliklerine gönderilen V bildirimde maaş - bordrolar ona göre hazırlanması bild Atina'da Yapıla;î orpillerin Tecrü- (Avusturya'ya — beleri Yapıldı, Iyi Netice Alındı. İstanbul , 18 ( Hususi ) — Atina'dan bildiriliyor: Elen Sü Bakanı General kondilis, nazır- lar meclisinin uzun süren bir toplantısında bulundaktan son- General Kondilis ra 1914 yılında doğmuş olan Elen genclerinin, Selânik'ten başka bütün Elen vilâyetlerin: de #lâh altına davet edilme: lerini lüzimgelenlere emretmiştir. Bundan maada, muhtelif kıt'a: lardan izin veyahud tebdilihava almış bülanan efradın da der- hal kıt'alarına İltihak , etmeleri kendilerine bildirilmiştir. $ İstanbul, 18 (GAnsmat) — Ankara'da Maarif Kütüphanesi Ankara 18 (Hususi) — Şeh: rimizde büyük bir Maarif kü- tüphanesl — yapılacaktır. Bu İş için Kültür bakanlığı - tetkikat . Atlna'da tesis — edilmiş olan (Konkaftara) torpll fabrikala, rında yapılmış olan deniz tor- pillerinin tecrüboleri başbakan, Bay Çaldarla ve bütün bakan- Kurultay Başkanımız Antalya'da Antalya, 18 (A.A) — Konu- gamuz General Kâzım — Özalp bugün vilâyet makamında bir resmi kabul — yaptıktan — sonra Uva kumandanlığını, belediyeyi, C. H. fırkasını — ziyaret etmiş- ler, Lise ve Gezi ilk mekte- binde dersleri takib eylemiş- lerdir. Kurultay başkanının şerefine dün gece belediyede bir suvare vetilmiştir. Alman Notası- nın Dedikodusu. — Bapı 1 inel sahifede — faşizminin tehdidi altında bu- lanan Avrupa milletleri emnl- yeti temin çarelerini bulmasını bileceklerdir. Kısscanı, Alman- lar uzlaşma — tekliflerini Fran- sayı tecrid edecek bir âlet ha- live getirmiye çalışmaktadır. Londra, 18 (A.A) — İngiliz matbaatı İngiltere ile Almanya arasında bir görüşmeyl temenni eder gibidir. Fakat matbust fazla acelenin Alman cevabının ortaya koyduğu müphem vazi- yet için bir tehlike olacağı lar huzurunda lcra edilmiştir. Tecrübelerin verdiği —netlce- den Bay Çaldaris ve deniz ba kanı Bay Hacı Kiryakos mem: nun olduklarını söylemişlerdir. Sörler Japonya'ya Gönderiliyor.. İstanbal, 18 — (Hususi) — Fransızlar, — memleketimizdeki Sörleri Japonya'ya gönderecek- lerdir. Ereğli'de Mensucat Fabrikası. Ankara, 17 (A.A) — Aldı: miştir. »' Alman'lar Yürüdüler.. — Başı 1 inci yüzde — / Paris, 18 (AA) — De telgrafın Viyana muhabiri dirmektedir: Almanyanın cenub hududu” endişe verlci hbazırlıklarda V landuğunu zannettirecek ler vardır. Bavyera'daki ilk ” fırkanın hareket halinde duğunu bildiriyor. Muhabir buna mukabil ya'nın da İtalya Avasturya dudunda ve bilhassa B J üzerinde İki kolordu sefest” ettiğini de ilâve etmektedir. ” Müssolini'nin bu ani kal sebeb şimali Afrika'ya İtaljf kıtaatının gönderilmesinin AYf turya'da bir nazi İsyanını V etmek ihtimali korkusudur. ! Avusturya Hiçbir Vakit Müs- — ğimiz malümata göre Sümer İtemleke Olmiyacak — bank tarafından Ereğli'de yap- “zeye yakındır. tırılmakta olan mensucat — fab. rikasının kazan ve elektirik te: sisatı hariç olmak üzere diğer makina aksamı, Hatman mües- sesesine verilmiştir. Kars'ta Kardan üç Bina Çöktü Kars, 18 (A.A) — İki gün evvel yağan şiddetli kar yüzün- den üç binanın çatısı karın ağırlığından çökmüştür. Beledi- ye bütün çatıların temizlenme: Viyana, 18 (ALA) — Linz şehrinde sosyallstler fından öldürülen Heimvebri” lerin hatırasını tesit İçin lan bir levbanın açılma #iminde nutuk söylemiş ve YE| Avasturya'nın dahilde 30877 sulba temin etmiye karar Y diğini bildirerek demiştir KÜ — Avusturya bir A î! memleketi — olmakla | hiçbir vakit vilâyet veya P* temleke olmıyacaktır, d Avasturya'nın akıbetini ? zat Avusturya milleti tayin © cektir. Şiddetle alkışlanan sini İlân etmiştir. Evlerin üze- | tehlike karşısında ana rinde karın kalınlığı bir met- | solâmeti için berkesi l '—'P. AĞ FDLE B