27 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

27 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

6 “İzmir Sicili Ti- | caret memurlu- | ğundan: Tasfiye halinde (İzmir Li- man ve Körfea İşleri inhisarı Türk anonim şirketi) nin 21.2. 9365 tarihinde fovkalâde olarak toplanan hlesedarlar beyeti zar Bitnamesi ticaret kanunu hür kümlerine tevfikan sicilin 1346 numarasına kayıt ve tescil odil. diği ilân - olanar. 1 Zabıtname 2 Hilssedarlar cedveli Tasfiye halinde bulanan İz. mir İlman ve körfez İşleri In- hisarı türk snonlm şirketi tas fiye memurlarının — çağırması özerine şubatın — yirmibirinci perşembe günü saat onda bi. rinci kordondaki (122) numa- ralı blaada fevkalâde — surette toplavan biz hlssedarlar hazır olduğumuz balde iktımat vekâ: leti komiseri tarafından bu toplanmıya çağırma — işinin ka- nun ve nizam — hükümlerine uygün yapılıb yapılmadığı araş- , tarılmış ve tasfiye memarları- mın vaktinde sid olduğu ma: kama arzahal ile müracaat ede- rek çağırma İlânını İzmirde çı- kan anadolu gazetesinin 18.1. 1935 gönlemeçli (6117) - sayı tında yazdırdığı va buna göre bu İşin üsülünde ve kanan ve nİzama uygun yapıldığı ve top- lanmada bulunanları — gösteren ve odada asılı ve tesfiye murları tarafından İmzalı — lis- tede adı ve adresleri — yazılı hlesedarların ellidokuz bin altı yüz hisseye sahib oldukları an- Taşılmasından — kanani — nisaba göre toplanmanın tamam bu- landoğu bildirilmiştir. Toplantıda mürakıb cevahir- el sabri de bulunmuştur. Heyeti umuümiye - reialiğine me- Redeat — 1. alçaklık, 2. az ginlik, 3. kötülük Redaetli (redi) — 1. alçak, 2. bayağı, 3. kötü, 4. yatlı Redif — 1. ardıl (arttan ge- lön man) 2. arkadan gelen, 3. bingeşi, 4. sonradan gelen Ref (etmek) — 1.1rmak, (def- etmek man.) 2. ikitmek, 3. kat: dırmak, 4. götürmek, 5. yakarı çıkmak, 6. yakarı götürmek, 7. yüceltmek, 8. yükseltmek, 9, yü çeltmek “ Refi sada — Urilma — Refah — 1. açığ, 2. bolluk, B. dirlik, 4. Gdirlik genliği, 5. genlik, " genişlik, 6, gönçlük, 7. göneçlik, 8. gönenme, 9. kolay- hık, yaşayış kolaylığı, 10. onma Refab bulmak — 1. bayımak, 2, gönenmek Refakat — 1. arkadaşlık, 2. yol daşlık. Refakat ötmek, — 1. İyermek, künattaşmak. Refet, — 1. atıma, 2. esirgeme Refik, — 1. arkadaş, 2 ayak. Reha bulmak, kurtulmak, Rebayab, kurtulan, kurtulmuş. Rehavet, — 1. çaynağ, 2. gev. geklik, 3. sölpüklük, 4. tembellik 5. uyuşaklak, 6. üşengenlik, 7. yoğum. Rehavete uğramak, — 1. ovse- mek, 2, gevşeklemek, 3. gevge- mek, 4, uyuşmak. Rehavetkâr, — 1. salpı, 2. söl- plik 3. sülkü,'4. sünepe. Rehber, — 1.,başçıf(rele man.) 2. belet (rels şef man.) 3, kıla: doktor bay bulüsl — alataş ve reyleri — toplamıya bay ve ferid seçildikten ve bunlar tarafından da bay başmet za- batkâtibliğine tayin olunduktan sonra müzakere başlamıştır, H. Alataş K. Yılmaz Ruznamenin birincl madde- sinde yazılı hususun konuşul- ması sırasında Hulüsi Alataş söz almış ve aşağıdaki beyanat ve teklifte bulunmuştur: Fosih ve tasfiye edilmiş olan İzmir Liman ve Körlez işleri Inhisarı Türk Anonim şirketi memur ve müstahdemlerinin şirket imtiyaz mukavelenmmnesi nin (L1) ivci maddesi hükmüne göre tazminat bstlhkakları mik- tarı heyetl umomiyeye takdim olunan defterde gösterildiği üze- re yetmişbir bin üçyüz kırkbeş liradır. Ba memurlardan yeni idarede çalışmıyacaklarını — bildirenlere bu hakları Maliye Vekâletinin emrile ödenmiş olub ancak yeni idarede vazile almış bulu panlara aid tazminat mikdarının şirket parasından yeni idareye devredilecek mikdardan ayrıla: rak bu memurlardan — bilâhare yeni idarece mülga şirket Imtl- yaz mukavelenamesinin (11) inci maddesinde gösterilen sebebler haricinde vazifelerinden çıkarı: Tacaklara yeni idare mevzuatı dalresinde — verilecek tazminst e birlikte; tesviye olunmek üzere bir bankaya yatırılması gerekli bulunduğundan ve esa. Ben ticaret kanununun (451) inci maddesinin son fıkrasında (.... hakları henüz —muhtelilla fih bulunanların alacakları tesviye edilmiyerek muteber — bir ban- kaya tevdi kılınır.) diye yazılı olmakla kanun hükmüne göre de bu yolda muamele yapılması sarari - olduğundan buü - yolda bir karar verilmesini teklif ey- lerim, kenan | Bu mes'ele konuşulmuş ve hissedarlardan Maliye - vekâleti mümessili söz alarak maliye vekâletinin yeni İdareyo yap mış olduğu bir tebliğ ile yeni idarede vazife almak istemiyen lerin mukavelename mucibince tazmlnat haklarının — verilmesi kabul edilmiş olub ancak yenl idarede vazife alacakların bu tazminat haklarından vazgeç tiklerini gösterir iİbraname ver- mekle mükellef — tatulmalarına ve İbranameleri imza edenle- rin bir mutalebede bulanma- maları tabil olmakla beraber vazifelerinden ayrılmadıklarına göre kendilerine bir tazminet vermeğe mabal — kalmadığım bildirmiş ve tasfiye momurlu rının mühalefetile maliye ve kâletl mümesallinin mütalecamı ekseriyetle kabul edilmiştir. Ruznamenin tine geçilerek — tasfiya heyeti ve mürakıb raporları okunduk. tan ve münderecatı tasvib edil dikten Sonra blânço gözden geçirilmiştir. Blânço hakkında hlasedar: lardan Holüsi alataş söz alarak: 11 ağustoa 1934 günü tap- Tantısındaki — heyeti -ümümiye kararlarının dördüncü fıkra. sında şirketin bütün emvalinin mukayyet kiymetleri — üzerin- den yeni İdareye devri hak. kında verilen salâhiyet görz. önünde tutularak tasfiye heye tince blânço buna göre tan- zim edilmiş ve alacaklar zahi fesinde demirbaşlar — arasında vessit ve İskeleler ve tersane. deki makinelerle vinç ve kı zakların bedelleri defterlerde yazılı mukayyet kıymetleri üze rinden gösterilmiştir. Halbuki bu makine ve tezgâblarla mal zemenin mübhim bir. kısmı İn- giliz Hrası İle satın alınmış va © sıralarda sterlin 1030 kuruşa ikinci madde- | diğer malzeme ve ustalık bedel ve ücretlerinde de bugünkü Piyasaya göre oldukça fazlalık olduğundan ve şimdiye değin her sene uşınma payı ayrılarak masraflara geçirlimiş olmasına rağmen buügün bu bedel ve fâcretlerde büyük düşüklükler bulunmasına binaen bunların kıymetlerinin bugünkü değerine indirilerek bilânçoda gösterll. mesi daha doğru olacağından masarifi fevkalâde ve gayri melhuza kurgılığı. olarak — blân- çonun verecekler üstünde ihti yat akçesi diye yazılı (327970,45) liranın bunların mukayyet kıy- metleri miktarından İndirilme- sini ve blânçonun buna göre tadil ve taahihi lözümuanu tek. HFf eylemiş ve bu teklif yerinde ve auygun görüldüğünden blân- çonun bu yolda tadil — ve tas- hih ve tasfiye heyetinin ibra- ları kararlaştırılmıştır. Ruznamonin üçüncü maddesi konuşulmuş ve şirketin tarfi- yesl İşi tamamlanmasına — ve tasfiye neticesinde kalan em- val ve nukudunan (2521) nu- maralı kanun hükümlerine göre kurulmuş olan ( İzmir liman işleri umum — müdürlüğüne ) devredilmiş bulunmasına göre HUNN 27 ŞUBAT (li girketin mevcudiyetine kat İN Dihayet — verildiğinin — tescll ilânına ait muamele ve mert şimi — kanuniyecin — y Kazsetiyiinkmee f GA h: şulacak İş kalmadığından zakereye nihayet verilmişti" Zabit kâtibi H. Alataş imza okunamam!i K. Yılmaz — S, Ferit S. Semi P Müzakere kanun mıl name — bükümlerine — ve münderecalı — müzakereye w gundur. » l 21-2-1935 Komiser Türkofla mi A, Emnıllıh_/ 21 Şubat 1935 Tarihinde Toplanan Heyeti Umumiyet Hazır Bulunan Hissedaran Cetveli. Hisedarın lami —ÖY Maliye Vekâleti Celilesi Şirket tasfiye me- muru ve idate mec- ilsl relsi Bay Hu lüsi Alataş Şirket İdare mec: lisi azası Bay Sü- leyman Ferit İzmir Şirket İdare mec- Üi azası Bay Ra gb Şirket idare mec lisl azası Bay Ab durrabman Sami 26.2.1985 Uşak asliye hukuk mahke- mesinden: İotur du-| Ve killerinin|oturduk.| Hiase İzmir def Ankara| terdarı Bay ismi ları yör | geyisı | asal te İzmir Kenan 100 Rey sayısı J İzahat le- | vekâ n | leten | Maliye Vokâleti 10 (elilesinin tarih ve numaralı | Y emirnamelerile A Tasfiye halinde İzmir Liman ve Körfez İşleri inlılsarı Türk snonim şirketi tasfiye memuru B. Alatlş A. Emrı mukim boyacı oğlu Hasan kımı Zahidenin kocası İzmirde ça- S. Ferid mllah A, Sami Ragıp rangoz mehmet usta han muükim sandıklılı mehmet H. Alataş Yılmaz Türkçe karşılıklar öncül; 6. öndeş, öneş, 7T. sağdıç, 3: yedekçi, 9. yerçi, 10. yoleri, 11. yol gösteren, yol gösterlci Rehberlik — 1. kılavuzlak, 2. öncülük Rehberlik ötmek — 1. başkar- mak, 2. kılavuzlamak, 3. öne düşmek, d. önürtmek, 5. yerçi: lemek, 6. yol göstermek, 7. yön- termek Rehgüzer — 1. ayak altı, 2. geçit, 3. yol uğrağı * Rehine — 1. öndül, 2, tuta Renh (rehin) — 1. öndül, 2. taklav, 3, tatak, &. tota, 5. tu- tüğ, 6. utuşuk Rehzen — yol kesen Rebzenlik etmek kesmek, 2. yol vurmak Rels, — 1. baş, 2, başbağ, 3, başçı, 4. başkan, 5. başlığ, 6. ece, T. eğe, eye, 8. öğre (tiğin den soanrakf derecede — bulunan reis man.) 9. uluğ (büyük man.) Rekabet, — 1. esirgenme, 2. kandölik, 3. kıskançlık, (hasret ve gıpta man. da) önegülük. Rekabet etmek, — L kıskan- mak, 2. onürdeşmek, 3. ötken- mek. Rekâket, — 1. kekeçelik, 2. kekemelik, 3.' pepelik, pepemlik, 4. tutukluk. Reküketli (rekik) — 1. oğın, 2 bidik, 3. birtek kekeme, 4. pepe pepeme, ö. tutuk. e Rekz (etmek), - 1. dikmek, 2. kakmak 3. kurmak, 4. saplamak. Remak — |. az, Z. kiciğ, Remak kalmak — 1. az kal- -I yol kadar yükselmiş olduğu gibi Törkçe karşılıklar Remat — Küöl. Remmal — 1. bakıcı, 2. baknı 8. kamcu. Remy (etmek) — atmak. Remz — 1. im, İm, 2. irü, Reneide — 1. gücenik, (cen- cide hat (r man.) 2. incinmiş, 3. kırılmış. Rencide etmek — 1., gücen- dirmek, 2. incitmek, 3. kırmak, 4. kocundurmak. Rençber — 1. belef (bel, çapa İşlerinde çalışan man.) 2. 'çömrü, 8. gündelikçi, 4. ekici (çifiçi man.) 5. argad, 6. — kirlei, — T. — ta- tiğer (ziraatte çalışan — rençber man.) Rende — 1, aykırı (mutbak rendesi man.) 2. aşkı, 3, üşki, 4. yongaç. Renk — 1. başga, 2. beniz (yüzün rengi man.) 3. bet (daha çok «yüz» man.) d. boya, 5. çe- vük, 6. en, T. kırtış, 8. ön, 9. ton, (asıl elbise man.) atların ren: gine de derler.) 10, tüs, 11. yenk. Rengârenk — 1. alaca, alaca bulaca, 2, alacalı, alacalı bulacalı, 3. çilçapar, d. yanar döner, Renk atmak — 1. bezikmel, 2. soalmak, Res — 1, baş, 2. tepe, 3. uç. Resümal — 1. ana, 2. anaborç. Rexanet — 1. birlik, 2. daya- nik, 3, dayanıklık, 4, sağlamlık, Resas — (. kalay, 2. kurşur Resm — (reslm, tasvir man.), I. #aDağu (batırlalmaya yaraması bakımından resim man.) 2. angı, ee kerii Uşağın Aybey mahallesinde 271 5. okyşaş, obşaş (Bir şeyin benzeri man.) 6. sın (Mücessem suret man.), 7. sizik, 8. som, 9. yan- zak. Resmetmek — 1. bediz etmek, 2. çizmek, 3. sızmak, 4. simek. Resm — (Morasim man,) 1. alay, 2. ayin, 3. çeri (Başka lü- gatlerde askor man.) 4, ertüt, 5. tasım (Başka lügatlerde tahmin, tasavvur man.) Resmi geçit — 1. geçti, 2. san görme (Sayısımı görüp yoklama man.) Resmi küşad — 1. alkama. Resmi tazim — I. olçaşma, 3. üykünme, Ream (vergi man.) — 1. alım, 2. olış, 3. baç, 4. basık, 5. sal gin, 6. vergi, 7. virgü, Resmi — 1. beğlik, 2. türelik. Resmi emirname — 1. buyur, tu, 2, buyrültü, 3. yarlık, Resmi makem — ellik, illik. Remam — J. bedizçi, 2. se- zikçi. R Resul — 1. arkış (messager man.) 2. elçi (sefir man.), 3. sav- cı, Bavçı, 4. yalavaç, Reşaşe — 1. çilenti, 2. çisenti, 3, serpinti Reşaşelendirmek — börükmek, bürükmek Reşat — D döğrülük, 2, er. ginlik Reşbu — 1. çözlen, 2. sızıntı, 3. terlemek Reşit — 1. er, eren, 2. ergin, açma, 2. olcaş, 32. 8. unat — L irdeme, 2. kıskan: yırlıbakçede mukim uşaklı ma- hinde uşak asliye hukuk kemesinde açtığı boşanmt vasında oturdüuğa mahal şılamıyan müddeasleyh mede İzmirde Anadolu £ sinin 4:1-935 tarihli nüsh ilânen tebligat ifa edildiği de muallâk bulunan 18:2 77 tarihinde mabhkemeye £ diğinden mahkemeye de tarihi ilândan — itibaren bif ” içinde müddesaaleyh AĞN evine avdet ile atle vazifel yapmasının akel takdirde delye zahide boşanıma K açmakta — baklı — sayılacı zikrile verilen gıyap ' tebliğ edilmek üzere mubt” me 2114935 pazar günü " ona talik edilmiş oldugof') yapılan ba muameleya betBl içinde mabkemeye mürs0f' diğer bir güu tayin ve tebliğ ettirmediği takdirâ daha mahkemeye kabul mıyacağı İlân olunar. İnhisarlar İzmir baş müf Tüğünden: $ Darağaç müskirat depo 532 kilo şarab İle 4 varil 421 kilo sirke, 48 gaz tenekesi, 250 tahta P 6 damacana pazartıkla caktır. — İsteklilerin 135 tarihine müzsadif çarşambi Dü saat önbeşte — teminat'”, İzmir tahisarlar baş mü ğgüne uğramaları.. Bİ S d İzmir tHcaret mahkem Tesellüâmünden imtins " mesinden ötürü mahke tışına karar — vetilmiş 0447 balya Sarayköy — mabeolâ © trasıno pamuk 7-Mın-935' ( şembe günü ömat onbirt” arasında İzmir Ticaret ve ** borsasında açık — arttırmi | satılacağından — İstekli ©! yazılı gün ve saatte hazır bulunmaları — ilân | '