6 Temmuz 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

6 Temmuz 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

35 A Yıl No. 6253 Cumartesi 6 TEMMUZ 19365 KA İzmir'de hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. llalya (,azelelerı lngıltere)e Çanvorlar. “Ingiltere Habeşıstan,Ancak* Kendisine Sağlamak Istıyor,, ir gezintide italya kral Röma *ö (A Â) — Giornüle | ? D'ltalia İtalya Habeş unlaşmaz- Fliğına uluslar sosyetesini kariş- tırmak yolunda — İagiltere'nin gösterdiği 1srarı tenkid ederek diyor ki: — İngiltere'nin kendIi söyle. diği gibi sadece bak ve — tüze düşüncesile mi, yoksa daha ziyade yalmız Britanyanın — çı- karımı gözeten bir — hareket; arsıulusal bir. maske ve adsız Yeni Yugoslav Kabinesi Iyi Tesir Yaptı. Içeri Durum Berkitilecek, Dış Şi- yasa Eskisi Gibi Olacaktır. Belgrad, & (A.A) — HBükü metin parlamentodaki — diyevi Yagoslav kamoyu üzerinde de rin ble İz bırakmıştır. Siyasal dergelerde başbekan StoyadIno- viç ve bükümetli tebrik edli mekte ve parlamentodaki diye vin İçeri —elyasal —mes'eleleri kotarmak için lüzümla olan İş birliğini yaratarak içer! duru- mu berkiteceği ve dışarı siya- saya gelince, bunun — şamadan eskisi gibi sürüp gideceğini gös termekte oldoğu söylenmektedir. Çanakkale ve Yunan Adalarının Tahkimi bir kol vermek için mi çalış tiğını Avrupa kamoyu — #orüş- turmağa başlamıştır. İngilteve şimdiye kadar daha Bir çoklarına — karşı 1 gerekmiş — Sonu Gıncı yüzde — —— Ingiltere, Fransa İle An- laşmak İstiyor.. —— —— Londra ö (A.A) — İyi ha. ber alan çevrenlerde - İpglitere hükümetinin Fransa ile kara ve hava sllâhları hakkında bir uyuşma elde etmek İçin görüş meğe bhazır olduğa beyan edil- mektedir. Ancak İngiltere bu: B. Laval ( Fransa Hariciye uazırı ) nun için İtalya tarafından Ha: beşistan'a bir hücüum yapılırsa kendisinia bu husasta Cenev: re'de sarfedeceği fasliyote yar dim etmesini yart koymaktadır. Büyük Brifanya'nın bir doğu anlaşmasına aleyhtar olmadığını fakat Avusturya'mın erkinliğini saydırmak — için bir yüken altına girmeyi kabul etmesi gök şüpheli bulunduğu — ilâve olunmaktadır. Onlara Gbre, Adaların Tahklmln' bull'u bir arkadaşımız: den Biz De Fayda Görecekmişiz Çanakkale boğazı Yonan — gazetelerinden - biri, Keçenlerde, Çandakkale'cin tah- Limini — mevzun — bahsederken Anadolu — şabillerindeki Yunan adalarının da takkimini — İste- mişti ve bu münasebetle, İstan- — Biz boğazları ancak mü: dafaa maksadile ve boğazlardan geçerek — barışı — ihlâl — etmek letiyecek olanlara karşı tahkim etmek İstedik. Balbaukl! Yunan adalarının — tabkimi — olsa olan bir tecavüz İçin düşünülebilir. Çückü adalar ane Yunan toprak larına çok uzak mesalededirler. Müdafaa — noktasından kiymet leri yoktur. Demişti. Son gelen İbo We gaze test, İstanbul'dan ahınan bu cevab ları bildiren telgeafa bir mütalea dermeyan etmekte ve bu müna kaşrmın doğra olmudığını, ada: ları tebkiminin —herbangi bir tasrruz İçin düşünülemiyece- Hini, bundan Yunanlstan'la be- raber Türkiye'nin de falde gö- receğini yazmaktadır. Telef o 2776 Hava Tehli- kesini Bilenler —. . —— || Mersin'de Beş Vatan- daş 12530Lira Verdi Çarşamba 4 (A.A) — İlçeye bağlı köylülerin de bulunduğu İ| büyük bir toplantı yapılarak hava tehlikesi hakkında izahat verilmiş ve üye kadedilmiştir. Yazılan üye sayım 1102 yi bulmuştur. Toplantıda zehirli gaz — denemeleri de — yapıl- maştır. Mersin 4 (A.A) — Tarsus- Çukurova fabrikası — sabibleri Sadık, Sadi, Kara Maehmed ve Hasan hava kurumuna 12530 Mira vermişlerdir. Parti Genyön Kurul Toplantısı. — Ankara 5 (A.A) — Bildiriğ: Genyön kurul dön — normal toplantısını yaparak bazı İlyön- kurul üye ve başkanlariyle ilçe hıhıluıııı öderlerini onay- lamış ve partinin İç calışmasına ild ve illerden gelen İşler üze- Finde görüşlerde bulunmuştur. M. Ruşen: “Tecim İşleri Seremoni Faşizm Aleyhtarlığı Italya'da Gittikçe ve önemli Bir Surette Büyümektedir ÇA -Afyon Satışı Mes elesımn Içyüzü Neymiş miş? Son Posta Arka Arkadaşımızın, Yazısı .Hakikate Aykırı Görnldn Ankara Ğ [A &) — bakanlığından: Sağlık Sağlık Bakam Dr. Bay Refik Son Posta gezetesinin 15 6- 936 tarihli ve 20208 — sayılı müshasında birinci sayfada bü- yük burflerle yazılı “bir çırpıda altında bir yazı görüldü. Pu yazıdaki beyanat bakikate uy- gan olmaktan çok uzaktır. Yapıldığı — rivayet — olanan afyon satışı teklifi tetkik edi. lerek bunun kanuna — göre mümkün olmadığı — anlaşıldığı gibi esasen vâki husust müra: csat İle satışı istenen —miktar ortaya yayıldığı kıymette — de: gildir. Sıhbat ve İçtimal Mus: venet bakanlığı bu iş hakkında ahdi ve kanani mevzularımız dalresinde fikirlerini âld oldu- ğu makamlara - bildirmiş ve meydanda bir mes'ele. kalma- mıştır. Avusturya Tahtı Dirilecek Mi? FK DA Arşidük Otto, Müzakereler Geç- 2,5 milyon İlra zarar, unvanı İtiyini Gizlemiyor. ANADOLU'nun Aaketi: 10 İzmir'in Ekonomik Durumu Ne Haldedir? ve Merasim Istemez.,, Diyor Anket için şimdiye kuadar birçok —Ihracatçı, İtbaldıçı ve bankaçıların mütalealırım yaz- dik. Dün de endüstri İle uğ- Taşan dibağat fabrikası sahibi Mehmed — Rüşen'i — hatırladım. Telefona açtım, kendisini Si neklideki dibağat fabrikasında bulabildim. İzmir'de sempatik bir. mahit yaratan ba genç eclmerlmiz: Önümüzdeki pazartesi değer birçok saf halarını niz. ne de bulunmaktadır. itibaren yeni ve çok kuvvetli bir tefrikaya başlıyoruz. Bunda aşk, de- sise, kadın güzelliği, ve askerlik cs- rarının biribiri içine girmiş hayrete Koyduğumuz resim, bu tefri- kada okuyacağınız Fransız - askeri Şürasına aiddir ki, içinde Başkuman- dan olarak General Peten ile Dcpı- deriyorum. Dedi, Yarım saat sonra fab rikadaki- tanen ve deri kokan yazıhanede İdim. Mebmed Ruşen, yeni yap trmak Üzere olduğa bir deri fabrikası için bir anlaşma yap makla meşguldü. Görüşme bi. tince başbaşa kaldık: — Sonu 6 ıncı yözde — Beyaz Kulenin Sarışın Aktrisi gününden göreceksi- Brüksel, 5 (A.A) — Royter Ajansının bir aytarına diyevde bolünan — Arşidük Otto Habe: burg hanedânının yeblden Avus: tarya tahtina getirilmesi İçin görüşüler yapılmakta olduğunu kabal etmiş, ancak bötün fir- kalar tarafından tamamile ona- madıkça Avusturya'ya dönmiye: ceğini İlâve eylemiştir. Rusya - Roman- — Şimdi otomobitimi gön: İya Demiryolu Bükreş 5 (A.A) — Sovyet: lerle Romanya arasında demir. yola servisi başlamaktadır. Bir Romen delegasyonu bugün Ode- saya gitmiştir. Bu delegasyon Dinyester üzerindeki köprünün yapısı bittikten sonra Eylül nl- bayetinde başlıyacak olan mü: pokalâtı hazırlamağa memur ı komisyonla birlikte çalışacaktır.