6 Temmuz 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

6 Temmuz 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

YÜ Imtiban Geçenlerde bir grob, kahve habede kurulmuüşta. — Ellerinde margileler; tokur tokur, çekiştiriyor, hemde çene atıyor- lardı. Kulak misafiri oldum: Maktebli talebenin imtihan- hem lerile eğleniyorlar. Çocuklar, göyle telâş ediyor, böyle çalı O geyor, ga şekilde ter döküyor: larmış. Alaymı - dediniz, gırla.. Aşağı yukarı — birçoğumuz bu İmtibanlari geçirdik . Bu eplce çetla bir İştir. Binaensleyh, oolarla — eğlenmek — fasafsızlık değilmidir? Düşündüm, şu mekteblilerin * öcünü alayım, dedim. — Birkaç yanı başımıda oturan gün için ba köşede bir imtihan açımıya karer verdim Mümeyiz heyetine lütüm görmedim. Dik tetörce iş göreceğim, — Evvelâ, doktor Höseyin Halki'yi çeğırdım. — Buyaran doktor Halki — Teşekkür ederim, — Kulaklarımız tabli sağlam, bençerenizde kırk bir kete — maşallahtır. — İşlttim ki, zatıâliniz. — Altay — kulübünün relel imişsiniz, öylemi? — Evet Çimdik. — Çok güzel, derler? — Sösyete iİçinde gençlerin mhlâki, bedebi, soysal terbiye- lerini .. N — Yeter yeter, Jadım.. — Nafilesiniz. — Dikkat ediviz.. Spor demek bumudur? — Ya nedir Çimdik? — Müsasde ediniz bir #ual daba soracağım, şamilin dinlereiciz. Başka zevatın vere- cekleri cevablardan — #prun ne demek olduğunu - öğrenirsiniz. — Olur, Çimdik., — Altay kulübünün şampi yonluğu beye derler? #por - neye doktor an- Ondun sonra mda — otorürsunuz, — Fakat bu sval, çok garib.. Biz vizami hakkımızı aradık, — Nasıl aradımaz? — Yazdık a, heyetlere yaz- dik İşte. — Yananal Yanmızda Mmötebaasıslar varmıydı? Na mütehassısı? mtehassıs? — Bundaki manası nedir? — Nemldir: sonra İıgreıılr- sln döktorüm. Şimdilik aliz şöyle buyourun. Maslesef numa: ranız çok feun... Doktor Hüseyin Hulki otur du. Başkamnnı çağırdım: — Baytar direktörü bay Adil! Sanki kapı arkasında duru: yormuş, hemen girdi. — Devam Edecek — Çimdik Nasıl Ahtisasın mıyacağım. Uyu, müsterih uya sevgilim, zevcen, Jatikamını al mağa ahdetmiştir. Ov Sene Sonra Markla Gondran De Lası'nın; kocasının ölüsü üzerine onu fecl sarette ödüren kılınç ar. kadaşlarından — Yatikam almuk için and Iİçtiği tarıhten sonra on sene geçmiştir. Ba o0 s-ne lrhıılı katillerin de ha çok değişiklikler _ıı : dül — Paris'ten ant bir sapa- | | | | Kuşadasında ANADOLU Aydın ve Diğer Durak- Liman Gelişiyor. Kuşada-larda ı Yapılan Şenlikler. lılar Aydın 1 [stıyorlar. Hava Savgası İçin in Germencik 2000 Aydın ve Söke, Bu Limandan önem- li Sevkiyat Yapıyorlar. Kuşadası'ada deniz şenliğinde bulunan Aydın Halkevi muzikası Kuşadası, (Özel) — Ege de nizl kıyısnnda Sisam adası kar gsında 7000 nafüsla bir ilçe ça bir İlerleme gösterilmetedir. Bunda, Aydın demiryolunun yüksek “tarifesinden Aydın (li Söke ovası merkezldir. İlçenin bütün nu | fosu 17,000 olub 2 kamonu ve 13 köyü vardır. Kültür: Költür bakımından Kuşadan Fge mibtakasının en zengin bir Üçesi sayılır. Çünkü İlçe mer- kezinden başka köy kananu olan 13 köyün hepsinda oknla ve öğretmen vardır. Kuşada- sında müftülük kütüphanesinde şeceretül İhbar adında 980 yı- bnda yavuz çağında Yusuf ibni Abdulmuattalip tarafından — faze dilinden çevrilme çok kıymetli bir bitl gördük. Adem'den İti baren yavuz çağına kadar yeti şen hükümdearların — şeceresini gösteren çok faydalı bir izer. Bayındırlık: Trabalus cenginde bir kısını tamamen yanıp yıkılan kasaba bi lmış, kıyıda ve İç mahallerde modern — ya pılar yükselmiştir, Urayın fenni belediye bir kanarası, benüz içi tamamlanmıyan çok güzel bir parkı vardır. İskeleden içeri doğru gözel bir de bul: var yapılmış. 32000 Hira geliri olan — şar: baylığın son yıllarda kasabanın bayındırlığı bakımından İyl ça- lışmaları görülüyor. Devlet Şürası, Uray seçimini bozmuştur. Şimdi yeniden se çim hazırlığı yapılıyor. Ekonomi: Kuşadası İlmanı açık bir ilmandir. Son yıllarda tecimsel ve ekonomsal bakımdan olduk. casının ölümünü unutmuş gi biydi. Sadece onlardan latikam almağı, yalvız İntikamı düşü nüyordu. Anyes şuna kanf idi ki, sevgi ne kadar unudulursa Intikam bhilssi o kadar fazlala: gıyor ve bü. İotikam düşman- ların başına daha ağır bir yum- ruk gibi iniyor. Kılıç arkadaşları bile - Gon: ran'ın ölümücü unutmuşlaldı; kalbleri 6o kadar sert idi ki yaptıkları birçok cioayetlerden biçbirisi batırlannda bilo kel | düzlçtir. zeytin — yağları koyon keçi ve zahirelerinin Kaşadasından dışa çıkarılması: nin etgisl olmuştur. Koutadasına her hafta deniz yolunun ve Türk deniz halk s0s yetesinin Mersin postasını ya- psa bir vepuru ouğrıyor. Fakat bu vapurlar dünüşte uğrama dıklarındaa — İstanbül yükünü de Mersin'e giderken slıyor: Tarmış.. — Kuşadalıler, biç ol. mazsa bu yaz aylarında bü va porların İstanbul'a giderken de limana uğramalarını dileyorlar. Bundan başka ber önbeş günde bir İtalyan vapura gele rek Soka fabrikasının yağlarını taşıyor. Kuşadası limanından yılda İtalya'ya 3 4 milyon gelir zey: tiayağı, Mersin'e 300,000 kilo pirina yağı, İastanbul'a Söke ovasının zahireleri ve — adalara zabire, balık ve kasaplık hay: vanlar ibraç ediliyor. Liman açık olmasına rtağmen fena havalarda da yükleme işi düzeninde yürüyor. Burada de- miz amelesinin çok mazbut bir kurumları vardır. Ba kurumun kuracusu Hasan relse her İşçi çok sıkı bir mlionet hissile bağlı; kourumun başında bulunan Mü- berrem rele te dost ve İyi ça lışmarile İşçilere keodini sev. dirmiştir. İş &raya konulmuş tor, Bütün kazanç kurum üye- leri arasında paylaşılıyor. Kuşadannda, sokanın — bir — Sonu 6 ıncı yüzde — mamıştı. Bir iki tanesinl hatır. lasalar bile vicdanlarını hare kete getirmiyordu. Kılınç azkadaşları artık ma ziyi unutmuşlardı. — Yaptıkları elnayetlerle — alâkaları kalma- mıştı. Daha döğrüsü - tövbekâr olmuşlardı. Gondra'nın ölümünden »x bir zama ı sonra — teşkilâtı da: fetmağa karar vermişlerdi. Çün. kâ artık ne arzuları varsa hep sİni tatmin edecek bir vaziyet elde etmişlerdi. Servet, nam, çeref! Bunları elde ettikten sonra onları bu kadar — fenalıklara sevkeden — iblis yüzbaşı Leon'a daha fazla köle olmakta ne lüözüum vardı? Yöüzbaşı Leon binbaşı ol düktan — sonra: tekeüde sevke- Artık — İbtiyarlsanş, | | | Lira Kadar Verecek. Aydın (özel) Dön ilimiz halkı dalgi heyccsu sevlaç — ve ğünu önce yazmıştım. Son yadi gön içinde Aydıt'a bağlı Ger. Aydın durağındaki tören. içidde böyük bir bayram yaptı. Aydın — demiryolonun — devlet demiryolları arasına katılarak Türk İşyarları (tarafından İşle- tilmesine başlanan bu günü kutlulamak İçin şarımızın her terafı Türk bayraklariyle süs. lenmişti. Halk #akın akın dü rak yerine koşuyordu. Durak. tan köprü özerine bir tak ku rulmuş, Türk ve parti bayrak- lariyle — donatılmıştı. — Darağın her iki yanı baştan başa Türk ve parti bayrağı ve — döyizlerle bezenmişti. Her yurddaş bu günün verdiği yüksek kıvenç tan taşıyor, sevinç yaşları dö küyordu. Davul ve zurnalar çalıyor, milij oyunlar oybanarak — çen liğe şenlik katılıyor, Denizli'den ve İzmir'den gelecek posta tren leri bekleniyordu. Tam sast 11 de süel muzika durakta yer alarak bü şenliğe tatlı nağmelerle yenl bir he yecan kattı- Her yönde; — Yaşasın cumurlyet ve onu yaratan Atatürk. Sesleri yükseliyordu. Posta katarları çokluk bhalkın alkışları ve muzikanın heyecan veren marşlarile karçılandı ve uğur: landı, Ta Horsunlu durağından başlıyarak sıra İle Nazllli, Atça, Sultanhisar, Köşk, Umurlu ve Aydın'dan — sonra Karapınar, Germencik, Ortaklar durakla- rında ayni coşkunluk, ayni se- vİnç tezahürlerile trenler kar planmış ve ağurlanmışlardır. İlimizln her yönünde Hava tehlikesinden korunmak - için böyük ilgi gösterilmekte oldu- gençliğinde işlediği cinayetlerin ağırlığı omuzlarını çöktürmüş: tü. Buyattan nefret Mübzevi — blr hayat .ııçiıııegu karar vermiş, bir köşeye çe- kilmişti. Binbaşı Leon'un yegâne te. sellisi oğlu Arman'dı Yirmibeş yaşlarında bir genç olan oğlunu bütün Parla severdi.! Oğluanun fazla hovardalığını gören Leon birçok melanetlerle topladığı mülevves servetinin hiçolmazsa oğlunun hovarda: lıklarına sarfedilmesine sevini- yor ve oğlanun bu bareketini gördükçe kendisini mes'ud ad dediyorda. Son zamanlarda binbaşı Le o0 pek döşünceli görünüyordu. Oğlunun bayatında büyük bir değişiklik bissediyordu. - Oğlu Arame dekaa 20ç'oli, dsimü etmişti. | mencik kamununda halk yük- sek bir ilgi görtererek 10933 lira 75 kurüş taahhüt etmiş ve 856 lira S1 kuruşta para olarak yor, birde ne göreyim, bizim Yazan: Eczacı K. K. Aktaf | Bardacık İzmir'in güzel meyvasına ve — dünya piyasasında büyük bir yer tutan ba güzel İacire, çok | tubaf trki, asıl yerinde, asıl memleketinde —incir — değilde bardacık diyoruz. Buudan yirmi beş sene evel İzmir'e yeni gel- miştim, bardacık, diye bağırı- yorlardı. Kulak verdim, soğuk! — soğuk: Bağırt açık (Bağırt acık!)diye duyuyordum! Kim kimi bağır- | tiyor demeye kalmadı, — İncir- cinin eşeği feryadı verdi. Bunu — bağırlıyorlar galiba, dedim. Ne satıyor acaba diye de merakım orttu. Bagır acık, deyib duru- şu İncir! No satıyorsuu? Dedim, bardacık dedi. Ha, ça mes'elel,. Gel zaman git zaman, bir İzmir'liye sordum. Bu incirin bardacık oluşu: nun manası? Dedim. İzmir civarında tes: tiye bardak derlermiş, Bu İn: cirde testi şeklinde mahrut formasında olurmuş ve büyük: 'i6 Kişi Tecavüz Etti. lüğünden galat küçücük bar: dak—testl demek İmiş. — Nere- den mereye! Nihayet bizde Işi bardacığa döktük. Geçen sene İstanbal'da benim oğlan İncir gördü. Tayyare kurumuna yatırılmıştır. Kepazelik! ———0 Bir Kıza Ovada Baba! Baba! - Dedi - bardacık var! Baktım incir, kavak İnciri. İsanbul'la satıcı: — Buna incir ieınlyuıı- sunuz bey? Dedi, Daha ©o zaman bay yoktu. Nerelisiniz diye sordu. İzmir'li olduğumuzu anlayınca: İzmir'liler domatese de, Menemen, (Özel) — — Buca sın Tırnak . maballesinden bay Rizanın övey kızı bayan Saniye, Kaklıçtaki akrabasına — gitmek İçin Çiğli istasyonunda İnmiş, Tuzla yolundan Kuklıç'a. doğrü İlerlemeğe — başlamıştır. — Sığır çobanı Mehmed, büyük Çiğli- den hacı Mustafa oğlu Kemal, domat derler. Mustafa oğlu Hüseyin, Dede- buşindan Lasan oğla Habib Dedi, Hey gidi bardacık hey! — İncir olsun, domates olsun ve Söüleyman oğla Mustafa ta- rafından yolu keslimiş, odaya götürülmüş ve akşam — olunca hepsl tarafından — kirletilmiştir. Vak'a failleri yakalanmıştır. bardacık — olsun, — memlekete pora getirsin, bol olsun, para etsin dedim, İstanbul'lu Incirci Mle İzmir'li eczacı karşı karşıya can ve gönülden bir ( Amlo!) çektik... Bir Kaçak Mensemen (Özel) — Bundan bir müddet evel Yanık köyden Ahmed kızı 10 yaşında Naciye Ömer, Mastafa ve Ali namında Menemen İcra Memuru Adliyece Tevkif Edildi. Menemen, (Özel) — İera memoru Halid Ziya, lera dal- resiae teslim. edilmiş paralar- dan 1200 Ilrayı zimmetine ge- | silâhlı ve ayni köyden üç şa- çirdiğinden adliyo kararile tev- | bıs tarafından zorla dağa kaçı: kif edilmiştir. rılmış, — kirletilmiş ve Ömer'le Ali yakalanmıştı, Mustafa kaç- mış, fakat takib edilirken ya- kayı ele - vermiştir. Yakalı lac Haykıran köyü beki Hasan oğlu Abmed ile Mustafa oğla Salim'dir. Arman her İnsanın dnyııı yacağı ateşli bir arza ile — kal. , binl kaptırmıştı. Ve Arman bu sevgisinin gelib geçlci olmadı: gn anlamıştır. Bilhassa sevdiği kadın daldan dala konan, sev- dayı âlet gibi kullananlardan değildi. Arman sevdiği kıdııı. blr Baytar Isteniyor. Menemen, (Özel) — Orta köydeki koyunlardaki — şarbon, bayvanları öldürüyor. Köy, bay- tar İstemektedir. keyfli iken birdenbire düşün celi, me'yüs görünmeğe başla- mıştı. Devam ettiği balo, sü- vare ve diğer yüksek toplantı. lera gitmekten adetâ kaçını- yorda, Tlk günlerde Arman'daki de- “gişikliği babası geçici zannotmiş ti, çönkü Arman'ı fazlasile seven ( Falmen ) temiade bir aktirle | gün atı ile Tolom — ormanında Delikanlıdaki degişiklik hakkın: | motad — gezintisini — yoparken da ona, bunun merakta olduğu: | görmüştür. Kadın —mubteşem nu söylemişti. Lâkin Arman | bir arabada oturmaştu. Bakışı, bu kızın sevgletne zerre kadar | tavrı, vücudunun fevkalâdeliği mukabele — etmiyordu. Falmen | karşısında Arman ona hayran ise sevglsinde sebat ederek bir | hayran bakmıştı. Kadının ara- gün Arma'nın kalbiol feth ede. | bası kaybolancaya kadar — Ar- ceğini umuyor, Arma'cın ba. | man yerinde çivilenmiş kalmış. basını da büylece avntuyordu. ona bakmıştı. Ansızın önüne | Fakat aldanmıştı. Çünkü Ar. | çıkan ve esrarlı bir koku eW | | ma'nın vaziyetindeki değişiklik | çan kadın gözlerini kamaştır: | omdukları — gibl pek ebemmi: muşli. yetriz değtkdi. ia aa ee SORU VBZ