11 Temmuz 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

11 Temmuz 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

GA Memleket Mektubları: Gaziantep'te Bayındırlık Faaliyeti Bu Güzel Şehrin, Şimdi Duyduğu Artıyor. En Büyük Ihtiyaç, Sudur. Gaziantep'den Gazlantep, ( Özel aytarımız- dan; Hususi muhabirimladen) — Şarımında bu yıl büyük — bir yapı ve İmar faaliyeti göze çarpmaktadır. Bunlar arasında en önemli olamı; - Atâtürk bal- yarıdır. Üç sene önce başlanıp bu yıl bitirilen bulvar, ciddon eşsiz bir eser halindedir. Ma erif caddesinden Halk fırkan kurağına kadar - olan kısmının asfalılanması da bitdiğinden şe hir yep yeni bir görü (Manzara) almıştır. Bulvarın orta ve yan: — ları akesya ağaçlarile süslenmiş ve devamı boyunca modern evler İoşa edilmekte bulunmuş- tor. Karşı cepbesini Allahben deresile kavaklık arasındaki on binlerce ağaçlı yeşil saha teşkil ettiği cihetle pek boş bir man- zarası vardır. Bulvar boyundaki çocuk bah çesine karçı olan pek mari ve — dözgün bir hükümet konağı yapılmaktadır. Temeli yük elen bu yapı sona erince başka baş — ka yerlerde ve dağınık bir hal de bolonan hükümet dalreleri bir araya toplanmış — olacaktır. — Anteb'in diğer bazı yerlerinde ve bu meyanda pazar yerinde de çalışma vardır. Burası; ceki dükkünlar yıktırılmak ve bü. yük alanda yeni teslsat vücude — getirilmek suretile asrileştirile cektir. p Belediyemiz diğer sahalarda — da çalışmalarına devam etmek. — tedir. Bugüne kadar — yaptıkla — gini göylece hülâsa edebiliriz: Hal; 19 bin llira serfile vü. cade gelmiştir. Yirmi — sekizi — #ebzeci olmak üzere 73 dükkân — vardır, her türlü teslsati cami — Oolarak ve düzgün şekilde ya- Opilmiştir. Satışlar, — şarbaylığın mürakabesine tâbidir. Balk hi- — bulacaktır. Zayıf, cılız, yorgün — we bakımsız kalan köy çocuk. “İlarımın böylece köylünün bağ rına yasşlanarak kurtuluşu de- ria bir mlonet uyandırıyor. ve bütün köylüyü sevindirmek. tedir. Köylüler azad günlerinde bu obalara gidib çocukları ve onların yerlerini, bol yiyecek- lerini, oyunlarını seyredib ak- şamları dönmektedirler. Türk | köylüsünün sosyal gövdesine — en uygün olan bu obalar gele — eek yıl daha çok — artacaktır. Bütün ilçebaylar çocuk yurd- larının durumu hakkında ber — üç günde bir telefonla rapor | Alıb Hbaylığa bildiriyorlar, — Çocukların hemen — hepsi — gimdiden 1,5.2 Hlo ıliıllın leli ve pabhalı et ve sebze ye- mekten bü saretle kurtulmüş tor. Hele — bitişik olarak — İn- şasına başlanan topdancılar kıs mı da bitirilmek üzeredir. Mezbaha: 12 bin liraya çık. mıştır. Oldukça muntezamder, Et makliyatı belediyeye ald kamyonlarla yapılır. Boz faebrikan; 33 bin lira bedelle — yapılmıştır. Üçbaçuk ton buz çıkarabilecek — kabili. yettedir. Bozulacak gıda mad- delerini muhalazaya yarar v0 gak hava depolarını havldir. Ayar sasti: Sehrin orta — bir yerlno Zenlt marka ayar saati konulmuştur, Antep'li bir genç tarafından yekpare mermerden yapılmış olan —Atatürk heyke- N de parti kurağı önüne sa- lacaktır. Şarbaylık bundan başka me- zarlık ve yollara onbinlerce fidan diktirmek, bozuk kaldı- rımları temir, lâğımlar açmak, mevcud elektrik teslsatım — ge- Dişletmek, temizliği — sağlamak gibi hizmetler yapmıştır. Şimdik! halde yapılması çok gereken bir İş eudür. Çünkü Anteb suya pek kireçildir. Ct vardaki eoların getirilmesi pek masraflı imiş. Halk, belediye- den berşeyden önce ea İhtiya- cını temin etmesini bekliyor. Ilıcada Modern Otel Yapılacak İlbay General Kâzım Dirik bugün beraberinde mimas Nec- meddin Emre olduğu balde Ağamemnun ılıcalarını — teftişe gidecektir. Bu ılıcada modern bir otel açmak ve oraya yeni bir hız vermek düşünülüyor, Burada halkın ihtiyacına uygun bir şekilde konför temin edi- lecektir. Bunun için hezırlanacak ra- por ilbaylıkça genel kurultaya sunulmak üzere şimdiden ya- zılacaktır , Son Dakika GA TRUAARI K Alman'lar Ingiliz'lere verdikleri Sö- zü Tutmadılar., İstanbul, 10 (Özel) — AL mav'lar, Londra'da verdikleri sözü tutmıyarak - İngiltere'nin donanmasına nlsbetle yüzde 30 yerine yüzde elli zırhlı yapmağa başlamışlardır. Bu durum, Lon. dra'da bomba tesirini yapamşırı, £ Şi mı-nuıınıı—_ xmm— ÇARADOLTİ — elyazı haberleri Habeşistan İşine JaponyaHü- kümeti De Karışıyor. Italya'nın, Uluslar Kurumunun Toplantısından Evvel Taarruz Edeceği Söyleniyor. İstanbul, 10 (Özel) — Habeş - evvel Habeşletan'a taarraz edecekleri söyleniyor. Jspooya hükümeti, Habeşistan'la alâkadar olduğunn alenen bildirmiştir. ; ,Sofya_VîlisT(l'(araknlaf) Hü- kümetçe Tevkif Edildi. ltalyan hakem komitesinin, bir iş yupamadan dağılmas, dra'da endişe oyaadırmıştır. İtalyan'ların, ulu lar kurumunun 25 ağustosta yapacağı Lan: toplantıdan (Kabineyi Düşürmek Istiyen Bir Şebeke Meydana Çıktı. İstanbol, (Özel) — Sofya'dan bildiriliyor: Toşef kabinesini devirmek İstiyen bir komplo keşle- dilmiştir. Sofya vallsi (Karakolaf) la bir miralay tevkif edilmişlerdir. Hükümet, olanların bir kısmını yakalamıştır, komploya dahil 11 Temmoz (İllllİl Günün Küçük Haberleri Köylümüzün Yurdseverliği. Bütün köylerimizde Hava ku- rumumuza önemli bir şekilde şardım için hava tehlikesini bilen üye yazımı hararetlen: miştir. Bu önemli darum ilbay: hktan yüksek katlara telgrafla bildirilmiştir. Buğday Satışı Dün borsada buğday — satışi hararetli olmaş ve 834 çuval buğday satılmıştır. Fiatler 4,6 6,5 kuruş arasındadır. Gelen Saylavlar Aydın seylavı Nazmi Topca: oğlu ve Konya saylavı All Riza dün İzmir vaparu İle Lstaobul'dan gelmişlerdir. Panayır Bazırlıkları Panvayır komitesi dün akşam garbaylıkta toplanmış, panayır bazırlıkları üzerinde çalışmıştır. Kars Türkofis Ankara'da Bir Kongre Toplanacak veDirektöra. Izmir Tecimerleri De Çağırılacaktır. Kongre, Ağustosta Ankara'da Toplanacak, üzüm Ştandardizasyonu Konuşulacaktır. Ankura, 10 (Özel) — Ağustosta burada toplanacak olan koogredo, bilhassa İzmir teclmerleri çağırılacak ve standardizesyon mes'elesi uzun-uzadıya konuşulacaktır. dardizasyonu nizamDamesi müzakere edilecektir. Arnavutluk Münakalât Nazırı Ka- çakçı Şebekesi Başkanı İmiş.. İstanbol, 10 (Özel) — Yanya'dan bildiriliyor: Arnavatluk mücakalât nezırı çakçı şebekesinin âmiri olduğu tahakkuk M, Sadrı Serez büyük bir ka- etmiştir. Kendlsini hükümete haber veren hizmetçisidir. Nazırın evinde yapılan ta- harriyatta 90 çaval kaçak siğara kâğıdı bulunmuştur. Mumalleyh hükümetteki vazifesinden stifa hepse tıkılmıştır. Yunanistan'da etmiştir. İstifası müteskib de Golos'ta Tütün Amelesi Grev Ilân Btti. İstanbal, 10 (Özel) — Golos'ta tütün ameleleri birdenbire grev ilân etmişlerdir. Grevin sebebi amelelerin iİktmadi vaziyet dolayısile yevmiyelerin * 36 mizbetinde artırılmam bakkındaki dileklerinin tüccarlar tarafından - reddedilmesidir. Dtamada da grev İlân edilmiş, fakat öğleye kadar doevam etmiştir. Hükümet mehaflli bu grevlerde Venizelos fırkasının zimamdaranının per mağı olduğunu tabmin etmektedir. ——— Yeni Alman Tankları 'Nasıl? Bu Tanklar Hafif ve Son Sistemdir. Lonra, 10 (A.A) — Deyli telgraf gazetesi, Alman tankla- rıbin İlk fotoğraflarını neşret- mektedir. Bu fotoğraflar Ber- lin yöresinde Göbelitz kampın- da alınmıştır. Alman taokları hafif ve son sistem olup iki mitralyöz Hle mücebhes bulan, makta ve iki kişl terafından Adate edilmektedir. Mucur'da Atatürk Büstü.. Mucor, 10 (A.A) — Mucur: da Mucur'lu bir Törk ustasının yaptığı Atatürk büstünün açılış töreni 14 Temmouz Pazar günü yapılacaktır. Törene Mucuar hal. kı şimdiden büyük İlgi Wle ha- zırlanmaktadır. Saraeoğlu Yunan Cumuriyetçileri kralın kafasını ko- paracağızdiyorlar İstanbul .10 (Özel) — Ati nadan haber veriliyor: Cumu- riyet taraftarları; kral golirse belta iİle kafasını keseceğiz. Diye bağırmışlardır. Basın Kulübü Tesis Olunuyor. Ankara. 10 (Özel) — Geze teciler, Falih Rıfkı Aytar'ın beşkanlığı altında toplanmışlar ve bir. basın kulübü tesla et meğe karar vermişlerdir. Almanya'da Polisler Ordu Kadro- suna Alındılar. Berlin, 10 (A-A) — Pollel Izmir'e Geliyor Istanbal, 10 (Özel) — Ad liye Bakanı Şükrü Saracoğlu, cuma günü İzmir'e hareket edecektir. ' ordu kadrolarına sokan kabun, tetsâel bölgede bulunan polle teşkilâtina teşnil edilmemiştir. Yerı resmiğ bir bildirik, bu bölgedeki polisin eski çeklini Bo kongrede üzüm stan- Atatürk Yalova'ya |Gittiler İstanbul 10 (Özel) — Ata- türk bügün Yalova'yı teşrif etmişlerdir. Yunan Kralı Geliyor Mu? Amerika'daki Yunan- hılar Seviniyorlar.. Türkofle Kars şubesl direk: törlüğüne atanan Nalım — şehrl: mize gelmiştir. İzmir Türk: ofisinde birkaç gün — mepgul olacak ve tetkikler yapacaktır. Dr. Cemil Şerif Bundan bir müddet evvel Aksaray Memleket — hastanesı sertababet ve — operatörlüğüne tayin edilmiş olan operatör Cemil Şerif İzmir'de serbest olarak çalışmağı daha muvafık bularak - vazifesinden çekilmiş ve şehrimize dönmüştür. Arkadaşımız hastalarını cekisi gibi kendi —muayenehanesinde kabual edecektir. Gayri Mübadille- rin İstedikleri Is'af !Edilmedi.. İstanbul, 10 (Özel) — Gayri mübadiller kongresinin temen: niyatı, finans Bakanlığınca is'af edilmediğinden gayri mübadiller cemiyeti yönetim kuralu bu- gön İstifa etmiştir. İstifa edem lerin yerine başkaları seçildi. Yunan - |Şporcuları.. Eski kral Yorgi ile geçenlerda ko- casından ayrıldığı haber alman Yunan kraliçesi Elizabet İstanbul, 10 (Özel) — Yu- nanistan'da günün mes'elesi krallık - camurluk mes'elesidir. Meb'üsun meclisinde, geneloya (Reylamme) mürecasat şartile ve esas İübarile kralın getirilmesi hususunda — görülen — temayül, Amerika'daki — Yunan'lıları e- vindirmiştir. Mecllse ve hükü- mete, Amerika'dan tebrik ve merbutiyet telgrafları gelmiştir. Atina belediye reisi M. Ko- diyasun bugün'erde kral Yorgi İle konuşmak için Londra'ya hareketi bekleniyor. Ankara'da Şiddetli Yağ- murlar Yağdı.. Ankara, 10 (Özel) — Dün gece şiddetli yağmurlar yağınış ve bazı evlerin bodrumlarıaı su basmıştır. Adana'da Hbaylık Geliri Arttı Adana, 10 (A.A) — Yapılan bir hesaba göre ilbaylığımızın 1934 geliri 12 milyon 100 bin Hiraya yi ür. — Pazar Günü Bir Maç 'Daha Yapacaklar. İstanbul, 10 (özel) — Spor: cularımızla Yunan sporcuları arasında — önümüzdekl — pezar göünü bir maç daha yapılacaktır. Zekâi Apaydın Moskaova'da.. Moskova 9 ( A.A ) — Yeni Türkiye büyük elçişi Zekâl Apaydın bugün — Moskova'ys gelmiştir. TEMMUZ 1935 1 1 1935 nııır Arabi 1354 Rumi 1351 9 Rablülahar 28 Haziran