25 Temmuz 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

25 Temmuz 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

_W 45 Temmus IIWI“” Meşrutiyetten Evvel ve Sonra.. Başımızdan Geçenler.. 47 25 temmüuz 935 Yazan : M. Doğan Batu Yukarıda Atılan Silâh Sesleri üzerine üç, Dört Nefer Dışarıya Fırladilar.. Diğeri de yüzü koyun üç ve * Basamaklı merdivenlerla Öntüne düşta, rafa düşeni, disine ateş eden İki koml- Tacı vörükliyerek içeri çektiler. Tam bo mrada beş on ellâh daha atıldı. Belinde kılıcı asılı İT zabit taşlığa —yuvarlandı. Züptiye zabiti Idi. Malyotia- Blekat neferle birlikte ban- "8 — mühafazasına memuür *dllmiş 1di. Zabitin kapısı met- Ki taşlığa açılan ufak bir li vardı. Oreda otutuyorda. Ea ait katta da diğer bir oda faptiyo neferlerinin yatmalarına ** öturap kalkmalarına tahele Sdilmişti. © Çok — gecikmemişti, VMüğı katta da bir bomba tra- doyuldu. Kocs bina zan- Bizangır sallanmıştı. Yukarıda atılan silâh serleri Üzerine odada mevcüd üç dört faptlya neferi sllâhlarını kapar Ptuz dişarıya — fırlamışlardı. bir adım bile ileri ata- Tadılar, Tam ortalarında patlı- Yan bir el bombası biçarelerin blarını görüvermişti.. Mer. Ülvenlerden sçrıyarak çıkan iki Deçbül şahıs taşlıktakl erkadaş 'Nin yanına geldiler ve: — Hesab tamam! Diye bağırdılar. * ödev takelım edilmişti. 'Öbetçileri varacak olanlar en "Onra gelecek olanlardı. Gerek Tabitin gerekte aşoğıdaki mefer- © allüh seslerine koşacakları *Yelce hesaba, alınmış, önu göre 'at yupılmıştı. Odadan za "':.I'ı Gzerine sekiz tabanca bir: Bteş etmiş, ve onu robsoz Olarak yere ıc'ru.lıtl Zaptiyelere koğuşluk eden L"'u kapıtınada -bombalı iki 'dal Çönderilmişti. Bunlar da Tahmin edildiği gibi vazilelerini Töpmişlar, ikincl bir bombaya kalmamıştı. ü Silâh ve bomba sesleri üze- Bo bankada bir paniktir baş. iştı. Birkaç dakika sonra Ka boşalmış taşlıkta doran eh ve bombalı on İki hayd Bünşidn beşka kimse kal- İçlerinden biri kaba bir sekle: — Dürmiya gelmez, kapı: lan ga gelesa, kap Payımız! Dedi. Bu bir emirdi, derbal infaz Sdildi, kapıler k. — 20 — Salamber banları — yazdıktan Tanalı bir bakışla kodina kaktı, Siyah eldivenli — kadın, & ber'inbu manalı bakışın l 'f demek lstediğini an- — İatibar etmek — sofdilli. bülürücek bir - kimse dörüst kelimeler yazacak 'ette' değildir. —;..ıkıı ben deli - değilim f .___::ı- anlıyacaksın — M, Kaba sesli herif (Hep birden) diyerek bağırdı! — Yaşsun, Ermenlstan!, Bu ermeni azgınlığı üçyüz onbir senesi temmuz ayının bir perşembo günü öğleye yakın bir zamadında olmuştu. Koğuş kapım — önünde bom balanan zeptiyelerden İklal oğır yaralanmıştı. İalemeğe başladı- lar. — İsilüyi komltacılar du işitmişti. Haydad bakışlı rele: — Bu köpeklerin iniltisiol kesmek lâzım. ' Dedi. Birkaç haydad birden cevab verdiler. — Emret!. — Köpekleri yukarı kata söürükleyiniz müdürün odasın- daki — pencerelerden — dışarıya #sınız! Haydudlar hep — birden fanliyete geçmişlerdi. Paçaların dan sürüklene sürüklene götü rölen İki yaralı, bir müddet sonra boğazlarına geçirilen birer ip ile banka müdürünün oda snın — pencerelerinden — aşağı doğru sarkıtılmışlardı. — Sonu var — Edremid ve Ihrae Edilen Yağlar.. 10,000 Ton Zeytinyağının İzmirden Ihracı Için Teşebbüste Bulunuldu.. Ayvalık, Edremid ve dola- | yından — her yıl diş memleket- lere 10,000 ton zeytinyağı ih rac edilmektedir. Bu yağların İzmir'e getirilerek ibracı fazla masraflı olduğundan — yağlar kayık, motör ve yelkenli gibi deniz taşıtları İle — (Nakli vası- talarile) — Midilli'ye — götürül mekte, Lold Triyestino acen tasının İstanbol'dan dönen va- purlarına yükletilerek dış mem- leketlere götürülmektedir. Dentayolları İşletme İdaresi nin İzmir acentası; bu yağla- zın İzmir İmanına - getirllerek Lold — Tiryestino — vapurlarına buradan yükletilmesi ve ibrac edilmesi için tetkikler yap maktadır. Hattâ bunun için bazı teşebbüşlerde de bulunal- moştor. Lold Trlestino — vapur: beher ton zeytinyağını 8600 kurüşa almak İstemekte- dir. Ve söylendiğine göre Ed remid'le Ayvalık'tan — Midilli'ye gönderilen yağları bu flste almakta ve götürmektedir. Halbuki — yapılan — hesablara göte, yağlar İzmir'e getirilerek Hmanımızdan yüklenecek olursa Hman — ve taşıma masraflarile ton başına 865 kuruşa mal olmaktadır. Denizyolları İzmir acentan; yağ tapımağa — mebaas araçların taların) İstanbul'a İşliyen ELDNG NL KHDIN .— 25 temmuz 1985 Ve barona döndü: — Müsyünün aile ve çocuk. larını verbest birakmak için emir verinle: Siyah eldivenli kadın tekrar zili bastı omuzlarında büyük bir paket taşıyan İki — kişli geldiler. Koadın gelenlere sordu: — Lerşey bazır mıdır? — Evel Diye cevab verdiler: Kadın ba iki adama bir İşeret yaptı. Ve iki adam der- ları -— Ayvalık ve Edremid'e oğrıyan | cesedi çıktığını gören Salamber Ayvalık'tan vapurlarile parasız oraya gön- derilib — doldurulduktan — sonra İzmir'e gene poranz getirtil mesl ve İlmanda boşaltıma ve yükleme için daha az bir para verilmek suretile ba yağları Lold Triyestino'nun — istediği finte satmak mümkün olaca- Kini tesbit etmiştir. Bunun için ne şekilde hare ket edilmesi Tâzımgeldiği bak. kında Dentayolları İşletme ida merkezine bir mektub yazılmış ve müsaade istenmiş tde. Yazılan ve İstenenlere mü vsade edilirse her yıl 10,000 ton zeytioyağı İzmir'den Ihrac edilecek ve böylece işçilere iş çıkacağı gibi ulusal bir acenla ve İlman işleri idaresi de ssığ İanmış olacakı resl Bulgaristan'da Rivayet Neden Galat? İstanbal 24 (Özel) — Solya da htllâl çıktığı ve krel Borle aleyhine hazırlanmış bir salkast meydana çıkarıldığı hakkında:- ki haberler malümdüar. Ajane Havasın — Sofya aytarı bunları yalana çıkarmaktadır. Bu ay: tara göre Bulgarlstan'da yapı: lan bazı tevkifler, ancak fırka ve komltelerin kanuna aykırı bareketlerile alâkadarı hel çavalı astılar. Çavalın içladen — bir - İnsan itredi. Cesedin yözü tanınmıyacak bir — vaziyette Idi. Vücudun diğer aksamı tabli ve sanki İki saat evvel ölmüş vaziyetini andırırken, yüzün bu çitkin tanılmıyacak — manzaraya sokmak için sanki kimyevi maddelere — müracaat — edilmiş idi, Saçları tıpki — Salamber'in saçla; benziyordu. — Siyab eldivenli kadın bu manzaraya bir müddet seyirci kaldı. Yal nız Salamber dikkatle ve ezap la bu manzarayı seyrediyordu. Siyah eldivenli kadın; — Müsyü Salamber -dedi. ve bu cesed bugün sabahleyin Si kuana nebrinde boğulan Viktor Gazianteb'de Yaz Iyi Geçiyor — e— Orada da Içki Sar- fiyatı Fazlaca Oluyor Gazlanteb, ( Özel aytarımız. daa ) — Borabın ilkbaharı pok devamsız ve serindir. Bu yüz dendirki halk dalma yazı bek. ler, Anteb'de yaz, bu yıl biraz fazla moak yapmakla beraber pek güzel geçiyor. Bu mevelimde bütün bahçe ve mesire yerleri kulabalıktır. Şimdiki halde ikisl sazlı ol- mak üzere beş büyük bahçe açılmıştır. Bunlardan birlelnde Vedad Ürli idaresindeki temsil heyeti — çabı Diğer — iklelde alle bahçesi halinde idare olun. maktadır. Anteb'in — bunlardan — başka Alleben ve Kavaklık — namla- rında birliği maruf ve güzel meslre yeri vardır. Bunlardan Kavaklık binlerce, onbinlerce kavak ağacının dikili bulan- duğu ve ortasından büyükçe Alleben deresinin geçtiği çok şirin ve bhoş bir yerdir. Bil hasan tatil günleri pek — kola balık olur. O günün — sabahı ber alle çoluk çocağile yola döşerek akşama kedar buralar. da eğlenir ve öğle yemeklerini ekseriya çiğ köfte teşkil eder. Çiğ köfte, pişmemiş kırmızı etin küçük bulgur danelerlie ve İçerisine domates veya suya, büber, toz, soğan karıştırılarak yoğurulmasından meydana ge- len öyle bir yemektir ki, ah şanlar içla terkedilmesi tmkânı Ben de ilk zamanler biç sevmez ve adetâ tiksinir ken şimdi öyle alıştımki. Anteb'in diğer birçok meslre yerleri, şehre birkaç anat mesa- fede — olduğu — İçin - bunlardan babsetmiyorum. Esasen bura larda kalabalık olmaz. Şehirde bir de yazlık elnema açılınıştır. Burada gösterilen filimler ses dizdir. Ayrıca kışa mabens sesli sİnemamız da vardır. Anteb'liler zevklerine pek döşkündürler. Buradaki — içki sarfiyatı bütün şerk ve komşu vilâyetlerden üstündür. Yalnız, içkiye olan bu düşkünlük Iyi karşılanacak bir bususiyet ol maktan elbette uzaktır. Çünkü bu yözden evdeki alle efradını ekmeksiz — birakanlar — görül. müştür. Anteb'in dört tarafı hafif sırtlarla çevrilmiş su ve yeştiliği bol, gittikçe gözelleşen, ellibeş bin nüfasle, şirin bir yord purçasıdır. Asfalt Yol: Atatörk bulvarının — monarif caddesinde Halk Partisi kura yoktar. lsminde bir adama aiddir. Bu | adam 36 yaşında fakir bir Bel çika'lıdır. medersem esizin de yaşınız bu kadardır değil mi? Salamber, evet; diye cevap verdi: Siyah eldivenli kadın devam ettik — Ayni sizin boydadır. Seç: larınız tablt onun — saçlarına benziyor. Bu adam bu sabah nehirde boğulmuştur. Cesedin! denizden çıkaran bahriyelilerden satın aldım. Sonra yözünü ta tanılımyacak bir hale koymak Için bir kimyager dostuma mü- mcat ettim: Salamber birşey muş gibi sordu: — Peki bunları ne için bana söyliyorsunuz Madam? Siyah eldivenli kadın müs- anlamıyar- Sanme — v Dünya Fudbol üstadları j Üroğvay Takımı Arjan- — tini 2-- 1 Yendi.. Bugünkü Uroğvay Fudbolcuları Hattâ Ivgiliz'lerden Bile üstündür Cenabt Amerika — devletleri arasında yapılan senelik şampl: yona maçları bilhassa busene büyük — alâka uyandırmıştır. Dünyanın en küvvetli fatbol. cularına malik olan Uroğvay ve Arjantin memleketleri ken dilerinden kuvvetçe pek aşağı olmiyan Şili, Parağuayi, Poru ve Breziliya kuvvetli takımla- rını yendikten sonra finale kal mışlardı. Maçın tefellâtını zik- retmeden ba İki memleket fatbolü İçla bir fikir edinmek makssdile oyunda takib edilen üsüllerden bahsetmek daba imu: vafık olur, Bu fadbol üstadlarının oy madıkları oyan tasavvurun fev: kinde seridir. Topun kaleden kaleye gidişi saniye işldir. Av: rapa'da ve şimali Amerika'da hücumda olen takım on onbeş pasla nellceye varmıya — çalışır yor. Umumiyet itibarile bütün fadbolcular, — battâ — İngiltere oyuncuları da dahil olduğa hal de Uroğvay ve Arjantin oyun cuların has olan sür'at ve vu roşa malik değildirler. Dünya mın en büyük bu Akl takım karşılaştıkları zaman — oyunlarını ayrıca bir zevktir. takımları olan seyretmek En büyük meziyetleri derin paslarla açık. ları beslemek uçık topu dür: | durmedan ortaya vermektir. Heriki takımda oypıyan oyun müdbiş şütördür. Top oyuncuların ayaklarında — kat'l cular yen bir lâbza olsun, durmayor. 18 Yarda çizgisi bu oyuncular için adeta şüt çekme İşaretidir. Sahada oypıyan 22 oyunca 1,5 | esatlık oyun İmtidadınca 100 metreyi koşan atletler gibi mü- temadiyen © kadar seri oynanıyor ki her saf hasını stenoğraf 1 İle zaptet- mek İmkânsızdır. Top kaleden kaleye üç dört vuruşla gidiyor. Sahanın yakın mesafesinde ot u- ran kimseler topun seyrial teakib adeta me- koşuyorlar. —Oyün ederlerken kafsları todla idare ediliyor gibi sağdan | sola, soldan seyrede! sağa dönüyorlar. binlerce halk ğina kader olan kisminin ae — faltlanması bitmiştir. Şimdi su barcandan — bükümete caddenin mıştır. Bunların — bitamında — şebir büsbütün güzelleşecektir. varan #sfaltlanması — başla tebzl bir tavır takındı: — Daba anlıyamadımız. mi? Bu adama muhteçem bir cena. 20 alayı yapılacak, —Paris'in ileri gelenleri cenazesine İştirak edecek! Salamber henüz anlamadığı bu — vaziyetten tüyleri ürperdi ve b muhteşem cenaze alayın- den sonra bü adam ebedi bir Satlrabata terkedilecektir, ve mezarının üzerinde şu İbare yazılacaktır. (Burada Emanoel Salamber gömülüdür ) “Morkle de fla Mongorl meb'asu 37 yaşında ölmüştür,, Salamber'in göğsünden bir fallti çıktı: — Cesedin yüzünü tanınmı yacak bir hale koymaktaki maksadırmı anladınız mı çimdi? | bBakanın | günü İtalyanın Torino şehrinde | yapılacak iltimas ettiği tarafı teşci edor- ken top basım tarafa geçmiştir. Buudan doluyıdır k£ bütün ©6 muszzam kütlenin bağırışları karışıktır. ve hasım taraf tarlarını tefrik etmek im kâasızdır. Mahaclmin berhangi bir ayağına top — gelince durmadan şüt çekmek ve katşı kaleyi tehlikeye düşürmek bir osuldür. Her iki takımın mü- dafaanı ve bilibasa — kalecileri mahir ustalardandır. Takımların en büyük meziyetleri yüksek enerjl ve sür'atlerile tatbik et tikleri teknik * oyunu başladık. ları gibi bitirmelöridir. Müsa. bakayı Uroğray takimi 1—2 kazandı Cevubi Amerika şampiyonu oldu. Fakat Arjantin takımı seyircl duür: ve oyunu — kaybetmeslle Uroğvay'dan dân bir. takım ea yılamaz. Her iki takım ayni kuvvete maliktir. Müsavi kavvete melik olan takımlardan birinin galip gelmesi muhakkak şansın tevlit ettiği bir eserdir. Merkezi Av- rupa Kupası.. Proğda Sparta sahasında 40 bla şrmpiyonu — Yuventus takimlle Çekoslovakya şampiyonu Sparta teyirci huzuranda İtalya takımı arasında merkezi Avra: pa kupası dömifinali müsabu- kası şçapılmış ve Sparta takımı kargı ikl kazanmıştır. Sparta takımı go- lün birisini birinci devrenin 42 Inci dakikasında ve İkincl. #oi de ikinel devrenle 25 incl dakikasında atmıştır. Bu müsa- ikinci oyunu — sıfıra gölle devresi pezer finalist meydana çıkacaktır. Almanlar 0-3 Galib Bir maç Için Izlanda adasına gitmiş olan Alman milli takı: ve takım mı İzlanda milli takımlle yap- tığı fadbol müsabakasını sıfıra karşı öç sayı İle kazanmışlar: dir. Küvvetli yağmur altında | yapılan bu müsabaka çok he yecanlı — olmuştur. — Alman'lar oyunun birinel kismında | ve ikinci kısmında İki gol atmış- lardır. Göllerin birletol Hangen Korvestbalm ati r. bana kim — Fakest bu cesedin ald olduğuna — #öylemeğe cesaret edecektir? Bütün dünya! Şimdi bu cesed gene nehire atılacak ve İki gün sonra adamlarım onu ge- bhirden çıkatacaktır. Senlin elbi. seni senin cüzdanını ve hattâ demin kendi hattı destinle yaz dığın mektabu — taşıyacak olan bu cesedin sizin cesediniz oldu- guoa kim İnanmaz? Siyah eldivenli kadın ba söz- lerden sonra adamlarına bir işaret yaparak kapıdan çıkıb - gitü. İki adam Salamberi der- hel yakalıyarak soydular. Zavallı — Sonu var — AAA DA ADKTDRRCA AAA TAKTAARAI KA TAKIII. Çeşme Ilıcaları Tânı 8 inci Sahitededir. RRONALDCURAANAANACDYONNATARIDUTARALIIIADUNTAKAINNI