27 Temmuz 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

27 Temmuz 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Bayındırlık Baka- ? nımız Tedkik Ge- zisine Çıktı. .— — Başı 1 inci yözde — Orada bir sant kadar kalen Bayındırlık bokanımız - Bayın dır'a bareket etmiş, Bayındır İstasyonundakl — halk — büyük tezabürat yapmıştır. Beş daki ka — Mtasyonda — kalındıktan, ilçebay ve şarbayla görüşme lerden sonra motokarla Tire'ye gitmiş, canlı ve semimi bir tezahüretla — karşılanmış — ve Çatal yolu İle Ödemiş'e geç miştir. Ödemiş Istasyonu çok — kala balıktı. Her istasyonda olduğn gibi burada da helk — Aydın demiryollarının devletce satın alınmasnından, ncuzluk tarifeler tatbiki soretile görecekleri her türlü asığlardan (Menfaatlerden) ötürü şükran borcuna candan yeptığı tezahöratla göste miştir. Ödemiş İstasyonundan — otomo- billerle Bozdağ'a çıkılmıştın. Gölcükteki köşkücde İetirahat etmekte olan Şükrü Saraçoğlu Bayındırlık bakasımımı — daha önceden dün için öğle yeme: Hine çağırmışlardı. Evvelâ 1850 metre yüksekliğindeki Bozdağ köyüno çıkılmış ve köylü İle birlikte —konuk — ünlversiteli gevçler bakanımızı karşılamış lardır. Köylü tarafınd.n konok Ba- kenımız Ali Çetin Kaya'ya bir Çay şöleni (Zıyafeti) verilmiştir. Köyde biraz — imirahat eden Bayındırlık Bekanı; bu - örün: lerin köyünün bayındırlık işleri üzerinde görüşmelerde — bulun- muştar, Köyde 200 modern ev yeptarmak İstiyen — sermayeder grubun — telebleri — özerinde malümat aldıktan sonra — Göl cük & gidilmiş ve Töze Bakanı Şükrü Saracoğlu'nun öğle ö leninde bolunmuştur. Programa göre Bayındırlık Bakanı düön Bozdağ'dan indikten sonra mo- tokarla Selçuk'a gidecek, Cellât gölünün kurutma ve küçük Menderes yatağının islahi. ame- Hyesini tetkik ve tefiş ede- cekti. Selçuk'tan sorra Aydın'a gidip orada da teftişte bulubacak, geceyi orada geçirecekti. Bayındırlık Bakanımız dört gün sonra İzmir'e gelecek ve üç göün daha İzmir'de kalarak buzı tedkiklerde bulunduktan sonra - Menemen Bergama — ara- sında yaptırılmış olan betobar- me büyük Gediz köprüsünün açım törenini de yapacaktır. Kızılcabölük'te Uray iyi Çalışıyor.. Kınlcebölük, (Özel) — Yeni Ürey heyeli 9000 liralık bir büdee yaptı ve önemli kısmını bayındırlığa ayırdı. Nahiyeye giren dolambaçlı, fena yolun etrafında İstimlakât yapıldı ve özel bir şose açıldı. Mekteb binasının sağ ve solondaki yol lar 9 metre genişletilerek yap tırıldı. Bütün çöllerin kenarına ağecler dikildi. Şimdiye kadar dörtbin metrelik yol başarıldı. Mekteb yanında bir de havuzlu küçük park tesla etti. Mektebla ön kısmında da pazaryerl ve bu yerla sağ tara finda bir. halk okuma odası açıldı, kiteplar — getirildi. Yeni dükküânlar ve genel helalar İoşa ettirildi. Park kenarındöki dük. kâolarla çarşı ortasındaki eski Tonca yıktırılacak modern ve yenl blr lonca yapılacaktır. Bu. .MMMM. GününTelyazı Haberl eri İzmit'le Derince Arasındaki Zelzele Ormanlar Yanıyor. Yangın Alanı Genişledi. Telefon ve Telgraf Muhaberesi Kesildi İstanbal, 26 (Özel) — Bu sabah ösat Üüçte, İzmli'le Derince arsamdaki orman bölgesinde öoemli bir yangın çıkmış ve derhal tertibat alınmış İse de yangın yerinde bastırılamamış ve bür yümüştür. Gerek Derince'den ve gerekse İzmit'ten göaderilen vesaitle yangın mıntakasında sön" dürme emeliyesiae başlanmıştır. Ba sabeh eset Öçtenberi gösterilen gayret ve büyük mesalye rağ meli ateş hâlâ #söndürülememiştir. Ba yüzden İstanbul'la Deriace ve İzmit arasındakl telefom ve telgraf muhabere ve muvasalatı kesilmiş bulunuyor, Yaogın, demiryolana çok yaklaştığından Acakara ve diğer trenler yollarına devam edememiştir. İzmit İstasyonuna İnmeğe mecbuür olan tren yolcuları, İzmit'ten İkl vepura binerek denizyolu ile sant 4 de İstenbul'a gelmişlerdir. Yangının eöadürülmesi için büyük fedakârlık ve mesal göste' rilmektedir. Napoli'de Ingiltere ve Japonya Aley- hine Nümayişler Yapılmıştır. Afrika'ya Yeni Kuvvetler Gidiyor. Nümayişçiler Fran- sız Sefarethanesi önünde Dostane Gösteriş Yapmışlar. İstanbul, 26 (Özel) — Nepoli'den doğu Afrikanna hareket eden İtalyan askerleri, vapurlara b nerlerken halk nümayiş yapmış ve İvgiltere ile Japonya aleybine tezahüratta bulunduğu gibi, bu iki devlet için tahrik ve hakaret amiz yaftalar da taşımıştır. Nümayişçiler, #ranmz elçiliği önünde toplanarak dostane gösterişler yapmışlardır. ——— - Italyan'lrra göre îjaponya Afaiika top- raklarına göz dikmiş bulunuyor. — Başı 1 Jaci yözde — bakanlar korulu — toplantısınd : halyan—Habeş enlaşmazlığının barış yolu ile balli için Parta, Londra, Roma ve Adls - Ababa arasında geçen konuşmaları an- Tatımış ve Fransa'nın — gelecek hafta Cenevre'de alacığı du- rum etrafında İzahat vermiştir. Bakanlar kurulu ne İtalyan ve ne de İgiltere dostlaklarımı tehlikeye düşürmiyecek ve ulus- lar sosyetesinin — prensiplerine bağlı kalacak olan bu hareketi beğenmiştir. Fransız hüküme- tinin düramu kesin olarak belli olmuş değildir. — Anlaşıldığına göre M. Laval kesin bir pro gramla yola çıkmamaktadır. Konseyin kat'i toplantı ta- rihi henüz belli olmamakla be. raber, bu tarihden önce he- mencecik bir çere bulunmasının Londra'nın arza - ettiği toplan: Uyı İüzümsuz hale getirmiye ceğl anlaşılmaktadır. Bununla beraber İt nn Adida - Aba- ba'ya verdiği notedan sonra du- rumda bafif bir İiyilik ol müştür. M. Mowolini sınırlar mes'e- lesibin bir tarafa bırakıldığı ve beşlinci yargıc tayin edilmediği takdirde 1928 enleşmesına göre olacak olan uzlaşma usülücün tatbik edilebileceği düşüncesin: dedir. Habeş İmpuratoru İs» uluslar Bosyetesinin bir anlaşmaya var- mamış olan — İtalyan'larla Ha beş'lerin komisyondaki müsavi ——— kıumı daha dözeltilecektir. Ge- rek nahiye müdürü Nurl'oin, gerekse belediyenin çalışmaları takdire değer.. Burada su az ve kireçli Idi. Nahiyenin kıy- metli ve varlıklı şehsiyetlerin- den Hacıçavuş oğlu İbrahim ile Hecıbiyık oğla İsmali, Kara İsmall kızı Rükiye, — masrafı Öetlerine alarak —Harmenyerl mevklindeki reyleridi buolerdan bir tarafın Tehine olarak müsavilikten çı karmasnı ve beşinci yargıcın stanması mümkün olmazsa on beşinci maddedeki usulü tatbik etmesi lâzımgeldiği düşününce #iadedir. Bu tezler birine karşı oldu" go halde beşloci yargıcın atan- Mmatı suretile bir anlaşma İm- kânı belki de gene vardır. Pa ris, Londra, Roma ve Adls Aba. bu acasındaki konuçmalar kon sey toplantısına kadar devam edecektir ve önümüzdeki Ce nevre konuşmalarını önemli bir sürette değiştirecektir. Bugün M, Laval İngiltere böyük elçlal Sir Jorj Klark'ı kabal edecektir. Paris, 20 (AA) — Lö Jar gtzetesinin Cenevre — muhabiri yazıyor; Cenevre'de Danlmarka, Ka- nada, İspanya mümesslllerinin oluslar korumu konseyinde İn- giliz tezlerine müzaharet ede- cekleri kabal edilmektedir. M. Litvinof ile Tevfik Rüşdü Aras'ın mlsakın harfiyen — tat- biki hususunda İsrar edecekleri tahmin edilmektedir. Çekoslo- vakya İtalya'yı daha genlş bir mikyasta tatmin eden bir vz laşma aramak hususunda Fran: sa'ya müzeharet edecektir. Ce- nobi Amerika devleri de aysi veçhile hareket edeceklerdir. Ortada dolaşan bir — şaylaya göre birleşik Amerika İtalya'ya Kelloğ mlsal yüklemekte | olduğu taahhütleri Ihtar eden bir beyanbame neşretmek niye- tindedir. Roma 26 (A.A) — Diploma tik çevenler M. Suüviç İle Fransa ve İngiltere'nin Roma elçileri arasında dün yapılan konuşmalardan sonra İtalyan - Babeş anlaşmazlığı — üzerinde bu devletler arasında bir uyaş: ma yapılması — İhtimali olma- dıği fikrindedirler. Gene ayni çevenler kansa tine göre M. — Mussolini'nin Riccoone'de bulanmasından bu lanmasından dolayı dünkü gö- rüşmeler kesin bir mabiyeti batz değildir. Vaşington 26 (ALA) — M. Nozman Davla uluslar sosyete- sivin Habeş İtalyan anlaşmaz bğına barışçı bir çözge bulmağa muvaffak olacağını söylemiştir. M. Norman Davls, Fransanın İtalya'ya arka olmak İçin olus- lar sosyetesinden ve İpgillere: den ayrılmasıdın hiç muhtemel ol ni sözlere İlâve et- miştir. Berlin 26 (A.A) — Almen bükümetinin Anhalt H koml- seri Frledeleh Looper'ia — emrl Ho değıtılan çelik miğler — bir. Tiklerinin — dosyalarını — İstiyen ba birliklee genel — şefi ve İçbakamı Seldteye kemiser şu cevabı vermiştir: — Seldteye verilecek hiçbir hesabım yoktar. Göüzeteler M. Looper'in — ce- Gizli Ayin Yap;iı_ Yobaz- lar Hakyerine Verildi. Suçluların Arasında 25 Kadın Da Vardır. Muhakemeleri Yakındır. Ankara, 26 (Özel) — Nevşehir'de gizli üyın yapan 25 kadınla gözel suya nebi- | erkek, tözeye (adliyeye) varilmiş ve mubak eme edilmek üzere bugün Istanbul üç Defa Sallandı.. [Slanbuı.[zmit İstanhol, 26 (Özel) — Bu sabah burada birbiri ardınca üç defa şiddetlice zelzele oldu. | Hasarat yoktur. M. Bozkurt Izmir'e Geliyor İstanbul, 26 (Özei) — İsmir saylavı ve eski Tüze “ Bakemı Mehmud Esad Bozkurd, bugün İnebolu vapurile İzmir'e hare- ket etmiştir. Parti Genyön Kurulu Toplandı. Ankara, 25 (A. A) — Partl genyön kurlu bugün belli top Tantısımı yaptı. ve — Yüsüleli, Bala, Manavgat, Arabaun ilçe lerf parti yönkural başkanla zının ödevlerlni onayladı. Par- tinin İç İşleri üzerinde görüşüş- lerde bulunarak kararlar verdi. Ingiliz Deniz Büdcesi. Londra, *25 (A.A) — Mor- nlog Post gezetesine göre bü- kümet yaz tatilleden evel mun- zam deniz büdcesini parlâmen. toya arzetmek - fikrindedir. Uşak'ta Mektebcilik Uşak, 25 (AA) — Bu yıl merkez ve kamon İlk okulla- rından 168 üç derebaneli köy okullarından da 224 gene çıktı. İhtiyaca yetmediği için bu yıl merkezdekl okul sayısı beşten oltıya çıkarılacaktır. Macar Duyumu İşleri Budapeşte, 25 (A A) — Aml- ral Horti, Macac telgraf ajansı başyazıcısına Macar duyumu İş lerinla genişlemesi alanındaki hizmetlerinden dolayı Macar Ziynet nlşacını vermiştir. Davas'ta Hırsızlıklar ve Yangınlar.. Davas, (Özel) — Meçhul şa- bıslar tarafından tayyare cemi yetl şgübesinin dıvarı delinmiş tir. Fakat biçbir şey almağa müvaffak — olamadıkları görül- müştür. Bundan evvel de hü: kümet konağına merdiven koy- mak süretile İçeriye giren bir hırsiz meliye dalresini açıp bir tey yepamadan — savuşmuştur, Her iki hüâdisenin falli aran- maktadır. $ — Belediyeye ald ve uzun senelerdenberi metrük bir va- ziyette bulunan hamam yıktı- rildi, belediyo tarafından asri bir hamam yaptırıldı. $ — Sabık reji —memuru Bay Ali Kıza'nın evi meçbul şabıslar tarefindan küsten ya kılmıştır. Suçla aranmaktadır. Bondan evvel de kardeşi inhi sarlar odacısı Emin ve Süley. man çavuşan da - evleri böyle kasten yakılmıştır. Ba işlerin kaçakçılar tarafından yapılmış olduğa tahmla ediliyor. Denizli Mektupçusu Denizli, (Özel) — Manisa mektupçuluğuna atanan mek topçamuaz Şevki yeni vaziferi vazifesi başına gitmiştir. Yerli ne atenen Manisa mektopçoasu NNN 297 Temmus | Günün — | küçük Haberleri, Borsada Seçim Yapıldı" Düön Borsada — yönetim rolü seçimi yapılmıştır. —- liklere 105 reyle Simsatf mezzade Mustafe, 104 Kırkağaçlı Kâmm, 103 Menemenli Hıfm, 101 *? Mazber Nurullab, 101 Selâmi zade Ziye, 86 Şükrü cevahirci, $4 reyle şehir Bankası müdürü P yedek Üüyeliklere de 23 Ak Osmsn Mehmed, 1Ö Hoca sade Ahmed . seçilir dir. Teeim odasından df murahhas üye seçilince tamamlanmış olacaktır. ğ Konuk Gençlerf örnek Köyleril Örnek köylerimizin & ları Üniversite gençleri Bozdeğ köyünde iştirab sonra kendilerine « v köylerine — dağılmışlardı köylerde onbeşer gün kaldi” kaldıktan sonra Berguma köylerine geçecek — oralard oönbeş gün — konukluys0 devrim hakkında köylüyü dınlataceklardır. Bir çuval Daha Kurvüzüm Geldi. Dün ikinci olarak Meni den Deştiban Ali aa bir bağcımız, Menemen'li musyoncu Hıfzıi'ya bir çekirdeksiz. kuruüzüm g0 miştir, özüm olgundur. Karşıyaka'da Vet Müsameresi Karşıyaka Ortamektep ©Dıf talebesli tarafından yaka'da Lüke #incmasındi veda müsameresi verller Baş YarGenel Savaf Bir aylık mezoniyeti olan baş yar genel 04 (Müddelumumi baş m0 mazbar gelerek ödovine mıştır. Atletizm Birincilikleri.. Bugün Başlıyacak! Atletizm İzmir birti ne bügün — Alınncak başlanscaktır. — Atletizan nn tanzim ettiği proj re İki günde bitirilecekti , Boügünkü yarışlar ça 100 metre seçme, 800 yüksek — atlama, 10,000 mukavemet, 400 metre sırıkla atlama, 200 me! me uzün atlama, ditk 4X400 bayrak, Yarışlara yorın da edilecek ve İzmir atlet riocilikleri yarınki netl” anlaşılmış olacaktır. 1935 Hızır BA Arabi 1354 25 Rablülaher Telât da geldi ve vazifesine ||