27 Temmuz 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

27 Temmuz 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

k Alman cssos teşkilâtnı relsi | | gınlar vardır. ve bir erkâcı harb kaymakam Fon Dorf, Mole Ma Bani, beynelmilel kulübüs ih- Uyarı, Odot, bunlar da nihaye tine kadar derdest edilmiyen casaslar meyanındadır. Alman'lara — verilen mahud vetikalarla askeri foraatı şimdi Hk bırakslım da Süzan'ın yap tıklarına gelelim, Çünkü Süöze- | nin bü foramtı şimdiya keder meştedilmemiş ve beyal kal mıştı. . Süzan kimdir ve nasıl casus oldu : Almanyanın Alana lören'nde (Zommer biraderler ve şerik leri) mamındaki büyük İnşaat ve kereate fabrikeları pek meş hürda. Zommer — sülüleri kardeşten ibaret olop yalmız ea uafak biraderin iki kızile bir oğlan evlâdı vardı. Ve en en köçük kızı da Anoa (di. Annanın annesl Frensız İdi. 1871 de Alses loren Almanla rTa geçince Fraomz — rejimine sadık kalmış birçok alleler bic Tet etmiyerek orada yerleşmiş lerdir. Anva her ne kadar validesine Uygun bir veziyette büyümüş ise de Alman olarek — yetiş mlştir. Adna büyüdükçe Fransızlara karşı olan nefreti daha — fazla artıyordu. Damarlarında Fran maz kanı da mevcud olduğunu birtörlü kebul etmek — istemi yordu. Alicevap bir. Alman tipinde olan babası Anna'yı — tahall ettirmek İçin ev İşlerinl ve ev O kadını terbiyesini veren — bir mektebe — yardırıaştı, — Fakat Andna bu çeşid tahalli benimse- milyerek siyasa - ve fea — gha Bında yer almak letiyordu. Ba süretle 1907 de Lipsia üolver. Aitesine devama başladı. Atna - Ünliverelteye başlayıcca okuma alanında bir İakılâb bâml oldu. OÖ zamen tam 17 yoşında — (di. Uzon boylü ve slması bem Almen, hem de Fransız vplne uygondu. Derelerinde mütbiş bir he vesle çalışmak pek — boşuna gittiği gibi, serbest aşklara da pek mütemaylidi. Anaa 19 yaşında Iİken — kız Dğım kaybetmişti. Bu ise Al maa Önl teleri İçin — şayamı ebemmiyet bir büdise değildi. e mektebde biçhir mek teb arkadaşını sevmesdi. Yalaız bir kaptla için kendislal bir mokteb arkadaşına tesilm et mişti: 1909 senesinde kışım Anna erkânı harb yüzbeaşısı Von Dorf İle tamışmış ve bir sene met resl olmuştu; Bir sene sonra yözbaşı Von Dorf binbupn rütbesile Berlin Alman erkânı barbiyesine tayin edildi: Yeni binbaşımın bu yeni me mütooü Anna İle — ayrılmmı dcab ediyorda. Fakat Fon Dorf | vazifesine o keder merbot Idi ki Aona'yı terketmekte güçlük üç | Casus Romanı: Beyaz Kulenin Sarışın 27 temmuz 935 13 - Aktrisi: SUZAN Anna Büyüdükçe Fransızlara Kar- sı Nefreti Artmakta Idi.. da ki Berlin'de de birçok ka biobaşımmın bü kadıolara ma Hik olabilmesi pekte zor bir İş değildi: Diğer taraftan Aona ilk rü yasının söndöğünü anlamakta geç kaldı. Erkâmherb binbaşı B0r vazifesleden alakoymak ve besabatını açmak - kadınlık gü rora mânl İdi. Blabeşı ile soğukkankılıkla | vedalaşarak (Yakında görüşü rüz) ke'lmesini söylemekle ik tifa etti. İşte güzel üniversiteli Aons, gene mekteb arkadaşlarile — ki tablarile baş-beşa kalmıştı. Anma'nın bir sene devam eden blr. Berbest aşk — buyatından sonra derelerine devam etmesi | nın evine geldi. Sinir hastalı goa müptelâ olduğundau ba histe uzun bir seyahat yapmak memleket dol ak için baba basını kandırdı, İbtiyacı kudar da para kopardı. Çönkü baba- Bnın malf vaziyeti çok mü Bnbtti.. 1911 senesl — iptidalarında Anna Lomndra'da göründü. Buruda ekıris olmak hevesl ni düyda, Boysoz Ayreae git mek Üzere bir tiyetro kumpan- yası tarafından engeje edildi. Maksadı Avropo'dan kaçmak ve kozandığı para İle geçinmek, serbest bayat yaşamaktı. Orada ayai zamanda bir t- yatro mektebine devama buşlı yarak altı ay zarfında tam ma- nasile bir aktris olarak dipla manmı aldı. Mektepten çıktıktaen — sonra Brezilyaya bareket etmek öze re büyük bir tiyatro kumpan: yası tarafından — vüki teklifatı reddetit Çünkü sevdiği adam dan bu kadar uzaklaşmak İsto. miyorda, Tekrar — Almanya'va dönmek arzı doğmaşta. Ec kümharp biobaşısına karşı duy- doğo aşkı bir. türlü bertaraf edemliyorda. Fakat artık eski mektebli Aona — değildi. Şimdi birç k memleketleri dolaşarak haekili hayatla temas etriğinden birçok değişikliğe oğramış ve bayatı İâyikile anlamıştı: Avoa birbaşı - Fon Dorf ile ayrıldıkten sonra birçok serbest #şk macoraları geçirmişti, bir çok kişilerin koynuna girmek te de bela görmemişti.. Sarhoş bir. vaziyotte birçok kişflerle gecelemiş ve yalnız zama bu adamları yanı görmüştü. En şüpbeli — yerlere eti Vücüdünü — rataa bir ka dından zerre kadar farkazdı. Bu gürültülü bayat arasında blabaşı — Fon Dorfa unutma mışti: Önü el'an seviyorda ve YAL2 senesinde sevdiği adamı görmek üzere Berlin'e gilmiye kurar verdi: devam — Sosu vear — ——————————————. Gayri menkul malların açık artırma İlâaı Bergama İcra memurluğun dan: 2314 Açık artırma İla paraya çev rilecek geyri menkulün ne ol doğa bir bsp ev ve bir kıteda terlea 2757 metre müurabbaı, gayri — menkulün — bulunduğa mevki ev Kınık aşağı M. den tarlada Kınığın karüa çay mev kiladedir. Tekdir olunan kıy met 700 İira tarla 180 Hradır. Artlırmanın — yapılacağı yer ve gün 11 Eylül 935 çar şamba günü savı 14,15 Berga ma İcra odasında 1 — İşba geyri menkolün artırma şartnamesi 3 8935 tarihinden İubaren — Borgama lera dalreslein muayyen numa- rasında —herkesin — görehilmesi Açin açıktır. İşbu dosya numa raşı ile ilânda yazılı olanlardan fazla malümet almak İstiyebler müÜracemi ot- memuriyetimize melidirler. 2 — Artırmaya İştirak İçin yukarıda yaz'lı kıymetle yüzde yetmiş beşi misbetinde pey ve: ya milif bir beokanın temioat mektubü tevdi edecektir. 3 — İpotek sahibi alacak hlarla diğer alacaklıların ve Hrtlfak bakkı sahiplerinin gayri menkul — üzerindeki haklarını bususile fsiz ve masrafa delr olan İdddlalarını İşba ilân ta rihladen itibaren 20 gün için. de evrakı müsbitelerile birlikte memoriyetleize — bildirmeleri fcabeder. Akel halde hakları tepa sicilile sakit olmadıkça meslol okumuş ve lâzumlu ma Tâmat almış ve buna kabul etmiş ad ve Hibar olunurlar. 5 — Toyla edilen zamande gayri menkul üç deafa bağtıl dıhtaen sonra en çok artırana Ibala - olunur. Ancak artırıma bedeli — muhammmen - kiymetin yüzde yetmiş beşini bulmaz veya satış İstiyenin elaceğına rdçhani olan diğer alacaklılar bulunupta bedel o gayri men kol ile temin edilmiş alacak hların — mecmaundan — fozlaya çıkmazıa en çok artıranın te- abhüdü baki kalımak üzere ar' tırma 15 gü daba temdit ve 15 şinel günü ayni sastte ya pılacak — artırmada bedeli satış Yetiyenin alacağına rüçbani olan diğer alscaklıların o gayri men kul ile temmin edilmiş alacekla rın mecmauodan fazlayd çık- mak şartile en çok artırana ibale edilir. 6 — Gavri menkul kendisi ibele edilen kimse derhal veya — verilen müddet içinde parayı vermezse İhale fesbolu orrak kendliiloden evel en yük sek teklifte bulaunana arzetmiş olduğa bedelle razı oluraa ona razı olmazsa hemen 1 göün müddetle artırmaya — çıkanlıp en çok artıtada — ihele edilir. İki ibale aranndaki fark ve geçen günler içinde yözde b ş- ten hosap olunscak — fafz ve diğer musrnflar ayrıca hükme ne bacet ka'makezın memuriyeti mizte abcıdan tebsll olunur. Yukarıda gösterilen 11 9 35 Takke ve Bere Giyenler Zabıtamız Bu Işle Uğraşıyor. Bazı kimselerin kiave ve şapka kanununa aykırı bir şekilde takke veya bere giy- dikleri görülmektedir. Zabıta, bu İşle önemle mücadeleye ve kasona tam bir şekilde tarbiki ne kerar vermiştir. Seyehate — çıkanların — bere Eiymelerine birşey denemezae de şehirde — yaşayanlar — içla dalmi sürette bere — giymek doğru bir bareket — değildir. Bilbassa ibtiyaa bile olsa bazı kimsek rin takke giymeleri çok çirkin ve göze batar bir şekil dedir. Kuşkosuz ki önem verdiğl kısa bir Olucaktır. e Urla Cinayeti Sanıkları Ağırcezada Urlu eski hükümeni İhsan Ziya'yı dövdürerek ölümüne sebeb olmakla — süçla — Urla'lı dava vekili Yazlı Febmi - İle arkadaşları bakkındaki — dava dosyası vo İetintak kerarname.i İzmir zabıtası bu mücadelede zamanda muvaffak ceza hakyerine verilmiştir. Suçlaların İstintak kararaa- mesinda Türk ceza kanunonun 452, 456 ve 463 üncü madde lerine göre dürüşmalırı — isten mektedir. Duruşma gübleri he nÜz tesbit edilmemiştir. 1927 Yılına Kadarki Borçlar. Finans Bakanlığından Bir Genelge Geldi.. 1927 Finansel yılı sonuna kadar ulusal hükümet büdce- lerine müteallik borçların bel. gelere İstinad etein - etmrsin 1013 sayılı kanuna tâbi tutula- cakları Finens Bakanlığından Hlbaylığa bildirilmiştir. 1927 Fiaansiyel yılı sonuna kadar ulusal hükümet büdce- lerine müteallik borclarla büdce ve adi emsnet besab'arında kayitli borclar mutlak — surette bu kanan mevzuona alınmış olduğu balde bazı yerler mal metrlarınca — belgelere müs tenit olmuyan borçların 1513 sayılı kanun mevzüu dışında telâkki edildiği ve bu wadda Hle tayin edilen müracaat müd detinden sonra alacak — sahib lerk tarafından hazine — aley bine bakyerlerine — ikame edilen davalırda bu kanuna İstinaden mürüru saman iddla- sile ref'l dermeyan edilmediği ve bu sebeble hakyerlerinden bazsine aleybice ilâm çıkmasına sebebiyet verildiği görülmüştür. 1927 Finansiyel yılı sonuna kadar ulusal hükümet büdece lerine mütesllik borçlarla büdee ve #di emanet besaplarında ka yıdlı borçları belgelere mü.tenld otsvn olmasın şümulü dabilin« kanunda bit ala almış — olduğundan muayyen olan müddetla mesladen soora bua gibl ceklılar için hazliae öleyhire hakyerlerine ikame — edilecek Urla fera memurluğundan: 24984 terihinde urla lora dalretlade — yapılan — son artır. mada verilen bedeller muham men kıymetlerin yüzde yetmiş beş nlisbetini — bulmadığından 2280 mumaralı kenun muücl- biaca alacaklı namına beş sene Jpotekli d ve İibar - olunup kanunen ödenmesi meşrat olan birinci takelt borçla tarafından tediye edilmemiş - olmssamdan borcun tamamının muscceleyet kesbermesile — yeniden — paraya çevrilmesine karsr verilen ur lanın kara merelnlik mevklinde kâln doğusu emvali metruke ve hususi yol bahısı, ve kiblesi umumi yol Wle çeerill İçinde olt büyük önbeş küçök zeytin uğaçlarını bavi ve sekizyöz lira moham. men kiymetli bir bektar bin beşyöz. metre murabbaından Abaret bir kıt'a yerli çekirdek bağın mülkiyeil ile urlanın pınar deresi mevklinde kâlm doğasu emvell metruke tarlası, batımı cebel, — poyrazı emvali metruke bağı ve kıblesi vmumi yol ile çevrili içinde önyedi mahsuldar zeytin, İki delice zeytin, İki büyük bir küçük ceviz ağaçlarile bir bap âdi damı havi ve yediyöz elli Tira mühammen — kiymeili bir | hektar 4260 metre murabba dün genel savamanlıktın Ağır- | sodan iİbaret kâmilen çekirdek siz kaduru bir kıta bağın mül kiyeti orla Jera delresinde açık arttırma yolile ve birinel art tırması & eylül 935 teribine müsadif —çarşamba on dörtte yapılmak Özere satı hğa konulda, ticesinde verilen bedel muham men kiymetia yüzde — yetmiş beşini bulursa müşteriye ihale edilecektir. Bulma tekdirde ev çok arttıranın teabhhüdü ba ki kalmak şartile ikloci arttır- ma oönbeşinci güne — müsedif 19 eylâl 935 perşembe günü Ve ayni #astta orla tera dalre sinde yapılacaktır. İkinci açık arttırmada muhammeo kıyme- tia yözde yetimiş beşi mazara alınmıyarak en çok arli gönü mat Ba arttırma ne ın namına geyti menkullerin kat'i ihalesi yapılacaktır. Bu gayri meokuller üzerinde her ne saretle olürsa — olaun bak talebinde bulunanlar yirmi gün zarfında yedlerindeki ev müabetelerile urla İera dalresine mürscsatları lâzımdır. Ak-i bülde hukları tapa s.ci- Hnce sabit olmadıkça paranın ptylaşmasından bariç kalacak bir ağustos itibaren her- Tardır. —Şartname 935 - tarihinden kese açık — bulundurulacaktır. Müzayedeye — iştirak — edenler geyri menkalü görmbe ve ma- lâmatı İâzımeyi İetihsal etmiş Daha fazla ma ak İsteyenlerle art- tırmaya İştirak edecek olanlı. rın yözde yedi buçuk nlabetin de pey akçesile ve 35 1080 dosya — mumarasile urla dalresine olunur. müracaalları — İlân 2814 Üniversitede Döçent, (Muavin Profesör) Dr. A. Safittin Ağız ve Diş Hekimi Hastalara hergüân öğleden sonra bakar, İstiklâl caddesi No. 99 keza | JN 27 Temenuz S emeere: rini Tecrübe Edi- nİz. .. nu unutmayınız. Kuvvetli İstiyenler Sıhhat Sürgün Haplarını Maruf Arasınlar. 4 TTTTEM LN D Manisa icra u murluğundan: Ayşe'ala — emlâk tam dığı paraya ve bankasındaa — ödünüÜ | muükabil - besö”) ipotekli bulanan ve geçelti f yapılan satış; 2280 na kanuna göre tecil edildiği bir sene içiade borç ödenmediğinden birinel kat'? olarak tekrar mözeyt” konan — Manlsanın ilya meahalleslade seğı namaralı hane ve muma, a blr 22 hane mas avla € buuda arkatı 22 parsel DÜ ralı hane dıvarlarile numı Dumaralı hane avlusu 26 li bane solu 26 önil lüleli sokağı ve — kısmeti oğlu caddesi ile mahdı Din içinde bir sandık bir. camekân ut odası ve ÖÇ Hle bir matbak ve bir. 877 ile miktarı kâfl içiade bir çam ağacı havl evla odaları kısmının tah ve bir odanın tağladan olan ve 2009 Jira kıymetl bammineli bu evin Mülkiyeti açık artırma tHle ve 844 numaralı erli avlost | eytem bankası kanınu ”) bince bir defaya mahsus zartile — arlırması perşembe günü — sant 4 manlaa hükümet konağ! fera dejresinde yapılmak WiŞ 30 gün müddetla — satılığt Bu artırma netlceslode bedeli her ne olursa kıymetine bakılmıyarak € artıranın Özerine ihalesi lscaktır. Satıa — peşin P"' olub müşteriden yalnız ikiboçuk dellâliye masrafı işbu geyri menkul olti g91 her hangi bir şekilde hak 4 binde bulunanlar ellerli resmt vesaik İi birliktt Şi gün zarfında manisa müracaatları lâzımdır. Akıl halde bakları tep İ lince malüm olmadıkça madan bariç kalırlar. 178 / terihtoden — İtibaren herkese açıktır. Talib olsf” Çi yüzde yedibpçuk teminsi — || çeti veya milli bir bar — mektubu ve bankt ( 933 * davularda maddenin surih olan hükümleri dalresinde müruru zamen noktasından müdafasda gekmedi: Çünkü yeni vazifesi F Barbest aşklara ebemmiyel ver- — , Hiye müsait değildi. S terihinde Bergama icra memur- loğu odasında içşbu İlân ve gös- terilen şartoame deajresinde a. satış bedelinin paylaşmasından bariç kalırlar. 4& — Gösterilen arturmaya Ankara apartmanı 2 inci kat Telgraf - «ISTANBUL dosya Dumarasile — manlâ Telefon : 49250 1 memurluğuna müracas! olunur. — H. İş No, MDotle