3 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

3 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

İ Tefrika No. 127 Anadolu'nun Tarihi Tefrikası 3 Birinciteşrin 935 M. AYHAN -— Hatun Han, kendine geldiği vakit va- ziyetindeki fecaati derhal anladı. Ordugühtan bir gürültü, bir yayguara oğultusu geliyordu.. Bu- nu mütcakip, ışıkların altında birçok atlılar kımldamağa baş- ladı.. — Aybey, Aybey, sola bakt!. Aybey bir küfür savurdu: — Fenal.. Herifler peşlmize düşecekler gibil — Gibi, mibi yokt. Önü: müzde kaçanlar, ortalığı ayak- landırdılar. Arap ordusunda adeta bir baskın gecesi heyecan ve paniği vardı. — No yapacağız Damanbay?. Nemi yapacağız, ber akıllı kişinin — yaptığım?. Başı: mızı kurtaracağız. — Ya Hatun hani. — Dikkat et; önünde çukur yar, Hatün han mı, o, muhak. kak bir felâkete uğradı. Fakat onun uğrıyacağı felâket, her halde ölüm olmuyacaktır.. Aybey, onun me demek İste- diğini anlamıştı. Kısık bir sesle; — Sus :Diye homurdandı- sus, havsalam almıyor.. . — Sumam, susmasam da be- nim dediğim oldu delikanlı?, Bu Emir, zaten ona âşıkmış.. Benl takip et, yolu değiştire- Himn.. Kaçıyorlardı. Nereye gittikle- rini, ancak Dumanbay biliyorda. Arap ordusu, gece vakti ye rinden oynamıştı.. .. Hatun ban kendine geldiği vakit, hakikatın korkunçluğu ve seriliği karşısında — elleri ile yüzünü kapadı. Emir, yanında yatıyor ve hayran gözlerle ona bukıyordu. Vücudu çıplaktı.. Her tara: fında — ezikler, sızılar — vardı. Emir kolanu uzattı: — Senl — seviyorum, — senin için çıldırıyorum. Aşk uğrunda herşeyi yaptım. Görüyorum ki, benden nefret ediyorsun. Fekat olan olmuştur. Genç kadın doğruldu: — Sus -diye bağırdı- şen bir alçak, sen bir rezil, sen bir sefilela.. İşlediğin haydad. loğu, İşl.diğin — aamussazluğu 92 3 Birinciteşrin 935 Telgraf haneden çıkan Febim mütelâşi bir vaziyetle Galata- saraya geldi. Odasına girdi. Yâ rünından Tahsin adlı bir çap kın ayakta duruyordu. Paşa içeriyo girer girmez; — Alerin! Tahein. Vazife tam yıpıldı. Diyerek Tabsin'in elini tottu alnından öptükten sonra ser komlseri çağır baka- bhm. Budala herif kimleri ya- kalamış — ve ne yapmış anlıya. lim dedi. w aşkın yaldızlı. kelimelorile ört mek İetiyorsum.. Genç kadın yerinden sıçradı. Emiria uzun bornozanu kaptı Emir de syağa kalkmıştı; — Ey güzel, dilber kedın! gel gitme! Bonim ol, bizim 1l- Güzel Bir Gezinti Yeri Olacak.. Aydın demiryolu üzerinde Aziziye letsayonu yakininde gü zel bir çamlık ve bir de devlet demiryolları Idaresinin bir oteli vardır. Bu yor, hava, su ve ta- biatın gözelliği itibarile Ege bölgesinin en zebgin, ea görü: lecek bir parçasıdır. Demiryollar Idaresi hem bu yerl tanıtmak, hem de Egelile- rin toplu gezme ve eğlenme ih: tyaçlarımı karşılamak için ba: rekete geçmiştir. Çamlıklarda muntazam ve gü: zel bir parkla bazı eğlence te: sisatı kurulacaktır. Otelde yeni ilâveler ve wlâhat yapılacaktır. Gerek Aydın, gerekse İzmir cihetinden buraya müsald mev' simlerde gezintiler tertip edile: cektir. Azlziye oteli, lstirahata gele: cek olanlar için bütün dilek: lere cevep veren, konforlu bir şekle sokulacaktır. Sonbahar At Koşuları Ankara'da sonbahar at koşu- ları başlamıştır. Altı bafta sü- recek olan bu koşulardan son- ra 15 ikinciteşrinde İzmir Son- babar at koşaları başlıyacaktır. Koşu yerinde şimdiden hazır- lıklar yapılmaktadır. 0'. Atış ve Atlı Spor Atış ve Atlı spor kulübü için Şehir gazinosu arkasında bir Meşrutiyetten evel ve sonra. Gi lamememeieün Başımızdan Geçenler.. bina tutulmuş ve manej yelrinin hazırlanmasına başlanmıştır. Yuzan: M. Doğan Batu kabilinden — şüpbeli gördüğü birkaç Ermeni'yi yakalamasile bomba falllörini zâhire çıkara- cağını zanneden ve sevinen ser komlser — göreceği — taltiflerin bulyaslle Febim'in odasına gir- mişti. Ser komliseri karşısında gören Fehim: — Bayırlı Bir. netice elde etmiş gibi durüyorsun diye yaptığı İşlerden malümat İstedi. Komiser yakaladığı Ermeol- pek azılı komitaçılardan İ u — Bir köpekle insan yan: yana duramar. f Emir bu hakeretin altında sendeledi. — Eğer zerre kadar tasan hğın, vledanın varsa, beni ser best birak, defolup gideyim.. lere gidelim.. Ben sana haya- | Bu ağır felâket karşınında ar tımı — veririm, seni mes'ud | tık benim için yaşamak ba ederim. ramdır. Batan Han fırlamış gözleri Ve Hatun Han bu sözlerden İle onu tepeden tırnağa süzdü. — Sonu var — Aziziye Alman Musiki Uzma- nını Çağırdık İstanbal 2 (Özel) — Alman mousikişinası Hindemiç, musiki müceseselerin wlâhı için mem- leketimize çağırılmıştır. Günün Küçük Haberleri Hayvan ve Kavun ihracatı.. Dün denizyolları işletme ida. resinin İzmir vapurile Yunanis- tan'a 879 sığır ve 30 bin ka- van ihraç edilmiştir. Şar Kurultayı İkinci teşrinin başlangıcında (Şar kuraltayı) (Şahir mecllsi) toplanacak ve şar kurultayının görüşmesi — gereken — birikmiİş işleri çıkaracaktır. İlbaylık encümeni İlbaylık dalmi encümeni bu gün ilbay Fazlı Güleç'in baş- kanlığında toplanarak biriken İşleri çıkaracaktır. Hbaylık yönettm kurulu Hbaylık yönetim kuralu dün öğleden — sonra şehrimizdeki mülkiye espekterlerinin İştira: kile ilbay Fazlı Güleç'in baş- kanlığında bir toplantı yapmış, muhtelif İyer bakkında görüş- müştür. Hayvan sergisi: 5 ve 6 birinei teşrinde Te: peköyde toplanacak olan ehli hayvan sergisine kayt musme lesine devam ediliyor. Kayıd yarın akşatm kapanacaktır. vana çekilecek olurlarsa vere Ingiltere Fransa'dan Dün TItalya'da Faşist Seferberliği Cevap Bekliyor. Ilân Edildi. ——2 .—— len bir. noksana kittir. Ba mad- denin 3 üncü fıkrası mucibince uluslar korumanun bütün üye- leri, kurum müşterek hareket kararı verdikten #onra beraber hareket etmek mecboriyetlade. dirler. Fakat bu madde uluslar kuromua tarafından bu yolda bir katar Ittihaz edilinceye ka. dar geçen müddet zarfında ne yapılacağına — dalr bir sarahati bavi değildir. Londra çevenlerinde, Fran- sa'ya verilmiş olun son notada herbangi bir İngiliz hüküme- tnin gidebileceği âzami hadda kadar gidilmiş olduğu derme: yan olunmaktadır. Çönkü İn. giltere hükümeti, tarafından melhoz — gösterilen — büdliseler bakkında tafellâtlı tashhüdlere girişilecek olaa bunun İogiliz efkârı ümümliyesl — tarafından terviç edilmiyeceğinde — şüphe yoktur. Royter aytarı bundan sonra İtalya propagandası tarafından İngiltere'nin Habeşlatan'da bod. bin emeller be lediğine dalir yapılımnakta olan rivayetlere mu- kabele ederek şöyle devam et- mektedir: — Habeşistan mes'elesindeki İngiliz noktal nazerı uzun za- mandanberi — İtalya'da malüm- dur. Bunun için hiçbir. hayale kapılmamak icabeder. Vakıa artık harbin ilân edilmiyeceği aumuda ortadan kalkmıştır. Fa- kat Büyük Britanya hükümetl- nin uluslar kurumu mekaniİzma- sile bu barbi en kısa bir müd. dette bitirmek için elinden ge- len her vasıtaya mürucaat ede- ceğinde de şüphe edilmemelidir. Maamafih İngiltere bükümeti ulaslar kuramu haricinde mün- ferit berhangi bir harekette bu- hanmak niyetinde de değildir. Uluslar kurumunun muvaflakı- yetsizliği, İngiliz ef kârı umuml- yesinin bu kuruma karşı olan bütün itimadını sarsabilir. Eğer aluslar kurumu zecri tedbirler kararını ittihaz edecse bu karar şa iki prensibe İstinat ede- cektir. 1 — Rötün mühim memle- ketler bu kararın tabikine İşti. rak edeceklerdir. 2 — Bu karar Amerika bir- leşik hükümetleri veyahut Al- manya gibi oluslar karumu füyesi olmıyan bazı hükümetle- rion bareketlerile mevbum bir şekle getirilmemek icabeder. Royter aytarı bundan sonra logiltere hükümetinin kendi menfaatlarını uluslar kuramu menfaatlarından sonraya bırak- tığını ve Tasna gölü projesini idi. Odasında yalcız kalan Fe- cekleri ifadeden her halde bir | bimlin yanına giren Tahsin bı- netlce elde edilmek ihtimali olduğunu İlâve etti. Komiserin — salâhiyet İstiyen bu sözüne karşı Fohlm: — Peki komiserim fakat tazyikl fazla yapmayımız. Çün yık altından gülerek: — Demek vazifeyi tam ma- natlle beğendiniz. Öyle ml yeçam, — Tabii öyle, hiç kimsenin burnu bile kanamadı. Tokatli- mışlardır. Ba sırada Müsyü Massolini, sarayının balkonuna Ççıkmış ve şu söylevi vermlştir. Faşlet ihtilâli, kadın, erkek, genç İhtiyar butün İtalyan ulusunu bir vücud halino koy- du. Şa anda, İtalya'nın iç ve dışında ve bütün müstemlike- lerde 20 milyon italyan top- lanınış bulonuyor. Bu kütle; bükümetle beraber olduğunn isbat etti. — İtalya'da, — Faşlat olsun olmasın, herkes bir emel arkasındadır. Banu anlamıyan: lar bugün gördüler. 44 milyon- lak bir millet. güneşte yaşamak lstiyor. 1915 tenberi sabrettik; bize çok şeyler vadettiler, fakat hiç. birşey vermediler. Genel harpte muhtelif cephelerde kan dök. dük, 670 bin ölü verdik, 400 bin sakatımız ve 1 milyon ya- rahımız yardır. Galibler harp- ten sonra bütün müstemlikeleri takslm ettiler ve bize birşey vermediler. Hakkımızı anlıyan Fransa, uluslar kurumunda bi- zim için konuşulan zecri ted. | C- Alıcı birleri kabal etmedi. — İngiliz: 1019 Muhte, alıcı 5 lerin vahşi bir ulasu olan Ha- beşler için kan dökmek İstiye- eceklerine ihtimal vermiyorum. Bize zorluk gösterirlerse mu: kabele edeceğiz Harbe mukabil harbetmeğe karar verdik. 'İtaslyso olusu medent - bir ulastur. Bu ulusa karşı zecri muameler yapılamaz. Bugün toplanan halk, Afrika'da kan |2500 P. çekirdek 2 35 dökmeğe amade olanlarla bera- berdir. Mussolini'nin söylevi, saat | 82 kent. pala. 340 t onyediyi otuzbeş geçede başla- ) T mış ve 19 da şeferberlikle be- Piyasa Vaziyeti raber bitmiştir. Bundan sonra bütün caddelerde — yüzbinlerce balk geç vakte kadar dolaşmış ve haykırmıştır. Musolini, saat 23 te çok beyecanlı bir söylev daha ver" miştir. takip etmekle bu fikri isbat etmiş bulonduğunu kaydetmek- tedir. Fransa, İngiliz teklifini kabul edecek mi? Londra, 1 (A.A) — Mancels- Buğday: ter Gurrdiyan gazetesi diyor ki: Fransa'nın İngiltere'nin Ak. deniz'deki hareketlerini prensip | lerde değişiklik yoktur. iHtibarile kabul ve tasvip etmesi Ihtimali vardır. Londra, 1 (A.A) — Resmi çevenler bir İıjlh gezetesinin dediği gibi, İki memleket filo- sunun beraber çalışması hak- kında İngiltere ile müzakereye Franta'nın — tevcssül — ettiğinin | lerin Akabe'de de doğra olmadığını tasrih etmek. tedirler. — Aferin Tahsin. Çok zeki- aİn, devam et, — Doğrusu bu.. Bu bom- bayı bendeniz attığım gibi Jon Türk'lerdende — birisinin atmı- yacağı ne malüm. Maksad zatı şahaneyi sizin gibi en sadık ve cesur birisinden mahram kü ben bu vak'anın Ermeniler | yanın bir iki camından da | etmek olduktan sonra: tarafından yapıldığını hiç zan- netmiyorum. Onun için ziyade taşkınlıklara — meydan yiniz, dedi. Her nasılaa - Febita Ermenl- ler üzerine' fazla — taşkınlıklar yapılmasını İstemiyordu. Çünkü o başka cebheden yütüyecek idi. Komiserin hiç yoktan sopa küavvetile bir. fall meydana çı- karmesı mes'eleyi altüst ede- cekti. birşey çıkmaz. — Canınız sağ oleun paşam. verme- | En doğru Işte bu değil midir ya! —No gibil — Ne gibi olacak paşam, Gece göndüz bütün düşünce: niz, gayretiniz hep zatı şaha:- nenin — sıhhat ve afiyetleri ve her türlü tehlikelerden masun olması — değil midir? — Bittabi bunun için birçok düşmanları- nız. olacaktır. Bu gayet tabli İ — Demek ki bu İşte bal gibi gidecek: — Ona ne şüphe paşam. Bu bomba öyle bir patladı ki, yüz top atılmış gibi sos çıkardı, Herkes kendi canının kaygusu: na düştü. Kaç kişi yaralanmış, kaç kişi ölmüş diye merak edipte kafasım çeviren — bile olmadı. Şimdi vak'ayı kaçan- lardan bir - dinlemeli. Tokatli- yanın önünü kan deryasına orsada | Birinciteşrin $ Üzüm satışları Ç. Alıcı K. S. 836 I. Debbas 5 731 Jiro ve şüre, T 471 D. Arditi 6 519 M. j. Turanto 7 428 Y. İ. Telât 6 283 J. Taran. mah. 5 256 Koope, Jtti. 6 249 Üzüm kurumu 6 249 Manisa b. koo. 6 241 Ş. Rila halef. 6 172 8. Süleymano. 8 169 8. Gömel 5 169 K. A, Kâzım 7 153 Vitel (* 103 H. Alyot — 6 62 F.z. Abdullah 8 40 P. Paci 7 36 Beşikçi x. bi. 5 19 Albayrak tica. 8$ 13 Salamon Colür, 8 13 Çolak o. Nuri 7 9 J. Tragan 10 3 Len Reciyo 10 5481 2652388 Dünkü yekün 257869 İncir satışları K.s. / 5 ! 25 60 75 25 25 75 25 75 25 25 25 50 7Ö 25 T5 26 MA Gümle nn G MİE aNGK AREE Zeytinyağı satışlar! Kilb Alia KSf 20 Ton Mühtelif alıcı — * Zahire - satışları Ç. Cinsl K. S. 'i' 539 Buğday — 5 75 | 14 Bakla 460 | 162 Akdarı 325 | 86 Kumdarı — 5 ; 26 H. pamuk 42 50 * M8B * 42 so İ 43 Üzüm: Dün Borsada üzüm vasati bir derecede Idi. A J Udası ve taahhütlerin açi ol halde :ı'ı'ı" nıııı= üzerin? labilmiştir. Tüccer, mal almakta ll*' bareket etmektedir. İncir: / Dün 1019 çaval incif Üj mıştır. Fiatler bir gün göre düşkündür. Buğday tatışı dün yevPi tiyaçtan biraz olmuştur. ( Akabe'de De Tahkimat Yapıyorlar. İstanbul, 2 (Özel) tagi MA başladıkları son gelen / lerden anlaşılmıştır. lerce kafa ve kolu anlatanlar mı — olmas * tetkikat ve tahkikatdi gibi zatı hazreti en sadik — birisinden bırakılması gaye ve f doğrudan doğruya !"kb ol ya atıldığı kansatl » muştur.) Gibi. bir. beğltP" ge pılmasını — süyle.. Gerek batayı ve herekse arız8)" yazsınlar dedi. Sultan — Hamid'in çıkan Fehim sevli divane olmuştu. Pi katini çekemiyenler kendisini bir boxaba İ? yapıldığına dalr tastf” Ça v