22 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

22 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

£ E Px « Sayfa 2 /| İskopçina Başkanlık Seçimi Mes'elesi Hükümetin Seçimde Akalliyete dü- şürüldüğü haberi Doğru Değildir.. İstanbul, 21 (Telefon) — Belgrad'dan haber veriliyor; - İskop çina'da yapılan başkanlık seçiminde hükümetin akalliyete düştüğü bakkında yazbancı gazetelerde çıkan haberler doğru değildir. Yu- göslavyr başbakanı Estoyadinoviç; daha üç gün evvel hükümetin secime karışmıyacağını — ve ba İşin meclisin İç işi olduğunu söy- lemiştir. Yalanlanan Iki Haber Italyaya Yabancılarla Yabancı Ga- zete ve Mecnualar Sokulmuyor mu? İstanbul, 21 (Telefon) — Romasdan bildiriliyor; İtalyan pre- paganda nazırı, yabancıların İtalyaya girmesinin yasak edildiği hakkındaki haberleri yalanlamaktadır. İstanbal, 21 (Telefon) — ,Cenevredeki İtalyan — delegasyonu, herhangi bir mecmua veya gazetenin İtalyaya — girmesinin yasak olduğa etrafında cenebi matbustında çıkan haberlerin asılnz ol: düğunu bildirmektedir. Ingiltere'de Açlık Grevi.. Bir hal Çaresi Bulunmazsa Bütün Kömür işçileri işi Bırakacaklar.. İstanbal, 21 (Özel) — İnglltere'nin Gall kömür madenlerinde bir kısım amelenin açlık gtevi İlân ederek maden ocaklarından çıkmaması hâdisest umumi grev kararını mucib olmuştur. Kardif'te yarın maden amelesi federasyonu İle patronlar ara- sında yapılrcak bir konferansta hükümetin bir tavassutu İhtimali Yardır. Eğer bu tavassut olmaz — ve amele metalibatı kabul edil. mezse yarın umumi grevin İlânı mohtemeldir. Sis ve Fırtına Müthiş Fe- lâketler Doğurdu. Bazı Vapurlar Battı, Bazıları da Ka- raya Oturdu, Kurtarılamadı. İstanbul, 21 (Telefoo) — Üç .gündenberi Danlmarka ve açık. larında müthişabir sla ve fırtma büküm sürmektedir. Fırtına ve ala, denizlerde müthiş felâketleri mucib olmuş ve bazı — vepur- ların battıkları anlaşılmıştır. Fırtına; şimdi en iddetli devresine girmiştir. Bundan beşka Simal denizi ile Baltık denizinde hüküm süren fırtıda yaveş yavaş sükünet bulmuştur. Alman'ların amiral Sivo İravazörü Baltık denizlade karaya oturmuş ve kurtarılamamıştır. Bulunduğu yer sığdır, kartarılması zor olacaktır. Diğer bir Alman vapuru da karaya oturmuştar. İngiliz — ban: diralı Kiyos vapuru telsizle İstimdad etmiş, Norveç bandıralı Lortes vapuru tmdada yetişerek tehlike içinde olan 22 tayfayı kurtarmış ve bir dakika soora vepur batmıştır. Italyan Ta;yareleri Ogaden Karar- Günün Telyazı Haberleri Nüfusumuz cok Arttı Izmirde Olduğu Gibi Ankarada, Is- tanbulda Büyük Fark Var İstanbul, 21 (Ömi) — Dün yardan her tarafında yapılan nüfas sayımı muvaffakıyetle netice- lenmiştir. Şimdiye kadar bazı illerimizde pusulalar tasnif edilmiştir. Yapılan tasnif netlcesinde; Ankaranın nüfasunun cekiden 68 bin iken 120 bine çıktığı, İstanbulun 669 binden 738 bini bulduğu Diyarbekirin 30709 iken 34824, İzmirin 1538940 iken 170410, Kayserinin 39134 iken 46691, Slirtin 15000 iken 15849 a baliğ olduğu görülmüştür. Diğer illerimizde de çok arta vardır. Nüfusumuzun 927 sencaindanberi pek - fazla arttığı anlaşılmaktadır. Italya Propaganda Bakanlığının Neş- rettiği Resmi Tebliğ. Habeş'ler, Italyan Tayyarelerinden Beşini hatif Surette Zedelemişlerdir. İstanbul, 21 (Özel) — İtalyan propsganda bakanlığı, İtalyan somalisi kumandanı general Graç- yani'nin sşağıdaki rermi tebliğini neşretmiştir: Birinclteşrinin 18 Inde somali cebheslade on tay- yaremlz, Danyeri Sebeli havalisinde ve Oad Sebeli nehrl civarındaki Habeş kıtsatını bombardıman etmiştir. Habeş'ler, şiddetli mukavemet göstermek suretile tayyarelerimizden beşini bafif surette zedelemişlerdir. Kumandan Fava, Coyalin yerli askerlerile düşman mevzilerini ateş altına almıştır. Vukua gelen müsademe sonucunda Mustakl kasabasını İşgel ottik. Düşman püskürtülmüştür. Düş- manın harb alanında bıraktığı ölüler 50 kişidir. Yaralılar ve esirler ise çoktur. Bizim zaylatımız, 14 ve Cobalı askerlerinden 40 yaralıdan ibarettir. Habeş ordusundan, 2 top, 2 mitralyöz, 2 otokar, binlerce tüfek ve cebhane İle dolu yüzlerce sandık aldık. Birkaç gün önce ordamuza teslim olan Sebeli sultanı Holon Gilmede müsademelere Iştirak etmek suretile ordumuzün sopatisini kazanmıştır. Danyeri ballel elimize geçmiştir. Erltre cebhesinde tayyare faaliyetinden başka hiçbir hareket olmamıştır. Bir Italyan Tayyaresi Vuruldu Italyan'lar bir Şehri Yaktılar, 500 Esir Alıp Verdiler.. letanbal, 21 (Telefoo) — Habeş Italyan harbı hakkında bugün alınan baberlere göre İstalyan- ler Somali cephesinde yeni ve önemli bir muvaffakıyet kazanarak Sinlayı Işgal etmişlerdir. Birkaç kanlı vuruşmada 600 Habeş askeri esir düşmüştür. Orobaya böl esinde Habeş'ler; İtalyan hare- ketine mani olmak için tedbir almaktadırlar. Goran cephesinde Habeş'lerle İtalyan'lar arasındaki çarpışmalarda Haboş'ler karşı koyarak birkaç kamyon ve bir miktar İtalyan askeri esir almışlardır. On İtalyan uçağı Pollâti bölgesinde huçuşlar yaparak bir Habeş çehrini tamamile yakmışlardır. Halktan ölen pekçoktur. İtalyan uçakları bir de köy yakmışlardır. Bir İtalyan uçağı da Gondar | ooferansı başkanlığına Kamutay Toplantısı Ankare 21 (özel) — Kamt' tay bugün toplanmış ve — bif kanun âyibaları üzerinde mü: zakerelerde bulunmuştur- Belediyeler Kongresi. Perşembe Günü Ankara'da Toplımyor' Ankara, 21 ( özel ) — Belt diyeler kongresi bu ayın dördünde burada Halkevitdi — toklanacaktır. M. Henderson Dün öldü.. İstanbul 21 (Telefon) ” | Silâhsızlanıma — konferana — büf kanı ve İngiltere'nin şahsiyetlerinden M, Hendersofı ozun zamandanberi — kendisii" Arız olan hastalıktan kurtal” mamış, bagün ölmüştür. — » M. Henderson, yakın yıllk rın siyasa tarihinde, Cenetf” mebafilinde roller — oynsut sulhu sever bir siyaset olarak tanınmıştı, Evvelâ - bir fabrikada çırtk olarak çalışmış, sonra — işçi muş, arkadaşları arasında V" meyöz ederek muhalli senedi" kada üye olmuştur. Glaskovd” doğmuştu. 1903 — yılında saylavı olmuş, sonra — İşçi ptf tisl dora komltesi başkanlığı! yapmış, Lold Corç ve Makd” nald kabinelerinde uzun zamt” Diş İşleri bakanlıklarında *” lışmış, 1932 de — ellâhazlant? Do üzerinde uçarak Tesna gölünün baritasını almak için birkaç gündenberi devam eden — mesealsini mişti. tamamlamak İstemişse de Habeş'ler'in ateşile karşılanmış, birkaç yerinden yaralanarak kaçmıştır. Uçak; Habeş arazisine İnmek tehlikesi geçirmiş, fakat İtelya arazişine İnmiştir. Italya'nın Harb Masrafı Gittikçe Ağırlaşıyor İstanbul 21 (özel) — Roma'dan gelen bhaberlere göre, Habeşlstan seferi için yapılan masraflar dolaylslle İtalya büdcesinde darlık baş göstermiştir. Ağır masraflar karşısında dayanılamıyacağı tahmln olunuyor, Hainler, Memleketin Her Istanbul Genç- liği De Suikasdı SİL bütün gençlik ve büyük bir yığını mitinge iştirak etmiştir. Bu mitingde birçok — batibif söz söylemişler, Atatürk'e bf Tarafında Tel'in Olunuyor. Turğutlu Ile Denizli'de Dün Büyük Mitingler Yap-, tılar. Ankara Da Yapacak.. gâhını bombardıman Etmişler.. İstanbol 21 (Özel) — Roma'dan baber verildiğine göre, İtal. yan tayyaereleri, Vehi (paşa) nın Adlis Ababa'ya -gitmesinden bil. fatifade Ogaden karargâbıvı bombardıman etmişlerdir. , İstanbal, 21 ( Telefon ) — v Düti Berlin'de Çekoslovakya Sefaretha- nesinin Camlarını Parçaladılar.. İstanbul 21 (Özel) — Berlin'de Çekoslovakya — sefarethanesine giden Alman Çek tebaası, sefiri görmek — İstemişler — ve orada bulunmadığı cevabını alınca sefarethanenin intizar salonundaki bütün mobilyeyi ve camları parçalamışlardır. Alman — zabıtası mütecasirleri alıp götürürken balk (Yaşasın Almanya) diye ba- ğırmıştır. Yunanistan'da üç Yüz Komünist Adalara Nefyedilmiştir.. İstanbul 21 (Özel) — Atina divanıharbı, bundan dört beş gün evel meşratiyet meydanında çıkan kanlı hâdise falllerinden İki kişiyi 20 sene 6 ay, İki kişiyi 16 sene 6 Uy, 3 kişiyi de üçer büçuk sene kürek cezasına, iki kişiyi de 8 ve 4 ay hafif hapse mahküm etmiştir. İstanbul 21 (Özel) — Yunan (ç İşler bakanı M. Şkina mat- busta verdiği bir tebliğ He, hükümetim 300 komünleti küçük Aylos ve Efstrutos adalarına nefyettiğlal bildirilmiştir. öi eeei ği ğekr e lüyen Danzig Bankası |Fransız Senato Seçimi Iskonto Fiatini indirdi| — İtsabal, 21 (Teleton) — Parlste Senato- seçimi yapılmış ur. 82 üye seçilmiş ve 25 üye Turğutle 21 (özel) — İlçe- miz halkı, büyük bir miting yaparak sulkastçıları tel'in etti. Mitinge 20 bin kişi Iştirak etmiştir. — Mitingde — söylevler söylenmiş ve Atatürk'e olan bağ'ılığımız bir kere daha göz- terilmiştir. Denizli 21 (Özel) — Bugün saat 9 da binlerce hulk — bay- ram meydanımda toplanmış ve baln sulkastçıları tel'in etmiş- tir. Şarbay Nalli Küçüke; avu- kat Holüsi Ural, kültür direk. törü Ziya Boyacıoğlu, llk okul müfettişlerinden Celâl ve daha birçok gençler söylevler ver- mişler ve Atatürk'ün uzan ya: şamasını candan dilediler. Mitlagden — sonra Atatürk'e, Tsmet İnönü'ne ve C.H.P. genel sekteterliğine — telgraflar çekil- miştir. Ankara 21 (özel) — Yarın (Buzün) Ankara'da büyük bir yapılacak ve eniksstçılar Bpgnn .. Turgudlu halkının teessürü: Turgudlu, ( Özel ) — Tür: kün gözbebeği olan Atssına yapılmak — İstenilin — sulkasdı işiten Turgud'lülar duydukları tecssürü telgrafla Atasına bil- dirmişlerdir. Kınık'tan yazılıyar: Buügün üçbini mütecaviz Kı- gık halkı parti binası önünde toplanarak Atatürk'e yapılmak İstenen alçakça hereketl lânet ve nefretle anmış ve hsinlerin derbel cesalandırılması İçin sa- bırsızlıkla beklemekte - olduğu- Miracı Nebevt İzmir Müftülüğünden: Miracı nebevinin önümüz deki cuma günü akşamı yani cumartesi gecesl olacağını — sa- yın ulusa bildiririm. İzmir müftüsü - Rahmetullah A &4 bu baş ve İç Bakanlıklarımız. dan — İstemlştir Partl başkanı: R. Girşen Şarbay: Hüseü Arıkan , Habeş'ler Külliyetli Silâh ve Mühimmat Almışlar. İstanbal, 21 ( Telefon ) — Cibati'den Adis - Ababa'ya kül- Hyetli miktarda silâh ve mü: himmat gönderildiği haber ve- riliyor. Berlin Büyük Elçimiz ve Bir Yaralanma. İstenbul, 21 ( Telefon ) — Berlin büyük'elçimiz Hamdi'nin İçişleri bakanınin diyevi İstanbul 21 (Özel) — İçişt bakanı Şökrü Kaya bu M’ ekepresle — Ankaraya hareket miştir. Bakan, hareketinden kendisile görüşen gazetecilere: v ü teşebbüsünde — Suikasd lunanları tel'in ıdıs-ıllıl-'; terdiği heyecan çok takdire (, yandır. Maznunlar mahkemey? Demiş ve mason da kapanması hakkında ideslleri?, söylemiştir: — Türk masonlerı hükümetçe tahakkuk mj olduğunu görerek kendi larını kendileri lâğvetmişlerdir Ankara'da / Ankara 21 (Özel) — l Ankara'da büyük bir mitidg Tacaktır. Milli Hâükimiyet # salonlarında — toplanılacak ve * y kastçılara Ankara'nın nefret bir av esnasında Avusturya |- büyük elçisini kazaen yaraladığı hakkındak! haberler yalanlan: nuyor. Urfa saylavı Ali Saib. —