10 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

10 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

av ve Ün lleri. —— .—— amcl Fiatlerin elmemesi Tedbir Alıyor. y ve un fiatlerinin diğini iddla eden İzmir trı İstanbal'da — birinci €kmeğin kilosunun 13,5 tatıldığını bahane ede- İr'de de narkın 13 ku: Şıkarılmasını — İstemekte- Fakat belodiye markı ar- ta ısrar ediyor. Zirasat Müuhlle'la geçende gaze- gıkan diyevinde de oku- B gibi buğday ve vn ! daha ziyado yükselmi- ve bunan temini için tedbir alacaktır. Onun ek narkının da artınıl. söyleniyor. diyenin müracastı üze- , Seylık; Ziraat bankası Ürektörlüğüne baş vur. diyenin un fabrika- Bn haline konularak İz ** İstanbol piyasalarında Üzre Ziraat bankası hükümet buğdayların- miktarımın belediyoyo Di İstemiştir. Yakında Bankasına talimat gelin- diye un fabrikası piya- Ncaz ua çıkaracak ve flatleri de — ucuzluya- D ecik Cina- |"Son Safhada r “deiumumt |Yukat t Istediler.. İ evvel Tepecik'te umam #rasında Husan'ı yara- Ve ölümüne sebebiyet suçlu Hüsnü'nün du dön Apırceza hak- devam edilmiştir. Ge- “'llvmıdı müddelamumi; Berdetmiş ve Hüznü- öraotini İetimişti. kü durnıu.ııdı maznonun "Ahmed Remzi müda- Yapmış ve vak'a gecesl düneler arasında sokak bir kişinin yattığım Üsnü'nün: kim vurdu?. "Drdııkn sırada — oraya bekçi —tarafından — katil lıııuldııgıııu ve yara- && karanlıkta Hüsnü'yü Ylnk katil diye gös- " Söylemiş ve demiştir ki: 'lyeııe iş ehemmiyetsiz ? Ve tahkikatın devamı Büne birakılmıştı, fakat 3 bu şabitlerin İfadele: übaniyet görüldüğünü hiçbir. delll mevcad "Ba göre müekkilinin " htemiştir. * tefbimi için muha- #yın 26 sma bırakıl: kiz E— Günü Şarhaberleri öğretmenlerden Birçoğu Zabıtamız, Bir Bektaşi Grubunu Yakalamıştır.. Terfi Ettirildi. Kültür Bakanlığı '-l'erfî Eden öğret- menlerin Listesini Gönderdi. 1 Eylül 93öten muteber ol- mak Özere bir derece terfi etil: rilen ilk öğretmenlerin Hstosl kültür bakanlığından İlbaylığa gelmiştir. Birer derece terfi ettirilen öğretmenlerin adlarımnı yazıyorut: 16 Uiradan 17 Hraya terfi et tirilenler: Bergama Bölcek kö yü öğretmeni İhsan, — Zafer mektebi — öğretmeni Hatlce, Kuşadası - Aziziye — öğretmeni Selâhettin, Kabramanlar öğret: mebi Hatlce, Bergama - 14 ey- Iâl mektebinden Fatma, Ber- gama Zübeyde hanım mekte. binden Kâmil, ödemiş - Zeytin. Hk başöğretmeni Tevfik, We- nemen - Allağa — msktebinden Zebra, Cumaovası - Gölcükler öğretmeni Nariye, İzmir Dum- lupınardan Atiye, ödemliş Adagi de mektebinden Mahbnbe, İzmir Alsancak mektebinden Zeynep. Seydiköy mektebinden Sıdıka, Ödemiş Dadbey mektebinden Ali Sami, Ödemiş Halılar öğ: retmeni Şakir, Menemen Ku bilây mektebinden — Rayikân, İzmir Damlupınar mektebinden mukadder; Mısakımilli mekte binden İffet, Şehit Fazıl mek tebinden Şehibe, bayraklı mek' tebinden Yıldız, Seferihisar Sı gacık — öğretmeni Ömer Lütfi, Kuşadatı Birlnci mektebinden Aptallab, Ödemiş Zafer mekte binden Ali, İzmir Halitbey mek tebinden Halide, İzmir Yıldırım Kemal mektebinden Fethiye, Kemalpaşa Merkez öğretmen! Hurlye, Kuşadası Soğucak mek tebindea İbrahim, Tire Birinei mektebinden Şefika, İzmir Düa tepe mektebinden “Şevki, Şehid Fadıl mektebinden Fosd, Gazi İlk mektepten .Hamdi, Buca üçüncü mektepten Mahmure Hasibe, Hakimiyeti Milliye Mek- tebinden Zehra Adnan, Ödemiş Camhburiyet mektebinden Fatmua Enise, — Menemende — Tevfik Fikret mektebinden — Huriys, Bucada birinci mektepten Nev- ber, Bergama'da: Gazi Paşa mektebinden Fikriye, İzmir'de Zafet mektebinden Nerlman, Tire ikinci mektehinden Avni, Üçüncü — mektepten — Ahmer, Menemen Tevfik Fikret mekte- binden Hüseyin Cahit, Torbalı Tepeköy mektebinden Şaban, Bayındır Merkez mektebinden Ahmed Hamdi, KuruburunjMor- doğan mektebinden Sabahed. din, Çeşme Namık Kemal mek. tebinden Fuad, Ödemiş Boydağ mektebinden Vasıf, İzmir vali mpiyonu Mal Kâzım paşa mektebinden Kâ zım, HBâkimiyeti Milliye mekte: binden Mazaffer, Şehit Fethi bey mektebinden Müveddet, Halit bey mektebtnden Saf iye, Ödemiş-İnönü mektebinden Şük. rü, İzmir Oltl mektebinden Salt, Menemen Sehit Kemal mektebinden Fethiye, 17,5 Laradan 20 Liralık , Maaşa Yükseltilenler; İzmir Merstoli mektebinden Bedriye, Kemalpaşa — Ansızca mektebinden Hüsnü, Buca bi rinci mektebinden Mükerrem, Menemen Tevfik Fikret mek- tebi başöğretmeni Ali Rıza, Karşıyaka Fevzipaşa öğretmenl Şerife, Menemen-Bozköy öğret meodi Kâmll, Menemen Kaklıç öğretmeni Hilmi, İzmir Sakarya mektebinden Şahab, İzmir İn kılâp mektebinden Nazım, Ti re ikinci mektebden İrfan, Ba yındır. Merkez - mektebinden Celâl, Kemalpsşa Merkez mek tebinden Muhsine, Bergama Zübeyehanım mektebinden Nu- ri, Ödemiş İnönü mektebinden Firdea, Hâkimlyeti Milliye mek- tebi baş öğretmeni İbsan Çetin, Karşıyaka Ankara mehtebi Vedla, Topaltı mektebinden Baariye, Ödemiş Cumhurlyet mektebin den Hikmet, Çeşme 'Namık Kemal mektebinden — Sadık, Menemen Ulucak mektebinden Ralf Necdet, İzmir Duatepe mektebinden Hakkı, İzmir 9 Eylâl — mektebinden Mus tafa HBalük , Güzelyalı mektebinden — Mediha, — Çop 6 - Alaçalı baş — öğretimeni İsmall Hakkı, Ödemiş Kaymakçı baş öğretmeni Mahmad, Kara: burun - Eğlenhoca baş — öğret meni Kemal, Türk birliği mek tebinden Fikret, Yıldırım Ke: mal — mektebinden — Mühriye, Buca birlaci mektebinden Se niha, Burnava Kars mektebin- den Bedri, Yıldırım Kemsl mektebinden Muarzez, Türk Bizliği mektebinden İhson, İz mir Gazi mektebinden Nazire, Buca birinci mektebinden Emi- De Musllâ, Tire dördüncü mek: tebinden Ali Haydar, Menemen Şehit Kemal mektebinden Sandet, Bayraklı mektebinden Nihal, 2U0 Uradan maaşı 22 İlra olan Öğcetmenler: Ödemiş Cumuriyet mektebin- den Kâmll, Kuşadası Davudlar başöğretmeni Reşad, İzmir Şe- hid Fadıl mektebinden Kadri Comll, Kemulpaşa - Aşoğı Kı- zılea mektebinden — Mustafa, Telefon g8151 ' Tayyare Sineması Anny Ondra ile kocası dünya boks Sehmeling'in beraber çevir. dikleri ve kendi hayatlarınu temas eden iki saatlık ka'ıkaha filmi Knock Out :"'ee güzel kızların varyete numaraları — 75 boksör kızın enteresan boks maçları TUki . Teganni - Kahkaha - Şmeling'in hayatı - Yetişmesi ve çok heyecanlı maçları Ayrıca: Foks (Türkço sözlü dünya baberleri) — Miki (Fabrikatör komik) “LAR : Her gün 15 — 17 — 19 — 21,15 — Cumartesi günleri 13 — 15 seanslarında lere tenzilâtlı bilet verllir — Pazar günü 11,30 —13 te İlâve sesnslar vardır a “gün: Her seansta gişeye hüviyet kartını gösterecek olan Sporculara 15 - 20 - 25 kuroşlük bilet verilecektle Bunlar, Nefes Okı:yup Ayin Yapıyor ve Rakı da Iİçiyorlarmış! Zabıtamız, Bektaşi'lik tarika- tine mepsup bazı — şahıslarım ara sıra toplanarak âyla yoptık- larını düymuş ve nihayet bun- ları evelki gece Tepecik'te Be- şaret sokağında — İştip'li Hasau oğlu İbrahim'la evinde cürmü meşhud ballade yakalamıştır. Âyfa esbasında bovların sce lerl dışarıdan — düyülüyormuş, zübıta hepslai de masa başında yakalamıştır. Bunlar; mesanın etrafında toplanmış, rakı İçiyor, bir taraftan da Bektaşçi'liğe «tt kitap va def terlere baka baka nefes okuyorlarmış. Yakalananlar, ev sahibinden başka, hepel de İştip'li olmak üzüm Kurumu Direktörü Kurum üzüm Ih- racatına Başlıyacak, Ankara'da bulunan — özüm kuramu direktörü Ismall Hakkı Veral bugün — şehrimize — gele- cektir. Üzüm kurumu bundan sonra muhtelif dış — ülkelere üzüm ihracına başlıyacaktır. Yeni Adam 97 İncl sayısı çıktı. İçinde- kiler İsmall Hakkı, mürteci kimdir? Kısa tetkikler Vir Gül Nobel, İsmall Hakkı, gençlik için en büyük tehlikeler, Sos- yete haberleri, cami, siyasa, kültür tetkikleri, İsmall Hakkı, farihi nasıl - öğrettim? İzzeddin Şadan, tarafgir bir tenkit, V. Gülteklo, Mark Tvvaln, R. A. Ahmet Haşim — üzerinde bir görü, İsmall — Hakkı, ölüler (dram). Menemen Alleğa başöğretmeni Kemal. 22 liradan maaşları 20 lra olanlar; Burnava Beşyol öğretmeni Receb, Şehid Fadıl mektebin- den Cemll, Sarıkamış mekte- binden Yusuf Ziya, Bayındır merkez mektebinden Romzi, Sarıkamış mektebinden Zehra, Işıklar köyü başöğretmeni Sü- reyya, Bergama Sığancı - öğret: mevl Emlo; Tımaztepo mekte: binden Kâzım 52 liradan maaşları 30 HUra olan öğretmenler: İnönü mektebinden — Nuri, Ödemiş Bademiye başöğretmeni Ralf, Işıklar köyü öğretmeni Nurl. LHAMRA . MİLLİ KÜTÜPHANE smınswm "llllll|l|llIIIIIIIIIIIIIIIIIIlI|IlIlllllllIHIIIIIIIIIIIIİIIIIHIIIIIIIIIIIIIIIE( li NIN JAN KRAVFORD EEKLARK GABL üzere Osman oğlu Saf fet, Hay reddin, Saraç Hüseyin, Halis, Rahim ve İsmall'dir. Bunlardan İbrahim ile Hay reddin, Hüseyin ve Halis Bek- taşi'liklerini itiraf etmişlerdir. Diğerldri iukâc yoluna sapmış: lardır, Saraç Hüseyin, Baba etki'de oturmaktadır, bir ay evel İzmir'e gelmiştir. Rabim de iki gün evvel Ka saba'dan gelmiştir. Saçlalar, polle memurları eve girince, önlerindeki defter ve salreyi gizlemek İstemişler, fa ket muvaf fak — olampmışlardır. Hepsi de adliyeye — verilmiş lerdir. Zabıtamızı bü dikkat ve bassasiyetioden tebrik ederiz. 15 Günlük üzüm Durumu Yalnız Kurum 21,234 Çuval üzüm Aldı Birinciteşrin —ayının — ikinci onbeş günlük — devresinde bor sada üsüm duürümü hbukkında Tecim ve Endüstri odasınica bir rapor hazırlanmıştır. - Bu rapora göte onbeş günün İlk baftasında özüm salışları canlı ve hbararetli olmuştur. — İkinei baftasında bu — canlılik — biraz gevçemiş ve — satışlar durgün gitmiş 186 de fiatlerdeki hera ret önbeş günlük devrenin s0- nuna Kkadat devam etmiştir. 7T11 numaralı üzümlerin flat. leri İlk 6 satış flstlerine göre kilo başına birer kuroş yükselmiştir. Üzüm kurumuü İlk hafta içinde 6,510 kuruş arasında Flatlerle 2616 çaval, ikinci haftada 7,6 11 karuş « da 2670 çuval olmak — üz: 86 çaval Özüm satın almıştır. İn hisar idaresl de 5-725 kuruş tan 1514 çuval özüm almış ve özüm kurumunun piyasa dan üzüm almağa başladığı 23 Eylülden 81 inci Teşrin ukşa mına kadar borsadan — 21,234 çuval üzüm almış olduğa an laşılmıştır. Bu miktar üzüm plyasası üzerinde oldukça önerali tosirler yapmıştır. Ihtiyar Kadın Mahkâm Oldu. Kızı Haceri fahişeliğe teşvik etmekle suçla Hediye adında Ihtiyar bir kadının — asliyeceza hakyerinde muhakemesi bitmiş ve suğu sabit olduğundan on sy müddetle hapsine karar ve- rilmiştir. Üzüm satışları Ç. Alıcı K. S. 6 M.j. Tara. — 9 50 489 T. Debbas p 884 Tahlsearlar Ida, 5 199 Halim Alan. 10 157 Albayrak tics. 8 50 127 H. Alberti 9 50 125 Y. L Talâe 9 122 P. Pucl 9 97 Ş. Bencuya —T B9 Ümit fabrikası 10 75 S. Gomel 8 65 Sipahi bira. 8 63 F. x. Abdal. 11 54 j. Tara. mah. 10 48 Kap 2. Ali —10 31 Mani. b. koo. © 28 Ç. Taranto — & 26 Şınlak x. bira. 25 M. Hıfaı 9 9 Kadri z. Tev, 7 1 B. Hösnü bir.24 2789 408331 411120 75 50 50 50 İncir satışları Ç. Alıcı K S KS 216 Müuhte. ehier 7 75 17 Zeytinyağı satışları Kilo Ahcı KSK 40000 M. alıcı Alivre 27 30 Zahire satışları Ç. Cinsl KS KS *61 Buğday a. 6704 kilo K. ceviz 13 4 150 P. çekirdek 2 60 — 2 60 75 B. pamuk 40 “ 574 Ken. pala. 860 — 495 Üzüm — Düân öğleye kadar Borsada — 5,75 - 14 — koruştan 2789 çuval üzüm satılmıştır. Yalaız 1 çaval 24 kuruştan İncir — 7,25 - 17 den 218 çaval satılmıştır. Zeytlayağı — Dün salılan 40 bin kilo alivre zeytinyağı sotılmıştır. — Flatlerde — tereffâ vardır. — Berberlerin Pazar Tatili —— .— Ihtilâf Kaldırıldı.. Pa- zarları Berberler Kapalıdır.. Şehrimizdek! berberlerin Pa- zar tatili ihtilâfı, C. H. Partisi İşçi ve Esnaf birlikleri genel bürosunun — ön-eyak olması İle nihayet düzeltilmiştir. Berberler, Pazar günlori, bilâ kaydaşart — kapalıdırlar. Bunca aykırı hareket edenler, Ticaret odasınca, 5 Hiradun 200 İiraya kadar cezaya çarptırılacaklar ve haklarında zabıt varakası tutu- lanlar, mahkemeye verilecek. lerdir. İKİ BÜYÜK YILDIZ Tarafından Fransızca olarak yaratılan büyük film Altın Zincir Programa ilâve olarak : 1 Paramunt dünya havadisleri bayaamında ATATÜRK'ün önünde yapılan Geçid resimleri.| — 2 Ankara'da Cumburl; Sonne saatleri: Cumartesli ve pszar gönleri 13.30 da. Diğer gönler 15 te başlar.