10 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

10 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Yirmi beşiaci 'i Y No "6S0T “PAZAR 10 ikinciteşrin — 930 |ANADOLU Ogaden Cephesinde Piştar Olarak Tank ve Zırhlı Otomobiller Kullanıyof lar. Italyan Uçaklarının Yaptığı Bombardımanda Bir Ingiliz Subayı öldü Habeş'ler Külliyetli Mühimmat, İstanbul, 9 (Telefon) — Es- ki Göorahal kamandanı — olap son günlerde Ogaden — cebhe- | sinde bir garnizona kumanda eden Geralmaç, şabsı kendisin: ce Ççok kiymetli bir müşavir olan İagille sübaylarından — bi- riol kaybetmiştir. Bo sübay, Gurahal'ntn bir. bombardıma nında ölmüştür. Ahınan baberlere göre, İtal yan mçakları, şehri almadav, buraya bin kadar bomba at. mışlardır. Ölen lusan sayısı çok fazladır. Şobir yarı fyarıya yan- mış, barab olmuştar. İstanbul, 9 (Telefon) — Ro ma'dan alınan bir habere göre büyük Habeş mükavemeti Gon dar : Sokatar - Önbay - Agabura istikametinde olacaktır. İstanbal, 9 (Telefob) — Dün gece yarısı gelen haberler, İtal ya -Habeş cebhesi dürümünü şöyle anlatıyordu: Makalle, Dolot ve Gorahiyi işgal etmiş bulunan İtalyen kuv- ti kısa bir müddet — istira Yunan'lı Prens ve Pren- sesler Atina'ya Dönüyor. Kral Gelince, Eski Kral ve Kraliçe- nin De Cesetleri Getirilecektir. Yunon Kralı jorj letanbal, 9 (Özel) — Atlna dan bildiriliyor: Kral'ın Yunanlatan'a avdetini müteskip Kraliçe Olga, Sofya ve Krel Kostantin'in cesedle- rinin Yunanlstan'a celbi hak- kında — tedbirler İttihaz — olu nacaktır. Bu cesedler hülen Italya'da Floransa'daki —Rus - killsesinde bulunmaktadır. Yancan bücedanından hâlen IŞGElçi I'Jeznne!er I Bu ak Kemeraltı'nda Hi lâl, Karataş'ta Santo, Keçecl lerde — Yeni İzmir, Irgadpaza- gında Asri eczaneleri açıktır. —4 — — Makineli Tüfenk Harrar ve Habeş kraliçesi hattan sonre kismen, cenaba doğru iİlerlemeğe başlamışlardır Ulak bazı Habeş çeteleri, bun ları karşiliyarak müsademeler vermiştir. İtalyan'lar, bu mü sademede bir miktar esir al mışlardır. Şimdi İtalyan'lar Ma kalle'nin 30 kilometre cenu bunda bulunmaktıdırlar, İtalya - Habeş batbı başlıya Flnmııaı 'da * bulanan hlrçok “Prens ve Prensesler de | bugnn lerde Atlana'ya döneceklerdir. — Italyan'lar Makkale'ye Girince Şehri Nasıl Buldular? Makkale'nin Tarihçesi İstanbal 9 (Telefon) — As- mura'dan bildiriliyor: Makka Le'nin işgali mrasında şebrin vaziyeti şöyle İdi; İtalyan — küycetleri şehri bir yirane halinde — bulmuşlardır. Bötün Habeşler ve — şehir hal- kının bir kısmı kaçmış, — kral Jan ile Ras Güksa'nin — saray ları Boyulmuş, yağıma - edilmiş, battâ Meryem türbesinin eyyası da abnıp götürÖlmüştü. Evlerin çoğa — vikilmiş ve — yakılmıştı. Habeşler dıvarlara böyük harf lerle: — Yakında gene geleceğiz! Cümüleleri yazmışlardı. — İtal yan askerleri şebre — ğirerken uçaklarda güyet alçaktan uça- yorlardı. Nihayet Makalle işgal edildikten sonra — uçaklar — bu- rrdaki tayyare meydaaına İn- mişlerdir. Makalle'nin — rakamı — 3040 dır. Burası Tigre bölgesine bü kimdir. 1932 de burada bir uçak meydanı yapılmıştı. Son zamanda Makalle'den Dessa'ya bir de yol yapılıyordu. Makal le'nla zaptı, — İtalyan'lar — için Adaa'nın zaptı için tarihsel bir Habeş topraklarında şocak 150 | kilometre bir derinliğe girebil dikleri tesblt edilmiştir. Ambaalajın şimalinde, önemli denebilecek bir Hubeş kuvveti olmadığı anlaşılmıştır. Sağ cenabh, Asmara'dan Sana gölü istikametinde ağır uğır ilerlemektedir. Ogaden cebhesinden haberlere göre, burada alınan çok İngiltere Kralı Zorlama Tedbirleri Hakkındaki Kararnameyi İmzaladı. ve Sahra Topları Ismarladılar. Paraları Peşindir: ağır sarette barekât yapan İtal yan kuvvetleri, pişdar maka mında olmak üzere, zırlılı oto mobillerle tanklar kullanmak- tadırlar. Asmara, 8 (A A) — Italyan lar Ogaden'den Harrer yolunu açımakta olan Gorabalyi de ele Gorahal — bütün bölgesindeki — Habeş rn döğümünü geçirmişlerdir. ÜOgeaden müdol Bo teşkil etmekte Yal, İstanbul, 9 (Telefon) — Roy ter ajansı haber verlyor; Habeşlatan son günlerde kül Myetli mikturda müblmmat sa tiın almağa başlamıştır. Bu mo yanda külliyetli miktarda #on sistem — makinalı tüflekler de vardır. — öparişler, — ekseriyetle İngiltere, Belçika ve Çekoslo vakya fabrikalarına yapılmak- tadır. Habeşistan, İngilir - fir malarına yaptığı sparişlerla be delini peşin olarak vermektedir. Bu paranın büyük bir kısmı, Eski Sefir, İmparatora Niçin Gönderild Ingiliz Sefiri De Dün Habeş Impa- rator ve Reislerile Konuşmuştur. Habeş imparatoru İstanbol, 9 ( Özel ) — Parks'ten haber verlliyor: Parla sabık Habeş sefiri M. Havaryata'nın uluslar sosyetesi tarafından Ha- beş imparatoru nezdinde bir vazife ile gönderildiği tedir. ve: söylenmek. — Uluslar sosyetesi, bali hazır İhtilâfın sülhen teaviyesi için imparatora teklifat yapmıştır; denilmektedir. Diğer taraftan İngiltere'nla Adis - Ababa sefiri Sir Barton da Habeş imparatoru ve rücsasile uzun bir mülâkat yapınıştır. manayı halzdir, 1896 da İtal yan bimbaşı Galyato Makalle kalesinde on bin kişilik Ha. beş kuvvetine karşı 20 sübay, 13 erbeş ve 1000 askerle kırk gün karşı koymuş, sonra hepei de feci bir akibetle — karşilaş: mıştı, O vakit Habeş kuvvet. lerice şimdiki Imparatorun ba- bası kumanda ediyordu. hagiltere'deki Habeş elçiliğine yapılan teberrâ ve — verllen Yanelerdir. Çokoslovakya'ya sipa- Tişler meyanında sahra l"/ da vardır. Belçika'ya aid # rişlerden bir. kimı Cibatli” muanına gelmiştir. Fransa'da Günün İIşleri ? M. Laval Aleyhinde Tenkidler De Vaf Fransız Başbakanı Bugünlerde gi Söylev Verecek! yeti yeniden İzah ederek F lan İşlere itimat odilm: hetiyecektir. (B Ltanbal 9 (Telefon) — Fran: sa bağbakanı M. Laval gelecek bafta siyasal ve önemli bir di yev verecektir. Başbakan bu diyevinde, Fransa siyasaşının mihrakını —anlatacak ve parlü mepto etrafında söz söylicecek tir. Fransada bilhassa büdce İşinin genel efkârda ayandır: dıği alâka bakımından, bu di yev merakla beklenmektedir. Istanbul 9. (Özel) — Parls ten bildiriliyor: L1 Teşrinlsani de mütareke senei devriyesinin lakaydı ha. sırlıkları dolayisile «siyasi fan. Üyet durğandar. Mütareke se- nel devriyesinin geçmesini mü teakip faaliyot yeniden başlıya cak ve M. Laval vaziyeti yent- den ve yakından — tatbike baş- hıyacaktır. 12 Teşrinleanide M. Lavalın finans encümenine gidecek ve büdcenin müdafaasını yapacak ve ayni zamanda bhükümetin tiyasetini de izah edecektir. Meclis mehafilinde bazı si yasi dedi -kodular buş göster: miştir. Bua dedi-koduların mih verini son kararaameler salgı- nıdır. M. Laval bu hüsüsta acele — göstermemekle — itham edilmektedir. M. Laval, bugünlerde radyo İle mühim ve siyasi bir nutuk irât edecek — ve milletine vazi: M. Laval j M. Laval, taraflarları fından gerek dahili M gerek şulhün — İdameel içİP rioi alyaseti dolayialle takdir. ve teşvik almaktadır. Genel Harbde öle? Almanlar Için Ayllı Genel harbde bhndA ların İstirahat ruhu İçi? İzmir'deki Alman - koloniti merdeki mezailıkta — bir | yapmışlırdır. Bu âyine 1" adına bukuk - İşleri d! Dilâver Argun iştirak