20 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

20 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

rap'lar Atatürk'ü Türk: lerden Daha Ziya- de Sevmektedirler.. ÜĞ Nn Büyük Öndere çekilen tel. gtaf muhtasar olmasına reğmen yalnız zabitler namınu çekilmiş sayılmamalı, bütün Suriyelilerin cah ve hişlerinin tercümanı olan bir vesike telâkki olan: malıdır. İstiklâl ve hürriyetten mah rüm kalan Suriye halkının şarkın mefhareti ve vatan mü- dafaasında bir. semhol - olan Atatörk'ün mukaddes hayatına karşı bir. sulkasta kat'i olarak bulunmadı ve bulunmıyacaktır. Ba komplonun Suriyede ter tip olunduğa #söylenebilirse de bir tek Suriyelinin bu komp loya iştirak — etilği İddla olu Daâmaz, Arap'lar ve hasseten Suriye Hler Atatüörk'ü Törk'lerden da ha viyade veverler, dersek mü- balâğalı birşey söylememiş oluruz Atatürk ulusunu ecnebt letilâ ve bhakaretinden kurtarıp — ona İstiklâl ve hürriyetini kazandırdı. Atatörk büyük Türkiye kurdu. Tüörk'ler İle aramızda beşyüz Bede sürmüş olan müşterek bir hayattan kalma bağlar vardır. Bu bağlar bizi birleştirmiştir. Bugünkü Türkiye bütün mazl bağlarından ayrılabilir. Fakat bir tek boğdan ayrılamaz. Ba da komşulük — bağları ve Süri- ye'nin Büyök Öndere karşı beslediği duygulardır. Türk'lerin Öndeci ve bütün şarkın — mefharetl — Atatürk'e vzun Ömürler vermesini ve her tecavüzden muhafaza etmesini Cenabıhaktan dileriz. “Elkalis,, ——— şebbüsler kâfi gelmezse müra- caat edeceği daha yüksek ha- yatlar verdir. Bir Türk kanı akıtıldığı, Bir Türk haksızlığa veya tezyika uğradığı zamun; Türk —efkârı umumlyesinin gösterdiği bassasiyet hükümetl Tâkayd bırakamaz. Fakat hali bazırde gerek — dahilde ve ge rek hariçte yaptığımız tahki- kat göçmen hususunda barici tazyiktan ziyade dahili tazyikin vledandan gelen, İçten kopan bir tazyıkın mevcadiyetini gös- terir. Biliyorsonuz ki Romaoya hü- kümeti çok adil bir hükü- mettir. Bilhassa Türk — tebaası hakkında çok adilâne ve doş- tane mnamele — yapmaktadır. Türkleri buraya koşturan şey demin urzettiğim gibi bugünkü Türkiyenin yüksek mevkildir. Onun bariçteki akisleridir. — Arkadaşım Kitapçının de- diği gibi biran evvel yurda ve biran evvel Atatürk'e ve Ata- törk kanunlarına ve — rejimine kavaşmak İstedikleri içiodir. Azıl esas budür. Bua pislko: lojik elbeti hakikaten unutma: mak Jüzimdir. Bogün — gelecek olan muhacir — için Trakya'da ve İstanbul'du yerler hazırlan mıştir. Bünlar yersiz ve aç kal mıyocaklardır. Bunların peleceği günü şimliden taylu edemem. Mamafih ksrakıştan evvel gelip yerleşmeleri içla — çalışılacaktır. .. .. Istanbul, 19 (özel) — Truk- ya'da İskân teşkilâtiyle meşgul olmak üzre Sıhhat İşleri Ba. kanlığı müsteşarının başkanlığı altında 4 sıhhat müfettişinden müteşekkil bir hoy'et buraya gelmiştir. Hey'et, heman “Trak: ve'va haraket edecektir. Türk-Italyan Ticaret Anlaş- ması Uzatıldı.. Ankara 19 (özel) — Italya İle aramızda aktedilmiş olan tHosret anlaşması, bir ay daha uzatılmıştır. Ingiliz Kralı ve Kraliçesi Londrs'ya Döndüler İstanbul, 19 (Özel) — Lon dra'dan bildiriyor: Tagiliz kralı ve kraliçesi Londra'ya dönmüşlerdir. Kral ve kraliçe 3 Küânunnuevvelda Avam kamarasının. açılmasına kadar TLondra'da — bulunacak. lerdır. Yanın, Buklağam — sarayının hususl kilisesinde Dük Döken tin çocuğanun vaftiz merasimini yapacaktır. Fas'ta Şenlikler Istanbul 19 (özel) — Fas saltanı Seyid Mehmed, yıldö nümü — münatebetile — bütün Fasta şenlikler yaptırmıştır. Ba munasebetle askeri — ve sİyasi —heyetlerin — tebrikâtım kabal eotmlştir. Paris Gazeteleri Büyüklerin Bir- leşmesini İstiyor İstanbul, 19 (5zcl) — Parls. ten haber veriliyor: Parla gezeteleri, zeori tedbir- ler hakkında uzün — makaleler yazmakta, Fransa'nın tedbirlere iştirak etmek — mecbüriyetinde olduğuna zikretmekle beraber barışın biran evvel avdetini di. lemektedir. “Gazet Delaar,, İtalya - Ha: beşistan mabarebesinden sonra, Tagiltere, Pransa, — Almanya, İtalya ve icabederse Polonya arasında bir blok teşekkül et- mesinl lüzüumlu görüyor. Ayni gazete, japonya'nın uzak çark. taki dürumuna teblikeli gör: mekte ve diğer büyük devlet- lerin, bunun İçin topla olma- ları İktiza ettiğini İleri sür- mektedir. Endüstri Genel Direktörlüğü Ankara 19 (Özel) — Eko noml bakanlığı endüstri genel direktörlüğüne Feshane - fabri kası direktörü Reşad'ın atana cağı — söyleniyor. Telefon 3151 MAURICE CHEVALIER 300 Güzel kız en ta- pnınmış Fransız artistleri ile beraber FOL Filmi e İzmir'lilere zevkli santler yaşatıyor Fransız Harbiye Büdcesi Konuşuluyor —aeeaeeeaaeeeeemalarean Alman_yî ve Fransa Almanyanın Hazardaki Kuvveti, Fran sanın Kuvvetinden Çok Mu F azla İmiş. Bitler Fransız sefırile konuşuyor.. Finans * encümeni büdçesini tetkik ve İstanbat, 19 (özel) — Paris ten bildiriliyor: Sivas - Erzurum Hattı Tahvilâtı Satışa Çıkarıldı Kayıt Muamelesine Bugünden Itibaren Başlanıyor. Ankara, 10 (özel) — Sivas - Erzurum demiryolunun — İnşası karşılığı olarak çıkarılan yöüzde 7 falzli — tahvillerin her yerde kaydına yarından itibaren başlanacaktır. Zecri tedbirler hakkın- daki izahname.. İstanbul, 19 (Özel) — Türkofls, İtalya aleybine tatbek edile- cek olan zeeri tedbirler hakkındaki Izahnameyi benöz hbazırlıya. mamıştır. İzahname, tatbikata dalr dış İşleri bakanlığından — ve gümrüklerden alınacak mütemmim malümattan sonra İkmal edi- lerek ilân olumacaktır. harbiye tasvip et Habeş Ordularına IngilizParis Tayyareleri Gönderildi Istanbol 19 (özel) — Adle-Ababa'ya Togiliz Somalisinden In giliz markalı tayyareler geldiği ve hemen cepheye sevkedildiği bildirlilmektedir. Habeş'ler iki gün evvel başlıyan son muharebe- lerde üç İtalyan tayyaresini düşürmüşlerdir. Zorlama Tedbirleri Ital- yan Parasını Düşürüyor Istanbul, 19 (özel) — Zocsi tedbirlerin tatbiklne başlandığın: dan İtalyan parası değerinden kaybetmeğe ve düşmeğe başla: mıştır. AYRICA : Foks Türkçe sözlü dünya haberleri, Miki «Karikatör komik,, miştir. Büdec raportörü M. Arşimbo 1939 büdeesinin 6 milyar 953,664,386 frank ol doğunu söylemiştir. Geçen se- neki büdce 7 milyardan fazla Adi. 168,922,665 — frank nok sanlık - vardır. Raportör, seneden azlığını - söylemiş Icabederse Almanya'nın büder- #le mükayese — etmeği — teklif etmiştir. Ve: — Almanya'nıd kuvvetl beş yüz otuz bin ve otuzbin polis ve kırk bin jandarma ve iki yüz bin emeleden mürekkebtlr. Bu kuvvet, az zamanda altı yöz bime çıkacak ve üç bin polls, elli bla jandurma vedört yöz bin emeleden mürekkep olscaktır. Şu hesaba — göre Al- maoya'nın hbazardaki — küvveti bir milyondan fazla Fransanın altıyöz ellidört bin kişiden mü rekkebtir. Bunu aocak büdece tasarrufa zaruretinden — husüle gelmiştir. demiştir. Nüfus Sayıniı Sonuçları Tesbit Olunuyor Ankara, 19 (Üzely — Nüfas sayımı sonuçlarını tesbit eyle- mek ve İstatlstikleri ayırmak özere 150 kişilik bir kadro İşe başlamıştır. Fransız Tayya- reci Nişan Aldı. Istanbal, 19 (özel) — Adir- Ababa'dan bildiriliyor: Fransız tayşarecisi Robile'ye Habeş im- karatora en yüksek nişanı ver- miştir. Dağları Karla örtülü İstanbal, 19 (Özel) — Parlı- ten haber veriliyor: Jora değlarına mebzal kar yağmaktadır. Habeş'ler 4 Uçak Daha İsmarladılar Tatanbul, 19 (Telefon) Londradan - bildiriliyor: Habeş hükümetl üç kişilik dört tay: yare sipariş etmiştir. Bo tay- yareler; Habeş ordularının er kümbharbiyesini taşıyacaktır. büdcenin — geçen ve 'Telefon BI151 — MAÜRİCE GreKamımaan COAEYALIER “Güzel şarkı, bü yük revüler ve cavlı Bir Aşk Macerası ile süslenen R — — Istanbul 19 (özel) — şovo'dan haber - veriliyor: muhariplerin yedinci kongr bitmiştir. Ba kongrede Polon diş İşleri bakan 1Kolonel Bek te bazır bulunmuştur. Kongre nin hitemında mesal — nazıf? Konel (Gori) bir söylev ver miş ve hazır bulunan Fransif eski —muhariplerine hitab ede rek Polonya'nın, Mareşal Pil- südeski'nin — vasiyetaemesi mü' cibince Fransa İle dalma döff kalacağını beyan eylemiştir. Busene Nobel Mükâfatı Yok.. Istanbul 19 (Özel) — Oslo dan — bildirildiğine göre ba Y? nobel mükâfatının hiç kimsey* verilmemesi kararlaştırılmıştır. Ingiliz - İtalyan Konuşmaları — | Istanbal, 19 (özel) — TItalyf ile Tagiltere arasındak! konuf malar, (önümüzdeki Camadef htlbaren tekrar başlıyacaktır. | Yugoslavya Bazı Mahsullerini Ingiltere'ye Satmak İstiyor. İstanbul, 19 (özel) — YU göslevya hükümeti — tarafındaf Londra'ya gönderilmiş olan bi heyet Ho İngiliz bükümeti mü zakereye başlamıştır. Bu mi kerelerin esası, zecri todbirli dolayısile Italya'yalbracı müm kün olamıyacak — Yügoslavy! mahsulâtından bir kumının İf giltere tarafından mübayeasıdır Zecri Tedbirler Italya-Yugoslavya Mü nasebetlerini Bozmad İstanbul 19 (Özel) — İtal nın Belgrad seliri Avala ajat &na verdiği bir beyanatında: — Zecri tedbirler dolaylsll| Yugoslavya bükümetine söyk necek hiçbir. sözümüz yoktu! Yugoslavvanın uluslar sosyete sinin mukarreratından hariçi kalmasına maddei Imkân olm! dığını bildiriyoruz. “Ba hâüâdise benim buraf tayinlmdenberi husule — gele dostane politikaya hiçblr tesl yapmmıyacaktır. Avrupa'nın dt nizlerinde müşterek vuzifeler! miz vardır.,, Demiştir. , Fransa'da Meclis Tatili Bitiyo İstanbul, 19 (özel) — Parl ten bildiriliyor: Meclisin tatili bitmek — üzri dir. Ve bugünlerde umumi Di zakerelere başlanacaktır. Bugü Finans komltasının, sol cenal mensüp âzaları bamı vesaiki * ovrakı tetkik etmişlerdir. Çarşamba, günü öğleden v0! ra kabine İçtimsı — eana Radikal ve Redikal Sosyallt ler de bir Içilma yakscaklard! Pirşembe günü de vaziye göre bareket edeceklerdir. Mareşal Italya'ya Dönüyor:- İstanbal 19 ( Özel) — & maradan — bildi-ildiğine gİ Mareşal - Döbono Asmara'd! ayrılırken askere — karlı böyi muvaf fakıyetlerinden ve fed kârlıklarından dolayı teşekki etmiştir. Maroşal, aynl lik ve muavenetin halefi zaf? nında da devamımı — temtf etmiştir. ö