20 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

20 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

SRATDLER BT DA A ——— — MA S A Z. e — M AA AM CF Yirmi beşlâci yıl No, 6377 çarşamba_ 20 ikinciteşrin 935 Habeş imparatoru Londra, 18 (A,.A) — Mare- şal Badogllo Italyan şimal kuv- vetleri karargâhında ayın yir. mi yedisinde bulunabilecektir. Fakat buna İntizaren askeri hareketler fahitan uğramış de- gildir. Royter'in şimal cephesindeki aytarından aldığı ble — tolgrafa nazaran iki İtalyan kolu Ma kalle'den garb — İstikametinde, diğer bir İtalyan kola da Ha- uslen elvarındaki Condi dağın dan çimali garbi İetikametinde hareket - etmişlerdir. Müşterek gayeleri Selon bölgesinde Sam ra'yı İşgal ederek Ras Seyum'u muhasara altına almaktır. Res Seyanu 250 metre yüksekliğe çıkan dağlarla muhat ve tabli bir kale olan Tamblen vilâye tinde bulunmaktadır. General Meravinya'nın ku: mandasında olup Takazza nehri bölgesinde askeri hareket yap makta olan küvvetler de bü Fransa'dan 24 Saatta Oldukça İbracat Yapıldı Habeş Kadınları Gülerek, Eğlenerek Cebheye Koşuyorlar. Bir Rasın Kumandasında 3 Tane de Aslan Bulunuyor. Ordu, Ile İlerliyor.. muhasarayı cenüb - tarafınden kapatmağa çalışmaktadırlar. Bu- nun hericiade bazı hava bom bardımanlarile tek-tük müsade melerden başka birşey yoktur. Adis Ababa'dan Roytere bil. ddirildiğine göre; İmparator, «e kerlerinin vatantever hilslerini kuvvetlendirmek — İçin — şimal cephesine gitmek Gteredir. Eş yasının bir kısmı bugün Des tle'yo gönderilmiştir. Şimdiye kadar Iyi büvadis veren Habeş kaynakları, Ha beş kuvvetlerlcin — Makelle'nin 50 kilometre kadar cenubunda bulanan Ambanbaği mevklinde sıkı sürette tatunarak — İtalyan yürüyüşlerini durdurmak az minde olduklarını — bildirmek- tedir. Bu plân şimdi tebeddöl etmişe benziyor. Söylendiğine göre, Makalle ile Ambalaği ara- sındaki kısım seçilmesi kolay yerlerden — mürekkep — olduğu için Habeş'lerin İtniyan yürü yüşünü Ambalaği'den 65 kilo metre kadar cenupta bulunan Abuna jozef dağına kadar bı rakacakları anlaşılmaktadır. O vakit Habeş'lerin mütaleasına göre, İtalyan cephesi 200 kilo: azunluğu — bulacak — ve Habeş kuvvetlerinin geçmesine müsald bir zemin teşklil ede. cektir. metre t halyan'ların Bir iddiası ... ği İstenbal, 19 (Telefon) — | Azmara'dan bildirildiğine göre, İki tayyare filosu tarafından bombardıman — edilen Habeş küvvetleri 20 bin kişi tmlş. Masmafib 7000 kişi oldukla rını ve bu meyanda Babeş'le rlo güya 5000 — yaralı ve ölü verdiklerlal de söyliyenler var- dır.. KA IA A Royterin Harar'da bulunun aytarı çektiği bir telğrafta oto- mobil ile Dircduadan Harar'a giderken yolda Ras Arasdanın Accazmac Avbebaya tesadüf et- tlğlal — bildirmektedir. Abeba 10,000 kişilik busuşt ordasu İle cenuba doğru yürümektedir. Kendisl bir at üzerinde olarak yanında 3 aslan yavrusu olduğa halde ordunun başında yürü- mekte ve bütün seslerile şarkı söyliyen sakullı mubaripler onu takibetmekto idiler. Başlarında yiyeceklerini taşıyan yüzlerce kadın orda arkasında erkekle- zini takibetmektedir. Bu ka dınlar dağlık arezide gülerek ve eğlenerek ilerlemekte ve saatte © kilometrelik bir me- gafe katetmektedirler, Bir Gazete, Zecri Tedbirler Ve Ablu- kadan harp çıkacak diyor Zecri tedkirler kararında çok ısrar göstermiş olan M. Eden İstanbul, 19 (Özel) — Zecri tedbirlerin tatbiki münasebetile yazdığı bir makalede Berliner Tagablat gazetesi diyor kl: <18 İkinciteşrin tarihi, Av- rupa'da ciddi karışıklıklara yol açacaktır. Zecri tedbirleri tabla- Üle abloka taktp edecektir. Bu ise harp demektir. Avrupa'nın normal durüuma kavuşması, ar- tık uzun zamsna — mütevakkıf tır. > İstanbul, 19 (Özel) — Parls ten bildiriliyor: Zecri tedbirlerin tatbiki mâü nasebetile Fransa bükümetl bir bildirik yapmıştır. Ba bildirikte; halya'cın şiddetle ibtiyacı olan mevaddı İptidalyenin Ihracı ya sak edildiği bildirilmektedir. Diğer ülkelere yapılacak İhracat ta unormal bir şekilde olarsa müdahale edilecektir. Ba bildi. rikte bazı maddelerin ihracının müstesna — olduğu bildirilmek- tedir. İstanbul 19 (özcl) — Parls ten bildiriliyor: Zecri tedbir: lerin tatbiki — dolayısile — Fran: sada hiçbir hüdise olmamıştır. Hükümetin kararnamesi, resmi gürete ancak dün İntişar ettiği için bazı gümrükler bu karar- Bameden babersiz bulunmakta- dırler, Esasen Fransada - resmi Italya'nın Notasına Toplu Olarak Değil, Ayrı Ayrı Cevap verilecektir. Fransa'da Tatbikat 24 Saat Sonra Başlamıştır name ancak 24 sant sonra mevkli meriyyete girebilir. Bundan — dolayıdır. ki, bazı yerlerde Ibracata devam — olun- müştar. Misamantdaan İtalyaya külliyetli miktarda et ve balık gönderilmiştir. Marsllya lima modaki gemiler ve yelkenliler İ SD AA . ae ee Roma'dan bir görünüş., gazetede de neşredilen bit karar dolü olarak İtalya limanlarımna hareket etmişlerdir. İstanbul 19 (özel) — Lonm dradan haber veriliyor: İtalya bi0 zecri tedbirler hakkındaki protostosuma — kollektif — olarak cevab — verilmiyecektir. — Ayni mealde münferiden cevap verlil. mesl kurarlaştırılmıştır. Habeş'ler Plânlarını değiŞtîrdiler. ltâlyan Cebhesini Genişleterek Yarıp Geçmek İIstiyorlar. Imparator da şimal cebhesine hareket etmek üzeredir Tatanbul, 19 , (özel) — Alman * fetlhbarat bürosu Asmara'dan — bil: dirlyor: Son Habeş İtal- yan büâdiselerinin en Ööcemlisi, pa- — zartesl gönü Ha. beş kuüvvetleri İle | Italyan bava filo- ları arasında ge çen, muharebedir. Makallo'den ha: valacan İki İtel- yan filosu, Bula mevklinde — mü- bim İlabeş kuv vetleri görmüşler ve bonlerın üzeri. ne bomba yağdırmağa başlamış: lardır. Habeşler, sllâb, — makineli tüfenk ve tayyare topları İle mukabelede bulunmuşlardır. İtalyan tayyareleri delik.-deşik bir vaziyette kaçmağa mecbur kalmışlardır. Tayyarelerden birl Hanslen. de yere İnmeğe — mecbür.. kal: mıştir. — Müssolini'nin — damadı Japonya Çin Hüküâümetine Şimali Çin Hakkında Bir ültimatom Verdi Mussolininin oğlu bir uçuştan sonra Kont Ciyano'nun tayyarcel de Makalle gerilerinde yere Inmiş: tir. Bir İtalyan makinleti aya, ginden yaralanı Ltanbul, 19 Çözel) — Adla: Ababadan bildiriliyor: Ras Kasan ile Ras Seyyam; mareşal — Badoğllo — karargâba gelip bharekâtı İdareye — başla- madan evvel tasrruka geçmeğe karar vermişlerdir. Şarkta Japo—ı;yıı'âo—şvDıırm uüyor Şimali Çin'de Bir Muhta- riyet Kurulacaktır. Anayurddan Ayr;i;ak üzere Olan Bu Bölgede Yüz Milyon Nüfus Var. AYA jopon askerleri talimde İstanbul, 19 (özel) — Şang haydan haber veriliyor: Nankin'de yapılan toplantıda Japonya adına bazır bulünan general Rul Hara; Japonyanın şimali Çin'i işgal etmiyeceğini, şimali Çin'in dabili — işlerine Japonların — karışmıyacağını ve şimali Çin hükümeti İle Nan: kü'n hükümetli arasındaki her türlü munmelenin - kesilmesine Japonyanın lüzam görmediğini bildirmiş ve bu şartları kabule razı olduğunu İlâve etmiştir. İstanbul 19 (özel) — Muh- ter şimali Çin bir federasyon tarafından — İdara Şimall Çinin nüfasu 100 mll- yoön kadardır. £ Istanbul, 19 ((özel) — Tok: Yo'dan bildiriliyor: — — Mançuri'de Japon kuvvetleri Erkânı Harbiye relsi General Doyaya Çin hükümetine bir oltlmatom vererek 24 eat İçin: defJeponların metalibatına kat'i bir cevap vermesi ve — Şimell Çin'in — muhtariyetini — tasdik etmesini İstemiş ve müddetin hitamında muhtar — mıntakay! İşgal edeceğlal bildirmiştir. Tokyo'da Çinli'lerin muvafık bir. ceyap verecekleri , ümld edilecektir. — edilmektedir. j '