22 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

22 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Bayan Zehra Ka- aya Kurban Gitti; Kendisi Büyük Şefi mizin - Himayelerind Okuyorlardı., Parls 21 (AA) — Ajansından; Atatürk'ün — himayelerinde Londra'da — tahsllde bulunan Bayan Zehra dün Londra'dan avdet ederken Amlens elva rzında Paris * Calela ekspresin- den bir kaza eseri olarak düş müş ve aldığı ağır yaralar neticesinde nakledildiği Aml. ens hastanesinde vefat etmiştir. Havss bıtanın bu İsyana ne — şekilde müdahale etmiş olduğunu mey dana çıkarmak üzere bir anket yapılmasına karar vermiştir. Polise; gösterlelleri dağıtmuk için biçbir. zaman ateşli — eilâh kullanması — bususunda — kesin emirler verilmiştir. Istanbal, 21 (özel) — Ingi Mz'lerin Mısır'da süel bazırlık. ları devam etmektedir. Süveyş kanalının Misit'li kumandanı değlştirilmiş ve yerine bir İn- giliz kumandanı tayin — olun muştoa. Nasyonallstler tarafından Ne- simi paşanın — siyasasını ve İn- giliz'lerin müdahalesin! protesto için tertip olanan matem günü | öğleye kadar hâdisesiz geçmiştir. - Bötün umuami hizmetler nor mal bir şekilde ifa edilmiştir. Kahire'nio muhtelif mahelle lerine zubıtadan — gözcüler ko nulmuş, yerliler — mahallesinde bazı tevkifat yapılmıştır. Yerli halkın —mağazaları ta mamen açıktır. Ecenebi mağa zaları İse, mühtemel bir teca vüze karşı kepeoklerini yarıya kadar fadirmiş bir vaziyette dirler. İstanbal 21 (özel) — Nas. yonalist partisl önünde topla nan 200 Güniversiteli; genç ve gözel bir kız terafından verilen mtoşli söylevi dinlemişler ve gösteri yapmışlardır. Bu top lantıda üç maddelik bir karar süreti kabal ediliniştir: 1 — San hüdiseler osnasın da ölenlerin âllelerine yardım da balunulması, 2 — Miset'in veziyetini mü dafaa için Cenevre'ye bir hey: et gönderilmesi, 3 — Bötün siyasal partlle rin birleşerek, — Togiltere'nin, Misir'in İç siyasete karışmama #ını temin etmek ve İoglltere'yi protesto eylemek. İstanbul, 21 (özel) — Roy ter ajanıı — müstacel — olarak bildiriyor: Kahire'de halk- gene karı gıklıklar — çıkarımağa başlamış lardır. Teamvaylar — ve otomo biller taşa tutanmağa — başlln mıştır. Birçok kimssler tevkif olunmuştur. Telefon 3151 Tayyare Sineması Habeş Orduları, Adua Cıv yan'ları Mağlüb Etmişlerdir. Tank Bırakarak Kaçmışlardır. Istanbul 21 (özel) — Adis-Ababa'dan haber verildiğine göre, Ögüden cephısinde şiddetli ve çok sürekli yağmurlar — yağmaktadır. Bötün aekeri yollar, geçilemiyecek bir hale gelmiştir. Bu mübvasebetle Italyan'ların bu cepheye gelib barbetmelerinin artık İmkâm kalmamış gibidir. Istanbol 21 (özel) — Habeş orduları, Adaa cıvarında Jtalyan'larla tutuştukları kanlı bir muharebe neticesinde düşmanı tardet. meğe muvaffak olmuşlar ve en mühim geçidi zaptetmişlerdir. Italyan'lar, kaçmağa mecbur olmuşlardır. Hükümetimiz, Şark Şimen- diferlerini de Alacak.. Demiryollarının Bugünkü Durumunu incelemek üze- re Bir Heyet Istanbul'a İstanbal, 21 (Özel) — Hükümetimiz, Şark şimendiferlerini de panya İle konuşmalara başlamıştır. Bayındırlık bakanlığı, şimendiferlerin bugünkü durumunu tetkik eylemek üzere özel bir beyet göndermiştir. Heyet, bu akşam İstanbal'a gelmiş ve hemen İncele- melere başlamıştır. Baldvin, Makdonald, Sir Filips ve Sir Bülton'dan Ayrılmak İstemiyor. ——— . ——— İstanbul 21 (Özel) — Londra'dan haber veriliyor: Başbakan Baldvin, bogün kabinede yapacağı tadilâtla meşgul olmuştur. Baldvin; Makdonald, Sir Filips ve Sir Bültou gibi arkadaşlarından ayrılmak — İstemediğinden, seçimde kazanamıyan bu nazırlar İçin bir çare aramakta ve onların kabineden ayrıl mamalarını temine çalışmaktadır. Zira Filipa, Tagiltere'nin hava kuvvetlerini ziyadeleştirmek hususunda gayretler göstermiş, Mak- donald İse, İInagiltere değerli hizmetler yapmıştır . — Bina - enaleyh, Almanya'nın hergâön sllâhlandığı ve Ttaly - Habeşletan barbının devam ettiği bir zamanda Baldvin, ev kıymetli arka- daşlarından uzak kalmak niyetinde değildir. ——— Habeşler, Dumdum Kur- Şunu mu Kullanıyorlar? llalyan Papazları. Zecri Tedbirler Istanbul, 21 (özel) — Amerikan gazetelerinin Habeşistondaki aytarları, İtalyanların eline esir düşen Habeş'lerin silâhlarında dumduüm kurşunları bulunduğuna haber veriyorlar. Kanarya Vapuru,Zongul- dak Açıklarında Battı Istanbal, (Telefon) — Izmir içle kömür yükliyen (Kanarya) vapara, Zonguldak'tan ayrıldıktan gonra şiddetll fırtınaya - tutul: muş ve batmıştır. Bir Halyan Posta Vapuru Çanak- kaleden Geri Çevrildi.. Istanbul, 21 (özel) — Zocri tedbirler İlstesine dahil eşya ile yüklü bir İtalyan vapuru, Çanakkale'den * geçmek özere İkön gerl çevrilmiştir. Telefon 3151 Bugün 22 ikinci teşrin cuma günü saat 21,15 den İtibaren Büyük Fransız edibi Alfons Doda'nin edebiyat âleminde inkılâp yapan ve dünya dllle- rine çevrilen şabeser rTomanından iktibas edilen güzel filim SAFO Aleksandır Domafiz'in “Ladam Okamelya,, &, Emil Zola'nın ,,Nana“ sı gibi muharririne dabi onvanını kazandıran (SAFO) romanından çok daha iyi bir şekilde filimde canlandırılmıştır Oymıyanlar: Yapılan birçok müracastler karşızında 19 seanelurında Çok beğenllen, çok alkış- lasan, çok sevilen filmi bugün 16 -17 Komedi Feransez tiyat- rosanon bütün artlatleri — » En son Foks jurasl “Türkçe AyrıCa: saxa, Mi -—Caalı rodimler MAURIİCE CHEVALIER'in : ç Son defa olarak Foli Berjel’ ,:.mllııc:k.l'l: Geldi.. almağa karar vermiş ve kum- Grandi Londra'ya Döndü Istanbul 21 Çözel) — Faşlıt koogresloe İştirak etmek üzere Roma'ye gitmiş olan İtalyanın Londra sefiri Grandi bugün öğleden sonra teyyare — İle çamurlara saplanaıış olduğa balde altı tank — birakıb Alman'lar Mütemadiyen Tayyare Yapıyor. İstanbul, 21 (özel) — Lon- dra'dan haber veriliyor: Almanya'nın, pek yakın bir zamanda — Fransa ile müsavi miktarda tayyare tedarik etmiş olacağı, Berlin siyasal mehafi. linde temin olunmaktadır. Staviski Davası Devam Ediyor. Kstanbul 21 (özel) — Parla ten haber veriliyor: Bogün - Stavlski muhakeme sloln onsekizinci celsesi devam etmiş, birçok şahidler — dinlen Londra'ya dönmüştür. miştir. [talyanların_Ğl Numaralı Resmi Tebliği De Çıktı.. İstanbal 21 (Özel) — Mareşal Döbono, ÖL mumaralı resmt tebliğinde diyor ki: Birinci kolordumuza mensab kıtaat, Çilikonun cenudunda ve Adikone köyü civarında keşif hareketleri yapmışlardır. Diğer cebhelerde ayal! şekilde faaliyer göstermişlerdir. Buyanın cenubunda rastladığımz düşman kuvvetlerini püs- körttük. Tayyarelerimiz, bütün cebhelerde faaliyet balinde idi. ——— ——— Aleyhine Telkinatta Bulunuyorlar.. İstanbol, 21 (Özel) — Roma'dan bildiriliyor: Bütün kiliseler: de zecri tedbirler aleyhine telkinstta bulunulmakta ve İtalyan pupazları, mukavemet göstermesini halka tavsiye eylemektedirler, Makabil hareketler, devam ediyor. Kereste İmalâthaneleri, dışardan kereste getirmemeğe karar vermişlerdir. Fabrikatörlerde gelecek hafta toplanacaklardır. Zahire ve hububatın — fazla ekil. mesl İçin her tarafta tedbirler alınmıştır. Dış ülkelerde bulanan İtalyan'lar hükümete yardım İçin mü- cevherat vesnire şeyleri İtalya'ya göndererek teberru ediyorlar. İıhldıılyo'deıı 12 kilo altın gönderilmiştir. Izmir Istanbul Liman Idareleri Se- nebaşından İtibaren Birleşecek.. Ankara 21 (Telefon) — Yılbaşından itibaran İzmir ve İstan: bul liman idarelerinin birleştirilmesi tekarrür — etmiştir. Bu İş için şimdiden tertibat alınmaktadır. 1001 barikalı,.. Amerlka'nın en güzel yözlerce dansözü, gözleri kemaştıran Bu a 1,15 Seansından ELHAMR PARAMUNT JURNAL'da ayrıca : ne cumurivetei. | İ&0 barışçı! bir çözge bülmal “LORİTİ 19 El İkinciteşrin22 YNU — General Hüseyin Hüsnü ———7 - © - e— arlnda Ita]. Dördüncü Espekter Oluyor Ankere, 21 (Telefon) — Dördüncü genel espekterliğine General Hüseyln Hüsnü'nün taylal takarrür etmiştir. Espek- terlik kadrosu yakında — tespit olunucaktır. Marsilya Cinayeti Davası Bugün De Devam Etti Istanbul, 21 (özel) — Bü- gün Fransa'nın (Eks) şebrinde Maraliya cinayeti suçlularınıd mubakemesine devam edilmiş: tir. Saçlular, dün oldağu gibi bugün de telâş — göstermişler, avukatlarının — azledilmesinden dolayı duydukları İnflali — sak- İsyamamışlardır. Zecri Tedbirler Talimatnamesi güm- rüklere Bildirildi Aokara, 21 (Telefon) Zecri tedbirler — tullmatnamesi bütün gümrüklere bildirilmiştir. -i Italyan - Ha- | beş Harbı ——— .— — Baştarafı | inci sahifede — ları protesto edilmekte ve Ha- beştatan'daki kölelik — ithamlurı şiddetle reddolunmaktadır. Notada, kölelik mes'elesile ötedanberi mücadele edildiği ve Avrapa'lıların dabt bu halin önüne geçmeğe muvaffak ola- madıkları bildirilmekte, İtalya: nın şiddeş yola İle büna #00 vermesinin imküânsız olduğu ya- zılmaktadır. Habeş notası son cümlesi ça şekildedir: »Habeş hükümeti, mülkiyeti tammesini ihlât edecek ve ken: disini cezalandıracak bir teklife asla razı olmmyacaktır. Kstanbol, 21 (Özel) — Gene: ral Debono'nun gönderdiği tel- grafın en önemli noktası şudar! Italyan uçakları Balyan kö- yünde Habeş kuvvetlerinin top: luluğunu meydana çıkarmıştır. Istaobal, 21 (Özel) — Cep: heden dönen necaşinin gözleri- nİn İnşirahla dola olduğu gö- rülüyordu. İmparator seyahatini Harat ve Clicika'da yapmıştır. İstanbul, 21 (Özel) — Adle- Ababa'dan haber veriliyor: Habeş imparatoru cepheden döndü. Italyan tayyareleri, im- paratoran gezdiği cepheleri ta- — ramışlarsa dx hiçbir yerde ken- dlskao — rastlamağa olamamışlardır. (Ciciga) cephesindeki Habet karargâhı, bombardıman edil- muvaf fak mişase de o sırada İmparator — oradan hareket etmiş bulunu: yaordu. Fevkalâdeliğin fevkinde... Adeta çılgınlık.. Dans ve garkıler filmi.. MARAHUANA blr güzellik ve zenginlik, emsalsiz ve orijinal musiki arasmda geçen meraklı ve heyecanlı bir mevzu 'en i. MİLLİ KÜTÜPHANE SİNEMASINDA en son dünya havadisleri-