22 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

22 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Muharek Dayak Hatırlarsınız: Bundan epice evvel, Yugosı lavya kralı ile Pransa harici- ye bahanı Hartu, Marsilya'da alçakça bir suikasda kurban gittiler, Bütün dünya bu hâdise üzerine çığlıklarla inledi, «Ba zılan müstesna- herke: 'er acı duydu. vi İşte bu hâdisenin muhake mesi başlamış bulunuyor. Dün ANADOLUda gördüm: Maznunlar açlık grevi ilân etmişler, hiçbir. şey yemiyor, içmiyarlarmış, Bundan başka mahkemeye gelince, dut yemiş bülbül gibi - susuyorlarmış. Okuyunca güldüm; Cennetten- çıkma — mubarek dayak/. Tabancaları çeksinler, kur. sanları sıkıb iki büyük adamı öldürsünler ve ondan sanra da, demokrasi ve adaletin şef kati- ne sığınarak sussunlar, hiçbir üzere, bütün adliye hükümle- rini bir kenara bırakır, onları evvelâ, hapishanenin bodrum katına indirirdim.. Kulakları çınlasın engizisyonun?. Ağızlarına haşlanmış - tere yoğ, koltuk altlarına kızgın yumurta, ayak ve kolların mafsallarını koparan bir ma- kine ve basdayağı, söylerler mi, söylemezler mi, bir seyre din! Vallahi bülbül gibi her. şeyi anlatırlardı.. Yemek yemeyişlerine gelince, mideleri, yedikleri kanlı — na- neden hâlâ toktar da — onün için birşey - yemiyorlar — olsa gerek!., Ayol, herifler neredeyse; — Bizi bu akşam sinemaya götürün, canımiz sıkılıyor. Bir az seyredelim, ondan sonra da dansingo gidelim, eğlenelim! Diyecekler. Dediğim gibi, dayağın hik meti icadı, bazı ahval için boşa atılamaz. Zamanı — gelir, dayak, hocanın vazifesini ken diliğinden — görür.. Yapıştığı - yerde gül açmaz amma, her halde faideli birşey açabilir. Medent cemiyetlerde dayak olmazmış. Amenna, ben de Böyle düşünürüm. Fakat siz gelin de, katillerin nazlı nazlı susmalarına ve annesine eziyet eden çocuklar gibi yemök ye Mmeyişlerine sabredin, bakalım!, İmkâne var mı bunun?.. Çımdik Hırsızlıklar ve Şehir Işıkları Barsızlığın Artması “Neden İleri Geliyor? Belediyece büdce darlığı yü- zünden gece yarısından bir : sonra şehledeki — elektirik balarının söndürüldüğü ma- lündür. Son semanda ” olan birsızlık vak'alarının elektirik Tumbaları söndürüldükten sonra OOldüğu zabitaca tesbit edilmiş — tür, Şehrin asayişine — tealluku İtibarile elektirik lambalarının *abaha kadar yakılmaları İçin *tüalyet direktörlüğünce İlbaylık Bezdinde teşebbüste —bulunul: Muştar. Bergınıı Or- Man Memurluğu.. Ya atanmıştır. Bergama orman memurlağana| den evvel mezbaba şirketi ile oıl-iı_qrııı memuru Hüse- | Turan yağ fabrikasını ziyaret TÜT İT Ramazan Çarşamba Günüdür Katlu olan rumazanın İlki önümüzdeki çarşamba günü olacağını sayın ulusa bildiririm. İzmir müftüsü Rahmetullah . Sler Işıklar köyünden Konya'lı Büyüklerimiz —| Hasan'ı / tabancs - kurguna İle yeralamaktan suçla eynl köy: den İbrahim oğlu Muammer'in ağırceza hakyerinde devam eden mouhakemesi neticelenmiştir. Dünkü duraşmada suçlunun vekili avukot Ahmed Remzi Duyar müdafaasını yapmış ve ezcümle demiştir. kl: — Müekkilim istemiş olsaydı davacı ile — karçılaştığı zaman aralarında 8 10 adım gibi pek az bir mesafeden bütün kur- yanları üzerine boşaltır ve ba süretle maksadına vasıl olabilirdi. Fakat müekkilime Hasan ta rafından vukubulan haksız ta arrozu hemen def zarareti kar pısında kalmış ve —korkutmak maksadile silâbımı üç el ateş KA e aet Altınordulu Genç- lerin Duygularına Karşılık Verdiler.. Altınordu kulübünün yıllık kongresi — münesebetile genel heyeti namına koügre — relil Reşet tarafından büyüklerimize çekilen — tazimat — telgraflarına aşağıdaki cevablar gelmiştir: Yıllık toplantınız. münasebe tle gösterdiğiniz temiz daygu lara Atatürk'ün teşekkürlerini bildiririm, Umumt kâtip Kongrenin hakkımdaki duy- güularına teşekkür eder sporcu- lara başarılar dilerim, Başbukan İsmet İnönü Sporcu arkadaşların kongre dolayisile de gösterdikleci sıcak duyguyu toşekkür eder gözleri: nizdan öperlm, C. H. P. genel sekreteri Kütahya saylavı Beceb Peker Piyasa bareketleri hakkında Türkofise şa tolgraflar — gel- Yaş üzüm malçtir: kmis ö Üzüm: ve Sebzelerimiz DisüNlaikküdü t pe Bir Formül üzerinden| *it 35.50 vadeli 25.46 İran keşia 27.36 vadeli 16.23 Ka İlforniya tomson natürel seçme peşin 36 vadeli 24 fantezi pe, go 38 vadeli 36 — altınyaldızlı eketra seçme peşin 40 — vadeli 22 fantezi peşin 43 vadeli 29 Girld peşim 42.59 vadeli 22.44 Korent — peşin 45.70 — vadeli 30.40 Avusturalya eeki mal peşla 35 yeni mal peşin 40 50 Kap peşin 38 şilin. Hamburg borsusında: Türkiye malı No 7 vadeli 145 sekiz 15, doküz 16, on 18.$ onbir 21.5 Töürk HUrası. Yüananlstan Kandiye vadeli 15.32 Florin. Korent vadeli amalyas seçme 32.55 rh. İran sultana 33.38 şilin Kaliforniya sultana natü. vel vadeli 6.85 baker 5.80 göldenbleachedv 6.55. Nevyork borsasında: Saltana doküz crovn 30 1. kutu içinde 12.5 yeni mal peşin 13.5 San Franslsko kaba 4 dolar. İncir: Londra borsasında: Gennin matörel peşin 383 — vadeli 22 ekestra peşin 35 vadeli 24 şilin ekeleton 1 1 b. 4 crovn peşin 50 vadell 46 beş peşin 56 vadeli 49 altı peşin 60 vadeli 53 yedi peşin 65 vadell 58 on peşin 48 vadeli 38 beş peşin 53 vadeli 41 altı peşin 58 vadeli 44 yodi - poşin 65 vadeli 50. Nevyork bortasında: Türkiye yeni mal peşin ö San Fran- sisko yeni mal 13.5 kaba mal 26 kutuda peşin d şilin Marellya borsasında!: Cezayir malı 12.16 kilolak sandık 126 en 136 on 90.105 cantin 5 fr. Cosenza eketra flenr 210, 320 adi 280. Hamburg borsasında: Hazır mal 2426 fr. vadeli 14 Türk lirası. Yün: Marsliya — borsasında: Yün Yeni Teerübe Yapıldı Karşıyaka'lı Canan tarafın dan Burnava Zirsat mektebinde üzüm ve domatlar üzerinde üç sandık ambalaj yapılımıştır. Do- mates ve üzümler çarçıdan alın- mıştır. Üzümlet — Bergama'nın Kozak yaylasından getirilmişti. Cenen; en çok güvendiği bir formülle tecrübesini yapmıştır. Geçenki tecrübe; muhtelif for- müllerle yapılmıştı. Onun için bozulmadan — ambalajda biray kalmış olan üzüm — ve sebzele- rin hangi formülle muhafaza edilmiş olduğu anlaşılamamıştı. Tam biray sonra üç sandık bey'et önünde açılacak - ve ne- tHoce tespit edilecektir. Bostanlı Bataklığı Kuruyor Yaptırılan Rıhtım Bunu Temin Edecek Karşıyaka'da Bostanlı batak: liğının — karatalmasını — temin için yapılmış olan rıhtim — ea yesinde bataklığın kolayca ku ruyacağı anluşılmıştır. Evvelce denizden — dalgalı zamanlarda bataklığa dönen sular yüzün. den kurutma ameliyesinin hiç bir faydası — görülmemekte idi. Bataklığın kurutulması yakın bir zamanda mümkün olacak- tır ve belediye burada bir ko- ruluk vücude getirecektir. Karşıyaka Sokakları Karşıyaka'da şimdiye kadar kaldırım yapılmamış olan bazı sokaklara yakında belediyece döşeme yapılacaktır. Hbay İlbay Fazlı Güleç dün öğle- , etmiştir. Günün Şar h Mahkemece Katl Kasdı Görülmedi Suçlu Adiyen Yaralamaktan (35) |(Kömür Imali Için Gün Hapse Mahküm Oldu - TÜT beb yokken kendi yeddlibhtiya rile ateşi kesmiştir. Ba — vazl- yötler karşısında katil kasdının aradığı cürüm —unsara yoktur. Müöekkilim şiddetli tabrike ma- ruz kalmıştır. Bu cihet te na- gara glınmak süretile müekki- Hmin korkutmak üzere Hasan'a attığı sllâhla yaraladığından do layı ceza görmesi ve esbabı muhaffefenin gözetilmesi ka- nuna uygun bir hal — olacağın: dan, bu soretle cezalandırılması ve koetil kasdından — beraotini istoerim, demlştir. Mahkeme, suçlunun — âdiyen yaralamaktan otozbeş gün hap sine ve mahbkümiyetini mevku- fen ikmal ettiğinden tahliyesine karar vermiştir. Dış Memleketlerde Mahsullerimizin Satış Fiatleri Ne Halde? fiatı Anadolu yıkanmış 8.8,60 yıkanmamış 4.50.50 fr. Zeytinyağı: Marsllya borsasında: Tunuüs 1 ci tasir cinse göre - cif 380. 400 2 ci tasir cinse göre 87Tö, 885 Infigenble 380.400 — Ce- zayir enfine cinse göre cif Marsilya 340,360 borjsa cimse göre cif Marellya 200.210 An: daloulse cinse göre hazır mal olf Marsilya 170180 adi hazır mal cif Marsilya 180 fr. Hamburg borsasında! İspanya hazır mal ilk tasir 240 vadeli 1 cl ve ikinciteşrin 240 peçeta İtalya bazır mal 560 — vadeli 1 ci ve 2 citeşrin 560 liret Fraosa bazır mal llk tasir 510 vadeli S10 franklır. Belediye ve Ekmek Fiatleri Yakında Piyasaya Ucuz Un çıkarılacak Belediyece un flatlerini dü şürmek ve ekmek flatımı ucuz- latmak için Ziraat bankasının satışa — çıkardığı buğdaylardan blr kısmını alarak belediye un fabrikasında üğüderek, firın- cılara satacağını yazmıştık. Bu- nun İçin —Ziraat — bankasile belediye arasında anlaşma hasıl olmuştur. Belediye un fabrikası İşletilmek üzere hazırlanmıştır. Belediyenin — buğday satın al: maoğa başlaması için bankanın amum müdürlüğünden İzmir şubeslne cevab gelmesi bok- lenmektedir. Alâkadarlar emrin ba hafta içinde geleceğini tah. min ediyorlar. Ilbaylık Encümeni İlbaylık dalıni encümeni dün toplanarak bazı bayındırlık işle- ri hakkında kararlar almıştır. Kızılaya Teberrü Herman İspirer tütün kum- panyası Kızılaya 150 lira teber- rüde bulunmuştur. Kızılaya ya- pılan bu önemli yardım fakir ve zavallıların ibtiyaçlarına sar- fedilecektir. aerlerl Mahrukat Buhranı Olmıyacakmış Müracaatlar Çoktur.. tesbit etmektedirler, de fazladır. Bu yıl kömür boh radı olmuyacağı unlaşılıyor. yakacak soba tahelsatı bulun da odun ve mangal kömürü yakmalarına müssade — edilmesi Açba ilbaylıkça Tarım bakanlığı mezdinde — teşebbüste bulunul muştaur., Hükümet dalresindekl kalorifer ay başından İtibaren faaliyote — geçirllecektir. Şimdi onarılmaktadır. Tifo Vak'aları Hastalık Hangi Sulardan Oluyor? Şehrimizde ve Karşıyaka'da görülen münferid tifo vak'aları- na karşı sağlık direktörlüğü ve belediye tarafından mühim ted: birler — alınmıştır. — Hastalığın kısa bir. zamanda tamsmen önünün alınacağı — anlaşılmak - tadır. Tifo hastalığının hangi — sula: rin. içilmesinden ileri geldiği tesbit edilmek üzeredir. Mütit Dün Gitti.. İnebolu vapuru — faclamı tah- kikatı için müddelamamllik ta- rafından tayin edilen ehli vu kuf; tetkiklerise «it raporu dün geç vakte kadar adliyeye vermemiş bulunuyordu. Rapo zün bugün verilmesi muhte- meldir. Müddelamuamillik, ehli yakafa kaza hakkında birçok süaller sormuştur. Bu suallerin cevabları hazırlanmaktadır. Facla tahkikatı için İstanbal- dan gelmiş olan deniz ticaret müdürü Müflt dün İzmir va purlle İstanbal'a dönmüştür. Kadifekalesi ve Su Burada Bir de Modern Gazino Yapılacak . Kadifekalesi — üzerinde bir çam ormamı yetiştirilmek ve şimdiye kadar kale üzerinde bulunan imariye mahallesi hal. kını suya kavuşturmak için Ji baylığın yaptığı teşebbüs müs- bet bir şekilde neticelenmiştir. Su şirketi; Kadifekalesinde bü- yük bir su deposu yaptırmaga başlamak üzeredir. Çam ornunı bu depodan sulanacak ve bele- diye de şelirln bütün — güzel manzaralarını gözönüne seren bir yerde modern bir — gezino yaptıracaktır. Bu akşam Kemeraltında Sıh: hat, Güzelyalı'da Altıntaş, Ir. Ormanlardan odun kesmek ettikten sonra; hiçbir mânli se- | ve kömür yapmak İiçin orman direktörlüğüne müracaatlar ço- gealmıştır. Ba gibiler için Terım bakanlığından müsaude alınmak suretile orman fea memurları kesim yapılacak olan ormanları Dört gün evvel şehrimine deniz yolile 4 yelkenli kömür gelmiştir. Piyasada stok kömür Kulorifer ve maden kömürü mıyan resmiğ dalzelerio bu yıl Inebolu Tahkikatı Deniz Ticaret Müdürü Bir köylü ile bir ayı nasıl boğuştular? Ayı, Köylünün Bı- çağını Alıp Kaçtı, Ş —— — Köylü De Yaralıdır Balıkesir, (Özel aytarımızdan) Darsanbey İlçestine — bağlı Ça- talçam köyündea bir köylü dağda odun keserken bir ayı- mın höcumuna uğramıştır. Güç- lâ kuvvetli olan bu köylü ayı ilo tam bir çeyrek saat alt alta ÜÖst öste heyecaolı, bayat paha: Bıda bir güreş yapmıştır. Nibayet ayı bu ozun boğuy- ma sonunda küvveti kesllen gavallı köylüyü kacaklıyarak yere yuvarlamış ve üözerine çullanmıştır. Vabşt bayvan bu esnada kesilen urnakları ile köylünün çenesini ve ağanı parçalamıştır. Köylü can acısı ile ve hayatımı korumak — içia son bir. ümit ile gayrete gele- rek belindeki bıçağı ayının al tinda oldoğu balde çekmiş ve ayının karnına saplamak İste miştir. Faket ayı biçak çekil- diğini anlayımca köylünün elini kuvvetle 10rmiş ve elinden bıçağı kaparak hızla ormuna savuşmuştur. ralı köylü memleket bas- tanesine getirilmiş tedavi altına alınduştır. Köyceğiz'de yolsuzluk Bir Başkatip Neler Yapmış? Kaçtı, Fakat Yakalandı Müğla ( Özel ) — İlimizin Köyceğla ilçesinde, önemli bir salletimal olmuştur. Bu sullsti- mali — Köyceğiz mahkemesi başkâtibi Emin Gün yapmıştır. Mahkeme beaşkâtibi ayol zuman- da fera memurudür da. Önce, bu zat pullar üzerinde sulisti mal yapmıştır. Resmi kâğıtlar üzerindeki pulların yazı ve İçaretlerini bir ceza iİle çıkarır, bunları tekrer resmi kâğıtlar özerinde kullanırmış. Evinde bu İşte kullandığı buzı ecza bulanmuştur. Mahkeme başkâ tibinin Teradaki eşhasa alt pa ralarla cürüm eşyası arasındaki paraların da — zimmetine geçir- diği, noter İşleri için maliye- den aldığı pullardan barç ve hayd harcı içia pul sarfettiği ve iHlâm harçlarını deftere ge- girmiyerek bir kasmını zimme- tine geçirdiği ve noter evrakı- nin bir. kısmına pul yapıştır- madığı — anlaşılmakta ve tahki: ket derinleştirilmiştir. Hakkında Köyceğiz mahke- mesince tevkif kararı verlimlş: tir. Emin Gün tevkif edileceği: ni hbaber alır almez kaçmış, fakat zabıtanın elinden kurta- lamıyarak — kaçtığının — üçüncü günü Ağla yaylasında saklandı- Bi yerde yakalanmıştır. Germencik'ten yazılıyor: Hayvanlarını kışlatmak üzere iç Anadolu'dan İnen aşiretlerin koyan — ve sığır sürüleri arka- sından pek çok vahşi hayvanat- ta gelmiştir. Bu sebeple kamu: numuz avcılar kurulu tarafın- dan yapılan sürekavlarında 934 senesinde (400) domuz (8) kurt (2) kaklan ve (3) sırtlan öldü- rülmüştü. Busene İse gene ta- minmış avcılarımızdan Moralılı kara Hüseyin oğlu Mustafa ve kurul kaptamı — Ali Sobcalı'nın başkanlığı altanda 16-11 985 ca: martesi günü Moralı köy or- manlarında bir sürekavı yapıl. mış. Beş domuz, bir kurt ve altı çakal öldürülmüştür. Bona sebeble o elvarda — otlamakta olan sürü sahiplerinden yürük Ramazan avcılar kurumuna bir koyun hediye etmiştir. Germencikte Sürekavı *