22 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

22 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

NMN — İkinciteşrin 22 Mülhakatta Anadolu: Alaşehir'de Ç Bayfa muıı Ingilizlere Boykot|Müzayeda Ile fev- Devlet kalâde büyük satış| Demiryolları Yol İşleri Ne Haldedir? Dolular köyünde canlılık, Parti kon- grelerl ve Yeni Hükümet Konağı Alaşebir, (özel) — ddn sonra urayın — yaplırdığı plânda hükümet konağı için ayrılan yerde bicanın yapılma bazırlığına başlanmıştır. Top rağın düzeltilmesine onbeş gün dür çalışılmaktadır. Yı melatma İşine yakında caktır. Kireç, taş, tuğla düzene konmuş gibidir. Gelen para İle temel ve bi. Tinci katın dıvar parçaları ya pılacaktır. Geniş bir bulvar hü kümet dakcelerini içine alacak. tır. Adliye dalreleri de bu çevre Yangın te: İçinde ayrılan özel yerde yapı- lacaktır. Bunun için de para İstenmiştir. Bu binalar her ne kadar şebrin şimdi İlerlemekte olduğu bölgenin tere yüzünde iwe de devlet binaları yapıları ta- Mmatalandıktan sonra burasının da şebre başka blr değer vere: ceğf şimdiden belli olmaktadır. Parti kongreleri: Perti ocak kongreleri başla- Muştır. Ocaklaadaki genç arka daşlar devrimin hızını - verdik leri konferanslarda göstermek- tedirler. İlgili konuşmalar, kar: gılıklı daraşmalarla sona eren ocak koogrelerinin Alaşehir için de faydalı olacağı mubakkaktır. Yolişleri: — Amelel mükellefe ile açıl- | Makta olan Alsşehir, Eşme yo- | Kendilerine de İ bugünlerde sona ereceklir, Çok dağlık yerlerden geçen bu yol önemlidir. Köylü kar deşler yıllık yol borçlarını bu Tada — çalışarak — ödemişlerdir faydaları ol — Muştur. Heor iki koza İlçebaylarını Ve yolan yapılmasında geyreti dokunan fen memurlarını teb ( Tik ederim. Delilerköyü; Alaşehir ilçedi- | Bin en ilerlde giden ve bu yol Dü bızla çalışan, bağtı balan duğa Sarıgöl — nahiyesini — bile Beçmiş köylerden birisidir. Ye: Bİ pazarı açılmıştır, perşembe günleri karulan pazarda alış Yeriş çoğalmıştır. Düözgün sokaklar, temiz dük Ukânlar, güzel bir okul binası bu köyü daha İleri götürecek Sterlerdendir. Hasan Kâhya ve y yönetim küralanun çalış. 'ası takdire değer eserlerdendir. — Alaşehir — Halkevi okuma Yo köyeölük şubeleri dün açıl: iştir. Kurül üyeleri - seçilmiş Köycülük koluna ilçebay Femseddin, okuma koluna da Buallir arkadaşlardan Saffet- (Na başkanlık yapacaktır. Varlık 'Mermelerhü gençlik İstekle: Tino tez elden karşılık verme eli dilerim. Kula;— Alaşehir Kanl- Alaşehir yolundaki in Hat henüz soca gelmemiştir. Yağımurlar — başlamıştır. Sekiz Ülik bir yazda, — olverişli za- Tanda ba yola sona - getirme- k Kula'lı yolcuların yerinde mmalarına Öön açmışlır. Tek silhidirin bu İşt başara- Biyacağını, bügünkü baş gös Tcu vaziyetin göze batacağını &y evvel ba sütunlarda üştık, İlbay Murad Ger- $'in alâkadar — olacaklarımı Sühakkak #sanıyornz . ——— — Kala'lılar, ber yerle- olan bağlantılarını — buradan — ya - parlar. Otomobiller birkaç gön sonra İşleyemez bale gelecektlr. Yolun bozuklağu yalmız Alaşe- bir arasında değildir, ayni za- manda Kola'ya yakın olan 3 kilometrelik saha dahi bozuktuar. İki yıldır taşları çekilmiş olan yolu bir an evvel bitirmek ge- rektir. Salihli, (Özel) — — Yeniden açılması kararlaştırılan Halke: vinin binası İsticar edilmiştir, döşenmesi yapılmak - üzeredir. Önümüzdeki hafta içinde ma- vakkat açılma töreni yapılacak tır. Şiddetli ve sürekli yağınur gecedenberi devam ediyor. Pa: zer bu yüzden İstenildiği gibi olmamıştır. Köyler yağmurun şiddetinden pazara — İnememlş- lerdir. Halkın Fikir ve Dilekleri Telefon Şirketinden Bir Şikâyet Daha! Telefon şirketi, bir taraftan mücssesenin alacağı şekli dü: şünüp İçtimalarına başlamakla beraber diğer tarafıan da eski zorluklarına devam etmektedir. Bir karlimiz bize telefon etti ve dedi ki: — Evimde - telefonum — var. Üst odalardan birine de - bir priz taktırmek İstodim. Benden sekiz lira istediler, verdim. Meğer bunun, her sene üç lira Jayrıca ikinci kiran vermış. Bu ne demektir?.. Düşünüyorum: Şirketin segart 1000 — (değil y*) abunesi olsa ve müküleme depozito parası - olarak — peşin ellişer Hira alınsa, her yılda şirketin kasasına bir çır- pıda ellibin lira girlyor demek.- tir.. Böyle bir. mücasese, sekiz lira peşinen aldığı halde her yıl benden naml olur da- üç Hra ister, buna ne dersiniz? Karlimizin sorgusuna şu ce- vabı. verdik: — Biz, diyeceğlmiz! dedik ve İşi arlık hükümetimize ve Bayındırlık Bakanlığına bırak.- tık. Ocun diyeceği çey — İse, aşağı yukarı malüm olmuştur: Tesisatın satın alınması ve bu suretle halkın dileğine esaalı bir cevap verilmesi!.. Yeni Baş Direktör Geldi. Şebrimliz inhisarlar başdirek. görlüğüne ataenmış olan Buran iohisarlar başdirektörü İbrahim gelmiş ve yeni ödevine — başla- mıştır. Tokat Inbisarlar başdirektör: lâğüne atanan İzmir yar baş direktörü Hüsnü bir ay sonra Toket'a gidecek ödevine başlıyacaktır. Istanbul'a Gönderilen Hastalar Memleket hastanesinde tedavi altında bulunan ekif — bastalar: dan 12 kişilik bir genb dün İzmir vapurile belediye tara: fından İstanbul'a gönderilmiştir. Bakırköy bastanesinde — tedavi edileceklerdir. ve Italya'da 1 Mareşal, L Amiral öldü.. İstanbul, 21 (Özel) — Ma reşal Giardino — İtalya'da Torl. no'da ölmüşlür. 1862 de Doğmuy, şarkt Afri. ka'da birçok muharebelerde bu. lanmuş — ve Katala'yı almıştır. 1911-1912 de Dürdüncü kolor da kumandanı, harbınmumide birinci ve 25 inci kolordular kamandanı ve 1917 de harbiye bakanı olmuştnur, Amliral Fabriçyo da Roma'da ölmüştür. Amiral Fabriçyo, Vaşington ve Londra deniz konferansla: rında İtalya'yı temsil etmiş ve son zamanlerda da — İtalya'nın Cepevre delegelerinden idi. |Rusya'da Terfiler Moskora, 21 (AA) — M. Voroşilof ile muavini M. Tu- kacevaki Kımlordu Erkânı har biye başkanı M. Egorof, süvari lspektörü Budenni ve Uzak doğu kumandanı Bloeher Ma- terfi etmişlerdir. Muğla'da Ekim Muğla, 21 (A A) — İlln her yerinde göz eklem! fanliyetle de vam ediyor. Bu yıl havanın korak gitmesinden çifiçinin ço ğu tohumsazkalmış ve buna döşünen tarım bakanı ilimize tohumihk İhtiyacını sormuştar, ——— Soğuklar Başladı İstanbul 21 (özel) — Yur dun ber tarafında — çiddetli 80 guklar başlamıştır. Dün Sıvas, Ersurum ve Tosyo'ya kur yağ: mıştir. Çırçır Topu Ankara, 21 (A.A) — Türk. ofleten — bildirilmiştir. — Çırçır fabrikalarına bir mıktar çırçır topu İthaline — müssade — edile- cektir. İlgili fabrikaların 15 gön içinde ekonomi bakanlı- gına başvurmaları lâzımdır. Bu zamandan sonra başvuranların Çöllekleri kebul edilmiyecekti, Bir San'atkâr Günü Istanbul 21 (Özel) — Mu sikişinas Famli | züncü sensi devi iyesi gtes'it edilmiş ve Fran M. Şambron ile Roma'nın en yüksek zeyatı bu merasimde hazır bulanmuştur. Londra, 21 (A.A) — Kabi reden — bildiriliyor: Mışır liyetperverlerinin müfrid cenahı olan Vatani gruba bugün İs kenderiye açıklarında — başlıya cak olan İagiliz manevraları dolayısile boykotaj İlân etmliş lerdir. Türkiye - Iran - Irak İstanbol, 21 (özel) — Tah- ran'dan bildiriliyor: İran bükümeti, İzan -Türkiye ve Irak ademitecavüz misakına Aştirek otmiştir. Yerinde Bir Teşekkür Orta — öğrenimizi güdemek üzere başka İl ve ilçelerden İz. mir'e gelerek burada yatacak ve barınacak yerleri olmıyan yoksul kız talebenin barındı tılması için yüksek) partimizin korumalarile açılan Kız Lisesi Talebe yourduna gerçekten övü- nebileceğimiz şekilde soğlam ve yerli dökme sobalar yapmağı başeran ve yerli — san'atlarda birçok “önemli başarımlar göz teren İstanbul'da Haliç Kura- #ğeç'ta Zümrezade A, — Şakir Türk Harb vo san'atlar fabel. katı; İki dökme büyük — soba arışağan etmek süretile yurd. severliğini göstermiş olduğan dan kendilerine İşba yoksol çocuklar adına teşekkür etmeği olusal bir ödev ve bir. borç bilir, bu teşekkürümüzün yük gek gözetenizle — düyurulmasını saygılarımızla dileriz. İzmir Kız Wsesinden ye tişenler. kürüla — başkanı Haydar Candanlar TÜRK Hava Kurumu TAYYARE PİYANGOSU mil ı lhımlya 25000 15000 12000 10000 4000 4000 (2000) (1000) (500) (150) (100) (50) (30) (20) ÜB BIY W 6ÜK 600 Deniz Levazım Satınalma Komis- yonundan: Tahmin bedeli 26268 llra 97 kurüş olan 67033 kilo sığır, 6000 kilo koyun, 12171 kilo'kuzu eti 9.birinci kânun-935 ta rihlee — rostliyen pazartesi | günü saat 14 de Kasımpaşada deniz Zcatbasan karşısındaki komlsyon binasinda kapalı zarf usulü İle ekslitmeyo komacaktır. Koyan etibin tahmin edilen flatı 34, 8- ger etinin 29 ve kuzu etinin 40 lınıuııı lıııklneı et hergün komle. yonda ııılıımıyl ıouhllllır ve 131 kum vererek — alabilirler. Mııvıüıı teminat 1970 lira 17 kuruştur.) Bıdlunlye girecekle. İrim teklif mektoplarile kanuni belgelerini muayyen' esatten bir aat evel komleyon relsliğine vermeleri. 7260 3783 22 27 2 7 Izmir Defterdarlığından: Defterdarlık devslrile maliyo tahsil şabeleri için toz ve kırık. vaz olarak on bin kile meşe kömürü pazarlıkla alınacaktır. Talip olanların bu defterdarlığa müracaat “eylemeleri. çayın yirmi beşineci pazartesi günü sant onbirde 3789 Izmir lıhalât Gümrüğü Müdürlü- günden: BAH G 143 Eşyanın cinsl Ketilmiş yazı kâğıdı Tosbit No, 272 Youkarıda yazılı eşya 27,11,935 incl çarşamba günü ssat 14 te açık arttırma suretile dahile satılacağından İşine gelenlerin İtha- lât gümrüğü satış komlsyonuna müracaatları ilân olanur. 3680 — 24 ikinci teşrin pazar günü #abahleyla saat onda başturak caddesi çivlci bamamı karşıtın- da müftü sokağında 25 numu- rzalı yemişçi beylerin büyük konağında doktor operator bay tahsine ait emsali görülmemiş fevkalâde lüke zarif ve nadide mobilyeler müzayede satılacaktır. Fransız mamulâtın dan 22 ayar sltın yaldızlı em sali görülmemiş jardinyer modern vitrinli maun büle ve kundara büfesi, maun krlstal camlı vitrin, Iagiliz mamulâtın. dan ikişer kişilik bronz kesme iki dicekli karyolalar ve elbin likler, modera iki ayaalı — şü: fanyaralı dolap ve üç aynalı h tavaleti, komldinolar, küçük tifanyere, kadifoli jezlonk, İn- giliz mamulâtından zarif çocuk karyolası, viyana mamulâtından altın mekik fabrikasının ipekli kumaşından mündas — kanepa takımı, ayni takımın orta ma- salarile camlı sıgara — masaları, göyet çık ve zarif poker masası maun paravan, avroapa lskemle- leri, nadide lakeüç aynalı dolap tüvalet, iki karyolam — ve iki komidinoları, şifanyaralı dolap, orta masası, şezlonku ve koltak vesandalyeleri, $ aynalı şemelyo- likler, salamandıra, ve madeni sobalar, — Ingiliz —mamulâtın den 105 ve 90 santimli iki direkli ve kısa karyolalar, kela. tal camlı demir komldinolar, ceviz tüvaletli — komidinolar, bir ve Iki kişilik kırk kadar pumuk — yataklar ve 60 kadar yün battaniyeler ve müteaddit ciblulikler, bronz sebpalar, dört odalardaki siyahlı beyazlı peti- karı, zeminli taban muşamba suretile | ları, dört adet maraken kana- pe, gayet şık ve zarit amerikan modelli — yazıhane, — marüken dönerli koltuk, lâke küçük wne ve dönerli koltağa, avropa mamulâtından hezaren gezlonk, fevkalüde aadide me- lekli jardinger, yağlı boya tah lolar, bavagazı sobam, kristal | camlı iki ve üç katlı beş adet | etajer, müteaddit elektirik avl. geleri ve aklaleri, madeni ve çamdan mamul müteaddit peş kirlik, — porselen — müceddet ayaklı lavabolar ve möteaddit sıcak ve soğuk su muslukları, yünkera fabrikasının — otomatik ufak termosifov, bakır — galva nizli büyük termosifon ve ban yösü, rüs — semaveri, porselen tabak takımları, kristal sürehi ler, avrupa momalâtından alât- cerahiye dolabi. ve - nikelâjlı büyük dört etrafı ve rafları kristal ceml: âlâti cerahiye do labı, göz, kolak, burun, boğaz, bevliye, kadın hastalıkları do- ğum ve eaire ameliyatı cerabi. yeleri yepan müteaddit alât ve ameliyat masaları, baskül ve malzemel tüccariye için bakır ve oikelâjli müteaddit turam- mel, müteaddit cam kapıları ve dıivar aynaları, bakır - ten- cereler ve kavanozlar, mütead- dit çiçekler ve sakalar, yedi milim kalınlığında 210 — 115 santim büyüklüğünde kıristal büyük camlar, müteaddit keten ve etamin perdoler, bava gazile kaynar Yünkere fabrikasının müceddet büyük termuslfon, Isparta, Gördös halı ve secca- deleri ve salr birçok eşyayı ne fise müzayede — suretile — satıla: caktır, Satış petindir, mayınız, Türk müzayede #slonu mü- düriyeti telefon No, 2798 fırsatı kaçır Muhammen senelik kira be: deli 120 lira olan Alsancak'ta Birincikordonda — eski — itfaiye karşısmdaki 12 kapa No.la baraka kahvehane ve önündeki bahçe 2.12.935 tarihinde sast 15 de açık arttırma osülile İz- mirde-Alaancakt'a 8 İnel İşletme komlisyonunda kiraya verile- cektir. İsteklilerin 9 Ura muvakkat teminat vermeleri içe gir- meğe kaauti bir manileri bu- lunmadığını dair lerle ayni gün ve mlsyona müracani Şartasmeler Alsancakt'a 8 inci İşletme komleyonünden parasız alınır. 16.22 — 3714 İzmir 2 inci Ic. M. dan: Tzmir'de karantina mahallesi demir sokağında 14 sayılı evde iken şimdi nerede olduğu bi- linmiyen duhani zade hüseyin hüşnü bey, emlâk ve eytam bankası İzmir şabesine — borcu' nuz olan 1416 bin dörtyüz önbeş türk İlrasından dolayı bankaya İpotekli izmirde mem- dühiye — maballesi kireçlikaya sokağı 12, 14, 16 No, lu üç bap banenize cem'an 2280 nu- maralı kanun hükümlerine gö re yeminli üç ehlivukuf tara- fndan T. L. (2400) kıymet takdir edildiği lora ve iflâs ka: nununun 103 üncü maddesine tevfikan ilânen İhbar ve tebllğ olunur. — Dosya No. 33 22004 İzmir 2 incl lera m. Ismirde hırdavatçılarda 12 14 numeralı — mağazada — müklm iken şimdi nero de olduğu bilinmiyen Abdurrahman zade Hüseyin tarafına Emlük we eytam bankas İzmir şahesine borcunuz — olan 1822,58 «bin sekiz yöz yirmli Iki 5800 Türk İlrasından do layı bankaya ipotekli Tzmirde Mahmudiye ceddesi erkt balık pazarı cedid 18 No. li muağaza- Dıza 2280 numaralı — kanun hökümlerine göre yeminli üç ehli vakuf tarafından 900 T.L. biymet takdir edildiği lera ve iflâs kanunanun — 103 üncü maddesine tevf ikan ilânen tob: Hğ olanur. 1224-280 ve beyanname- Bayındır sulh hukuk bâkln- llğinden: Bayındırın bıyıklar maballe sinden gelemeryeli yakup karısı ayşe ve oğla adem - tarafların- dan müddelaleyh bacı beşie mahallesinden — mehmed oğlu hasan ve diğer 11 rüfekâsı İle müştereken ve şayıan tasarruf eyledikleri bayındırın - yasuflu köyünün keserli — mevklinde kâla 960 adet seytin ağaçları- nın taksim ve şayuun — İzalesi bakkında açılan dava — üzerine müddelaleybh mehmed oğlu ha- sanın İkametgâhi meçhul — bu Tanmasından — İlânen — yapılan tebliget üzerine gıyabında ya- pılan mubakemede müddeabil zeytin ağaçlarının — mahallinde ehlivakaf marifetile taksimine karar verilmiş ve mahallen ya- pılan taksimde çekilen — kura Betlcesinde üç numaralı hlsse şarkan ve garben ve cenüben hissedarlardan musa - oğlu Ali şimalen — hissedarlardan — necip oğlu ramazan zeytinlerile mah- duat d0 zeytin ağacı mehmed oğlu haşana ayrılmış ve diğer hissedarların hisseleri de hu- datlandırılmak enretile takeln edilmiş olmakla gıyaben yapı- lan İşbu taksimde bir bafta sarfında İtiraz edilmek — üzere Hân olunur, 8T11