22 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

22 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Yirmi beşinci yıl No, 6379 - CUMA 22 #kinciteşyrim 925 Bir Çin askeri İstenbol, 21 (özel) — Roy- ter Ajantsı bildiriyor: Çin gene rali Çan Kuy Çek beyanatında demilştir ki: — Bagünkü düşmanlarımı zi yarın da dostlarımız olması gayti mümkün değildir. Haki miyetimizin çiğnenmemesi şar tle aramlasal münasebat ara- mamız İâzımdır. Resimli Haberler Habeş İtalyan harbi - İtal- ya'da böyük bir alâka ile takib edilmektedir. O kadar ki, mekteb çocokları - bile, mekteb harltaları üzerinde mekeri bareketleri takib et. mektedirler. Nobel kimya müküfatını kazanan M. Biz dış sİyasa “üzerinde ka rar verirken hissiyatımıza ka- pilmeamalı ve ulusün — menfes- Ştinl gözönünde tutmalıyız. Çibin zavallı bir ulus olduğunu İn kür edemeylz, fakat Çin'in 2a vallılığım gene kendinde ara malıdır, Tokılâb henüz tama- mile değil; kısmen dahi bhaz medilememletir. İstanbul 21 (özcl) — Lon dradan baber - veriliyor: Çia büyük elçiliği müsteşarı, Brl tenya dış bakanlığına gelerek uzak Şarktaki düram özerinde örüşmelerde bulunmuştur. Fransa'da Luar şehrinde eski şeklini mu- hafaza etmiş gerib bir sokak. Bu sokağın evleri kayalar oyularak yapılmıştır. Jollet ve zevcesl Madam Küri'nin lâboratuvarında - çalışırlarken AĞA —————rr.-4- 4.- Çü Bu Vaziyetten Çin'liler Derhal Istifade Bttiler. Japonya Siyasal Ihtilâtlar Zuhurundan Korkarak Bu Ilânı Geri Bırakmıştır. Nevyork limanından bir görünüş Taglltere bükümetl son bâ diseler mücasebellle diploma tik müdahalede bulanacağına dalr müst'şara hiçbir. teminat vermemiştir. Çünkü İngiltere, bu gibi müdahalelerden bir falde basıl olamıyacağı kunaa tÜndedir. İstanbul 21 (özel) — Pekin den verilen bir haberde; şimali Çin — müahtariyetinin — ilânının geri brakılması, jspon dış ba- kanlığının armulusal ihtllâtlar. dan — çekinmesinden — ileri gel diği bildirilmektedir. Poklo, 21 (AA) Fransa'da vukubulan, fakal karpılanan Stavleki rezaleti suçluları mazaun sandalyerinde — Çin — Cümhurlyetinin — ilânının tehiri Japon Diş Bakanlığının arsralosal İhtilâtlar zoburundan korkmasından İleri gelmekte: dir. Bu gibi ibutilatlar zohur ettiği takdirde Kouzey Çin oto riteleriyle Konang Toung or düsu arasındaki görüşmeler ya vaşlamış olacaktır. Çinli'ler bu avantajdan derhal İstifade et mişlerdir. Tisntisin va Pekin garnizonları Soung Cheyouan'ın rakibi ve Chun Toung İlbayı bolunan Hanfoucboa - roleliği kabal hasusunda glttikçe artan bir tasliâl miş, diğer ta Amerika'nın meşbur balet heyeti, Sandiye- gov'da Lâtin Amerikan dans mahlell med- balinde misafirlerini karışılıyorlar. tün dünyaca alâka iİle Karadeniz'de Şiddetli Fırtınalar Var,Kanarya Vapuru Battı. « raftan da Hopel İlbayı Pekin'e şeyahatini tehir ettiği gibi So geheyouan'ın malyetindekl za- bitler de bu hususta tereddöt Yabar etinişlerdir. Laanbul, 21 (özel) — Tok yo'dan bildiriliyor: Şimali Çin muhtariyetla ilâ mınin gerl birakılması bekkında Sü Bakanlığı erkânından — biri demiştir. ki: — Şimdikt zorluktara / rağ meo muhtariy-tHa İlâoı mevzun: bahs değildir. Ba İş Çin'in dahili bir mes'elesi olduğundan biz biç bir veç'ille müdehalrda bulunmıyacağız. Tstaobol, 21 ÇÖzel) — Je- pon'lar Çin arasında şimalis, Çin mes'elesinden doleyı ne hâdiseler zahur edeceği henüz malüm deağildir. Mareşal Şan Kay Şek, dalma mutedil görün mekte ve İşi alevlendirmekten |Çin generallerinden Şan Kay Çak daima çekinmektedir. Londra'dan baber verildiğine Son gelen haberlere göre hat | göre, şimali Çin muhtariyeti tacede bülünün Çin dış İşleri | akim kalmış sayılabilir.. Ayni bakanı (Öten-Çeçi Ovan) istifaya | kaynaklardan gelen malümat, karar vermiştir. Amerika ile İngiltere'nla, uzak Çin meb'usan mecllsi, Japon- | çark hüdiselerinden dolayı Ja ya'ya karşı şiddetli davranmeğa | ponya'ya karpı birlikte hereket karar vermiş bulünüyor. edeceklerini göstermektedir. SON DAKIKA: ç Amerika'nın Dileği ' Deniz Konteransında Kendi Gemilerinin Ar- tırılmasını İstiyerek Ingiltereyi Tenkid Edecek Tstavbal 21 (Özel) — Parls'ten haber veriliyor: Londra deais konferansı Amerikan delegeleri, Tagiltere'nin silâhları artırma programına İtiraz edecekler ve Birleşik Amerli: ka'nın yeniden yirmi hattı harb gemlalne ihtiyacı olduğunu İlerl türeceklerdir. Amerika Londra İtilâfı muciblace 2500 tonluk denlizaltı geml: lerini 2000 ton üzerinden yapacak ve her denizaltı gemisinden artacak 500 tonları kruvazör İoşaatına ilâve edecektir. — YO - Macaristan'da Da Yahudi Aleyhtarlığı Başladı Istanbul 21 (özel) — Peşte'den habar veriliyor: Yuhudilere karşı yapılmakta olan gösteriler devam etmektedir. İki gazete idarehanesi taşlanııştır. Yabhudi gazotesl — taşıyan bir kamyon da yakılmıştır. Filistin'de Haydudluk 6 Polis Memuru Ile 10 Baydud öldü, 4 Haydud Da Tutuldu. İstanbal, 21 (Özel) — Filistin'den alınan haberlere göre, bir polte müfrezesile bir baydud çetesi araşında bir müsademe ol: muş, 6 polla ve 10 haydad ölmüştür, çetenin relsi — ölülerin arasındadır. Ayrıca dört haydad da yakalanmış ve esir. edilmiştir. —— .—— —— Ingiltere Avam Kamarasında Parti Grubları Vaziyeli Nasıldır? İstanbul 21 (özel) — Avam kamarasında partl — geobları 49 şekildedir: Muhafazakâr 380, Liberel nasyonal 232, Milliyetperver amel? 8, Milliyetperyer 3, Muhalif iççi 184, Liberal 17, Lold Cort Überalleri 4, Müstakli işçi 4, Müstakli 4, Komünlet 1 dir. remmeremerac eee SYK — L YOT T wmm;_