27 Aralık 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

27 Aralık 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Bayram Şere- fine Sulh ve Mü. tareke Tavsiyeleri. Yılbaşı yortuları geldi diye, milletlere — tavsiyeler — başladı. kral söylüyor, papa söyler, dip lomat söylüyor ve bu tavsiye lerin hamen hepsi, (Salhb) hak kındadır. Düşündüm, taşındım. Ben de kendi köşesinde huca hık veya herkes gibi ukelâlık eden bir İnsanım., Reni de oku yop dinleyenler vardır. Binsen aleyb, (Bayramdır, yılbaşıdır) diyerek ben de kalkıp tavsiye lerdö boalünürsam, hiçbir kimse buru fazla Dbirşey, veya bir cür'et telakki edemez, Çünkü, bü tavsiyeyi yapan larla beni bir terazivr savız, akıl cihetina hetlüden, ukeld! k et; kemik, kan, vinir — oileti: den onlardan — hiçbir. veçbile geri kalacak değilim.. Şa balde, muhterem — karilerim; — lütlfen beni do dinleyin: Mübarek - bayranı ve yılbı geldi. Tebriklerimi samar ve sandetler dilerim Amin! Bü mes'ud günlerin git hepiniz!, her bususta sull. vet ediyorum: 1 — Kaynasâlar ile gelliler aresında derbal bir. - musülcba akdedilmeli ve tarihten arta kalan düşmanlık ortadan kalk malıdır.. zavallı kaynanaların etki gön leri hatırlayıp böbürlenmelerine, gelinlerin de giyiri, — Melenip, bayratida olsun, Ko 4 vurur 'el ol elbotli Tsn, karşı karşıya sevişmelerine göz | yumamalı, ses çıkarmamalıdır. 2 — Alacaklıilâr Wo börçlü lar arasında bührandan müte vellit mücadeleye Dihayet ver- mell ve Hdora datresine gidip dosyaları ortadan kaldırmalıdır. | 8 -- Aralarında kıskançlık, şüphe, Jehelik gibi mutat şeyler başgösteriniş alan sevgl Hler, anlaşmalı ve san Tt rial geri alâdhötlar.. & — Zabıta belediye mo mürları iİle seyyar sebzecller ve esnaf arasındakl — çarpışma: ya da, merhamete nihayet ver meli ve süvari belediye me murlak, — kemeroltında — değill, kenor — maballelerde at koştur- malıdırlar. 5 — Kadınlır, — cildlerinin boya tasrazundan yıllardanberi çektikleri — ızüraba - acıyarak, zavallı deriyi bir bayram olsun Boyamayıp rahat ettirmelidirler. 6 — Yaulancılık gerço has. talıktır bu —mübarek günler şerr''na, kısa bir yalan mütarekce Ldüteelidir. ? — Sporonlura yemin etti. rilerek tenede ancak bir defa yalnız bir tekme atmaları ve söğüşmede daha kibarca bare- ket etmeleri temin edilmelidir. 8 — Ekmek, un mes'elesini halledemediğimize göre, fabri- katörleri sorbest bırakımalıdır., İbtikâr vare», merhameten yarı yarıyaâ İhtikâr yapınular» çaras tiye bağlanmalıdır.. Bayram Günleri Bayram — günlerinde, | İzmir'de müsbet İş gören şef kat müessetelerimizden biri de C.B.P, himayesindeki öksüzlere yardım cemiyetidir. Cemiyetio; şehrimizla mehtelif yerlerinde açmış oldüğü altı kroşte hergün ikiyöz çocuk bakılmaktadır. Kadrosunda (250) çocuklük yer bulunsn bu Kreşlerde ge çen yıl 280 çocuk vardı. Ban lardan —7 yaşına — basmış olan 94 ü dera yılı başında mühtelif ilkmekteplere — yazdırılmış - ve kreşlerden çıkarılımıştır. Yerle rİne yeniden çocuklar alınmıştır. 9000 Liralık bütçe İle ber yıl büyük müvaffekıyetler - ba: şaran öksüzlere yardım kurumua geçen faaliyet yılının songünlerinde Kreş'lerdeki çocukları baştanbaya giydirmiştir Dün sabah müuhtelif kreşler- deki çocuklar kurumun merke- zi olan Salepçloğla camil al undaki binaya getirilmiş ve hepsine yeni elbiseleri giydiril miştir. Bo yavraların yeni el- bise va ayakkabılarım — giydik- ten sonrakl neş'eli ve — mes'ad tavurları görülecek bir manzara teşkil ediyordu. Yavralar yeni elbise ve ayakkabılarını — blrbi- yetim gösteriyorlardı. lse dağıtım müdasebetiyle yapılan tören sanimi bir — şe kilde geçmiş ve bir çok #evat bulanmuştur. vi ——— Bir çırpıda, aklıma geldi.. Daha buşka nolaşamaz hıklar varsa, Cemiyeti akvam prensipleri dahilinde onları da izale etmelisiniz. Başka ne di yeylm; Allbh mulolülz, bayra- miniz mübarek oleün! Çimdik rine buüdlar öksüzlere Yardım Cemiyeti- nin Fakir Yavrulara Yardımı Kreşlerdeki 200 Çocuğa Dün Yeni Elbise ve Ayakkabı Verildi. Yavruların Terbiyevi Oyunları.. GN | C.H.P. himayesindeki öksüzlere yardım kurumunda dün 200 yavruya elbise te ayakkubıları giy dirildikten sonra.. (İdare heyeti reisi ve üyeleri ile kreş mürebbileri çecuklar arasında görünüyor ) Cemiyetin başında bulunan Jesnaf ve ahali bankası idare mec l relsi. Hamdi Akyürek da vetlllere; küramun yaptığı İş ler bakkında İzahat vermiş, Bessiz ve mütevazi bir şekilde çalışan, fakat mühlm muval fa- kıyetler elde eden bü şefkat müessesesinin İyiliklerini teba- rüz ettirmiştir. Kız ve erkek lere — yaptırılan elbiscler - on sağlam — kumaşlardandı. Ayak- kopları da müşfik ve hamiyetli bir zat olan Şadırvanaltında 5 numarade — kondüracı — Abidin ostaya yaptırılmıştı, nchz, fakat sağlam kumaşlardan yaptırılmış olan elbise ve uyakkablar bü tön yavroları çok sevindirmişiir. Şehilmizde ( Salepçi oğlu. İkiçeşmelik, Dolaplıkuyu, Til. kllik, Burnava ve Buca) da ol mak üzere altı kreş — vardır. İzmir ilyönkaralu başkanı Yoz gad saylavı Avni Doğan'ın &ık tık ziyaret ettiği ve büyük bir Dalâka gösterdiği bu — kreşlerde (200) çocuk vardır. Dün baş: latında mürebbiyeleri — oldüğü Balde binaara övlüsüna çıkanıl- Koşlar ve orada kürümün ba şında bulunanlarla beraber fa tografları çekilmiş, yarruların söyledikleri marşlar dlülenmiş, oyoadıkları terbiyevi — oyunlar tekdirlerle — seyredilmiştir. Bu mübaşebetle Salepçloğlu kreşinde öğle yemeğinden sonra yavru ların İstirahatlarına mahsus sa. lon ile idare beyeti, mutfak ve yemek salonu ve oyun yer leri — gezilmiş, — görülmüştür. Herşey muntazam ve temliz bu- | züde Nehmet, rın (stirabat salonu ile kreş mutfoğıba yoğmür — saları — ak- makta İmiş Evkaf müdürlüğü; bu kısım ları tamir ettirirsa yavruların sikhatı namıda çök büyırlı bir İş yapılmış olur. Tepecik'te de bir Kreşe ihti yaç bulanduğu tesbit edildiğin . den botada bir bina arandığı Balde şiehdiye kadar Hiünnsib bir. Blda — Bulunamamıştır. Yakında Binsnın temini ku. retile burada da bir kreş uçı- İacaktır. Kreşlere #nu veya babadan mah ram çocuklarla kalabalik çocuklu, Yokdt fakir allclerin — yavrulürn kağal ödilmektedir. Sabahları ana ve bubaları târefinden kreş- lere getirilen yavrulara sabah ve İkindi kahvmltılarile — srvak öğle yemeği verilmektedir. Ök. Süzler cemiyetl İdere — heyeti; Rels Hamdi Akyürek, kâtib ümümi Cezmi, Üye — Ruhüil, Akosüümantle — Mehmet, — Nebi Dü Remih ve Şerafeddin'den müteşekkildir. Müvaf fakiysilerinden — ötürü korum idare — beyetini — takdir ederiz. m . Türkiye - Italya —.. 0— p Ticaret ve Klering Atlaşmaları Türkiye-İtalya tcaret ve kle- riog anlaşmalarının biray uza- tılmasına dalr bakanlar kurulu tarafından karar verildiğini yaz mıştık, Şebrimie — Ticaretodasına ge len haberlere göre Merkez ban kasının - İtalyan klering — hesa bında — ibracatımız * bedellerini karşılayacak — para gibidir. Bandan böyle İtelya'ya ih racatta bulunan tüccarların sa tacakları mallar — bedellerinin serbesi dövizle tahsll edildiğini veya edileceğini kalmamış temla etmesi mecburlyetisin konulması Dış bakanlıkta toplanan komlayonca Gümrük ve hohisarlar. bakanliğı Ho Finans bakanliğı bu buşusta alâkâader lâra uyrıca Emir vermişlerdir. kararluştırılmıştır. Burnava Ziraat Mektebini Gezdi. Şebrimizde bulunmakta olan Btabbol — valisi — Mohiddin Üz tündağ; dün yanında — vallmiz Fozlı Güleç ve — şarbay doktor Behçet Uz. bülündüğü — hülde Barnava ziraat mektebini ve fidanlığı gezmliş, bu zirsat ve kültür mücssesemizde tetkikler yapmıştır. n Kültür Park Dıvarları.. Yangın — yerinde — yapılacak (Költür park) m — etcafımı çe virecek dıvarların İnşası 8300 İlraya müteahhit Niyazi'ye ve. rilmiştir. — Müteahhli; — doşaatı tahmin edilen kıymetten 3000 Ura kırmıştır. İnşaat üç ayda bitecektir. Belediyece Kültür purkta dikilecek ağaç fidavları için — çakarların başlanmıştır. Dr. Ali Agâh Doktor A Agüti'na İstanbula gittiğlal heber aldık. Doktor Ali Agüâh, İstanbulda öü gün Kadar kalacaktır. Kızlarımızm Hamiyeti Göztepe Amerikan kız - kol leji dördüncü Bsınıf talebeleri gçocuk yavası Öksüz ve çocuk larına önsekiz takım İç ve dış çamaşırı hediye etmişlerdir. açtırılmasına —— ı Bayramda ASâi Sinemada İki Filim Birden 1- Kahraman Süvari 2- Roma çılgınlıkları 38 - Miki lanmuştur. Mürebbilerin yavralara göa terdikleri ihtimam ve alâi fevkalâde Idi. Yalnız çocakla 4 - Dünya haberleri 5 » Vahşilerin hücada 6 - Teblikeli oyun W Bucones 10 Kısım W Edi Kastor 10 Kısım 1 Perde reklâm 1 Şeker Bayramı Şerefine TAYYARE SINEMASINDA Aleksandre Dumas'ın ölmez eserinden İktibas edilen baştan başa heyecan, Thtişam ve gözellik dola senenin en büyük filmi MONTE KRISTOİ Napolyon devrins ald bin bir ihtiras İle dolu vo kavveli Bir aşk macerasını gösteren bu fillmde Tepedelenli Mehmed Ail pa- | — çanın harem hayatını gösteren tablolar calibi dikkattir. Bötün İzmir halkının bayramda göreceği en cezip en mubteşem filmdir Foks (Türkçe sözlü dünya haberleri) Mikt (Miki üşk - Kariketör komik) Seanslera sant 11 de başlanacaktır. Her scsns sonunda her terafa otobüs, Karşiyakaya vapür vardır. AYRICA porculük — çirketi — ares solaşma — ve birleşme- cex düşünülmektedir. Bunun, g00 kalmış bir ğganu — İşaret miyeceğlz. zerüret ötmeden İlk ve en müesslr İka pan, İnebola faciası ve sonra bir iki kaza ol: Bua bâdiselerin tabakkı rasında — anlaşılmıştır. ki, mücesese aratında — mepoi rekabet, normal çalıştmayı muş, hamule almak hu korkünç — neticeler verel bir. çığır açmıştır. Taebola vapuru, haeml bisi ne olursa olsun, İbil bir denizel düşüucesils o | fazla mal almıyabilirdi. bunu yapmadı, tika basa daruldüğu balde,'Aotalya | nındaki yökleri de s.rtısu Sebobi. baslttir: Arkasında vapareuluk gll var!| ; Ve bu vaziyet muhakkı İaeboln faclasında müeesi muştur. Vapurun hamale olmasaydı, gemi, kuruya İkl açıkta belki biraz duba yaklaşabilirdi, bu kadar panik, belki şu bu olmazdı. batmezdı, İkinel nokta yodur: Bizlm bangl geniş de; miz; kaç İlmammız ve || lar urasında ne kadar lemlz var ki, yeni sermi dökülmüş, yenl vapurlar mış olmasına — reğmen, rekabeti kaldırabilsinler? İşto ya böyle büdisel cek veya bu sermayölerin birden veya - içlerinden ziyan edip daracak.. Bunun ne döreceye doöğra — olacağını - sormak calz — değildir. Yanlış olam elher, deölz İşletime İşime lardanberi muhtelif — şekil miş olmaklığımızdır. — Söj ini Katırlıyalımız | Daha o tarihlerde de ak lıklar vardı. Devlet müral altında bepsinin mllli şekköl haline - getirilmesi reti, daha o tarihlerde baş termişti. Biraz geç kaldıl kat bogün ihtlyacın İzine müş bulunoyoruz: İki teşekkülün birleştir! bakliyat tarifelerini racak — değildir. Çünkü içinde — devlete alt, devle rilmiş bir vazifenin —ifa mesi kastı vardır. Bilâkla, N tazam bir programla hem culuk ve taşıma İşl kolu fılacak, selâmet ve emni bağlanacak, hem de terife şürülebilecektir. Rekabatln mül ahvalde — getirebileceği tün faydalar böyle bir bi ile daha Iyi bir şekilde rılabilir. Nerede kaldı rekabet müsbet — değli, mi Idi ve bâdieslerde bunu etmiş bulnnuyordu. Orhan Rahmi Gök