27 Aralık 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

27 Aralık 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

İSon Daki İ KA — Sayfa 6 ka: GT GKT TETEMER Uzak Şark'ta Vaziyet Gün- den Güne Fenalaşıyor. Mongolistan'la Mançuko Arasındaki —Münasebat Vahim Bir şekil Almıştır. Şangay 26 (Radyo) Va giyet, çok karışıklır. Çin çi mendiferler nazırı Çanko, —Ja ponya möslabatgüzarı İle uzün müddet konuşmuştur. — Çanko, Hopey ve Sabar şimendiferleri içia şimalt Çin'le memur edilmiştir. Şaogbay 26 (A A) — Japon bahriye erkâmıaın genel karar gühı yakininde bir bomba pat lamıştır. Pekin 26 (AA) — Dün dış Mogolistan kuvvetleriyle Japon Mançuko kuvvetleri arasında çar poma olmuştur. Üç Japon sü varlaiyle bir Mançoko neferi ya" ralanmıştır. Şanghay 26 (Radyo) kin —hükümeti, bulünan — üniversite taleboleri Özerine 1500 kişilik bir askeri kuvvet göndermiştir. Şanghay, 26 (Radyo) —Şang hay'ın bir kısım — mahallelerin: de örli idare ilân edilmiştir Bunun sebebi talebe nümeylş lerine siyast makıatlarla bir takım — çabısların da — kerışmış olmasıdır. konuşmağa Nan vümaylşlerde Bir japon neferi Şanghay, 26 (Radyo) — Ja- | genel — karargâhı bir. bomba pon babriye yakininde mıştır. Parls, 26 (Radyo) — Şimali Mogolistan ile Mançuri hükü metl aramndaki münasebat çok patla ölsüsemimimeeğan- me teslim etmiçler.. Ben, bir seneye yakın baba mı, bile tanıyamamı şına. Nihsyet birgün, hafızam ve şuurum tekrar avdet etmiş bu süretle allemi tasıyabilmişim. Ben buulardan hâlâ haberel- koavul annemi zim, Yalnız mabedden duüğuüumu biliyorum ve... Bâlâ fakir olmadığıma mü teesalrlm, hâlâ bu bususta sar fettiğim emeklere canım yan maktadır. — SON — vahim bie girmiştir. jsponya bükümeti Moğolisten'ın notasına hiçbir devreye cevab verme miştir. Moğol rekkeb bir sakerlerine suvarilerinden — mü- kıta — japon Manço bir tasrraz yap mıştır. Bu müsademede Mogollar'. dan 10 maktal, japon Mançu:- lar'dan 3 maktol ve — 6 yaralı vardır. Jepon-Mançu — süvarlel bezı mühlm mevkileri Işgal etmiştir. Parle 26 (Radyo) — hay'dan bildiriliyor: Talebe Şimali Çin'deki Japon dostluğa aley- | hine büyök bir nümaylş yapıl mıştır, Nankin-Şanghbaey ve Makas V arasındaki münskalât ba yüz den dürmoştür. — Şanghay'da örfi idare Hlân edilmiştir. Üç gün dovam eden karışık- hk dolayısile — şimendiferler de işlememiştir. Naokin'e gitmek Şang tarafından japon imparatoru teftişte., üzere —hureket eden bir tren, hatların —bozulması yüzünden durı mecbur kalmıştır. Natkin'den gelmek İstiyen bir tren de yolda kalmıştır. Şanghay'da babriye Erkâmı- harbiye binaaı civarında bir bomba patlamıştır. Japon imti. | yazlı muntakaşı süngü tuk va ziyetinde askeri kıt'aların mu- Parle, 26 ( Radyo ) — Şeng- hay'da vaziyet çok mazik ve mühliktir. Bütün teşekküller ve birlikler talebe nümayişle rüne İştirak ve jepodya #leyhine hareket etmektedirler. Şangbay — japon — konsolosu, alâkadar mukamata çifabi bir nota vermiş ve hökümet vazl. yete bükim olamadığı ve bu asayişi lade edemediği takdirde, bu — vazifeyi japon wskerinin göreceğini bildirmişilr. jspon İmtiyarlı şimdiden bin jepou askeri deha celbedilmiştir. mıbptakasına Bu Ayın ? Iagiliz Donanması hayetlerine Doğru Akde- nizde Bir Nümayiş Yapacaktır Istanbul 26 (özel) — Akdenizde Togiliz donanman dalmi bir | faaliyet içindedir. Büyük İagiliz zırblıları, torpidolarla beraber Cebelütterik'la İskenderiyo arasında gidip gelmekte devam odi | yorlar. Söylendiğine göre, İngiliz donanmamı, buü ayın bibhayet | lerinde büyük bir nümayiş yapmağa hazırlanıyor. Royter Ajamsımın verelği son bir habere, göre şark sularında bu | lunmakta olan (Ramlliyen) adındeki fagiliz zırblısı, Cebelüttarık'a dönmek üzere emir almıştır. Bu zırhlının, ikinci künunün bi Itaiyan Hastane Vapuru (Musavvaya Vardı Roma, 26 (Radyo) — Mu: savva'dan — bildirlliyor: En son sİstem ve 6000 ton- luk Elaan — bastone vapuru Musavva limanına vasıl olmuş tar. Vapurda 20 doktor, 9 operatör ve en — sön sistem te- davi ve cerrahi vasıtaları vardır. Vepurda nekahet — devresin deki mahsus bir de tUyatro vardır. Masavva 26. (Redyo) — Iki gemisi buraya — gel miştir. Italya'dan da yola çık: mak üzere müteaddid hastane yapurları hazır'anıyor. hastalara hustano rinde Cebelüttarık'ta bulonması lüzüumu bildirilmiştir. Ba zırblı gelir gelmez (Renov) zırhlıı Maltaya hareket edecektir. Italyanlar Resmi Tebliğlerinde mmmınmmm Feci Kaza —— .. — Almanya'd Derin Teessür Uyandırmıştır.. Berlin, 26 (Radyo) — Dün vukua gelen şimendifer facinsı bütün Almanya'da büyük tees sör husule getirmiştir. Lasal köprüsünün betonlurı tamamen harab olmuştur. Resmt tahkikata göre faclada Ölenlerin miktarı otuabiri bul muştar. Bondan başka 10 ağır, 7 hafif ve 10 pek haflf yaralı vardır. Mecrublar Yena hastancelne sevkedilmişlerdir. Yı rı hatf olanlar pansımandan sonra ev lerine gitmişlerdir. Tehkikar, kazanın maklalatin hatasından ileri geldiğini tesbir etmiştir. Çönkü İşaretlerin mü kemmelen İşlediği fakat katarın sasıta 90 kilometre — wür'atle Herlediği için İşmretler maklutst tarafından görülmemiştir. Makinlet: — Hatayı sanlayınca — sür'ati 90 kilometreden 30 — kilomet reye İndirdim, ba suüretle ka zanın doha feci olmasının önü. ve geçtim, müsademe 90 kile metrelik bir sür'at olsaydı,Slüm ve hasarat miktarı fevkal üde bir evrette artacak tır, demlştir. Makinlstlerden mecrah ola- nn hayatı. tehlikededir. Mussolini Çok esnasında Roma, 26 (Radyo) — (Jur nale D'ltalya) gezetesi, yazdığı son bir makalede, İtalya'nın Aksam'a İade elmiyeceğin! ve Müussolin!'nin, Sir Samnel Laval sulh projesinde zikrolunan ara ziden daha büyük şeyler İste diğini kaydetmektedir. Ayni gazete, İngiliz Fransız sülh projesinin, Avam kamara: Hnda hiç tetkik edilmediğloi ve bo kamarada bulunan 500den fazla sayluvın, proje bakkında en üfak bir tetkike bile lüzüm görmediğini kaydettiktet sonra diyar ki: “Proje, esasen İtalya'ca ku bal edilecek - değildi. Zira ba ptojede — İtalya'ya terkedildiği beyan olanan araziç ekseriyot Htibarile çöldür. Halbaki İtalya, çöl değli, İşlenecek ve mühsal verecek arazl letiyor. Mussolini, bandan evvel veediği bir di- yevde, uruzl kolleksiyonu İste mediğini söylemlşti. Parla projesinte, İalya'yı tat min edecek — Mahiyetto — olmu dığını tekrar. ederken, He de olsa, bunun İtalya'ca tetkik edilmeden teklifi yapan — dey. letler tarafından red edilmesi, bayrete şayan bir keyfiyettir. Tunus'da Ne Diyorlar? Roma, 26 (A.A) — Badogllo şu — telgrafi miştir: Danakalya'ya bâkim yüksek yaylanın doğu sathı malli üze riade Habeş mühariblerinden bir grup Sir ovusıda İnmek ia temiş ise de Danakalya'lı bir müfreze tarafından dağıtılanşur. Habeş'ler meydanda beş ölü ve altı yaralı bırukmışlardır. Takazze — bölgesinde . yapılmış olan bir İstikşaf; biçbir. muka yemete maruz kalmamışlır. Somall cephesinde uçaklar, bazı tahaşşut merkezlerini bom. bardıman etmişlerdir. Mareşal gönder ... SL.. Bir Gezinti Parla 26 (Radyo) — Ta nus'da Frantız-Amerikan bheyetl Tanus Beylik sarayımı — gezmliş- aynl Samanda — civatda bazı yerleri bilhaşssa Kartaja'yı — zi. yaret etmiştir. 800 Fransız Italya'ya Gidi Romas 36 (Radyo)-— (Ek. lerer Denis) güzetesinin — tertib entiği — *eyahat münasebetiyle yarın (bugün) buraya — gelecek olan 800 Fransız için büyük karşılatıa törcal bazırlanıyor. Şeyler istiyormuş Süveyş Kana- hndan Geçen Italyan Vapurları Tzt »4 . a— Porsald, 26 (Radyo) — Dün ve bügün, Süteyş kanalından 4 İtâlyan “vapura “geçmiştir. Banlar, istihkâm amelesi, asker ve mühlmmatla döla Idi, Mu- Bir Eramreni harrir Ingiltere « . « Için Ne Diyor? Roma, 26 (Radyo) — Atina dean bildiriliyor: Atina'da mülteel muharrirlerinden Tor kön, İöğlltere — aleyhiine — bir makule neşretmiş ve loplltereyi kendi menafli namıta elbanın solhunu bozmüş olmakla İtham etmiş ve Parls tekliflola aka mete oğradılmasını cineyet te lâkki eylemiştir. Fransız Gazete- lerinin Yazdıkları Parle, 26(A.AY — Güreteler gene zecri tedbirler mes'elesla- den - buhsediyorlar, — Maten. ga Betesi; Fraosa'vın bu husustaki müzekerelerde rolü uzlaşt möülilyette olacağını —ve — zecri tedbirlerde ilori gitmenin sulh müzakerelerini azla koluylaştır. Miyacağını yazıyor. Populer güezetesi de; — hilçbir sulh alâmeti belirmediğini — ve Cenevrede temsil edilen dev- letlerin gösterecekleri tesanüd karşısında — M. — Müsaolfni'nin veziyetinde hanl olacuk — değl Şiklik sayesinde bir - Avrapa felâketinin Önüne geçllebllece. ğinl yazıyor, Yakat — Milletler cemiyeti He Mussolin! arasında bir ozlaşma — yapılabileceğini mümkün görmiyor. Paris Teessür Içinde Parla 26 (Radyo) -- — Purls gezeteleri, ölen Pol Burje İçin uzan makaleler yazmaktadırlar. bulünan — Etmeol cı Parle belediye relsi, müteveffa bakkında uzun bir söylev ver- miş vo belediyenin, bu mühim ziyâdan dolayı keder duydu: ğuünu söylemiştir. Parla, tecesür İçindedir. Mütoveffanın cesedi, yarın Paris baş plekoplal t fından — kaldırılacaktır. — Cena z20 töreni fevkalâde bir çe- kilde olacaktır. Tabutaun et- rafında, — Fransıs — akademisi üyelerinin hepil bulunacaktır. Roma, 26 (Radyo) — Roma gazeteleri, Pol Burje'nin ölümü münasebetile yazmakta ve tecssürlerini gö termektededirler. Bu gazeteler İtalya'nın büyük bir dost kaybettiğini ilâve edi. yorlar. Dük Dü Spoleti Halyan Filosu ozan makaleler İkinciteşrin 19) U 'İç'bakaulı'k Meslek Teşkilâtı * Ankara, - hazırlahan — dübiliye meslek teşkilâtı ve - vazifeleri Hakköndaki kanuna ek - ola lâyihanın esasları şunlardır: Vilâyetler idaresl umumi d rektörü merkez ve taşra Mt Mmurlarının zat — İşlerine bukül biritel şube Hle vilâyetlerin ümü". mi İdaresl teşkilâı, — naşriyül | kütüphane, milil bayramlar v* merasim İşlerini çevirecek olef ikioci şubeden mürekkep olt caktır. | Emniyet İşlerinde şifre ııu'i rile meşgal olmak üzere öne t M İşler şubesi ve müsteşerlığ! bağlı umumt! evrak ve — dosjyf İşlerile uğraşmak üzere bir "J rak direktörlüğü kurulacaktif Hukuk müyavirliği birl medit” ilni muhukemat kunununa Kİ re kuralan mühükemst endl işlerloi kararlır J tanzim ve takip etmek, akit dilecek mukaveleleri diğer H* kanlıktardan — gelecek — kamüfi nizamname — ve — talimatakili projelerini tetkik edecek, dlM vilâyetlerde İdüto — Heyetli tarafından karara — buğlan! işleri her ay vönünda cedveli! Tini yüpacak olan İki şübi meydana geleaktir. | Hukuk müşevirliği aynl ** manda mübzam olarak mi şar muavinliğini — yapucaki” Nüfut işteri dört şubeye ı,'J mektadır. Birinel yabe ni yazımı hazırlıkları, letatlstikle dosya İşlerile meşgul olacak * ayni zamanda genel direktört” ğün yardımcılığını yapacak! İkinci şabe nüfas munmele müuhaberelerile — teaçil — İşle bakacaktır. Üçüncü şube vatandaşlık V nununun tatbikatı, vatand tetkik ve tasdiki ve tayla Tile ağraşacaktır. Dördüncü — şube İskün rinin İç bakanlığa biraki” kısımlarile meşgül — olacı Mebhrlli idarelerde, köy işlef merkerzden İdare etmek Ü İki bürodan ibaret bir Ik şabe kurülacaktır. Gelecek Yıl Açıkta Talebe Bırakılmayacak Gelecek yıl acıkta talebe |) rakılmaması — İçin — ortamet” ihtiyacının — ne saretle kı pacağı bupkında maarif mü' Tüğü tarafından tetkiklere lanmıştır. Maarif müfetli kendi tintakalarında bu bu ta tetkikler yrpmükta, — we”) bina ihtlyaçlarını tesbir ölü İ mektedirler. Maarif müdürli, ikinel kânan sonuna kadaf İyf Aşi bitirecek ve şubat bal roporanu — vekâlete — göl cektir, Altı sinif “üzerine tedilii bulünan yabancı ve azlık *" Lütüidü tatilı, bağralya eW bilgisi derslerinin dörct, bef 3 altıncı sınıf ldra takalın 04“'"_ rafından meni ve Kumandanı Olmuş.. Roma 26 (Radyo) — Asmü: radan bildiriliyor: Dük Dü Spoleti bugünden Atibaren doğa Afrika hafif İtal yan muhrib filosu kamandan- Lğimı eline almıştır. Noel yor bülün Erlitre'de büyük sevloç İçlade tes'lt edil. tuları bir milştir. Hosusi tayyare postaları İtal yadan mker ve ameloye mah: sus postayı getirmiş ve muha- tiblerle ailelerinin mektabları heman — tevzi olan muştur. İşçilere, okutulmasına Manrif VG.r izin eermiştir. & San'at mekteplerine ::3 cak musllimlerle atajiye”' Ç için yapılan müracaatlaf (, Mauarlfte bir komlayon W:u dan tetkik edilmiş, — tetli, girmek hakkına malik 017 ayrılmışlardır. $ Kadastra ve meslek tebluln yoklama İmt! Kânonusani içinde başld! # tır. Yoklamadan sönra l';, kadar bir ara verilecek, bu aralıktan — İstifade d.ıkı M taşınacaktır.