3 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

3 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

— galpten -. _vm | Sayfa 2 Güzel Bir Falcı 1936 Senesi Için Güzel Vaid. lerde Bulunuyor ! Bötün elban soruyor: 19386 — Senesi beşeriyet İçin acaba ne — gibi hâdiseler erzede cektir? Yeni barb ola- cuk veya şimdiki barb genşliyecek mi? Yokan.. 1936 senesi enlh senesl mi — ola cak? Herptan ziya de dünya malçe tinl düşünenler de bü süsller yanısıra, , İktea di buhran dözelecek mi?.“ suali- Bol sormaktadırlar! Sulh ve süküne susamış olan bütün Avropa halkı bu aaallere müsbet ve Iyi cevaplar bekle- mektedirler. Tasanların endişelerini dağıt mak veya İstikbalin mübbemi yetini izale etmek İstiyen mü neccimler bu suallere kendi görüş ve buluşlarına göre cevap- lar vermektedirler. Gazetemizde 1936 seneel za yiçesini bildiren birkaç mücec elmin — söylediklerini — naklet Miştik. Bugün de Parls'in dilber ve girla falcım Madam Sünati'nin 1986 senesi hakkındaki falna- mesini dercediyorun: Madam — Sünati'nin - falcılığı mahut Madam Teb derecesine yvarmış ve çöbreti Fransa hu- dutları dışına yayılmıştır. Bu kadın, -belki de kendisi dilber ve şirin olduğu için olacak!- felnamesini çok nikbin esaslar özerlnde vücude getlir miştir. Ve top yekün olarak: 1936 senesi yenli harp se ncsl değildir! Hükmünü ver- mektedir! Aslen Belçikalı oldağu balde hayat mühim bir. kıtmını Misir'da — geçlemiştir. Burada ehramların karanlık dehlizle. tinde, Tutankamen'in mezarın da, cekiden istikbalden haber yerdiği söylenen Sfenka -yarı İnsan yarı aslan büyük ve seki Misir beykelleri- - Saünde ve istikbalden haber Yermek — san'atini, sırrını elde ettmilşti. Madam Samatl, cihanı endi geye düşüren yeni ve büyük harb fıhtimslinin 1936 sencel — Açin vazld olmadığını söylemekle beraber 1937 senesi için salh teminatı verememektedir! İtalya'ya gelince: İtalya ba pına sardığı harb belâsından 1936 senesinde kurtulamıyacak, Habeş'ler çete harbile İtalya'yı bütün sene uğruştlıracak — ve Ttalya müsbet bir netice elde — etmeden uzak kalacaktır. Bugün malivelerden İtibaren Madam Sümati İtalya - Habeş barbı ne va- kit bitecektir?.. Madama göre bu meçbuldür! İtalya, hedefine vanl olun- caya kadar harbden vezgeçmek Tstemiyecek, fokat birçok dev letler, kendi — menfaatleri na mına - İtalya'yı hedefine var maktan — menedecekler, uluslar sosyetesi de bu basusta mühim bir rol oynıyacaktır. Ülasler sösyetesin!in 1936 be. nesinde slyasi bir zaferi olm. yacak, bunu mükabil — uyuaşta rücu maddeler, kadın ticareti, esaret aleyhine mühim — netice- ler elde edecek, beynelmilel mesal saalini tespit — edebile cektir. Mısır'da mühim bareketler vüardır. Hitler'in yıldızı. bütün sene parlayacık, Almenya beynelmi lel mühim roller oyaayacak, faket başka bir memleketin diktörü enikastle ölecek ve bu memlekette çok kanlı — hâdise- ler olacaktır. Japonya'da çok korkunç ve büyük bir zelzele olacak, pek çok felâketler hüsüale gelecek fakat Japonya bu — emtalelz Te lâketlere rağmen Uzak Şarkın harb ve karışıklık unsuru ol mak siyasetini şiddetle taki bedecektir. Japonya büyük zırblılar ya parak Amerlka'daki endişeleri çoğaltacaktır. Uzak Şarkta resmi bir harb olmuyacaktır, Balkandaki sulh ve uzlaşma havası 1936 da da gayet mü sald olarak esmekte devam ede cektir. Balkan tilâfı daha — zl- yade kuvvetlenccek, fakat Bal katlarda merkezlere düşen bir memlekette — sene — ortalarında mübim hâdise bareketler olacak, bazı hudutlar değlşecektir. Madam — Sünati; * Balkan: lar'da yıldızı bir vakitler çok parlamış — bir siyaset —adamı ölecek, bunun M. Venizelos olub olmadığını söylemek İşte mem!..,, Demektedir. ve elyasi iy a (GününTelvazı Haberleri| Habeş'ler Müdafaaya Hazır Vaziyette Ras Nas'bu'ya Yeni Şalibiahmer Heyetleri Geldi. Iki Hastane Daha Kuruldu.. Atatürk Kızılay Balosuna Şeret Verdiler Ankara, 2 (Özel) — Ata türk, yılbaşı münasebetlle Kı zılay tarafından verilmiş olan büyük baloyu şereflendirmİş || ve geç vakte kadar baloda |P kutmıştardır. | Italyan'lar Aldıkları Yerleri Muhafa- za Ediyorlarmış Roma 2 (Radyo) — Popolo D'ltalya gazetesi, yazdığı bir makalede, 15 — teşrinisaniden beri Italyanlar terafından işgal edilen yerlerin tamamen İtal. yanların — elinde olduğunu ve bu yerlerin dalmi bir kont röl altında bulunduğanu, İtal. yan tayyarelerinin, Habeşlerin bir hareketini görünce derhal fealiyete geçtiklerini, Habeşlerin çok defa ric'ata Jcbar - edildik- lerini İleri sürmektedir. Ingiliz Tayya- resinin Pilotu Ne Diyor.. Londra 2 (Radyo) — İsken- deriye'ye yakın bir mesnlede denize düşen İngiliz posta tay- yaresl bulandağu halde, boğu- lan 9 yolcunun cetetleri henüz bulanamamıştır. — Yaralı olatak bir İngiliz harp gemisine gö törülen tayyare kaptanı Vil: son, bugün beyanatta bulan muş ve şunları söylemiştir: — Tayyarede hiçbir sakatlık yoktu. Ansızın motörün Üüçü de durdu. Tayyare denize düş tükten sonra makineleri terket. tlm. Karaya üç kilometre me- safeye gelmişken çok bitab ol duğum bir aoda bir harb ge- misioin maavenetlle kurtarı! dım. Tem altı saat - denlizde kaldım. Brezilya Komünistlik Aleyhine Müca- deleye Karar Verdi Riyodejanero 2 (Radyo) — Camuar başkanı, kamünlütlerin Brezilya'daki tahrikâtı hakkında beyanatta bulunmuş ve Brezil ya'nın, bu tabrikâtla mücadele- ye kurar verdiğlni bildirmiştir. İktisadi buhran, 1936 da çok bafifliyecektir. — Fakat Fran #8'da umuüm! bir grev çıkacak ve memleketi fazla sarsacaktır. Hasılı, madam Sünatiye göre 1936 senesi, 19835 senesinden daba — asude güzel — geçe- cektir! ve 1935 Sinema dünyasının e:ğ—nzel ve en büyük filmi —& SEN DUL MAURİCE CHEVALIER JANETTE Ayrıca: Paramunt Jurnal ve Berlin Sentonik orkestrası tarafından Vagner'in TANHAVZER üvertürü ELHAMRA Sinemasında Paris 2 (Radyo) — den - bildiriliyor: Havas ojansı muhab'ri tara- fıodan verilen haberlere göre, bütün Ogaden cephesinde fax liyet ve hareket vardır. Gayet Iyt allâhlandırılanış kuvvetli bir Habeş ordusu, melhuz bir İtal yen taarrozuna karşı durmak özre hazırlanmaktadır. 7000 yeni mubarib Ras Abala mdasında olarak Degabur almışlardır. İngiliz Somalisinden — yeni gelmiş yözlerce kamyon Dire davadan cenaba. mühilmmat ve erzak — taşımaktadır. İtalyan tayyarelerinin bom bardımanları çok — sıklaşmıştır. Teyyare bombardımanları, Ha beş askerlerinin harb hususun daki fevkalâde arzulerina mü Cibutl essir - olamamaktadı yaptığı tahkikattan sonra MALDONALLD bildirmiştir. Teveç hükümeti. yeni bir beyeti mhhiye göndermeğe vermiştir. leveç hükümeti, İngiltere'nin bombardıman bhâdisesi hakkında leveç bhastanelerinin bombardıman edildiğini deri)a vorulduğunu ve bir diğerinin İtalyan'lar amamına — ba.eket eden Oğaden yerli ” çeteleri, Adla Ababa'nın bazarıdikkutlol celbetmektedir. Bilhassa Ha rar'ın Müslüman unsurları ara- sında da böyle bir hareket başlaması Ihtironli, HMabeş siyesi mehaf iliol düşün sürmektedir. Şark cenubi — cephesi kü mandanı Ras Nesibn mubtelif Avrapa devletlerinden talibah mer yardım hbeyetleri alımıştır. Cicika'da yeniden iki askeri hastane vücüde getirilmiştir. Parla, 2 (Radyo) — İtalya cephesinden ve Cibuti'den bil- diriliyor: Tigre cephesinden gelen ba- berlere göre, Res Mülegela aa kerlerinin yapmış oldukları son ro'at, İtalyan Etitre — kıt'aları taraf ndan yapılan ihata hbareketi Isveç Hükümeti Ingiltere Hükümetinin de Tahkikat Yapmasını İstedi Parls, 2 (Radyo) — Isveç bükümetin Adis Ababa konsolosu, hökümetine gönderdiği bir raporda, ve doktor (Hilân. yüzünden — yaralandığını karar Adis,Ababa — elçisi — vamtasllede tehkikat yopılmasını Iagiltere” den rlca etmiştir. Banun özerine İagiltere dış İşleri bakanlığı, derhal Adis- Ababa'da ki Togiliz sefirine emir vermiş ve bu mee”. ele hakkında tahkikat yaparak bir rapor göndermesini miştir. bildir- Roma gezeteleri İsveç bhükümetinin bu bâdiseden dolayı bayraklırın! yarıya İndirerek matom tutmasının ayıp oldağunu yazmakta ve hastanenin, Habeş ordugühma yakın olduğundan İtalyan'ların mes'uliyet kabal etmediklertal iİlâve eylemektedirler. Fransa'da Çok Korkunç Bir heyelân Oldu. 4 Milyon Metre Mikâp Bir Parça Arazi, 500 Metreye Kadar Yürüdü.' pam patriğinin cennse merasimi sa'nın her tarafında soğuk, kar ve bunünla beraber şiddetli yağmurlar vardır. Bitçok yer- lerde karlar yolları kaplamış ve makil — vasıtalarını - muattal bir bale koymuştur, Son gelen haberlere göre, mülbakatta da — kasırgalar — ol muştur. Sen — nehti, — gittikçe yükselmektedir. Alp dağlarında 4 — mllyon metre mikâb arazi, beşyüz metre genişliğinde bir heyelan göster. miştir. Bu seba dahilindeki yollar tamamen kaybolmuş, bir köprü | Paris, 2 (Radyo) — — Fran I topraklar — altında — kalmış — ve Eg behri mecrasını — değiştir. miştir. Söylendiğine göre, bu heye: Iâadan dolayı Fraosız erkânı bharbiyesi bu mıntakayı gösleren haritaları değiİştirmek mecbu riyetinde kulacaktır. Liyon'dan gelen haberlere göre orada da çok evlerin bod rumları sülarla dolmuştur. Mar- ellya'da lâğımlar — patlamış - ve çok hasarat olmuştur. Molen'den alınan haberler, orada iki gündenberi mütema- diyen yağmur yağdığını bildir: mektedir. (Loar) nehrl taşmış ve ci verdaki — köyleri sular altında bırakmıştır. Bu yözden, Mulen bal şoscsl baştan başa bozul: muştur. Sular, S0 santimetre yüksek- Hiğinde bulunmakta ve Mulen'in büyük bir kışmını kaplamak- tadır. Liyon'daki Saon nehri de taşmıştır. Tant şehrinde bütün bir mahalle sular eltında Tonmaktadır. Şehrla diğer kız. mı İle bu mahalle arasındaki tomas sandallarla vakabulmak- tadır. tı.m'aı kânan Rat Hayela'la oğlu — verllen emirleri dialemediği Içi tevkif ve hapsedilmiştir. Mogadisyo'dan — verilen — bir haberde de İtalyan ordularının mubolik gaz kullandıkları hak kındaki — şaylalar kat'i sütette tekzip edilmektedir. Staviski Davası Müddeiumumt Talebnamesinin Sov Kısmını Okudn Parle ( Radyo ) — Stavlski davası, bugüo de devam etmiİş ve müddelamami talebnamesi nin son kumımı - okumuştur. Müddelumumi, suçlulardan (Do- pardon)un beraatini ve — (Re: manito İle arkadaşlarının tec. ziyesini İstemiştir. Müddeiamumi, Stavfeki'nin karısı içla de bir ceza tertib edilmesi lâzumunu söylemiş ve fakat ana olduğu içia, yetlm çocuklarının sefil kalmamasını teminen affını taleb eylemiştir. Ispanya Cenevre'de Bitarat Kalacakmış Medrld, 2 (Radyo) — Beş bakan (Portelâ Valadares), dün gazetecllere diyevde bulunmuş ve İspanya'nın, Cenevre'de bun- den sonra — bitarsf - kalacağını bildirmiştir. Liman Idareleri Memurları Ankara 2 (özel) — Liman işleri umumi — müdürlüklerinde çalışan memurlar için bir tall- matoame hazırlanmaktadır. Bu talimatname memurların kıdem zamları, izlaler, fazla çalışılan saatlerin — ücretleri hakkında hükümler ihtiva edecektir. Türkiye-Ispanya Istanbul, 2 (Özel) — Türkiye- İspaoya ticaret muahedesi ikt yıl için müteber- olmak üzere imza odilmiştir. ölen Patrik İstanbol, 2 (özel) — Ölen bugün yapılınış ve mülmüştür. Belçika Zabıtanı Harb Istemiyorlarmış Roma 2 (Rudyo) — Belçika zabtanının, vukuhulacak her bangi bir. muharebeye İştirâk etmiyecekleri ve Belçika Kra- haomn, bunan — İçin Londra'ya giderek İagiltere hükümetiyle temasta bulunduğu, İtalyan kay- neklarından bildirilmektedir. Italya'da Bir Intilâk Istanbal 2 (Radyo) — İtal: yada bir tıbbbi ecza deposunda bir. infilâk olmuş, bir bina yanmış, 2 kişi ölmüş ve 18 kişt yaralanmıştır. Milâno, 2 (Radyo) — Bu- rada bir. tıbbi ecza deposunda fofilâk olmuştur. Binanın üst katındaki salonda depo sahibi ile misafirleri yeni yılı katla: yorlardı. İofilâk ânl olmnş, bir salonu açan misaf İrler alev ve zehirli gazlarir karşılaşarak ba- yılmışlardır. Bir kişi ölmuş, 18 kişi yaralanınıştır. patrik gö ve Ka0 eee