3 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

3 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

'lanht Tefrikat kleden: 'AIK ŞEMSEDDİN Ateşın Hâkimi Napoölyon BIRINCI KİISIM — HİND. YOLU B ' Güzel Belliot Bu mükellef balonun diğladen birkuç gün Büşet sokuğında, mütevazi bir veril sonra evde, parasız bir zabit evinde | güyet güzel ve genç bir kadın, yakışıklı bir. mü lâzimin boyununa sarılmış oğ hyordu. Bu zabit 22 İnci atlı tabora zabitlerinden idi. Zabltin İsmi; Andre idi. Cosur, vazifesinden — başka hiçbir şey bilmez bir askerdi. tile ve — güzel #vcı Fure Kadına - gelince: lemi Margarit Bellisi idi. Kocasını dellce seven çok — güzel bir kadındı. Kocasına (ilk — tesadif ertiği zaman, Karkoson'da bir halasının terzihanesinde nakişçı kızlardan birisi 1di. Ba llk görüşte, süslü elbiseleri içinde cidden gıklı hemen sevmişti. Andre de, bü cennbi Fran 28'nın çok gözel, sevimli fitraten cilveli kıza tatulmüştu. Fakat bu başlangı cın evliliğe kadar sürüklenece gol oklına bile getirmemişti. sabit yakı: bir adam olan mülâzimi ve hemen Evvelâ gizliden başlıyan mü- lâkatlar, öç hafta içinde mede ni nikâhla nihayetlenmişti. Evlenmelerinden birsene 800- ra zabitin alayı Parise edilmişti. — Fure'nin Bellilor,, dediği gözel bü haberi alınca sonsuz sevlaç duymuş: — Pouris... Güzel Parls!. Diye ellerini birbirine muştu. Ba âlle, bu svretle gelmişti. Genç mülüzim, Parlı'te — ya: şyayacak kadar paraları olmadı- ğimi söylediği zaman — güzel Bellilor; — Ne ehemmiyetl var. Mü- tekabll ve samimi bir — aşk önünde para solda sıfır kalır. Demlşti. Parla'tek! bu yavaları, vakıa mütevazi ve basitti, fakat güezl zevce, İnce bir zevkle yoklara en İyl yer vermek sayesinde çok sevimli bir yuvu halinde “adi, Genç mülüzim, bunun İçin: — Bonim karım, bir. kadın değil, fakat bir melektir! Diye iftiharda haksız değil. di. Ve, gün geçtikçe — birbirle. rini o kadar daha fazla mekte idiler, Şu balde?. Bu göz yaşlarına bu elem ve mtıraba sebeb ne idi?. davet “Gözel karısı bir vür- Parla'e ANADOLU —— y — Günlük Siyasal Gazete Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umuml neşriyat ve yanı işleri müdürü: Hamdi' Nüzhet Kdarehanesi; A İzmir İkinci Beyler sokağı €. Halk Partisi binası içinde Telgraf: İzmir - ANADOLU Telefon: 2776 « Posta kutusa 405 ABONE ŞERAİTİ; Yallığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 ku Yabancı memleketler için senelik aböne ücreti 27 liradır. Heryerde $ Küruştur. ünü geçmiş nüshalar 25 kuruştur| — ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR Bonapart'ın Maceraları Basit, fakat bazit olduğu ka | dar acı birşey: O gün mülüzim | Füre'nla taburu, ertesigüü Ta: Ton'a bareket emrinl Tabur, da meçhul kalan bir semte cekti, Akdeniz almıştı! #lmdilik gide- oradan kuvvetleri kumandanı — emri — yevmide, “Meçhul bir. semte, diyordu. Fakat birkaç güne kadar haki katen sır kalmış olan ba semti meçhol, artık herkese malümdu. Tulonda toplanan - ordu ile filonun doğrudan doğruya Mı- tır'a hareket edeceği artık bir olmaktan çıkmıştı. Bu haber Franea'da amumiye el kârı tarafından çok - İyi karşılanmış ve Akdenizde bâ- kimlyetin Franaa eline geçeceği kanantini basale — getlemişti. Orduya gelince: Ancak coğ- rafya ve terih kitablarile soya- hatnamelerden bilinen ve haki. ki binbir gece diyarı addolu- nan bu esrarengir ve çok zen- gin kıt'anın zapti için büyük bir arzu ve hovss teşımakta idi, Belki de bu ordu nda Napolyon'an peşi sıra zafor ve şerefe koşmak için davet edi lenler İçinde bu genç mülâzim den buşka elem ve acı düyan yoktu. Sevgili ve güzel ayrılmak, ba güzel kadını Pa: ris'te veya Fransa'nın' horhangi bir yerinde yalnız — birakmak, belki de barpten dönmiyerek bu kadım ebedi bir. öksüzlüğe mabküm etmek, genç mülüzime çok güç ve ağır görünüyoada. Bu acı haberl karısına nasıl vereceğini bilemiyen genç mü- lüzlm, azimet gününün ertesi gün olduğuna göre hakikatı karımna bildirmek — mecbüriye- tinde kaldı. Kadın, bu baber karşısında büyük bir şaşkınlık geçirdi ve sonru: Şaka yapıyorsun! Bu ha- berin salı yoktur. Dedi. Bir zaman da İnanmamakta Inad etti. Fakat genç kocasının hazırlandığımı görünce, hakikatı böütün acılığı İle anladı; koca- tının boynuna - sarıldı. — Hayır... Hayır.. sen gitmiyeceksin. Beni burada bırakıb bir yere gidemesin.. Diye oğlamaya başladı. NI- hayet: - Eğer beni bırakır. ve gidersen, kendimi öldürürüm! Dedi. Genç vazifeperver — vabir: — Bebi vazifeden kaçmağa, Çirar âcımı kabale ml sevkedi. yorsun? Diye sorda.. Bu vefore — Sonu Var — ——7 Baytar Müdürü Baytar müdürü Adil Yergök hastalanınış ve doktor raporlle kendisine bir ay İzin veril miştir. Edib özyaman Trakya —mintakası —amum müfettişlik — İskâh' şefi, eski Burnuva sabiye müdürü Edib Özyaman izinle şebrimize gel- miştir. Ba akşam Kemeraltında İt- tbar; Güzelyalıda'" Altntaş, İr- gatpazarında —Asri, — İkiçeşme- Hlikte İkiçeşmelik ve Alsancakta Jozef Jülyen eczaneleri açıktır. karısından | Ankara'da —— .0 - a— — Fotoğraf Sergisi Açılıyor.. Ankarada, Sergi Evinde, Ba tn Genel Direktörlüğü tarafın dan 26 Şubat 1936 dan 5 Mart 1936 tarihine kadar devam etmek üzere, açılacak “Törkiyo, Tarib, güzellik ve Iş memleketi,, adını taşıyacak — olan fotoğraf sergisine Türkiye'de — yaşıyan yerli ve yabancı pro'ceyonel ve amatör fotoğrafçılar da ayağıdaki şortlar altında İştirak edecek. lerdir: 1 — Gönderilecek fotoğraf. Şubatta Ankara'da, Basın Genel Direktörlüğünün Bu ta gelecek retimler ların — on eline varması lâzamdır. rihden sonra müsabakaya İştirak edemezler. 2—Her fotoğrafçının gönde receği sayısı geçmiyecektir. 8 — Gönderllen fotoğrafla rın aagari ebadı 18 — 24, oza- mf ebadı. 40 — G0 olacak ve bu resimler kartonlanmış olarak resimlerin onu gönderilecektir. & — Her resmla arkasına gönderenin adresi resmla neye ald oldağa yazı adı ve ve lacak ve görünen tarafın bir köşesinde de — sahibinin imzası bulunacaktır. 5 — Gönderilecek rin kırılıb burüşmamaları - İçin İkf kalın kerton arasında am balâz edilmiş olmaları ve taah büdlü olarak gönderilmeleri lâ zımdır. Yolda yıpranmış — veya eline varmamış resimlerden do layr Basın Genel Direktörlüğü hiçbir mes'aliyet kabal edemez. 6 — Sergi kopandıktan sonra bir &y içinde resimler sahiple rine, masrafları kendilerine ald olmak üzere lade - olunacaktır. 7 — Resimlerin sergiye ka bulü veya reddi bir Jüri heyeti tarafından kararlaştırılacaktır. 8 — Sergide ençok muyaf fak elan birinci, ikinei, âçüncü fotoğtafa Basın Genel Direk- törlüğü tarafından bir şeref diplomusı - verilecektir. Memleketimizde ilk defa ya. pılmakta olan böyle bir sergiye Türkiye'de yapıyan bütün pro fesyonel ve amatör fotoğrafla rın İştirak edeceklerini, Basın Genel Direktörlüğü ümid eder. salmle- Lindberg'in Çocuğunun Katili Gene At Istiyecek! Nevyork 2 (Radyo) En son baberlere göre Lindberg'in çocuğunun katili olmak müna sebetiyle idamına karar verilen Hopman von defa olarak af ko misyonuna bir müracaatta bu- lanacaktır. Af komisyonunun #Lfa taraf tarlık göstereceği hak. kındaki ümitler zaiftir. Haytinin istiklâli Paris, 2 (Radyo) — Haytinin Üçyözüneü senel devriyosi do layıslle Fransa'dan giden Fran. sz murahhas heyeti Havana'ya da oğramış ve Küba Cumur relel M. Barnet tarafından — kebul edilmiştir. Fransız murahhas heyeti, Kü ba cumur relsine M. Lebran'un bir mektubunu vermiş ve mü kellef bir ziyafetten sonra Sen Tema'ya hareket etmiş ve bu rada Güyanda bulünan diğer Franaiz — heyetlerile birleşerek diğer adaları da ziyaret ede cektir. Murabbas beyetleri Flandr| vapürlle Haver'e müteveceihen hareket etmişlerdir. Son akika: KTT AA İtalya, Avusturya Arasıada Soğukluk. Aradan Kara Kedi Geçti. Avusturya, Zecri Tedbirlere İlştirak Etmediğinden Pişmandır, Bazı | Londra 2 (AA) — gözeteleri Avusturya - İtalya münesebetlerinde - büyük — bir soğakluk göründüğünü kaydet. mektedir. Dily Telgraf gazetesinin Vi ma'dan aldığı bir babero gö re bu soğuklağun üc | sebebi. vardır. 1 Habeş muharebesi baş başlıca Necası Bütün Kabileler Efradını Cicikaya çdırırdı — Baştarafı T inci sahifede — rahal'nin garbındı kölndir. Ve | münakalât bakımından çok mü him bir nokla olarak © lâkki edilmektedir. Bu şehir, bir çok göğüs göğüse cereyan eden kanlı çarpışmalar netlcesinde cle ge çirilmiştir. İtalyanlara göre, —Habeşler yüz ölü ve bu miktardan fazla da yaralı vermişlerdir. İtalyan'ların zaylatı İse bin Disbe azdır. Şimal cebhesinde İtalyan'lar bir Habeş taarruzana İntizaren son derece uyanık — davranı yorlar Tembien de Ras nin küüvetlerinin Abbi - cenabunda — tahaşşüt Molugeta Addi etmekte | olduğu zannedilmektedir. Asmara 2 (A.A) — Tembi ende şiddetli mubarebeler ol doğu bildirilmektedir. Habeş Terla ağır zaylata uğradıkları ve İtalyan'ların ana vatan or dasuna mensab 44 ölü ve 12 yaralı ve Eritrelilerden de 8 ölü ve İki yaralı verdikleri ilâve olanmaktadır. Yakarı Üecbi, Şeboli'de kanlı muharebeler — olduğu — bildiril. mektedir. İstanbul 2 (özel) — Adlı- Ababadan verilen bir babere göre, Habeşler Somali cebhe siüde üç mühim — mevzli zab tetmişlerdir. Bu mevzller ele geçirilineiye kadar mühim za ylat verilmiştir. Parls, 2 ( Radyo) — Adla - Ababa'dan bildirlliyor: Necaşinin bir iradesi, silâh taşıyabilecek bütün — kabileler efradının kânunu saninin sonu na kadar Cicika cephesinde ba zır bulunmularını ve bu iradeyi dinlemiyecek olanların şiddetle cezalandırılacaklarını bildirmiştir. Viyana, 2 (Radyo) — Rayhş post gazetcsinin Adls Ababa'dan aldığı bir babere göre İngiliz miralayı Likferd - KI yeni Lâv rens demektir : ve Adiş Ababa- daki İogiliz ataşemliteri Teylor, Necaşi'nin İtalyan'lara karşı mu- kavemet fikrinden vazgeçme- mesi için ellerinden gelen her aya başvurmaktadırlar. Ras Desta'nın Dolsya ve Ha beş ordusunun Tigre'ye taarruz ları emrini İmparatora bu İki İogiliz zablti verdirmişlerdir. Adis Ababa, 2 (Radyo) — Ras Nasibu mıntakasında yeni asker toplanmağa başlanmıştır. Bunun için çıkan emirde, davet icabet etmiyenler hakkında şid. detli cezalar tertib edileceği zikredilmektedir. Adis Ababa, 2 ( Radyo ) — 4 İtalyan tayyaresi, bugün de Dagabar kasabasını - bombardı- man — etmişlerse do — attıkları bombaların en çoğu İnflâk et mediğinden telefat olmamıştır. Roma 2 (Radyo) — İstefani Ajansı; — İtalyan - tayyarelerinin “| Ras Desta'nın cebhesinde yap Habeş ler tarafından kafaları kesile tok Harar'da teşbir. edilen iki İtalyan tayyarecisinin İntikamı için yapıldığını ve daha evvel | bunun için atılan beyanname- tıkları bombardımanın, lerde; “Tayyarecilerimizi nüz kafalarını öldürdü- kestiniz Şimdi cezasını çekiniz.,, Denil | Giğini, 15 dakika sonra du 12 tayyare bombardı bildirmek. ve tarafından mana tedir. Stefani Ajanm, bu başlandığını bombar. dunaa neticesinde Habeş'lerden beşyöüz kişinin öldüğünü haber vermektedir, Söylendiğine tayyareleri bundan sonra hiçbir şeye bakmıyarak bütün Habeş | ordagğâhlarını bombardıman ede göre, — İtalyan ceklermiy. Adis-Ababa 2 (Radyo) — Habeş hükümeti, neşretmiş ol. duğu bir beyannamede İtalyan tayysrecilerinden esir düşenle rin kafaları kesildiği hakkında ki baberleri suretl kat'iyede red ve teksib etmekte bu ha berlerin Italyanlar uydaralduğanıf İlân - eylemek tedir. Adis-Ababa, 2 (Radyo) Cephelerde şiddetli yağmur yağ diğından İtalyan — tankları yü rüyememektedir. Adis-Ababa, 2 (Radyo) — Yarın (bugün) iki Habeş tay yaresl bombardıman — mintaka gidecek yaralanmış olan İsveç doktorlarını —Adla Ababa'ya nakledecektir. Ttalyan — tayyare — karargühi, bu tayyarelere dokunulmaması için emir almıştır. Adis-Ababa, 2 (A-A) — Ce nub cephesinden - bildirildiğine lar Dolo mıntaka- için hazır lıklarına devam etmektedir. Son hafta ve bilhasıa son iki gün içinde Ras Desta'nın kuvvetleri düşman tayyarelerinin — şiddetli bücamlarına uğramıştır. tarafından sına ve göre, İtalyı vnı ele geçirmek İtolyan'lar münhasnran gez ve yangın bombaları kullanmak. tadır. Birçok hava hücumlarına rağınen Habeş'ler müstahkem mevzilerinde tutanmaktadır. Şimal cepbesinden alınan ha- berlere göre — fanliyot fasılasız devam — etmektedir. Münferit müsademelere girişmekte olan Haboş kuvvetleri yavaş yavaş flerlemektedir. Arsınlasal Kızılhaç cemiyeti İcenupta İsveç Kızılhaç beyetinla | ağradığı hava hücamunu tahkik için İsviçre'li Juneau'yu tayyare Nle büdise mahalline gönder miştir. İngilir seyyar hastaneleri 16 kamyonla — birlikte — Dessi'den şimal cepheslnde Ras Seyyum'un mintakasına hereket — etmiştir. Bir Hind mihracesi de Ha- Zarar Görmektedir. Avar: İtbalâtı bono ile | kyalıdanberi — İtalyanlar tarya'dan — yoptıkları peşin para ile değil, ödemektedirler. ted. için 2 — Avusturya — zecri etmediği müecrseselerinin birlere — Iştirak Togiliz Ihracat boykotuna oğramaktadır. Üç İogiliz mücesesesi Italyan ttaraflı bir. memleketle mtle yapmak — İstemediklerini Meri sürerek kontratlarını betinişlerdir. 38 — Togiliz alacaklıları yeni mua- fen- tenzilât yapmıya razı olmamış lar ve İtalya'ya karşı - sempatl- SDi açıkça gösteren ve gazete- leri İngiltere'nin zecri — tedbir politikasını kötü bir şekilde tenkit eden bir memlekete hiç bir imtiyaz vermek İstemedik- leri söylemişlerdir. Italya'da Yeni Tedbirler. Roma, 2 (Radyo) — Başbu- kanlığa bağlı olmak üzere - bir (Mübadele ve dövliz. müsteşar: lığı Ihdas edilmiştir. Bu müsteşarlık zecri tedbir kararından doğmuş bulanuyaor. İtalya iktısadiyatının yabancı memleketlerle olan İşlerini doğ- rudan doğruya tedvir ve tanzim İçin çalışacaktır. Krasin Vapuru Yazdan Ev- vel Kurtarılamıyacak. Paris, 2 (Radyo) — Buz kı- ran (Krasin) adındakl Rus va- pura, karaya oturmuş - oldoğu şimali Norveç'ten yazdan evvel kurtarılamıyacaktır, MARARR L YAK L A GA GAS beş Kımlhaç'ı için mühim bir meblâğle —Adla- Ababa'ya — gel- Mmiştir. Adis-Ababa, 2 (A.A) — İs- veç kızılhaç” hastanesinin — son defa bombardıman — edilmesi üzerine iki İsveç'linla yaralan- dığı, 30 Habeş'linin telef ve 50 kişinin mecrub oldağa res: men bildiriliyor: Bo malümatı Royter - ujansı aytarına Teşmen vermiş olan zat arsnlasal kızılbaçın Adle-Ababa daki mümesslli M. Brovn dün yaralanan — İsveç'illerden — birl derdir. Telef ölan Habeş'lilerin da gene hastalardan ve — hasta bakıcılardan olduğu sanılıyor. M. Brovn tavzihen - göyledi gine göre Dleka Melkam'da bulunan hastanenin ber tarafı kızılhaç bayrakları ile örtü d, En yakın orduzüâhtan bir kilo: metre uzakta — bulüunüyordu. Bambardıman mitralyöz ateşi birdenbire — vukubuldu. Hastanenin bütün erzakı, ilâç lar, çadırlar ve İk! kamyon mahvolmuştur. Bombardıman Güzerine bus- tanede panik çıkmıştır İtalyan uçakları Önce taarruz etmeden İ bastanenin — üzerladen — geçmiş oldukları — için bombardıman beyretle karsılanmıştır. İtalyan: ların bu tanrruz esaasında ze- hirli gazlar da kullandıkları sanılıyor. Hastaneyi idare eden Dr. Hylander sağ — tarafından birl de — yözünden yaralan: mıştır. 4 ve bastanenin şefi olan Dr. Hiylan | hasta oldukları, yaralananların — -- —-a »