11 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

11 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Yirmi beşlaci yıl No, 6420 Cumartesi 11 İkinci kânun 1936 Balkan antantı Bu Ayın 26 sında Bükreş'te Toplanacaktır Simal Cephesinde Ras Seyyı.ı_m ve Ras İmru. Yeni Bir Yü- rüyüşe Başlıyorlar. Makalle-Adua Münakalesi Tehlikede.. Kerelle'de Yapılan Son_Ç_a Altı Tank Ile Dokuz Mitralyö İtalyan tankları, Londra 10 ( AA ) — Yağ makta olan şiddetli yağraurlar şimal cebhesindeki — İralyan ve Habeş kuvvetlerini hareketsiz liğe mecbur etmektedir. Buna mukabil — cenupta Gibide ve Gorshal garbında çarpışmalar — oldoğu baber ve- rilmektedir. Adia-Ababa'da tabmin edil. diğine göre genersi Grezisni bu şehir İstikametinde kuvverli bir taarroza geçecek ve Tigre vzerlede Habeş - tazyikini bu süretle — hafifletmiye — çalışa caktır. Royter #jansının Adis-Ababa aytarı şa - telgrafi yollamıştır. Buradaki bitaraf — müşahltle rin umumi kunaatine göre ge' neral Grazlani Dolodan Ginir şimali garbisine doğru ve Adis Ababaya — mütevocih kuvyetli bir tasıraz — bareketi maktadır. Söylendiğine göre Ginir de va Gorahsi'nin 110 — kilomet.e garbında çetla çarpışmalar ol muştor. Resmen haber - verildiğinz göre, Babı ilbayı Mac — Beyne merdin Ducaz kuüvvetleri Ka relle'de bulacan — bir İtalyan tasarla kıtası ile çarpışmış ve bir çok | Kerelle ve | İtalyan'ları öldürmüştür. | Buradaki umümi gudar: General - Grazlani doğra yapılacak bir taarrozun şimdi imkânsz olduğunu anla mıştır. Böyle bir twarruzdan sarfınazar eden general, bü tön kuvvetlerini befif Habeş küvvetlerinin Işgali altında bu kanaat zaptı İçin toplamaktadır. Dolo ve Ginir arasındaki Brazi arızasız. ve aşılması ko laydır. Bona mukabil Ginir ile Alla Ababa arasında bulunan dağlık ve arizalı bölge aşılması son derece müşkül —olan tabli bir manla - teşbil etmektedir. İtalyan'lar — Gladir — üzerine bir taarroza geçtikleri takdirde Şebeli nehri yaylasını takibede ceklerdir. İtalyanların Rus Desta küv vetleri üzerine — yaptıkları de vamlı buva tearrosu - bü kür vetlerln. muneviyı bir dere ceye kadar saramıyı müvaffak Fakat gerek — Rhs Desta ve gerekse Res Beyne meret'nin kumaodasında har | beden sakerlerin cesaretl elddi | bie şekilde kırılmış değildir. General Grazlanın - bir taar- olmuaştar. Harrar'a | lansn Babı. ve Sisno illerinin takdirinde bu mübartbler çete mu barebesl yaparak İtal tehlikeli bir şekllde yormıya mün vaffak olabilecekler dir. Şimal cehhesinde ruzu yanları Temblen — bölgesinde ve Taekazze nehri bo- yanca vukubulan çar nf fa kıyet elde etmiş olan pışmalarda Hebeş'ierin — mane 1 yatı yükselmiş bulun maktadır. Şiddetli yağmur lardan — dolayi Des | sle'de kalımıya mecbur olan kmprrator yakında Tigre ceb hesine hareket edecekili Hrbeş'lerin Makalle den İşgal için harekete geçme lerl beklenmektedir. Bu arada şimali garbide ayın tutolmasın dan İstifade elan Habeş kuv kuvvetleri İtalyan hatları aru sına sokulmuşlardır. Doğru bir kaynaktan haber alımdığına — öre, Raş İmru Ta kezze — nehrini aşarak — şimdi Melderi vadisini takibetmekte olan — Habeş — müheriplerinden mücekkeb kıl'aları şimale yol- lamıştır. Res İmrunun seğ cenahi ise Rar Seyyum'un — kavvetleriyle irtibattadır. Öteki Habeş kuv- vetleri İle birlikte hareket eden bu iki orda şimali- şarki ati kametine doğra yürümeğe baş lıyacaklardır. Mühtelif Habeş kuvvetlerinla danışıklı hareketl — Makalle İle daki İtalyan müne kula vasıtalarına karşı elddi bir tehlike ve tehdid — teşklil — ede cektir. Harrar'dan bildirildiğine göre, bir muharib koluna kumuanda eden Mac Deccaz - Dagalmado vararak Res Nasibu — küvvetle Tİn6” katılmıştır. yeni Adaa aranı Japon Kuvvetleri, Kuzey Çin'de Yeniden Faaliyete Geçtiler. Çin'de Bir Haftada 400 Kişi Asıldı. Ingiliz - Japon Ittifakının Yenilenmesi Düşünülüyor Parla 10 (Radyo) — Tiyen çinden - bildiriliyor: Jepon aa keri mebafilinde ve kıt nda görülen faaliyet endişe vertci bir mahiyettedir. Yeniden bir çok zabitler ve askeri kıtaler gelmektedir. Ba vaziyet, japon yadın şimsli Çin'de yeni bir tecavürü hareket yaptıracağına delil add dilmektedir. Peklo, 10 (Redyo) — Son bir hafta zarfında Çin'de 400 kişi idam edilmiştir. Gelecek baftalarda asılanlar — adeğinin daha - fazla olacağı sanılmak gadır. İdam edilenler arasında yalvız caniler değli ayal za manda ihtilâlcilerde bolunmak. tadır. Tokyo, 10 (Radyo) — Japon ordusu, kuzey Çin üzerinde yenlden — tazyike — başlamıştır. Bunun sebehi, toplanacak olan konferana — münssebetile Çin kıt'alarının tehdidkâr — vaziyet kütey Çin'deki gar takviyeye — başla Parla 10 (Radyo) — — Ölvr gezetesine — Londra'dan - bildirk liyor: — Amirellik, — İngiliz Japon — İttifakının — yenileştiril meslol tokllf etmiştir. Amiral: bığın şimdiyo kadar yaptığı bü tün toplantılarda ba — mesele görüşülmüştür. Yeni teklif edi. lecek musahedede, Çin ile Man çako — arasındakl — münasebat normal vaziyete avdet edince, İngiltere, jeponya'nın Çin üze rindekli ekonomik üstünlüğünü tanıyacağına dalr bir. madde bulunacaktır. 'Tokyo 10 (Radyo) — Niyen çin Japon kumandanı, Çin ordularının #00 karışık vaziyet dolaylsile — Japonya' ihtiyat kuvvetler lstemiştir. —— 544 Çü — — rpışmada İtalyan T Habeş muharibleri Londıa 10 (Radyo) — Roy ter Ajansının Adis Ababa ay tarı bildiriyör: Dolo'ya ber iki do birbirine zıd haberler gelmektedir. Dolo'daki — Hubeş hükümet Habeşlerin Dolo mıntakasında zalerler ku zandığını İddia etmektedirler. Taamılır koynaktan gelen bir habere göre, Dola yakınlarında erkâmı, çok şiddetli çarpışı F olmuş ve ber İki terafta ağır zayat yermiştir. Ras Dosta, takviya kıtaatı / İstemiştir. Bir İtalyan Zabiti Ne Diyor? ( mitralyöz başında Deswle, DA A) terafından edilmiş htalyan tank — zabiti Ajansıvın bir muhabirine şöyle demiştir: Btrefimin sarıldığını ve kuç mak İakâmnin kalmamış ol duğunu azlar solamaz ellerimi havaya kaldırarak ileriye nul dım ve bizde Hulle Selâsle gibi hırletiyanız diye bağırdım. Bizi hatların gerisine götür düler ve oruda bize Habeş yömekleri Ikram — ettiler. Açhı gemıza Tağmen bü yemekleri yiyip yatamadık, Bunnn üzerine Habeş'ler esir Royter bile | elefatı Çoktur. Habeş'ler, z Ve Külliyetli Mühimmat Ele Geçirdiler. H lemle e Bidümez T Esir Bir Italyan Zabiti, Royter Ajansı Muhabitine Neler Söyledi? ÜRERRT EEET 0 G e ggmı , Habeş'lerin Yeni Bir Muvaffakıyeti Adis-Ababa 10 (Radyo) Ras Tafari Fidenari kuman dasındaki kuvvetlerin Kerelle yi 20pt için verdikleri muha Habeş'ler &6 tank, 9 m tralyöz ve külliyetli miktar rebede da mühimmat ele lerdir. Bu İtalyan — sübayı ve — yüzlerca geçirmiş muharebede — bir İtalyan askeri ölmüştür. BURADA DA MAGLUBİYET Harar 9 (A.A) — Havas Ba youlu'nun kataatının Kerelle gjansı muhabiri, Dejaz mıntakasını istirdat etmiş, bir çok beyaz ve yerli İtalyanları öldürmüş ve bir telsiz - istas yonunu ele geçirmiş oldukla: rını haber - veriyor. Habeş'ler bize — yiyebileceğimiz yemekleri hazırladılar, Bugün de birçok — esirlerin gelmesi beklenilmektedir. —.: gaa — —— Hastanelerin Bombardımanı Mısır Salibiahmeri Ikinci Bir Bom- bardıman Daha Geçirdi. Isveç Hastanesi Bombardımanı Hakkındaki Tetkik- ler, Tamamen İltalyan'lar Aleyhinedir. Londra, 10 (Redyo) — Roy ter ojansının Kahire'den aldığı haberlere göre, TDaggabür ve ve Misir. saliblabmer hestanesl Rus Topraklarıı;da Bir Japon Uçağı Düşürüldü Mauçuku ve Çin Zabitleri RusHudu- dunu Geçip Teslim Oldular. Moskova 10 (A.A) — Te ajansı bildiriyor: Dal | ya kiolade Sovyet — topraklarında açan ve Sovyet budad muha atoş — üzerine Rus topraklarına İnen - Japon mkeri tayyareslade bulanan iki zabitin — yaralanmış — oldakları lof şehrinden doktor ve İlâç İstenmiştir. Son — zamüanlerda, Mançako ordusundan bazı kumandanlar Sövyet — topraki a — geçerek iledca eylemişlerdir. 26 llk kâ punda bir. Mançurl zabiti at özerinde tüfengile birlikte ya- kalanmıştır. Aslen Çinli ve japon —askeri üniform lâble bulonan kumandan, ja ponlara . hizmet etmemek için kaçtığını söylemiştir. 27 ilk kânunda doğu şima Ündeki — Etanga'da — bir - Çin'li | zabit, bir küçük kumandan yakalanmışlır. Doğu şimaldeki halk ordusu — birinei kumandanı olduğana — söyliyen bu Çialile Japon ve Mançuri! devletlerine aleybdar olduğunu söylemiş ve iltlca - ettiğini bil dirmiştir. 3BLİik kânunda İse, Mançuko ordusu kumandanlarından iki, zabit — sınırı uşmışlar ve hudud muhafızları tarafından akalanmışlardır. Bunlar da urkadaşlarının ver- dikleri WKadeyi tekrar etmişler ve Japon'lura hizmet etmek istemediklerini, bunun İçin İl- tlca eylediklerini bildirmişlerdir. Yakalananların hepsl de muha altına alınmışlardır. Roma'da Bir Görüşme Rome, 10 (Radyo) M. Müasolini, — İtalya'nın — Viyana tefirini kabul etmiş ve vzun bir müddet konuşmuştar. nin İtalyan tayyareleri tarafın dan bormbardımanından sonra, riyasetindeki heyeti de gene İtalyan — tayyareleri tera- fudan bombardıman edllmiştir. İsmali'in saliblahmer Prene Misr Ba son bombardıman - per şembe günü & İtalyaa tayyaresi tarafından — yapılmıştır, — fakat vefiyat yoktur. Londre, 20 Redyo) — Tay: mis gazetesi, “Mipe bastanele rzinin bombardımanın tal ku üzerine Mısır'ın Adis Ababa Misir hükümetine bir repor vermiştir. “Misir hükümeti — İtalya bü: edecektir. . konsolosu kümetini protesto demektedir. Adis Ababa, 10 (Radyo) — İsveç seyyar bastanesinin bom- | bardımana maraz kaldığı min: takada tahkikat yapan Armulu: sal kızılhaç kurümü - delegesl doöktor. Rinald tetkikatı sonu- cuna — bir raporla bildirmiştir. Doktor bu rapo: ronda, Cenevre'ye kızılheç — hastanesinin uçaklar tarafından — görülebile: cek bir mahalde olduğunu ve bombardımanın, Arsıulasal harb kananlarına aykırı — olarak yar pildiğini İzah etmektedir.