15 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

15 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Yirmi beşinci yıl O, GAzü nci kânan 1936 Habeşıstan da çıkan Isyan Bastırıldı Ve 50 Kişi Asıldi General Graçyanı nin Bir Taarruzu Bekleniyor. —— ——— 441 Makalle Civarında Habeş Harekâtı Devamdadır. Cenupta Büyük Harpld Olacaktir. ltalyan’ların Son Bombardımanında Telefat Yoktur. cebhede italyan tayyareleri taraftndan Habeş imparaloru, atılıp patlamıyan bir bamba — önünde Roma, 14 ( Redyo ) — Ma- kalle'nin cenabünda Amba-Ore dan'da bir istikşaf bareketi ya parken tayyaresinin mühimmat deposu bir mermi İsabetile lua- filâk etmiştir. Taeyyare; buna rağmen İtalyan batlarına kadar uçmuş ye zarartız. olarak yere indirilmiştir. Londra"14 (A.4) — Royter ojansından: Cenupta İtalyan generali Gra- | ziani'nin yakında yapacağı ha- reketler beklenmektedir. Şimalda İse Makalle — mınta katında Habeşler'la giriştikleri bareket devam etmektedir. Bu rada Habeşler tekrar — İtalyan hatlarını yarmak - teşebbbsünde bulunmuşlardır. Londra, 14 (A.A) —Roşter Ajansından: Eritre kaynaklarından alınan haberlere — göre, Temblen'de ve Makulle'nin ce nubunda yaptıkları - böcümlar şiddetli müsademeler — nellce sinde tardedilmiştir. Bu müsademelerde — İtalyau hafif topçusu ve hava kuvvet leri düşmana 'ağır — zaylat ver: dirmiştir. Londra 14 (ALA) — Royter #jansından: Makalle'nin cena bunda keşif hareketleri yapan bir İtalyan müfrezesi Habeş: lerin bir erzak kolunu basmış lar ve şiddetli bir müsademe: den sonra — muhafızları kismen öldürmüşler ve mütebakisini de kaçmağa mecbur etmişlerdir. Ersak — kolu eline düşmüştür. Habeş'lerin İtalyan'ların Makalie'de Londra 14 (A.A) — Royter Eritre mabafilinde doluşan bir şaylaya göre, Makalle'nin gerp mıntakasında bir takım Hebeş müharipleri layan etmlş- lerdir. Fakat İsyao kanlı — bir tarzda bastırılmış ve elli — kişi idam olunmuştur. Londra 14 (A.A) — Royter ajansından: Adis-Ababa'dan - gelen — blr telgrafte, İtalyan tayyarelerinin 11 Kânunusanide Teana gölü- nön 120 kilometre şimalinde bulanan Debatı. bombardıman larında hiç kimse ölmemlştir. krere e ee LerAlALeALALALA AA LA LA LA LA LA eee LA ee AAA LA AA AA AAA LA ASA LA Fransız âyan Ve Mebusan Meclisleri Dün Toplandı. âyan Başkanı, Fransa'nın Ingiltere'den Ayrılmaması Lâzımgeldiği Kanaatini Gösterdi. Perle 14 (Radyo) — Bugün akşam üÖzeri meb'nsan ve âysn meclisleri faaliyete başlıyacak. lardır. Usul — müciblace, — meclisler kânunusaninin dalma ikinci on günü içinde açılır. Küşed nut kunu ancak — beşinel derecede en kidemli ve ihtiyar olan zat ired edecektir. Bandan sopra içtima perşembe gününe talik edilecek büro ve dalmi meclls relel Intibabatı bugün yapıla- caktır. Bundan sonra mesal programı tesbit edilecektir. Bu proğramın mukarreratını şimdiden tayin mümkün değil- dir. Siyasi partilerden biç birlel de bu hususta henüz bir içtima yapıış değildir. Meclisi — meb'asandan — d0 meb'as âyan intihab edilmiş 17 meb'as da noksandır. Roma 14 (Radyo) — Radi kal fırkası; Fransız kabinesinde bulunsu — Radikal — bakanların kabineden — çekilmesine — taral tardır. Yeni Intihabatın 22 29 Mart ta yapılması bakkında bir ce reyan vardır. Masmafih bun- lar, harici siyasetin — inkişafına göre tahakkuk — edecek hüdise lerdir. Purle 14 (Radyo) — Sosya: -.. Hst partisi, M. Marsel Dea'yı bir takrirle hükümetten umumi siyasetl bakkında İzahat İsteme ge memur etmiştir. Patle, 14 (Radyo) — Âyan mecllel, 1936 Içtima devresine bugün başlamıştır. Bu toplan tıda ziraat buhranı ve müteaki Ben Fransa'nın diş siyasası ko nuşulmuştor. Meclisin en İbtlyar üyesi, M. Laval'in siyasası hakkında birçok medhüsltayişte bulunmuş ve Frunsa'nın İngiltere'den ny- rılmaması — lüzungeldiğini — ve Fransa'nın herzamandan ziyade solbe mübtaç olduğanu, dahilde siyasal müocakaşaların duürması iktiza ettiğini, Fransız milleti nin, milli ve müttehld bir hü kümet İstediğini söylemiştir. Parla 14 (Rodyo) — Fransız parlâmentoso, bugün oğleden 1936 içtima devresine başlamış, en ihtiyar saylavların birçoğn hasta olduklarından M., (Kaorbeliye) başkanlık etmiştir. Mumalleyh, bir açılma söylevi vermiş ve seylâplurdün baheettik. ton senra sözü sulb İşlerine çevirerek, Fransamın harb İste: mediğiui söylemiş ve dahili münaferetlerin durması ve yeni saylay seçiminin biran evel sonra yapliması lüzim geldiğini söy- lemlştir. Bandan sonra 319 reyle parlâmento — başkanlığına (Fer. nan Biston) seçilmiştir. Parlâ- mevto, perşembe günü (Yarın) tekrar toplunacaktır. Yeni saylar seçimine birkaç bhafın sonra başlanacağı söyle niyor. Cuma günkü toplantı, çok heyecanlı olacak ve hükü met aleyhtarları, M. — Laval'a şiddetli — bücumlarda — buluna- caktır. Istanbul, 14 (Radyo) — Ajans Havas'a göre, bugün Elize sa- rayında toplanan nazırlar mec- Hisinde başbakan M. Laval, yeni saylav — İatibabatının, martın 22—29 unda olmasını ve yeni mec'leln, ya 20 nisanda veya- butta 1 mayısta toplanmasını istemiştir. Bunun için ne kerar alındığı malüm değildir. Parls, 14 ( Radyo ) — Per. şembe günü, parlâmentoya dış siyasa bakkında İetizah tekrir. lerl verileceğinden mühim bâ diseler beklenmektedir. M. La val, bu takrirlerin geri alınma: sım İstiyecek ve itimad mes'e- lesini ileri sürecektir. * Parlı, 14 ( Radyo ) — M. Laval, dün akçam üzeri Bir- leşik Amerika'nın, Belçika ve Japon sefilerini kabul etmlştir. | ANADOLU İtalyan askerleri Londra, 14 (A.A) — Royter Ajansının Dogadleclo'da İtalyan kuvyetleri nerdindeki muhabi rialn bildirdiğine göre, cenupta pek yakında mühim hâdiseler olacaktır. General — Grazl'nin büyük bir taarroz yapması bek leniyor. Taarrozun kat'i letika: meti belli değilse de Cicika ve Harar'a giden en kestlrme ve kolay yol Fafan ve Jerrer ne: hirlerinin vadileridir. Şimdiki halde İtalyan cephesi Valaden'den sol cenahte - Da: not'un birkaç kilometre kadar ötesine üzanmakta, sağ cenahta Cabba Badudanan ve Gabridi hari'den ve şimale doğru da Gerlogubi ve Val Val'den geç mektedir. Roma, 14 (Radyo) — Cibu- U'dan verla bir habere - göre, Res Mole Geto - ordusunda çı kan İsyan benüz bastırılmış değildir. Roma 14 (Redyo) — Bir şaylaya göre, 1908 sınıfı ellâh alınacaktır. Adis Ababa, 14 (A.A) — Habeş hükümeti; Hubeşlatan'ın Kızılhaç teşkilâtindan — (stifade hususunda - sulletimalde bulan. duğuna ve Harar'daki mühim- mut deposunun Üzerinde Kızıl haç İşaretleri mevcud olduğuna dalir İtalyan'lar - tarafından ya pılan iddlaları protesto etmek. tedir. Harar'da vazife görmekte olan doktor. Ferron bu son lddlayı kat'i surette tekzib et. mektedir. Mümalleyh Kızılhaç İşaretinin yalnız sıhhiye kolla, rının kamyon, çadır. ve salresi özerine konmasına nezaret et mekte olduğunu İşaret etmiştir. Adis-Ababe, 14 (A.A) — Kıbt kilisesi relsi; — Necaşlden aşağıdakt telgrafı almıştır. “ Bötün kıt'aları cebheye sevkettim. Kendim de — yarın Dessle'den barket etmek niye Hndeyim. — Askerlerimiz — için dua ediniz. , Burada zannolunduğana göre Necaşi yakında Tiğre uhheılııe gidecektir. Adis-Ababa I4 (A.A) — Pek yakında Habeş'lerin Makalleye karşı bir tanrroz bareketi — ya- pacakları haber - verilmektedir. Hattâ bu taarrozun bu — ssatta buşlamış olması ihtimali — bile de Olduğu vardır. Dogarda yeni takviye kıt'aları İle Auassa mıntakasını terkederek Tigre cephesine git mesl emri verilmiştir. Habeş lerin Akşüm yakınında — dört Ttalyan uçağı ile oniki motao Biklet zaptetmiş oldukları baber verilmektedir Deml, 14 (Radyo) — Bir Ttalyan uçağı; bu sabab birçok defalar şehrin özerinde uçuşlar yapmış ve hiç bomba atınıyarak şimale gitmiştir. Roma 14 (Radyo) — Ba gün de Tremto'dan bir “mitral yöz tabaru İla bir topça tebu ru doğa Afrikasına gitmek üz re hareket etmiştir. Amerika'da bulanan Italyan lar, motorize edilmiş bir has- tene tedarik ederek Mogadiso'ya göndermişlerdir. Roma, 14 (Radyo) — Eritre cephesi Çvaziyeti bakkında yu haberler gelmiştir: Cepbede kesif bir karakol fanliyoti görülüyüor. Ufak silâh endaz müfrezeleri katırlarla ce velânlar yapmaktadırlar. — Bir m müfrezesi; Heabeş'lerin bir levazım kolünu yakalamış, bin çaval kadar buğday ve pl- rlaç elde edilmiştir. Adis-Ababa, 14 (Radyo) — Ogaden — cebhesinde — İtalyan uçakları bazı köyleri ve amele: lerin barındıkları yerleri bom- bardıman etmişlerdir. Nüfusca zayınt olup olmadığı - belli de- gildir. Askerlik cebhesinden bu gibi bombardımanların hiç ebemmi yeti yoktur. Bu gibl yerlerde kulübelerde otucran — kimseler tayyareler yaklaşınca” zaten ya- kınlardaki çamlıklara — ve kır- lara — kaçmaktadırlar. — Telefat olsa da pekâz olmaktadır. Bu gibi bombardımanların manevi tesirleri de biç mesabesindedir. Adis Ababa, 14 (ALA) — Ha beş mebafiliaden alınan bhaber: lere göre, her ikl cephede de vaziyet günden-güne İtalyan'lar için daha — müşkülleşmektedir. Şimal cephesinde — çiddetli ve sörekli yağmurlar İtalyan kuv- yetlerinin geri çekilmesi veya ber bangi bir barekette bulun- ması İmkdâolarını tamamile or. tadan kaldırmıştır. Habeş kav- vetleri ağır zaylat vermek e mediklerinden İtalyan'ların müs- tahkem mevzilerine cepheden hücum etmiyorlar. Askeri> mehafilde mevecad kanaate göre, bu — mevzilerde bulanan kuvvetler er geç teslim olmak meeburiyetindedir. Çün- kü gerl çekilemedikleri gibi tak. viye kavvetleri de —ulamamak. tadırlar. Bütün yoliar batak baline gelmiştir. Arabalar — ça- mürlara — saplanıp — kulıyorlar. Buononla beraber - İtalyan kuv- vetleri topçu ve hava kuvvet lerinin — yardımı İle bulundak. ları müşkül merkiden kurtul- mağa çalışıyorlar, Babeş'ler Jik batlardaki kav: Japonya'nın Rusya'ya Da Taarruz Niyetin” İ Söyleniyor « 1 Eritreli bir aâker ve det vetlerini tazelerile mllnmı(ns değiştirmektedirler. Herşeye men müsademeler ıkldnk'j vam etmekte ve Makalle şimali — gerbisinde ve A mıntakasında her İki taraf zaylata uğramaktadır. Cenup cebhesinde lıılyıl1 Öğaden mintakasını tahliye tikten sonra çimdi Bale | takasından ilerlemek için retle hazırlanıyorlar. Kuş IGJ ile 600 kilümetre — olan Dök Abis Ababa yolü - evvelâ kilometre genişliğinde batal ve sasuz — göllerden ge ve sonrada yüktek dağlık ; ziye varmaktadır. İşte 160 Habeş'linin mevzi aldıkları bu dağlık arezidir. 4 Habeş aakerleri — güyet techiz edilmiş oldp çok k€ vetli bir mukavemet göst kararındadırlar. Daba şimı Res Desta'nın öordüsü mıntakasında sık sık mükt' taarruzlar — yopmaktadır. v Yeğmursuz geçen son gün içinde İtalyan keşif yareleri büyük bir faaliyet . termiştir. Şimal cephesinde gorlerimi” Detele'ye kader Bi cenab - cepheslade de — Susübi neh'e — kadar — göti Diğer mıntakalarda ılıeıııııl’J bir şey olmamıştır. Dassle 14 ÇALA) — İtaljif tayyareleri 10 Klıınııııj Makalin'nin 700 kilametre ©© mubanda Sakato'ya ateş nı" lerdir. Diğer tarafınn —ati gezlı bombalardan 10 kiçi olmuş ve beş kişi de yıııı’ Salnte Marle/ killeeni — yakıldf va ankaz altında 10 W müştür. Kocasını öldüre! Bir Kadın Idam Cezası Yidi Ankara, 14 (özel) — MAf la'nın Karakuyu köyünde casını — öldüren —Ümmel ölüm cezası hakkındaki tasdik edilmek — üzere M taya gelmiştir.