2 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

2 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

TERS U hç TeT , B Ü | Sayfa 2 Mogol Tayyareleri Mançuko Arazisi üzerinde Uçtular. Tokyo, 1 (Radyo) — Kuvan Tong ordusu resmi bir tebliğin' de : “Saat 13,30 da bir Japon Mançüri kıt'ası 12 Mogal tey- yaresinin Mençuari toprakları Üzerinde İstikçaf yaptığını tes bit etmiştir. 85 kilometre ka- der ilerlemiş olan tayyareler, karadan uçılan ateşle gerl çeklil mişlerdir. Saat 15 te aynl kıt'a, Mogol aekerlerinin Manoçuri hu: duğlarını geçtiklerini görmüş ve sllâb kuvvetile bunları de Tetmiştir. Maktul ve mecruh çoktur. Mançurl aekerl zaylatı henöz meçhuldür.,, Demektedir. Harlci Mogol hükümeti, iç Mogol bökümetini bunun için şiddetle protestoya karar — ver miştir. Ingiltere'nin Verdiği temi- nat mektubu. Parls, 1 (Radyo) — Alman ya'nın cevabinin — beklendiği ya sırada, M. Flanden hariciye dalresinde Ingiliz sefirile kırk dakikalık bir. mülükat yap mışlı Japonların yeni bir taarruzu: Kuvvetli Bir Müfreze ongollara Hücum EBtti.. Mütaarrızlar Püskürtüldüler. Fakat Müsademeler Sık -Sık Devamdadır.. Moskova 1 (A.A) — Tas ojansı, Mongol ve Mançur! - budu dunda vakabulan yenli ve mübim bir büdiseyi nakletmektedir. Top, tank, sırbli, otomobil ve tayyare İle mücehhez Japon Mançuri müfrezeleri Adikdolon yakımnda Mongol hudut muba fızlarına tekrar bücum etmişlerdir. Ba mevkli Işgal eden müfre zeler Tamsikbulaka kadar ilerlemişler ve hudottan 45 kilemetre içerde olan Tamsika — yakla, larsa da takviye müfrezesi alan Mongol mahafızları ba - müfcezeleri defotmişlerdir. Tas ajansı, müsademelerin sık sık devam etmekte olduğunu İlâve ediyor. —— .—— Bekliyelim, Bakalım! Anadolu Ajansı Faaliyete Geçecek, Arzumuzu Başarabilecek Mi? Aokara 31 (ALA) — Anadolu Ajansının 11 İvci bheyetl umu miyesi bugün Ajansın amami lokelinde toplanmıştır. İçtimada maliye namına müsteşar Falk ve İktisat vekâleti na: tana murakıp Lütfâ hazır bulunmuşlardır. Şirketin faaliyeti bakkındaki rapor İle blânço kür ve zarar GününTelyazı Haberleri Odesa Istanbul - Brendizi Istanbul Hava Hattı.. halyan’larr îîî Teklif Yaptılar . Lstanbal 1 (Özel) — İtalyan posta teyyare şlıketi, Brendizi- Kstanbal seferlerini Ankaraya kadar uzatmak İstediğini bildirmiİş ve hükümete mürscsat etmiştir. İstanbal 1 (Özel) — Türk Sovyet şirketi, Odesa ile — Istanbul arasında teyyare seferleri tesisini kararlaştırmıştır. Italyan'lar, Harar'ın öneminden Bahsediyor.. Vehib (Paşa), Hava Hücumlarına Karşı Tertibat Almış, Ağır Toplar ve Mitralyözler Yerleştirmişti.. Gorabal 1 (Redyo) — Ste fani ajansından: Hararın |bombardımanı hak kında şa tafsilâtı vermektedir. Herar, vaziyeti İtibarile birlnci derecede seykülceyş merkezi ve sakeri şehir olup silâb, cephane ——— — — besapları murakıp reporü okünarak - kabül edilmiş ve mecllsi idarcal Ipka olunmuştur. Abadolu Ajensımın bu seneden — İtibaren memleketla — birçok yerlerinde telsizle alarak yazı çeklinde bavadle kaydeden Hel İngiliz sefiri, henöz hiçbir direktif almadığını M, Flan den'e bildirmiştir. Togilterenin teminst mektübunun, Fransa mın Parle sefiri vantaslle Fran saya verlileceği anlaşılmıştır. Bir Icad nde Radyo Bulunanlar Okusun İstanbul 1 (özel) — Genç bir elektirik mübhendisi, yeni bir alât Ycad etmiştir. Bu slet, Fadyolera konmakta ve — dinle- ylcller bir senelik abone bede ni yenilemediği takdirde rad. yonun lâmbaları yanmaktadır Buğday Meselesini de konuşmuşlar. Atina 1 (Radyo) — Harbiye Bakanı M. Metakass, bugün mllli — müdafas komlsyonuna riyaset etmiş, askeri —meseleler #rasında buğdey — meselesi de Körüşülmüştür. Yerli buğdaylara — yüzde elil yabancı bouğday ka u Tıştırılması kararlaştırılmıştır. M. Litvinot Varşova'da hiçbir temas yapmadı Varçovü 1 (Radyo) — Düa t gece bureda kalan Soövyet ba: giiye komleeri M. — Litvinof, Moskova'ya hareket — etmiştir. M, Litvinof burada kaldığı müddetçe Lehlilerle temas et memiş ve Soövyet elçisi Davi — elya'nın missf iri olmuştur. Görmediğiniz, bilmediğiniz bir Yarın akşam 21,15 ıeahsıııdın itibaren la ve şimdiye kadar duymadığınız yepyeni bir mevzada vücuda getirilmiş tenenin en güzel filmi Sengapur Postası Fransızca sözlü, Metro - Goldvin - Mayer süper fllml. hiçbir fedakârlıktan kaçımılmamış ve şöhretleri dünyaca tanınmış dört büyük yıldız. olan Clare Gable - Jean Harlov - Vallace Beery - Levis Ston Bir sraya getirilerek tam bir fedakârlık rekoru tesla edilmiştir makineleri tesisatı yapması arrerdir. Ajans umum müdür löğü memleketla her noktasına gayet geniş nisbette bavadle ya zabilmek noktasından çok mühim olan bu mas'eleyi uetleelen dirmek özere feeliyete başlamıştır. Amerika ve İran Arasın- 'da Münasebet Kesilmedi. Fakat Hâdise Vakidir. Bunu M. Hul Da Itiraf Etmektedir.. Vaşlogton 1 (A.A) — M. Hal İran hükümetinin Amerika'daki bütün diplomatik mümesseliliklerini — kapattığın: ve Vaşlagton ve Şiksgo'daki Legasyon ve konsolosluk memurlarını gerl çağır dağini tebliğ etmiştir. M. Hul, bonuan ik! mezmleket arasında diplomatik münasebet lerin İnkitar demak olmadığını, Tahran'daki Amerika legasyonu- non kapatılmıyacağını — bildirmiş, İran bükümetinin bu tedbiri bazı Amerika gazetelerinde İran devlet adamlarına karşı yapılan böreketler Özerlae ittihaz etmiş olduğunu, İran hükümetinia pro testolarına Amerika hükümetinin tecssür ve tesssüllerini bildir. mekle beraber teşkilâtı esasiye kanununon — metbaat serbestisini temloat altıdu almış olmasına binsen bükümetin bu haososta bir şey yapacak dürümda - olmadığı cevabi. verilmiş olduğunu İlâve —— — Yugoslavyada Karışıklık Yalnız Bir Şehirdedir. Hırvatlarla Komünistler Çarpıştılar. ölüler Var. Belgrad 1 (Redyo) — Pravda gazetesinin haber aldığına göre, Ağramdaki kanlı karışıklıklar, Hırvatlarla — komünletlerin nüma. yişlerindea sonra başgöstermiştir. Nümaylşçilerin şehrla muhtelif noktalarında pollse hücum etmişler ve bazı mağazaları yağıma etmişlerdir. Bir silâh mağazası da nağma edilmik 40 tüfek İle 50 tabanca ve birçok kurşun aşırılmıştır. Öleo ve yaralananlar vardır. diyarda; heyecanla, morakla, baştanbaşa eşk ve kıskançlıkla do Bu filmla barikulâdeliğini temin içla Avam Kamarasında önemli münakaşalar oldu Londra, 1 (Redyo) — Avam kumarasında müstegmeret mes elesi Özerine mühlm münaka şalar olmuştur. Meb'uos Mander Hitler'in müssemleke — isteyip İstemediğini sormuş ve —kendi memleketinde dini ve orki fark. lar gösteren bir devlete müs temleke verilmesinin doğru ol mıyacağını söylemiştir. M, Eden: — 18 Kânunuevvelde me- bas Venda'de bu suali sormuş to; cevap olarak İngiliz müs temleke ve mandalarından hiç birlsinin Almanya'ya vürilmesi: me İmkân olmadığını bildirdim. Meb'as Stefen : — Hükümetin Almanyaya müs: temleke — verip — vermiyeceğini İsterim demiş. Fakat Eden bu sosle cevap vermemiştir. Belgrad'a Yunan askert mü- şavirler de gidecekmiş. Atlina, 1 (Radyo) — 4 Ma yıe'ta Belgrad'a gidecek ve Bal kan İtllâfi koönseylae — İştirak edecek olan Yünen heyetine sakeri azaların da İştirak ede ceğl söylenmektedir. Diğer bic haberde de askeri murahbhası gönderlleceği tekzib edilmek- tedir. Başvekli - M. Demircls ba mes'ele İle bizzat meşgül ol: maktadır. Devlet Demiryolların: da tasfiye yoktur. Ankere, 31 (AA) — Bazı İstanbol — gazetelerinde Devlet demiryolları ideresinde — geniş ölçüde bir tasfiye yapılacağına dalr bazi haberler — çıkmıştır. Alâkadar makamlar — nezdinde yaptığımız tahkikat, bu haber lerin Demiryolları memurları tekaötlüklerine ait 2904 nu maralı kanunun tatbikatı neti crsl — olarak 60 yaşını geçen memurların tekaüde sevkedil. mek — üzere — bulanmaslarının yanlış olarak tasfiye — şeklinde gksettirilmiş olmasından İbaret bulundoğanu Köslermiİştir. depoları İle doludür, Vehip paşa boralara toplar, ağır mit- ralyözler ve bava höcumlarına karşı tayyare topları yerleştir: * Nisan lngilııe kabinesinde: Lord Persil Neden İstifa Etti? —. . .— Bunda, siyasanın tesiri yokmuş ... Londra 1 (Radyo) — Kabi- neye memar bakanlerdan Lord Persll tstifanını vermiş ve İstl- fası kabol edilmiştir. Bu İstifanın sebebi harici slyasetle alâkadar değildir. Yal- nız yebi mali saneden İtiberen kabinede kalmak — istememesin den doğmuş ve Lord — latifana: meslade kabicenin harlci slya- tetine tamamen taraftar oldu. gonu da bildirmiştir. Lord Perali'in İstifası haberi, Londra'da — siyast — mahuf ilde menf | tesirler buanle - getirmiş ve Baldvin kabinesindeki ihti- lâfın bir delili addedilmiştir. Bu İstifamın milli müdafas bakanlığı” meselesi İle alâkadar olduğu sanılmakta ve — bu İsti fanın kabinenin mevklini kar sucağı da tabımin edilmektedir. Kafandaris mişti. Ba itibarla Harar müs- |Partisini tahkem mevki addedilmektedir. (Feshederek Bombardıman edilecek mıntaka evelce harlta üzerinde kırmızı kalemle çizilmiş ve tayyareci lere gösterilmişti. Mor kalemle çizilen —yerlere bomba atılma anıştir. Sabahleyla şebir metrâk bir manzara erzediyorda. Mer kezde kalabalık — gürültüsüne buralara bomba atılmamışsır. Bombardıman — netlcesinde bir çok Infilâklar ve yangınlar müşahede olunmuaştur. Roma, 1 (Radyo) — İtalya karargöhi umumlsi 31 martta Habeş topçularının bir İtalyan bastanesini bombardıman ettik lerivi bildirmiştir. Madrid'de Monarşistlerin bir hareketi.. Madrld, 1 (Radyo) — Sağ cenaba mensuh Monarşiste gra- bu, parlâmentodan çekilmişler ve Obetrükslon yapmışlardır. Bu hareket hükümet meha filinde biçbir hayret uyandır. mamış ve baslt bir poletika manevrası ve meclisin feshine vesile İhdası arzusu şeklinde addedilmiştir. Meclisten çekllen grab, Mad rid tiyatrosu salonunda toplan mağa karar vermiştir. Sağ cenah mehaflli, bu hareketi bir hay- tiyet mes'elesi telâkki etmek tedirler, Meşhur Alman Muganniyesi Iki konser verecek Ankara, 1 (özel) — Meşhur Alman — muüganniyesl Madam Marya Müller, birkaç güne ka dar Berlin'den şehrimize gele cek ve birl Alman sefarethane Hinde diğeri Halkevinde olmak üzere sosyal yardım kuruülü menflestine İki konser verecek. ide. Marya Müllere, Münih dev. let operasından plyanlat doktor Anlaşt ta re fakat edecektir. Kamatay toplantısı Ankera, 1 (Radyo) — Ka mutay bugün Fikret Seylâb'ın başkanlığında toplanmış ve Ev kaf genel direktörlüğü — bütçe- çeslade 31 bin Uralık müna kale yapılması bakkındaki ka Dun İâyibasını müzakere ve kabul etmiştir. Venizelistlerle Birleşti Atlaa 1 (Redyo) Abrar partisinin tera komitesl, pattiye Venizelos'an oğlu Sofoliyi ka- bul etmeğe karar — vermiştir. Son bir babere göre, M Kafandarle — terakkiperver - cu- möriyet — partişini — dağıtarak Venizellstlerle iubak etmiştir. Yalanmış Adis-Ababa 1 (Redyo) Habeş hükümeti, Gondar, Se: kota ve Debergek'in Tİtalyanlar tarafından zeptedildiği baberini resmen tekzib etmektedir. Bir Dava üç kardeş mahküm oldu Menemen'de kardeşini — döv- mek meşelesinden — Mustafa'yı bağında çalıştığı sıruda çapa İle başına varmak süretile ölümü ne sebebiyet vermekle mazaun Tevflk İle sopa İle Müstafa'yı dövmekle mazaun Halil ve NI- yazinin Ağırceza mahuemesinde mubakemeleri netlcelenmiş, suç: ları sabit olmuştur. Tevfik, öldürmek kasdi ol mıyarak - Müustafa'yı çepa o ile yeralamak ve netlcede ölümüne sebebiyet vermek suçundan ikl sene, dokuz ay, on gün bapse, yaşlarının — küçüklöğü nazarı dikkate alınan Halil ve Niyazı yirmişçer gün hapse mahkâm edilmişlerdir. Dikili Suiistimali Onasekiz bin İlrayı ihtilâa su- retile zimmetine geçirmekle maz- nun Dikili hosusi mübhesebe otki memuru Söleyiman Nacl İle vazilelerini Ihmal etmekle mez nun — hosustl mübesebe - İzmir başkâtibi Hilmi ve arkadaşları: nn mübakemelerine dün Ağır cezada devam edilmiştir. Idere vekili; mahkeme relsliğine bir İstida vermiş, maznun Süleymean Naci'nin yeni bazı - ibtllâsları dahu meydana çıkmış olduğunu bildirmiştir. Mahkemece; şeh- tiye cetvelleri üzerinde ehlivu- kuaf tarafından yeniden tetkikat yaptırılması, melmüdürlerine ald bazı - vazifelerin sorulması ka: rarlaştırılmış, mubakemenin de: yanmı başka bir güne bırakıl: mıştıir. y ü e B F di İ