3 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

3 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

HUNUN Sayta 2 Alman erkânıharbiyesi içltimaa davet edilmedi. Ribentrop Telefonda Balkanlılar Askert ittifakı ve Bal- kan birliğinin şamul de Habeş'ler, Büyük Bir Zafer Elde Ettiler. Dün Hitler'le Konuştu. Ingiltere, şimdi müzakere esaslarını düşünü- yor. Belki-de Brüksel'de toplamlacaktır. Londra, 2 (A.A) — Evenlag | tesbit edilmeden Berlin'e dön recesini konaşacaklar. İstanbul, 2 (Özel) — Gelen haberlere göre Belgrad'ca top lanacak olan Balkan koönse- yinde askert ittifak ile Balkan birliğinin yalnız Balkan işle 4 İtalyan istihkâmını aldılar. 700 Italyan, iki bin yerli asker öldürdüler. Adis-Ababa, 2 (A.A) — Royter ajansından; Stundard — gezetesivin — Londra mubabirinin — yazdığına — göre, M. Eden'in Alman cevabı bak kındaki Izahatını dinleyen bazı nazırlar Ren'de bir komlsyon teşkiline dalr olan teklifin çok yerinde olduğunu ve İngiltere hükümetinin müteaddit deofalar böyle bir teklifte — bulunmuş olduğunu töylemişlerdir. Söylendiğine göre; Togiltere nin bundan sonra yapacağı te gebbüs Tagiltero, Fransa, Italya ve Bolçika arasında (fikir tea tisl yapılması merkezinde ola gaktır. Bo hususta — şimdiden bazı görüşmelere başlanması ta sorlanmaktadır. Maamafih bu görüşmelerin nerede yapılacağı hakkında henöz biçbir. karar verilmemiştir. Evenlog — gezetesinin — diplo malik muhabiricin haber ver diğine göre; 4 Lokarnocu dev letin Brüksel'de — toplunması mevzau bahla edilmiştir. Londra, 2 (Radyo) — M. Eden hariciye — dalresinde Al mah murabhası Von Riben trop'a kabul etmiş ve dün ve rilen cevebi nota etrafında gö Tüşmüştür. Bu mülâkatta — bitaraf mın “gaka, erkâmı — harbiyeler tema sndan bebsedilmiştir. Alman murahhası müzakere — esasları Baldvin Edenle muhtelit mes'e- leler etrafında konuştu Londra, 2 (Redyo) — M, Baldvin M. Eden'le birlikte buügün muhtelif mes'eleler öze rinde müzakerede bulunmuştur. Yarın saat 11 de kabine iİçtima edecek ve Hitler'in cevabı mü sakere edilecektir. Fransa'ya verilecek temloat mektobu da bu akşam M. Kor bene tevdi olunacektır. Alman murahhasının Edev dev lokarno muahedesi muci binca keflil veya mütekeltfil olup olmadığı sorduğu söylen mektedir. Londra, 2 (Radyo) — M. Eden bugün M. Baldvin'le er: kânı — harbiyeler — temaslarının Londra'da toplanmasına karar vermİş ve bu husustaki progra- mı da Parls ve Brüksel'e gön dermişlerdir. Mukavele mucl- bince bu gibi temasların olmesı Mamdır; M. Eden'in mektobu müözakeratın İnkıtaı ihtimalini de zikredecektir. miyecektir. Bugün — Berlin'le telefonla görüşmüş ve Hltler den yeni tallmat İstemiştir. Londrs, ? (Radyo) — Lokar no devletlerinden üçünün er- kânıherbiyelerinin — yapacakları toplantılara Almen — erkâmbar, hiye relsinin de davet edildiği hakkında bazı gazetelerln yaz: dıkları haberler, elyasal mah fellerde hayretle karşılanmıştır. Bu mahtfoller; Alı «'nın erkâoıharbiyelerinin toplantısı na davet edilmediklerini bildi. riyorlar. Sark Şimendiferlerinin Mübayea Müzakeresi.. Bu Bitince Haydarpaşa—Sm:eci Ara- sında Feribot İşletilecek.. İstanbul 2 (Radyo) — Şark şimendiferlerinin — satın alınması için yapılan — görüşmeler — İlerlemiştir. Şark gimendiferleri satın alındıktra sonra Sirkeci Haydarpaşa feribotunun Nafıa Vekâletin- ce İşletileceği kavvetle tahmla ediliyor. Ba suretle Avrupa ve Anadolu ekepresleri İşletmek mümkün olacaktır. Alman Notasında Silâhların Tahdidi Husu- sunda Neler İleri Sürülüyor? Londra 2 (Radyo) — Alman notasında silâbhların tahdidi hurusunda istenilen şeyler şunlardır. 1 — Muhnik gaz bombalarının kullanılmasının mea'i 2 — Sivil halkın bulanduğu yerlerin topçu ateşine tutulmaması, 3 — Uzun menzilli ağır topların 100 kilometroden uzak yerleri bombardıman etmemesi; 4 — Ağır tank vesirenla kullanılmaması, 5 — Ağır topçu kuvvetlerinin müzakere neticesinde tahdidi, Alman hükümeti tarafından ayai zamanda silâhlanma yolunda yapı Jacak ber teklif etrafında müzakereye bazır olduğu bildirilmektedir. Nota Bir ekonomik konleransı akdini Avrupa sulbunun tesisi için Tüâzım görmektedir. 1 Nisanda Ingiliz Kabi- nesine Neler Oldu.. Tâli Bir Mes'ele üzerinde Avam Ka- marasında Akalliyette Kalmış! Londra 2 (Radyo) — İngiliz kabinesi lik defa avam kamara sında tâli bir mee'ele dolayisile akalliyette kalmıştır. Bu bâdise büyük bir tesir husule getirmiştir. Meb'uslardan Mis Elen Vil kinson bir takrirle kadınların yevmiyelerinin de erkek yevmiyoleri derecesine çıkarılmasını İstemiştir. Bu takrir, mubhafazakâr meb melerin z bulanması hasebile hükümet 148 rey almış 156 mu halif rey verilmiştir. Bu vaziyet/ kamara — riyaset divanını da möşkül mevkide bı rakmıştır.. Hükümet taraftar olmadığı bu işin yeniden reye konmasını İstemiştir. Fakat amele fırkam meb'usları ba hareketl kabul etmemişler ve bu akşam İçin İçtimamn talikini İstemişlerdir. Başvekli M. Baldvin bu hüdisenin haberi olmadan çıktığını söylemiştir. Fakat —muhalefet relslerinin sreri üzerine Baldvin ba emrivakiyi kabule mecbur kalmıştır. Celse bittikten sonrk M. Baldvin; — Ne yapalım, L nisandayız!. Demlştir. rine âıd olmasının konuşula- cağı — anlaşılıyor. Romanya; Balkan birliğinin Avrupa işle- rinde de beraber ve alâkadar olmasını istemektedir. Italya Sulha Davet Edildi. Roma, 2 (Radyo) — Dışiş | leri Bakanı dün üçler komitesi riyasetinden aldığı bir davet- name ile sulh temaslarına da vet edilmiştir. Htalya hükümeti muvafakat cevabı vermiştir. ELHAMRA SINEMASINDA TELEFON 2678 Bu akşam 21,15 seansından itibaren Görmediğiniz, bilmediğiniz bir la ve şimdiye kadar duymadığını diyarda; heyecanla, merakla, buştanbaşa aşk ve kıekançlıkla do- aa yepyeni bir mevzuda vücuda getirilmiş senenin ea güszel filmi engapur Postası Franuscs sözlü, Metro - Coldrin - Mayer süper filmi. Ba filmla harikolâdeliğini temln için hiçbir fedakârlıktan kaçınılmı Hamiş ve gçöbretleri dünyeca tanınmış dört büyük yıldız. olan Clare Gable - Jean Harlov - Vallace Beery - Levis Ston Bir iierire bi fedakârlık rekora tesla edilmiştir Habeş umumi karargâhı, Habeş kıtalarının Misiyo Deba- rek'ne büyük bir zajer kazandıklarını tebliğ ediyor. Dört ltalyan müstahkem mevkii zaptedilmiş, 700 İtalyan neferile 36 zabit ve 2000 Eritre'li telef olmuştur. Şi ae aaldi Fransız'lar, Hiçbir Şey Kabul Etmek İstemiyor. Almanya, Genel Savaştan Mağlüp Çıktığını Nnutmamalıdır, Diyorlar Parle, 2 ( Redyo ) — Siyasi mebafil ve umuml efkâr Al man cevabinin — birçok — yebi delresine sefirler içilmer beşlı yacaktır. Vaziyet sefirlerle mü- sekere olunacaktır. mes'eleler İleri sürdüğü kana atindedir. Alman'lar, umumi herpte mağlüp olduklarını dü şünmemektedirler. Almanya'nın gaferi neler — İstiyecekti? M Hitlee bana hesaba katmamak tadır. Fransa'nın cephede bir milyoa evlâdımı — kaybettiğini onutmıyacağı pek tabiidir. AL menya Lâhey mahkemesine git meği mesküt geçmete ve ml saklar teklif etmektedir. Tah kimat mes'elesindeki sözler ve ve valtler kâfi ve temin edlel değildir. Yeni Lokarao, müşterek em: niyet davasına tenas etmemek' tedir. Bütün valdler müsbet değli, hayalidir; Alman'lar, he: men hemen bütün moahedele riv hükümden İskatımı — İster görünmektedirlerdir. Lâhey mahkemesl yerine ye- ni bir şekle İhtiyaç yoktar. Çünkü hakem mahkemelerinin lera küdreti yoktür. Muhnaik gezler, bombardıman meseleleri esasen tesviye edilmiş mesele- lerdir. Almanya elinde olmıyan sllâhların tahdidini — İstemekle diplomatlık göstermektedir. Ademl tecavüz misaklarından da Fransa birşey beklememek tedir. Bunlara —mukabil Almanya kendi hareketini hiçbir mosbe deye tecevüz eddetmemektedir. Avrupa'nın mukadderatını tan zim böyle olmaz. Ekler garbı düşünmekte ve şark hudutları içinde pamak İpliğini andıran tedbirler ileri sürmektedir. Halbuki bunlar yeni barple- zi tohur dir. Bu voslle İle de Almanya müstemlekeler İste mektedir. 7 Mart muhtırası esasan Fran dan kubul odilmiş de- Parle, 2 (Radyo) — Alman- ye'nın cevabi notası Freoı n goktel nazarını zerrece — değlş türmemiştir. Nota, dörtler nota sradaki mes'elelerden biçbirlsine cevab teşkli etmemektedir. M. Saro, M Flanden'le di., ger İkl bakanla Alman — ceva bini tetkike devam — etmekte dirler, Asnl müzakere pazertesi gönü Elize'de akdedilecek ka bine İçtimamda yapılacaktır. Fransa'nın cevabı - Lokarno gdörüler detletleri tarafından tet kik edildikten soora Almanya ya verllecektlr. Yarın İtibarca — berlelye Yunan Gazeteleri de Alman plânını iyi karşıladı Atina, 2 (A A) Yunan mat büsü umuümiyet İtibarile Al man sulh plânını müsalt bir şekilde karçılamaktadırr. Halkçı parti İle alâkası olan Katime rini gezetesi, bu plânın Alman- yanıd semimi — viyollerinden şöphe — ettirmiyecek — derecede açık olduğunu yazmaktadır. ; Halkçı kartisl organı olan Prola gazetesine göre, Ayman plâa ket't bir bal çaresine Eldebilecek olan yeni bir gö rüşme devresi açacaktır. Alman Plânı Ve Londra gazete: lerinin yazdıkları.. Londra 2 (A. A) — Ba ma babki İngiliz gezeteleri Almau plâmını mbesld — karşılamakta dir ls gezetesi diyor ki: <“Hitler'in yeni — tekliflerine verdiği şekli, kendislala samlıni olduğu bakkındak! kansati kuv vetlendirecektir. Bu plânın ber noktası müzakereye davet ma hiyetiadedir. Gezeteler; yalnız Almaoya'nın kabahetli olduğunu kabul etmemesi noktasının belli başlı bir envgel olarak durdu ğguna yazıyorlar. Italya Avrupa İşlerine Ancak Habeşis- tan İşinin Halli Ile Karışabilecek Londra 2 (A.4) — Daily Herald gazetesine göre, dün akşam Paris'e horeket eden Fransa'nın Roma büyük elçisi M. Dö Şambrun - İzalya'nın aşağıdaki şartlar dahilinde Aurupa işlerine iştirake hazır bulunduğunu M. — Flânden'e bildirmiştir: 1 — Zecri tedbirlerin der. hal kaldırılması, 2 — Habeşistan'a karşı olan hareketinden dolayı mil- letler - cemiyeti — tarafından htulya aleyhina yapılan itha mın derhal geri alınması 3 — Sulh görüşmeleri İta- ya ve Habeşistan'a bırakıla: cak, milletler cemiyetiyeti bu işe karışmıyacaktır, e Lokarnocular Brüksel'de Top- lanmıyacaklardır —— .. — Brükvel, 2 (Radyo) — - Se İâhiyettaer bir membadan verilel habere göre srf Almanya'y$ cephs almak İçin Lokarno dev: letlerinin — Brüksel'de toplana cakları ve Almaoya plünınt karşı tatbik edilecek fplâa: ke: rarlaştırıp Almanya'yı bu plânt kabule lebar edecekleri, bunut için Brüksel'de toplanılmasının daha muvafık oldağa ki eç tırıldığı hakkındaki haberler doğru 'değildir. j Brüksel 2 (A.A) — Salâhi- yettar bir Belçika membamdap Alman mühtıresına karşı vazi- yet alımak özere Lokarno dev- letlerinla yeni müzakerelerinin Brüksel'de yapılacağı hakkın: daki Paris baberile ulükadar olmak bildirildiğine göre, Bel: çika hökümetl böyle bir plân- dan daba haberdar edilmemitştir. Alber Saro 20 valiyi kabul etmiş Paris, 2 (Radyo) — M Sero bugün Fransanın 20 valislal kabal etmiş lotihabat bakkında direktifler vermiştir. M. Pol Bonkur, uluslar s06 yetesi lebinde bulunun mub: telif — değişikliklerin — relslerini kabul etmiştir. M. Flanden de Togiliz sefirini kabul ermiştir. Arnavutluk mec- lisinde Mussolini'nin cevabını okumuşlar. Tiran, 2 (Radyo) — Mecllete kralın mektabuna M, Moseoli: nl'nla verdiği cevab okunmut ve alkışlanmıştır. Italya-Mısır arasında muahede haberleri asılsızdır Roma 2 (Redyo)p — Bas! yabancı gözeteler, — İtalya — ile Misir'in — karşılıklı bir ademl tecavöz akdi mevzuubahe oldu funu yazıyorlar. Siyassl — mab feller bu haberin aslı olmadı" gn bildirmektedirler. Mübadillere verilmiş olan fazla mallar.. Ankara, 2 (Özel) — Mübe dillere verilmiş olan fazla mal ların — paralarının — tahalli — içi? Maliye Vekâleti bir kanun V# yibası hazırlamaktadır. Japonya Bizden atyon alacak Istanbal 2 (özel) — Yapıla? bir anlaşmaya göre japonya bö' kümeti; uyuştorucu maddele? fabisarından mübim — mikterd* afyon alacaktır. halya 13 ler komitesinin teklitini kabul etmiş Roma, 2(AA) — Hükümet Italyan Habeş İhillâfinın — ball için onüçler komltesi tarafındt” vâki olan davetl kabul etmişti” Hindenburg Jeplini Maer ada- sından göründü. Fredrikshafen, 2 (Radyo) — Cenubi Amerika'ya — gitmeki” | olan Hindenburg jeplini sast 17 de Maer adasınin 28 mil ü ONLEE