4 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

4 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

eg YN Taymis'in Balkan. lar muhabiri Balkan — hiristiyan - devletle rzini Osmanlı — İmparatorluğu aleyhine bir İttifak addedile geğine İnananlar, yukarıda ge çen bahisleri okuyanlara da malüm oldağu Özere pekâzdır. Bunun için ba İittifak, bir müddet Avropa siyart mehafili için mMevzou olmüştür. bir tngilizin da olmuştur. Taymle gazetesinini Balkan lar mühebiri olan ve mesal merkezl Solya bulunun Buuçer, Venizelos'an eski dostlarından idi. Eplce zaman — tanışmışlar ve birbirlerine karşı itimat ve mühabbet besliyorlardı. İşte bu adam, 10912 — senesl Jkbaharında Yunanlatana gel mişti. Venizelos'la sık sik te maslarda bulunmnş, — Venize loa'la beraber bazı mânalı seya- hatler yapmıştı. Bu İngiliz mu- hebir, Balkan hıristiyanlarının mazlum ve Türk'lerin de zalim olduğana İoanmış ve cihaj tahmlaler Bu İttifakta rolâ büyük münakı ve Venizel_ps Bize Karşı Bal- kan Harbini Nasıl Açtı? Taymis'in Balkan muhabiri, Balkan ittitakını hazırlıyanların başındadır. buna İnandırmağa — çalışıyordu. Mubakkak olan clhet ça İdi: Bançer müthiş bir Türk düş- manı İdi, belki de Yananlılar: dan ziyade Bulgar'lara mübib idi. | — Bü seyahat esnasında İngiliz mubabir Venizelos: — Siz ne için Babiğliye karşı Balkan hırlstiyan devlet lerl Tle anlaşmak - tecrübesinde bolunmıyorsanuz? Diye bir sa a| sordu: Venizelos ta cevabı. vermişti: Ben buna çoktao hazırım, fakat neden olayor diye kral Ferdinald ile diplomat Geşofa sorunuz! İşte, — Taymis'in — Balkanlar mubhabiri bu Yunan seyabatin den Sofya'ya dönüşünde her İşl bırakerak Bolgar diplomatı Geşofa ziyaret etmiş Bulgaristan'ın da Venizelor gibi Balkan bırlati. yan — devletleri — İttifakına razı etmişti. Bunun üzerine Venlize lot Bulgurlatan'a çu eneli sor- muştu. *Osmanlı hükümeti Balgarla: tane bir tanrruz yaptğı takdir de Yunanlstan'ın Bulgar'lara mubabire çu 1 — Belediye akaratından cekl teş hanı bisasının toptan ve- tışlara mahsus sebze baline WWfrağı belediyece karar altına alındığından mahasetebe kaleminde mevcut şartnamesi dahillöde Iktiza eden proje keşi/neme ve şartnamceloin tanzimi İşi 20,3,936 tarihinden İtibaren 15 gün müd- detle açık eksiltmeye konulmuştur. - Ekelitme İşi 4,4,936 taribine rastlıyan cumartesi güvü seat 11 do belediye dalresinde İcra kılınacaktır. Ba iş için yöz Hra mubammen kıymet konmuştur. Ba miktar üzerinden yözde 7,6 teminatı Mmuyakkate veril. mekle beraber ihaleyi müteakıp bu teminstin yüzde 16 © iblâğı çarttır. Taliplerln mübendis veya mimar dip- lomasını halz olmaları 4 — Pul, tellâliye ve noter masrafı - talibine 2A yarttır. alttir. 28 1 4 158 Emlâk ve Eytam Bankasından: Esas No, Yerl 578 caddesi Kasep bizir ikinel ve beşlaci sipahi “pa: 1063 1089 Güzelyort azizler sokak, Burnuva bayraklı sahil No, su Evi Depozttosu Y L 10 Kehvebane 100 . 5, 5 25,6 Dükkâomn dört —40 hisseden üç hlesesl. 32.80,3.80,4 Ev, dükkân ve 400 38,40 Mevkli ve numaraları yukarıda yazılı eııllklı bedelleri peşin ödenmek üzere satışları 9,4,936 perşembe günü eaat 10 da ihale edilmek üzere açık artlırmaya konulmaştur. İstekli olanların hizalarında yazılı depozltoları veznemize yatı rarak arttırmaya girmeleri ve yanlarında üçer fotoğraf getirme. leri ilân olunur. Çar'ın — 35 — ellerla kendisini yarına kadar sağ bıirakacakları ne İle malüm idi? — Katerin, beni seviyor mu san? Benim olmak, tamamen, ebediyen benim olmak İatiyor musun? 26 29 4 720 Mavi Şeytanı tekrarlıyordu : — Katya lstiyor musun? Katerlo, bitkin ve kuyvetsiz bir sesle : — Evet.. Rubum, sevgilim . Cünkü çoktan ben kendimden ziyade sizin oldum. Diye adetâ yardımı kabül — ettiğine göre, böyle bir tasrruz Yunanistuna karşı — yapılırsa Bulgaristan'da Yunanlstanın yardımına koça cak midir?,, -9- “Ceşol,, Bu teklif, Yununlatan'ın Sofya sefiri M. Panas'ın da mesalsini çok kolaylaştırmıştı; Panas; Bal. kan İttilfakının en hareretli ta raftarlarından idi, Ba teklifi alınca hemen Bulgar kabinesi relsleM, Geşof'u ziyaret etti. Geşof; İstanbul'da Osmanlı mekteplerinden ve maruf Ro ber Kolej'de tahsil etmiş bir Bulgar eiyasisl idi. — Kendişi, Bolgar krallığı ilân edilinceye kadar Osmanlı dosta geçlemişti. Masmafih Rum'lardan ve Yu nan'lılardan da — çabil — dostu — Sonu Var — Temir 1 ci le. M, dav: Hayriye, ayşe ve senihanın emlük ve eytem bankasından ödünç aldığı paraya mukabil bankaya ipotek eylediği ahmed ağa mahallesi şapbane ve dada sokağında 211 ada ve 2 parsel de ve 2, 9, 2 veayal mahalde 211 ade 2 parselde 3, 2-33 nunlurada ve 443 metre ma rabbaumda Şabhane sokuğından bir katlı ve sağır sokağından İki katlı olup çabhane sokağın- dan 2 mumaratajlı kapısı ve sağır cokağından 33 namara: tajlı dahilen çekme kepenkli iki kapısı mevcut ve — ikinci katı ahşap zemin beton ve 7 edet demir direk — üzerine lal: nat etmekte olup İki —mağaza iken halen depo olarak kulla nılmakta ve 9000 İlra kıymetli ve bahribaba mevklinde kütn 537 ada 13 parselde ve 132 numaratajlı tam kârgir zemini beton ve 26 beton direk üze rine yapılmış ve ikinci katı da beton olap bunun üstüne ah şap bir. tabaka İlâve - edilmiş zeminde sonradan yapılmış «h. şap bir ikinci parter katı ve deniz tarafında üç belâ ve bal kapınar suyo sari müslukları ve cadde tarafında üst katın merdiveni ve merdiven altında elbise vesalre mohafazası İçin bir depo ve Gst katın cadde den ayrıca bir kapısı ve bura dan beton bir merdivenle alt kısma İnilir deniz tarafında et- rah kârgir dıvarla çevrili rıh tamı ve rıhtımdan sonra demir kazıklarla kurulmuş tahta Rus İttifakı bayal olmuş, teh like büyümüştü. Bismark'ta Pa rle'te — bulunüyordu. — Rus'larla dolambaçlı müzakereler, temaz lar yopmakta idi. Üçüncü Na pölyon hükümeti, Cumuriyetçi lerin tebdidi altında, temelle- rinden — sarsılıyordu. Meksika herbinden beri bu bal, sarahat- le görülmekte Idi Imparatoriçe, Fransa'nın ma zur görülmesini ve affedilme doi çardan telep etmek vazi- fesini Gzerine aldı. Bakikaten Fransa hükümeti, misafirperver: Hk esasları hilâfına olarak çarı salkasdlerden muhafaza husu sunda çok zayif hareket etmiş u. Dün Şarl Floke çarın yü süne karşı tahkir âmiz kell- meler töylemiş, bogün de, bu sözlerden cosmarot alan — müfrit Hayat rengi; yavaş yavaş im | İnledi.. $ paratorun dehşet İçinde balma ; mu kadar sararmış olun çehre | sine geliyordu. Gözleri, Katya- | ş gn gözel gözlerinin içine bak- İ makta ve rübunü en derin .. Tmparatorlçe ncele İle Elize sarayına döndü. Bu sul kasd, Öjeni'yi manen harap et miş, güzel halyalarını temelin. l ! Di | Jedi. Iki Ayda Limanımıza Girib Çıkan Vapurlar İkinci kânun ve şubat ayla Nfnaza girib — çıkan —qhıüllolın hakkındo bir İstatletik hası yomıştır. Bua İstatlstike göre * Ikinci kânun ayında 110,866 — rüsum tonilâtoluk 177 vrpur, motör ve yelkenli İlmanımıza — girib çıkmıştır. Şubat ayında ise bu miktar 108,3068 rüsam tanilâtoluk 176 nakil — vasıtasıdır.. Banlardan Ikinel kânunda İHmanımıza Türk bandıralı 31 vapar, 50 motör ve 51 yolkenli, Fransız bandıra- h 3 vapur, İtalyan bendıralı 8 vapur, İngiliz bandıralı 9 yapur; & Alman veparo, 2 Amerika, 1 Romanya, 2 Rus, 1 Norveç, 2 İsveç, 4 Felemenk 2 Macar, 4 Yunan vaporu Me 2 Yünan motörü girmiştir. Şubat ayında Türk bandıralı 31 vapur, 58 motör, 49 yel- kenli, Fransiz bandıralı | vapar 7 İtalyan, 6 Alman, 7 Iugiliz, 2 Romanya, 3 Ameriks, 1 Rus, 6 Felemenk, 1 İsveç, 3 m vspuru ile 3 Yunan b çıkmıştır. kolesi mevcat ve beyeli umu miyesl önsekiz bin lira kıy metli depo mülkiyeti açık artır ma — eüretile 844 numa rab emlâk ve eytam bankası kananu mücibince bir defaya mahsos olmak şartile artırması 6-5 936 Selı günü sest 11 de İcca dalremiz içinde yapıl mak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun borcün ödenmesi taribi 2280 mumaralı kanunun meriyete girdiği tarihten — ton raya müsadif olmasmı — hasebile kıymetine - bakılmıyarak ençok artıranın üzerine ibalesi yapı lacaktır. Satış Bd4â — mumaralı emlâk ve eytam bankası kanu nu bükümlerine göre yapıla cağından İkinel artırma yoktur. Satış peşla para İle olup müş teriden yalaız yözde iktbuçuk del lâliye masrafı alınır. İpotek va- hibi alacaklılarla diğer alâka darların ve irtifak bakkı sa- hiplerinin gayri menkul — üze- rindeki haklarını husosiyle falz ve masrafa dair olan iddlaları n İşba İlân tarihinden itibaren ylemi gün içinde evrakı müs- bitelerile birlikte memnriyoti mize bildirmeleri loabeder. Ak- Bi bulde hakları tepu eleilince sablt olmadıkça paylaşmadan bariç kulırlar. 24 4-1936 tarl binden itiberen şartdame ber kese açıktır. Telip olanların yüzde yedibuçuk teminat ak. çası veya milli bir baoka hi bar mektubu ve 34 7833 dosya numarasile L İaci lera memur- lağuna müracaatları ilâa olunur, H. İş. No, 766 hayet verecek teşebbüs - için kendisinde cesaret bulmuştu. Imparatoriçe, Elize'nin mer divenlerinden, dünün dostu ve belki de yarının düşmanı olan imparatorun toossür ve İğbira- mını İzale için en mülâyim ke lmeleri zihalnde tasarlıyarak çıktı. İmparatoriçonin önüne çıkan bir yaver : — Haşmetmesp lııpıııııır Hazretleri sarayda değlilerdir!” Dedi. Imparatoriçe : — Sefarethanede midirler, yok- sa? Diye sordu. Eğer orada ise kendisini ora. ya götürmelerini — İstiyecekti, Fakat yaver, Rua selarethane, sinden şimdi geldiğini, impara torun orada de olmadığını söy- ! Izmir komutanlığı sat. al. komisyonu ilâaları Mıı Miv. sat. al.)(ko. dan; Hava kıt'atının (65000) kilo ekmek ihtiyecı kapalı zerf | ııııllle eksiltmeye konmuştor. İhalesi 21 “Nisan: 936 salı gönü sant on beş buçukta Tamir'de kışlada Met. Mv, set. al. ko. ni yapılacaktır. Tahmin edilen mecmu tutarı (8125) liradır. Beher kilo ekmek için on İki kuraş elli santim (lat | tahmin edilmiştir. 5 Teminab muvakkate akçesi (609) llra (38) kuruştur. 6 — Şartnamesi her gün komlayonda görülebilir. T — İstekliler Ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair vesika göstermek mecboriyetindedirler. 8 — Eksiltmeye 1ştirak edecekler 2490 sayılı kanunun İkl üçüncü maddelerinde ve şarinameslade yazılı — verikala: rile temlaatı muvakkate makbuzlarını ve mübürlü teklif | tuplarını ihale aaatinden en az bir esat evvel ko misyona vermiş bulunacaklardır. 871 G Met. Miv. sat. &l ko. dan: L — Met, Biv. In göstereceği yerde ( 3363 ) llra (79) kuruş bedel keşifli elektirik tesisatı açık — ekelltme suretile münakasaya konmuştur, 2 — İhslesi 20 “Nisan' 936 pazartesi günü sast o0 beş bu çakta İzmir'de kışlada Mat. Mrv. get. al. ko. vunda yapı- lacaktır. 16 Ve 3 — Teminatı muvakkate akçesi (252) Ura (29) kuruştar. 4 — Şartaamcsl her gün komlayonda ımllıf 6 — İstekliler Ticaret odusında kayıtlı olduklârına dair vesika göstermek mecburiyetindedirler. 6 — Ekslltmeyo İştirak edecekler 2490 sayılı kanunun İkl ve üçüncü maddelerinde ve şartnameslüde yazılı vesikaları ve temivatı muvakkate makbuzlarile birlikte Ihale ean- inden ervel komlsyonda hazırbulunmaları. 10 4 . .14 Mat, Mv. sat. al. ko. dan: 1 — Me. Mv, in göstereceği yerde ( 1940) lira ( 15 ) kuruş | bedel keşifli elektirik tesisatı açık eksiltme suretlle mü- | pakaseya konmuştur. 18 j 2 — İhalesi 20 “Nisan' 936 pazartesi günü saat on beşte | İzmir'de kışlada Mst. Mv. sat. al. ko, nünda yapıla- caklır. 3 — Teminatı muvakkato akçesi (145) Hira (52) kuruştur. | 4 — Şertname, keşlfanme ve resmi her gün komlayonda gözülebilir. 5 — İstekliler Ticaret odasında kayıllı olduklarına —detr ve- #slka göstermek mecbariyetindedirler, Ekalltmeye İştirak edecekler 2490 sayılı kanunun İki ve üçüncü maddelerinde ve şartaamesinde — yazılı vesikaları ve teminatı muvakkatelerile birlikte ihele saatinden eyvel komisyonda hazır bulunmaları, 869 * 9 14 18 Mv. sa. al. ko, ra. den: — Bilr metresine biçilen edet 22 kurüş olan 300 ilâ 400 bin metre çamaşırlık bez kapalı zarfla eksllemiye ko nulmuştur. * a 2 — İhalesi 15 Nisan 936 çarşamba günü saat 15 tedir. 8 — İlik inanç param 5650 liradır. 4 — Şartaamcsl 440 karaşa ko, dan alınır, 5 — Ekselltmeye gücecekler kanuni lik İmanç parası ve ka- nunun İki ve üçüncü maddelerinde yayılı - belgelerle birlikte teklif mektuplarını ihale anatlade bir saat eyvel M, M satın al, ko. va vermeleri. 801 28 31 4 Met. Mv. sat. al. komlsyonundan: 1 — Bir metresine biçilen eder 258 kuruş — olan altımış ua | seksen bin metre kaputluk komaş kapalı zarfla ekelit- j meye konmuştur. W 10 | 2 — Şartaamesi 1032 kuruşa Ko. dan alınır. 8 — İhalesi 14 Nisan 936 salı günü saat 15 tedir. 4 — lik iaanç parasmı 11070 lradır. 5 — Ekalitmeye girecekler kanuni İlk İsanç parası ve ka: munun İkl ve üçüncü maddelerinde — yazılı. belgelerle birlikte teklif mektoplarını ihale eaatinden bir enst evvel M M V, ea al. ko. na vermeleri. 802 28 31 4 10. nerede bulunduğu malüm değildi. | selâmladılar. Arabaya binecek" İmparatorlçe merak ve en: | leri smrada Katerin Lülz'a döa” diço İle : dü ve sadece: —Allaha ssmarladık, ben gidi yorum. Sana bu akşam bir mek tabum gelecek ve Jözim gelet izahatı verecektir! dedi. Genç yenge hayret ve çef kınlığını izaleye vakit bulamt' dan, Genç kaynana ile İmpart” tor İkinci Aleksandrı bamil bir lanan arabade ozaklaşlı ve gü den kayboldu! — Aceoba nerededirler? Ne- reye gittiler? Müsyü, beni Mura salonuna kadar lütfen götürü nüz. Haşmetmesbı orada bekll- yeceğim. Dedi, Bundan bir saat kadar sonra, prenses Lülrz avdet ettiği zaman otelin kapısının âanünde bir arabanın dürdüğünü — hayretle gördü. Kapıda Katerin azamet ve gürurle göründü; İmparator da Katerin ırıhıııı" serih - bİf | Mfade İle: kendisine kolunu takdim - edi yordu. Her iklel de — kaldırımdan geçtiler, Rus armasını havi atabaya doğru yürüdüler. Hayret ve dehşet içinde ka- lan pronses Lülz'i ber İklel de — Nölyyl;de Foli Sen Cer miş sokağınal Adresini verdi Burada mütevazi biz. erdt' artık tekaâdlüğünü ulmş 0107 Madımezel Trepö İkamet etmek” te idi, — Şonü var —