April 15, 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

April 15, 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Niaae 15 j Hüti Sarta 4 4 —D'k"'de ' Siyaset Ve Aşk Edebi, tariht macera romanı BT ARRİFARNEERS M Mutlak bir emniyet dahi Hade hareketinizi temin için bütün vamıtaları bütün kuvve tHimi kallanacağım. Buna emla olabilirsiniz. Siyasi faaliyet bu maksata vasül için kifayet et — mezse şiddete de baş vuraca ğım. Hatta İcabederse zalim de olacağım!. Mösyü, bir mınae hizmet için baş vurdoğa güreler dolayıslle zallm adedil bizmet 'a baş vurmak lâzım dır; Tülyyerl sarayının muhte- Tem zevalı sır saklamakta rerar ederlerse, İstediğiniz kadar para sarlile — vicdanlarının — kilidini zorleyabilirsiniz. Elinizde bir rehber vardır, hepsine de baş vürürsnonz; İâzım olan müsbet neticedir! İmparator — üçüncü Nappolyon mo?. Ne kendisin dev ne de — mühitindekilerden hiç birinden elde edemiyecek- #iniz. Ba adam hiç bir bedef ve maksat takip etmemektedir; zevkine ve kevfine göre hare ket eder! sabit bir fikir meslek doğudan her esen Tüz- güra göre yelken tatar! Gülmekten kendIisini alamı yan Sefir. Fonder Golç: — Yalınız Fransa Harlciya Bakanının bunların hepsinden farklı, zeki ve kabiliyetli bir adam ve uncak kendisinden sakınmak Jâzım olduğunu söy lemek vazifemdir. Dedi. Bunları artık ayrılmak zamanının - gel- diğlne hökmetil. Ve sefire: — Vuziyoti size adam akıllı İzah etmiş bulonuyorum. Dedi. Sizden hiç bir şeyi saklamadım. Size tekrar ederim ki direktif. lerimin her zaman netice ver- mesini — İstiyenlerdenim — Size, Puskalyalar münasebetile birkaç gün İstirabat mezuniyeti — veri yoram. Kansatıma göre Şarki Prosya'daki şatonuza gidecek. #lolz... Değilmi? Sefir, başını tasdik muanası Wade eden bir şekilde sallarken, Bismark sözüne devam etti: — Şatonuzda sükün ve hu- Bür etmiş, vaziyeti daha (,i tedkik edebilirsiniz. Mamafib, Parise avdetinizden sonra arzu ettiğim neticeleri elde edemez sem, sefaret vazilesini bir baş kasına vermekten tereddüt ede cek değilim!, Dedi ve geniş, kocaman ve kuvvetli elini seflire uzattı; Sefir bu eli tutto; karçılıklı el sıkış tılar, Kralın hiç bir söz söz söylemediğine, fakat hallerlle, İosan, vata- ederken ve söyledikten sonra, ANADOLU Sabip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri İıınxı İkinci Beyler sokağı C. Halk Partisi binası içinde : İzmiz - ANADOLU Telefon: 2776 « Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ; Yıllığı 1200, Altı aylığa 700, Üç ayhğı 500 kuruştur. Yabancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır, | No. bakışlarile ve doraşlarile ber ikisinin de ayni emel ve ümlid de oldakları eşikâr fdi Bundan — sonra, sefir, Bila | mark'ın önünde hürmetle eğil di ve salondan çıktı Sefir Fonder Golç, Berlin'de kısa — müddet — için Ümer der Linder oteline enmiş İdi- Rismark'ın yanından ayrı bmca, heman otele döndü. Ha riciye bakamı İla — yaptığı bü mülükat, Fonder Golç'an — vle danında — thullâl fırtınalar koparmasından, ziholae bir z buzur ve sükün verebilmek Içla Metrodotele yarım — şişe Mosel veln ışmarladı, ve bir slgaret yakarak dalresinin salonunda bir koltoğa yaslandı. Birden kapıya bir fiske va: rouldu; Seflr, Girlniz! emrini verdi. Oda bizmetçisi, elinde bir gümüş tepsl ve tepel içinde de bir kartelzit olduğa halde içeri gledi. Fon der Golç kartı aldı ve şudları okudu: “ Karl Stuber, Flor kalacağı va Loren | sokağı, numara: 3 - Parls ,, Kartı okudağa vaklı, sefirin düdaklarında bir tebessüm dal- gelandı. Kendi İstihbarat servla şefini böylece Berlla'de gör- mek çok hoşana git Aynl zamanda istihbaret şefinla bu RDİ siyaretinin de mühim bir sebebi olacağını tahmla etti. Ve hizmetçiye, — İçeri getiriniz! Dedi. Hizmetçi, mesleğine has bir tablllik ilo sefiri hürmetkârane selâmladı. ve çıktı. Birkaç daki. ka sonra, Karl Staber âmirlain hozuruna girdi. Bu adam, ondan boyla ve kavl bünyeli bir adamdı. Uzun bıyıkları dadaklarının — üzerine düşmüş, hal ve vaziyeti biraz perişandı. Ba adamı ilk gören kaba bir köy adamı savırdı. Fon der Golç, Kerl'e elini ozattı uturması İçin yer gösterdi. ve (Sonu var) — ANTIMANYETİK BİR CEP VE KOL SAAT SAHİBİ OLMANIN MENFAATİ Antimanyetik olmayan en İyi bir saatin bile kuvvel mikna- tlslyeden mütecesir olap ayarı: nın bozulduğunu bilir mi di- nla? “REVUE,, aat fabrika- ları, kendi icatları olap en son terekkiyatı fenniyeye tevi ikun Ktlbez edilen emsalsiz. metod lar sayesinde İmal ettiği —anti. manyetik — saatleri büyük miknatis kuvvetinden bile mü- tecesir olamaz, ne ayarı ne de | İşlemesi bozulmaz. Birçok fab- rikalar aaatlerinin kuvvel mik- natlelyeden asi olduğunu İddla ederler. Fakat, İeviçre'de, Nö- şatel sastçilik resmi İâburatu- tastik — etmişlerdir. ki: YALNIZ “REVUE, SAATLE Rİ BHAKİKATEN ANTİMAN YETİKTİR. REVUE saatlerini saatçileri nizden arayınız. Şebrlmizde bu- lanmadığı — takdirde, REÜVE saat fabrikalarının Türkiye ea OŞ şübesi bulünan — İstanbul Bahçekapı Taş ban 1 incl kat 194 mürecaat edilmesi |Atatürk Günü, ——aa a |Sulardaki tetkikat iyi netice verdi, Diklli, 13 (Öıı)) -13 Ni san Dikili'nin Atstörk günü dür, İki yıl önce Ataetürk'ümü- zün — Dikili'yi — şereflendirdiği gündür. Diktli, buzünü geçen sene olduğu gibi bu yıl da derin bir. sevinç ve özençle karşılamıştır. Gençler birliğinde konferanalar verilmiş, memleket bayraklarla süslenmiş, helk sa baha hd:ı bayram — yaparak eğlenmiştir Gençler birliği: 4 Nisan Gençler birliğinin yıldönümüdür. O gün birliğin bütün azası saat 20 de toplan mıiştir. elâ mürakabe hey etinin, sonra İdare heyetinin raporları okuumuş ve yeni Idare beyeti seçimine geçilmiştir. İdare heyeti azalıklarına öğ rotmen bedi Erim, baş öğret men Helil Zeyrek, ecaacı Züh tü Ateş; mhat memoru - Sırri Baysal, İnhisarlardan Habib Ali Giray, bakkal Âdem Keskin, belediye tabslldarı Remzi Özen, Mürakabe heyet üyeliklerine; sabil shhat İşyarı — İhsan, bu: vosi hesaplar İşyarı Mahmud Başaran, posta diretörü Hayrl. Haysiyet divanıns; hükümet hekimi Bekir Yaman, jandarma K. Hilmi Gürel, gümrük me- muru Mazhar seçilmiş!erdir. Gençler birliği " Dikili'de iyi çalışan bir. teşekküldür. Müsa- mere, İdman ve kitaphane kol- larına bu yıl köycülük kolu da Hâve edilmiştir. Muvaf fakıyet ler dileriz. Dikili'de idman sahası: Gençler birliğinin 1dman va bti tablatın şiddetine ve de nDiİzin tesirine karşıdır. Bara sının islahina İmkân yoktur. Banu takdir eden gençler bir. Ugi idare heyeti memleket için- de bulanan ve İstanbul'da otu ran mübadil Sabri —Evrenoz'a aid tarlayı satın alacak — veya istimlâk ederek güzel bir stad: yom ve çocuk #por ve oyan yer yapacaktır. Asil bir ailenin çocuğu bulunan Sebrl Evrenoz ve kardeşi Kerim Evrenoz'un bu tarlayı Dikili geçlerinden etirgemlyeceklerini umarız. Dikili'de su işleri: Dikil - belediye relsi — Avni; su İşlerinden unlıyan beş kişilik bir heyetle Dikili'ye akan ve akabilecek vaziyette olan bü tön suların yollarını ve kay naklarını tetkik etmiştir. Ne- ticede Diklili'nin bütün evlerine bile eu verilecek derecede bol su kaynakları görülmüş ve hey- et memnuniyotle avdet etmiştir. Busene belediye büdçesin bu iş İçid kâfi miktardu tahslsat konacaktır. Projelerin yapılması İçin teşebbüseta başlanmıştır. vaffakıyetler dileriz. Sürek Avları Germencik (özel) Avcılar ku lübü, birl başkan Ahmet Germen, diğeri kaptan Ali Sabuca'lının başkanlığında, birincisi Koçarlı mintaksane, ikinclsi Toranlar köyüne olmak üzere, İkl süre kavı terilp etimliştir. Netlcede, 20 domuz, bir kurt, bir çakal öldörülmüştür. İki kurt yaralı olarak kaçmıştır. Parıil ve be- lediyo relsleri de Iştirok etmiş- lerdir. Koçarlı halkı misafir: zl) yafel ıı,ı. F ransız:- Ingiliz - Belçika Erkânı Har- biyeleri Toplanıyorlar. TELGRAF N HABER TELSiİZLE Italya Resmit Murahhas Yerine Müzakeratı Takip Için Müşahit Gönderecektir. Parla, 14 (Radyo) Erkânı harbiyeler Bu tomaslardu İtalya'nın resmi murabbes asındaki temaslar yarın Londra'da başlıyacaktır. göndermiyeceği fakat, müşahit göndereceği anlaşıl. maktadır. Fransız murahhasları erkza: barbiyeyi umumilye muavini ve amirel Aryan ve bava için general Muşar'dır. Bulgaristan'dan 15 Bin Göçmen Gelecek.. İstanbul, 14 (Özel) — Busene içinde Bulgaristan'dan 15 bia göçmen kardeş Anayurda gelecektir. Bunların bir kısımı Trakya'ya bir kısmı da Şark vilâyetlerine yerleştirilecektir. Ispanya'da Karışıklıklar Reisi cumurun tribünü yanında ta- bancalar patladı, 1 muhafız yaralandı Madrid 13 (Radyo) — Cumurliyetin yıldönümü katlulanırken bazı hâdiseler olmuştar. Muvakkat relel camur Martinez Barya İle veklllerin bulusduğu tribünlerden halk birbirine girmiştir. Bu sırada geçit ellâh sesleri — işitilmiş ve resmi yapmakta olan mubafız alayı; relsi cumura sulkast yapıldığımı sandığından der- hal tribünün etrafını kuşatmıştır. Halk #telâşla yan sonra duyulan kaçışmıştır. Biraz sokaklara seşlerin silâh —değil, kestane Elşeği gürültüsü olduğu anlaşılmış ve geçit resmine devam edil miştir. Fakat bo sırada bakiki ve bir mahafz yaralanmıştır. hbam etmektedir. Madrid 14 (Radyo) — Zabıta iklal Bonlar, fırka dört gencl tevkif etmiştir. ortalığı çınlatmış tahrikât yapmakla tubanca sesleri Halk faşitleri komünlet olmak — üzere relslerine tecavüz ve tssrrna suçu | |Ir tevkif rrillınl h-rrllr Jurnale Dılalv Gazetesi vaziyet hak- kında ne yazıyor? Roma, 14 (Radyo ) — Jur nale Ditalya vaziyet hakkında: “Uluslar sosyeteslade bulutla ve fırlınalı — vaziyet, zecri ted birler cepheslirin — ihlâlini gösz termektedir. Ekvator cumurl yetinden sonra, Nikaraguva ve salr devletler de — zecri tedbir lere aleyhtar — oldüklarını - bil- dirmişlerdir. »Bu Ihtllâf İtalya e Habeş hükümeti arasında çıkmış bir Ahtllâf değildir. Fakat İtalya ile Toglltere arasında bir Ihu, lâftır. Daha doğrosu, bütün Togiltere Hle değil, bazı İngiliz mehafili iledir. Eden'in tesir ve Düfozu, İtalya'ya karşı yeni tehdidleri, boştur. M. Eden'in nüfuz ve sözlerine aklı beşında olanlar urük İnanmazlar. *Petrol ambargosunu — İleri sürdü; Italya'nın — muahadelere risyetsizliğini İddla ewi; fakat bu son hareket ulaslar — sosye: tesinde bile haklı görülmemiş' tir. Bana rağmen Eden İtalyan aloyhtarlığına devam - etmiştir. Fakat bazı hükâmetler nüfaza: nu reddetmiş bulunmak'tadırlar, “M, Eden İtalyadan ne İstl yor? İtalya hiçbir. klmseye te. cavöz niyetinde değildir. Ayni süretle — İngiliz menafline de tecavüz etmiyecektir. — Yalnız kendi . menafilnl temine Avrupa'da slyasi vasiyeti tenvi. re çalışmaktadır.,, demektedir. Roma, 14 ( Radyo ) — Ro ma'da çıkan gezeteler; Habeş, Italya arasında artık sulh ak- tedilmelidir, diyorlar. Curvale Ditalya gazetesi, Akdeniz'de bir herp çıkarsa bunun — mes'ulü Tagiltere olacağın 1 kaydediyor. ver Alman Sefiri Için bugün ce- İnaze töreni yapılacak Lendra, 14 (Radyo) — AL manya dışbakanlığı erkönmdan (Vifof), müteveffa Alman sefiri Höş'ün cenazesini Almanya'ya götürmek üzere bugün buraya gelmiştir. Mütevefla sefirin ce nszesi büyük törenle kaldırıla cak ve Togiliz torpldoslle (Vil helm Sbafen) nakloluna caktır. ve Brezilya Ordusunun ısyan Çıkaracağı yalanmış Riyodejanero, 14 (Radyo) — Brezilya harbiye Nazırı, ordu nun bir syan hazırladığı bak- kındaki haberleri katiyetle tek. zip eylemlştir. Afrika'ya Mühim kuvvet- ler gönderilecekmiş.. Roma, 14 (Radyo) — Gaze- telerin haber verdiğine göre, Italya bükümeti, Doğu Afriku- sına yeniden mübim kuvvetler gönderecek, ağır toplar - tahşid edecektir. Frankford şarbayı Milâno'da Milâno, 14 (Radyo) — Frank- ford şarbayı Doktor Von Kleber Milâno'ya gelmiş ve Alman konsolosu terafından — karşılan miş ve Milâno panayırını gez miştir. Kral Seyahatte Brüksel 14 (Radyo) — Bel çika kralı Leopold, bugün bal trenile Brükselden mülbakı içla gezlyo çıkmıştır. Ruzvelt (lk Propaganda Nutkunu Verdi Balılmor 14 (Radyo) Rozvelt'in yeni Cuamur relel fatihabatı - dolayıslle — İradettiği birineci nutuk, Marlan Cum: hüriyetporver gençlerine — hita- bedilmiştir. Ruzvelt bu nutak- ta, İş sinninin 18 den 65 ya goe kadar olduğu, İş ücretle- rinin daha aşağı düşmemesi için daha fazla çalışmak — tca- bettiği ve iççilerin yüzde sek- seninin İş bulmakta — müşkülât çekmekte bolundoğu söylemiştir. Cumur releli — Ba sebeple İş sinninin bir derece daba femdidi lâzırdır. Demiştir. Osten Çemberlayn Şeretine verilen ziyatette bulundu Viyana 14 (Radyo) Bu- rada bulanan Sir Osten Çem. berlayo, barlciyo bakanı Berger Valdeneg'in bir ziyafotine İşti rük etmişlerdir. Londra 14 (Radyo) — Star gazeteslae göre, İngiltere'nin Viyana sefirl Sir Mavld'in nezdinde mlisafir bulunan Os- ten Çemberlaya, bugün Avas tarya eİyasilerinden birçok kim- seleri kahbul ettiği gibi, ba,ba- kan Şaşnlog İle muavini prema Starenberg ile de konuşmuştur. Östen Çemberlaya, Avustur- ya idaresinde demokratik bir gekli hosale — geldiği takdirde Togiltere'nin Ayvusturya'ya yar' dim edeceğini vadeylemiştir. Japonya'nın Habe- şistan'daki mentaatleri Tokyo 14 (Redyo) — Salâ: hiyettar japon siyasi mahaf ili, japonya'nın Habeştstan'daki alâ: ka menal li bakkındaki svale: “japonya dükümeti Habeşla: tan'daki menaf ilni, İtalya'nın tosla edeceği İdare şekllae göre muhafaza ve müdafaa edecek fakat diğer devletlerin ihtilâl şekillerine ehemmiyet vermiye: cektir.,, cevabını. vermiştir. Malta teşkilât kanunu neşredildi.. Londra 14 (Radyo) — İa: gültere bökümeti, 1921 tarihli ve Malta teşkilâtı esasiye kanunu” nu tadil eden yeni kanunü neşretmiştir. Bu kanuna göre: 922 denberi vali tarafından emirnameler — merliyette caktır. Macar seyyahlar Roma, 14 (Radyo) — Yedi yüz Mauacar sayyahı Asela gehirinl vo abidelerini ziyaret etmiştir: kalar | FPEÇLz BLLZer |