30 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

30 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

Ilk Okul öğretmen S yısı 256 ya Çıkarıldı. Yeniden Dokuz Mektep Daha Yaptırılacak! Denizli, (özel)).—; Kırk gün devam eden toplantılarının hi tam bulduğunu Önce yazdığım l genel kurulu bu yıl yol pa Tasını altı Hira kabal ve İl 936 büdcesini 331068 lira âdi 181300 lira fevkalâde. olmuk üzere 512868 İlra tesbit etmiş ve bundan 22579 Ulra Nafıa 19500 Hira kültür İş lerine, 14345 İirm zirant ve baytar işlerine 49200 İira soğ bk ve ensyal Ayırmıştır. Kadro fazlatı olaa üç sygır dan birinin İyi bayvan yetlş türen Çivrll ilçesinin Karayah Şiler ve Bozüyük köyüue ve ve İşlerine, yardım — İşlerine Birlsinin de Tavaslı Nurl efeyo | tifad İşlerinde kullanılmak şar tlle mükâfat olarak verilmesi kararlaştırılmıştır. İlk okal öğretmeni adedinin 247 dev 256 ya çıkarılması ve yeniden dokuz köy okulu uçıl Ması onaylanmıştır. İdare büdce konuşulurken baş tekreteri Gayati Şarman'ın ma Aşının 35 İlraya çıkarılması hakkında bir üye nden encümen Fuvar komitesi gazinoyu yaptıracak. Fuvar komltesi dün - beledi Ye relal doktor. Behcet Uz'un Başkanlığında toplanımış ve fu Yarda yapılacak olan gazlno Bun plânlarını tetkik ederek Muvafık bulmuştur. Gezinonun İnşası mütcahhide verllecektir. Münukasa şartaamesi huzırlan Mmaktadır. Gazino, çok güzel bir l6 yaptırılacaktır. teki l Nöbetçi Eczaneler ı Bu akşam Kemeraltında Hi Mi, Gözelyalıda Güzelyabı, Til kilikte — Falk Eştefpoşada Eşrefpaşa eczaneleri açıktır. ve lâyet meclisiğazaları bir arada.. teklif, y başsekreterin çalışma ve bilgisi bütün üye | Halkevimiz gösteri — kolanun | Belkle piyesini temsil ettiğini yazmıştım. Bu temsil çok mu vaflakıyetli olmuşlur. Temsile İştirak eden Sabiha, Mebrure, Sıdıks, Tarhat, Şeref, — Reşad, Mubarrem, Rejsör Hikmet hepsi öğretmen, Süflor Şükrü Say'da emekli öğretmendir. için « İkizler » 1 — hazırlıyor. Belkla Aydın'de, İlçe ve Ka munlarda tekrarlayacaktır. Gön derdiğim resim 23 — Nisanda | Belkis'in — temellinden gösterit kollle Saylavımız Adnan Mendres, Parti ve Halkevi baş kanlarını bir arada gösteriyor. Müsamereler; Çocuk haftan — münasebetlle Gazl İlkokul talebeleri balkevi salonunda bir. müsamere vera rek (Himmetin oğlu) Cumburl yet İlkokulu da ( Küçük vali ) piyeslerini temsdl ettiler. Ayrıca birçok numaralar yaptılar. Muçlar: Aydın spor bölgesi lik muç ları sürüyor. Ba haft Karapı nar'da; Söke ve Karapınar ku Tüpleri karmlaşarak Maçı Söke soora AVRUPA'LI KADIN ——— ——— -— — — Kozmopolit Ka li a — Bilir; — fakat İogiliz'ler Bibi biraz aksak görüşür! — Zararı yok, Ingilizce öğ Tetmeni telebesine mecbur kal Madıkça Fransızca hitab etme' Telldir! — Sözü sonuna - erdirelim: Arzu ederseniz bir tecrübe edi diz, Ben ve Mis Grload İçin her veçhile tekeffâl ederim, — BSevgili Madam, söze bu tekeffülden buştamış olsaydınız, bir şey yoktu. Madem te- lekeffül ediyorsunuz, ba Misi Yarın bana — gönderiniz. Sast Kkkizbuçakta gelsin. VE MAHRACA asri — Koman J. L Mortenden — Akşam mı? — Hayir. Sabahleyin.. .. Madam Torpen ön — dakika sonra Mi Ündrev Grinud'in bulunduğa otele — sevlnçle gir miş İdi. Madam Tarpen, genç kızin ne giden — merdivenleri telâşlı, tolâşlı çıkarken! Allah verse de bu kız cağızı gene eğlar bulmasam.. Dedi. Madmazel Oodrov'ln kapısını vürdüu. Genç kıziın kapısı açıl- diği vakit, Madam; Aydın'da Verilen Müsamereler Aydın, (Husasi) —23 Nisunda | Gösterit Folamuz, 19 Mayıs | lerce takdirle söylenerek onay lanmıştır B <slfır; Aydın alamında da Çine ve Nazilli takımları kar- gılaşarak bu meçi da — Nazlili | 3 » sıfır kazanmıştır. Yağmur: İlçemize üç gündür bereketli yağmurlar yağmaktadır. Bundan ötürü bütün çifiçilerimiz sevinç | içindedir. bir heykeli dikilecek. Akhisar, (özel) — Belediye mecllsi geçen toplantısında be lediyenin 936 — varidat ve mas raf büdceslnl müzakere ve ka bul etmiştir. Relediyemiz büd. cesl mütevazin bir — sürelite 85910 Ulra olarak bağlanmıştır. Bundan sonra beş senelik hmar programının müzakeresine baş Tanacektır. Yenl yıl İç'nde Ak hlisarımızda Atatürk'ün bir hey keli dikilecektir. Türkiye'de Bir yılda 1618 eser neşredildi İstanbul 29 (özel) — Neşre: dilen bir İstatlatiğe göre, bir sene — içinde memleketimizde D 1618 eser neşredilmiştir. — İş tamamen yolunda, Si zi yarın müdüre bekliyor! Dedi. Fakat birden dardu; hayretle adeta dondu, kaldı. Oda içinde bir delikanlı — vardı; eli içinde de Mis Öndrev'in eli — vardı! Ne... Işin daha fecl noktası, genç delikanlının, karyola öze rinde kenç kızın yanı olur: makta olması idi! Vakıs, hakikatı söylemek lâ zım, Karyolada hiçbir Yatizam- sızlık ve bozukluk yoktu; fakat sigara dipleri ile dola olan el gera tabağının yanında da İki koktey kadehi Odada ağır bir sigara kokusu ve du manı vardı. Öadrev, hiçbir te: Jâ ve heyecan eseri — gösterme- den oldağu yörden — kalktı, ve sevinçle; |Akhisar'da Atatürk'ün! Burnavs, (Özel) — Burna sanın öksüz ve yoksul çocuk ları C. H. Perilsi ve kızilay tarafından önlükleri, ceket, pan- talonları, çorap ve pabuçları yepılarak tepeden tırnağa kadar giydirilmiş ve sevindirilmiştir. Bunlar hepti fakirdir. Anmneleri fabrikalarda çalışan dul kadın- lardır. Yavrular hbergün — Parti binası — dahilinde, ayrılan ayrı bir yerde sal öğleye kadar okutulmakta, öğle kendilerine htan Parti başkanı ve mürebbiyeleri ile bir arada. €yemeğinden sonra temiz ve muntezam şezlonglarda battani- örtülerek mışıl uyutulmuktadır. Portl başkanı Cemal hergüön bu yavrularla ve yiyeceklerile çok yakından alâkadar olmak- tadır. Belediye zabıtası : Geçenlerde zabital belediye kadrosunan — azlığından — bahes. derek yeni büdeede bu fasıl tahaleatin — artırılmasını yazmış- tık. 1936 senesl büdeeslnin bu yelerle ançıl Burnava'da giydirilen yavrular, MEMLEKET HABERLERİ Denizli Umumi Me'cîs.'i Dağıldı Burnava'da Soysal Yardım, kısmına — tahslsat Bir zabıta memuru lecektir. Park : Yaz geldi. Parkın gazinosu hersene gibi büsene 3a açıldı. Yalnız burada çay, kahve, ga zozdan başka meşrübat - satıl. mamaktadır. Halbuki, burada soğuk bira ve alkollâ içkilerla de bulundurulması muvafık ola- bilde. Nasıl ki şehir gezinosun da vaziyet böyledir. Asayliş cl- hetl düşünülüyarsa zabıtanın her türlü tertibstını alarak aaa- yişi mükemmel sürette muha fazaya müktedir olacağı tablidir. A siş Denizli'de |Dolu yağdı ve zarar yaptı. Denlzli, 27 (Hususi) — Ayın 27 faci pazartesi günü ssat 14 1e fındık — büyüklüğünde dolu yağmıt, beş dakika türen bu dola yerleri gibi yapmıştır. Dolunun arka sından şiddetli sağoak balinde konmuştar, İâve edi pamuk tarlası Üİ | yağmur başlamış, yollar ve cad | deter içinde kalmıştır. Ba hal yarım yağmar — sularından - sel saat devem — etmiştir. ve yağmnran beğlara ve bazı mabsüllere zacrar verdiğli sanı lıyor. Feci kaza Denizli, (Hasasi) — Tavaslı Bay Osumun'ın Uo fabrikusında çok atıklı bir keza olmuştur. Bu fabrıkada birkeç seneden beri çalışmakta olan Tevas'lı 18 yaşlarında Şahal - oğulların dan Mehmed elektrik motoruna kayış takarken kendisini kayışa kaptırmış. — vücüdü — üç - beş parçaya ayrılmak suretile der- hal ölmüştür, Bu dolu | Sandıklı'da Bayram Bayram intibalarından Sandıklı, (özel) — Kazamızda 23 misan Hâkimiyetl Milliye ve Çocuk bayramı büyük tezahüratla kutlulandı. Nutuklar söy- lendi, şilrler okundu ve gece, mekteb talebesl tarafından Halk- evinde güzel bir temsil verildi Purtl ve Halkevi, bi eden talebeye, hususi eurette hazırladıkları defterleri dağıttılar. — Sevgili Madam! Dedi. N> kadar kibar ve işi — kalplisin, çok İyi kalplisin... Ve, Madamn iki öptü, Medamın gözleri hbâlâ koktey kadehlerinde Idi. — Mis Öndrev, hâlâ karyolamın kena. rında oturmakta olan delikan byı takdim etti. — M. Erber Karter, tayyare İle geldi ve hemen gidecek! Dedi. Kartor Madam Turpen'i bür. metle selâmladı. Ba adam tak. riben otuzbeş “yaşlarında, uzun boylu, kemikli, küçük kumral bıyıklı bir adamdı. Madam Türpen biraz bozul maş bir halde; — Bu Müsyo her halde ak. asbanızdan olacak, değil mi? yanağını Diye sorda. Mls Oadrev cevab verdi: — Bayir, Madam. Bir dost, eeki bir dost! Kenkisine benim benim için düşündüklerinizi ve yapmak İstediğiniz — şeyleri ablatıyordam. Fakat nedense pek muvaf.k bulmayor! Bu defa söze Karter de ka- rıştı: — ÜÖyle sanıyorum ki, Mls Ondrev'in benimle birlikte İa- giltere'ye dönmesi en muvafık olur, Burada yapayalnız ne ya- pacak? Benimle evlenmesi daha iyidir! Madam Tarpen'in yüzü kıp kırmızı oldü. ve: — Ya., Dedi, Siz Mis On: drev'in mişanlırı iasınız? — Hayir. Fakat bu ikinci defadır. ki desti İzdivacımı İste, yornm, — Sonu var — Sarin $ — Düi Çal'da Soysal Yardım. ei Son fırtına epiyce tah- ribat yaptı, Çal, (Busuti) — Çel morkex himayo kuralu okulu 66 fakir talebeslol 23 Nisan günü tepe: den tırnoğa kadar - geydirmek süretile — sevindirmiştir ki bu bareket takdirle — kazşılansa ve. zadır. 66 yavra bu sürelle ya rına daba emin bir surette göz- lerlal çevirerek — tebessümlerini saçmaktadır. Çocukluru korunması husu sunda bassas bir şekilde çalışan Kültür Işyarı Tarhan Toker ve öğcetmen arka: rı, kuram başkanı avakat Hitmi Töremen, uray başkanı Halit, parti baş kanı İbrabim, başkâtip —Atâ, çocuk esirgeme kurumu — baş kanı Ömer Özmen ve arkudaş İarının bu hüsustaki gayret ve özvereoliklerini — alkışlamadan geçmek bata olur. Ba meyanda her yerde, her zaman özveren- lkleribi — gösteren — saylavımız Yusuf ve kardeşi Belevi'li Hü seyin'le ilçe İşyarlarile, haml yetli bulka teşoekkür etmek bir borçtur. Blüsamere: 23 Nisan günü gündüz ve gece olmak üzere merkez okulu Öğretmen ve talebeleri tarafın dan koruma kurulu ve himaye menfestine çok güzel bir müssmere verlimiştir. Fırna; 2 Nisan gecesi çıkan şid detli bir fırtıma Yukarı Seyyid köyünde 20 eğaç, merkez dere boyundu birkaç kavak ağacı, merkezde bazı evlerin peocere cumlarını ve okül — kurağımın yöz küdar kiremltini ve cam larını, Çıtak köyünün minare- #lola tepesini uçurmuştur. Bun, dan başka ne gibi hasarat ol dağanu toplıyamadım. İosun ve bhayvanca zaylat yoktur. Okul ve bayındırlık işleri : Çal, (Özel) — Çal ilçesinde okul ve kasabanın bayındırlığı üzerinde durmadan çal çebay Müstafa Aycan'ın bu alandaki başarılarını — takdirle karşılamak — gerektir. — Çünkü birçok okul korağları bitiril- miş ve vokı kurulu ları yapılmıştır. Ayrı saatler Bir karlimlz yazıyor: İzmir'de zeval vakti belediye tarafından Kudifekalesinden top atılmak suçetile — İlân odilmek tedir. Ocun içla herkes santiol müntazam bir şekllde ayar et mek İmkân maliktir. Fakat posta ve telgraf merkezindeki saatler galiba ayar edilmiyor. Düön zeval vakti posta merkezi dışındaki büyük #sat tamamdı, fakat blna içladekl aat 12,10 nu gösteriyordu. Ba yüzden ekeprese yetiştirilecek posta da on dakika alınıp götü rülmüştü. Ona dakika gecikmiş olanlar, mektaplarını eksprese - yetiştire mediler. Posta ve tolgraf baş: müdürlüğünün, nazar dikkatlul celbederiz. Arabalar Da Durmamalıdır Karpıyakada Fahriddin paşa caddesinde Yalı sokağında ev velce otomobiller duruyordu. Halkın şikâyeti üzerine otomo- billerin burada durmaları yasak edildi, fakat şimdi arabalar durüyor ve bu yüzden bayvan plslikleri fona balde kokmakta halk rahatsız - olmaktadır. Belediye releliğinin — nazarı dikkatini celbederiz. evel