30 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

30 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

— Alman- Avusturya Hududu Kapandı — Avuslurya Mes'elesi Uluslar Sosyetesinde Görüşülecek Tüdttiür Sayfa 6 Soe KA DELÜ n Mısir Kralının ölüm Da- n Dakika: Paris, 29 ( Radyo ) — Övr gazetesi, Londra ve Parls'in iyi malümat alan — mabfellerinde töylendiğine göre, Almanya'nın Avustarya'da llk tahrikât hare- hudud ştir. Ne Almanya'dan ölür görülmez Avustur ya'dan Almanya'ya hiç bir kim- senin geçmesine müsaade edil- Bu bir hureket olursa Almanya mes'al tatulamıyacaktır Parla kabineleri, Avostürye İşine karışırlarsa ba ne de memektedir. türetle, Londra ve na Almanya'nın itiraz edeceği ve büyük hadiseler çıkacağı anlaşılmektedır. Bir derbel ha kümet de dahili siyaset olda Randan milletler Comlyeti pak tını tatbike de İmkân yoktar. Londra, 29 (Radyo) — Al maoya'nın bir darbel hükümet yapacağına dalr Avusturya'da musirrane tdir : Mornlog Post : şaylalar — dolaşmak Sterhemberg Ve Şuşalğia arasının açılması büyük endi doğurduğunu Nıh Avasturya'da şeler yazmakta ve şunları İlâve etmektedir : Balkan Paktı ve Küçük Ktilâf vaziyeti.. Her Iki Tuplanlî, Bunlar Arasın- daki Ittihadı Göstermektedir.. Belgrad 20 (Radyo) — Küçük itilâf ekonomik konferansı ———zro — * * 16 —4 a ——— — —— “Nazllerin Avasturya hükü karşı bir darbe hezır: ladığı Landra ve Parla'te ka bul ve derpiş - olunmaktadır. Eğer bu tahakkuk — ederse, İn glltere hiç şüphesiz Avusaturya Tetiklâlini ede gektir. Bu mes'elenin konseyin 1L Mayista yapacağı toplantıda harlci olarak müza- keresi zaruridir. Fransa, Almanya statükoyu ih lâl ederse, İngiltere bu hareketl takip edeceğint soracaktır. Bu hâdisenla, Fransa'nın ha ricf siyasetinde esaslı değişik liklere sebep olucağını ve İtal ya— Habeş ibullâfi İle — zecri | tedbirler suyesinde tesirl görü lTeceği sanılmaktadır. Diğer bir logiliz gazetesl de Almanya'nın, — İtalya'nın Afti ka'daki meşgüliyetinden ve Mil letler cemlyeti ile arasındaki ibuülaftan İstifede etmek İstiye ceğini yazıyor. Lomdra, 29 ( Radyo) — Al man hariciye nezaretinden bir memur Royter — ajansına beya matta bulüunarak, — Avasturya kıtsatının bareketlerde bulun metine nın müdafaa raznamo bazırlıkları devam etmektedic. Konferans 4 mayısta toplanacak. tır, Bu konferansı, 6 mayısta küçük lllâf hariciye konferansı takibedecektir. bakanları Balkan ve küçük Hülâf konferauslarının ayni zamanlarda Bel- gradda toplanması, her iki göstermektedir. Hilâf noktal nazarlarının fetihadını Fransa'da tntihabat mücadelesi Necaşiye Rey verenler ve Sandığa Eski Piyango Bi- letlerini Atanlar Da var! Sağlar, Solların Galebesi Takdirinde Vaziyetin Feci Olacağını Söyliyorlar Patlı, 290 (Radyo) — İkinci Tatibabat taru, faaliyeti devam etimektedir. Namzedler arasın- da birçok müzakereler — yapıl makta ve Meb'aslar — arasında anlaşmağa çalışmaktadırlar. Meclis — kollelerinde — birçok müzakere ve tahminler yapıl- muktadır. İntihabat belediye Parls toplanmış komtlayonu dafresinde ve beş komlsyon — hilinde İnti: | babat neticelerlal tedkik et meğe başlamıştır. Vilâyetlerde- de ayal edil. mektedir. Koralka Intihabat komlsyonu Intihabat — neticelerini henüz Hân etmemiştir Birçok Jatibsp sendıklarında garip kâğıtlar sarette hareket bazı çıkmıştır. Necoşl'ye rey verenler çıkmış; | bir. kızmi kâğıdlar atotışlar, bir kısım da eski pt yango biletlerini sandıklara at lüzumaanz mışlardır. Radiksl ve radikal sosyallet fırkası sant 12,10 da M. Dala- diye'ain siyasetinde toplanmeş ve 13,20 ye kadar müzı bulunmuştur. Sağ cenah gazeteleri, sollara rey verilmemesi için şiddetli moçrlyat yapmaktadırlar. Sollara rey verildiği takdirde, vaziye- tin pek berbad olacağı yaz. maktadırlar, Fransa'nın sabık Roma ge firl M, Bernar, Radikal Sosya Hst-Komünlst blokuna aleyhtar olduğa içia Radikaller arasın- | dan çekilmiştir. Paris 29 (Radyoy — M, Flanden, dün Pol Bonkurla yeptığı mülükattan sonra, baş bakan M. Saroyu ziyaret etmiş ye Berlin sefiri Fransuva Ponse nin İştirakile uzan — müddet müzeakerede bulunmuştar. Parla 29 (Radyo) — M. Heriyonun balk — cephesinde mevkl almadığı halde sosyallat ve komünletlerin de — reylerini alacağı anlaşılmaktadır. Mecliş relil M, — Balısan Marsliyada — faaliyettedir. —M. eratta dağa haberinin bir eğlence te lâkki edildiğini söylemiş ve: - Böşle şüyialar dolaşıyor. Bizim kıt'alarımızın Bavyera'da ekzerslzler güyet ta- biidir. Parls, 29 (Radyo) — Avus turya'nın dahilt ve harlef va ziyeti Avrapa kabinelerloln na. zarı dikkatini celbetmektedir. Avasturya ordulan, Alman ya'nın hududlarında toplanmakta — devam dirler, Baba sebep olarrk bu min takada Avasturya Nesyonal son yepması Bavyera etmekte yallstlerlaln toplaumış olmaları göstecilmektedir. mea veziyet çok müphem ve karışıktır. Maksat ve hedef ne Runlera reğ olarsa ols0n, Avustarya hâcum tanklarının nümayişleri nazarı dikkati calip görülmektedir. Siyast mehafile göre, Avus turya iİçin şimdilik bir teblike movcat değildir. Avastorya — selâhiyettar me befili de, <cAvusturya istiklâl için her ihtimale kargı hazır dır,, demektedir. Londra, 29 (Radyo) — Bav yera — hudüdlarındaki — askeri tahşidat İngiliz siyast mehafi linde hayret uyandırmıştır. Çön kü bu haber akşamdanberi Londra'da da malümdu. Avusturya siyesi mümesellli de, bu hareketlerin mevzii ol duğu harici şebeplerle alâkan olmadığı söylenmektedir Londo, 29 (Radyo) — Avus torya - Bavyera hudodinrı ha diselerinin — İngiltere'nin vere ceği saal Hetesinde mühim bir mevki tutacağı söylenmektedir. İzmir 1 incl tera M. dan: Emlâk ve eytam bankanın- dan ödünç aldığı paraya muka- bil bankaya ipotek - eylediği İizmirde İkinci kordon caddesi üzerinde belediyenin yenl şehlr plâmı mucibince 54 — numaralı udada 39 sayılı, 350,64 metre murabbammda ve bodrum katı da dahil olduğu balde üç katlı ve kapı nuümoralarş — 116,3, 116,4, 116,5 tir 116,3 nama ralı kismın zemin katı:; cephe:- de havuzlu — otürma — maballi, dzbillade zemlel beton gevlş salon ve bü salon etrafında kiler, Iki oda ve kapıtı cad: deye açılır garaj muhalli ve iç tarafta çamaşıtlık, mutbak, helâ ve kömürlük; ikinci katı; cep hede üstü örtülü geniş bir bal kon, dahilde geniş bir — salon etrafında üç geniş oda ve bir banyo odesı; üçüncü — kat; ge- niş bir salon ve bu salonuu etrafında üç oda, helâ — ve ha: ricen cephede balkon ve sağ terafta tardçayı İhtiva — etmek: tedir. 116,4, 116,5 kapı numa ralı kısmın zemin katında bir hizmetçi odası ve kiler, ikinci kuatın methalinde sol — tarafta mütbak, methalden sonra gelen korldorda iki geniş oda, helâ ve banyo odası vardır. evde halkapınar süyu ve — elektrik tesleatı vardır. 8000 İira — kıy- metinde evla mül. kiyeti açık artırma avretlle ve 844 numaralı emlâk ve eytam bankası kenuuu mucibince bir defaya olmak — şartlle arlırması 6 * 6 - 936 Cumartesl günü sant 11 de lera delremle lşlıık yapılmak üzere 30 gün olan bu mahana kikalarındaki Şikâyeti Enjeksiyon Ve Oksijen İstemiyorum, Beni Rahat Bırakın, Diyordu. Londra, 29 (Radyo) — Kral Faad'ın son güvleri bakkında şu malümat verilmiİştir: Dört gün evvel kralın boğa zının methalinde ve damağında kangren — çıbanları — çıkmıştır. Caoma günü dili ve damağın daki damarlar delinmiş, mafih Emorejinin önüne ge çilmiştir. O gün öğleden sonra doktorlar — yanından iken, kral yatağından kalkmış ve * hizmetçilerinin — yardımlle banyo odasına kadar — gitmiş, fakat borada bir. baygınlık ge Derhal doktorlar ye kendisini — yatağa yatırmışlar, baygınlığını geçlr. mişlerdir. Comartesi ve pazar günleri kralin - shbhatı — değiş memiş, pasartosl günü teblikeli maa- çirmiştir. tişmişler ve | bir beygınlık daha geçirmiştir. İtelyan profesör İpodramik en jekslyonlarla — baygınlığı — izale etmiştir. Antipetenik ve gölikoz enjekalyonlardan — kral doktor lara şikâyette bulunmuş ve: — “Beni rahat ölmek içle bırak muzmısıniz?,, Demiştir. Öğleden sonra ayDi vaziyet devam etmiştir. Salı günü birçok zevatı ka bul etmiş, resmiğ vesikalar im zalamış ve sonra bususi mek- tublarımı İstemiş, bunları okur- ken bir baygınlık daha — geçir- miştir. İkt gün, bastalık bu şekilde geçmiştir. Cuma günü kral yataktan kaldırılmış ve bir koltuğa otur: tolmuş, ayakları, üzerl yastık larla dolu bir sandalyaya uza tılmıştır. Bündan sonra kralın sılıhati dalma vehamet kesbey- lemekte devam etmiş ve geco müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticeslade satış bedeli her ne olarsa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanonun mer'iyete girdiği — ta rihten sonraya müsadif olmusı hasebile kıymetine — bakılmıya rak en çok artıranın Üzerine ihalesi yapılacaktır. Satış 844 numaralı emlâk ve eytam ban.- kası kavunu bükümlerine göre yapılacağından ikinci artırma yoktur. Satış peşla — para İle olap müşteriden yalnız — yüzde İkiboçuk dellâliye masrafı alı- pır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer ulâkadarların ve — İrtifak bakkı sabiplerinin gayri men: kul üzerindeki haklarını husu sile falz ve masrafa dalr olan Addlalarını İşbu İlân terihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbiteleri'e birlikte mo- muriyetimize bildirmeleri ica beder. Aksi — halde — hakları tapu — Sellince malüm olma dıkça paylaşmadan — bariç ka- hrlar. 22 . 5 . 1936 tarihin.- den iİtibaren şartname herkete açıktır. Talip olanların — yüzde yediboçuk temlnat akçası veya milli bir banka itibar mektubu ve 9Ö.7400 dosya — numarasile 1 İnci İera memurluğuna mü racantları İlân olunur. a H. iş. No. 845 Bulgar Mahkemeleri Sofya 29 ( özel ) — Balgar hükümetl neşreylediği bir ka nonla, Bulgarlatan'da ekseriya fhtilâleileri — muhakeme eden şeri muhakemeleri kaldırmıştır. L ayrılmış | verilmiştir. günü çok fazla olmuştur. doktorların oksljen vermelerine itiraz eden kral; — “Artık ölüyorum. — Beni rahat bırakınız. Ba sondur.,, Demlçştir. « Kahire, 29 (Radyo) — Mi siyasi — İstikbali uyandırmaktadır. Gazeteler, mü teveffa kralın yüksek diplomat ça İdereslle dahili ve harlei el yasetl gayet iyl İdare öttiğini yazmakta ve İogiliz dostu ol mamakla beraber İngiltere ile geçindiğini, İşçi partisinin Mı ar'ın başına İngiliz'leri getir leri tükle oksljen Kral pozar ve pazartesi rahutsız sır'ın endişe mek İçin sarfetmiş oldakları mesainin önüne geçtiğini ve birçok — gorluklarda nüfazunu gösterdiğini tebarüz ettirmekte- dirler, Londra gazeteleri de neşrl yatta bulanmaktadır. Deyli Tel graf; — uzlaşma alyasteti — takip edilmesini bunda Misır'in beti. fadesi olacağını yozmaktadır. ae İzmir 2 iaci dera M. dan: Mustafa, sıdıka ve - ralkanın emlâk ve eytam bankasından ödünç aldığı paraya mukabil bankaya ipotek eylediği izmirde mes'adiye mahallesinde burnava caddesinde 57 namaralı üç katlı olup 57 vergi 59 taj numaralıdır. birlaci katı zemin avrapa pilâkalı bir salon, bir aralık aralıktan kiler ve bhelâ arkada mutbuk ve — çamaşırlık ve bir miktar avla, ikincl kat arkaya doğru bir koridor cad. deye mazır bir sola ve bu ga faya muttusil bir oda korldo run müntehasında, avla — tara- fında bir oda ve bir d» hspenç, üçüncü katta bir sofa üzerinde caddeye mazır iki oda ve bir balkon ve avlu tarafında gene iki oda ve evin üstünde tavan arasında bir oda denize pazır Çingolu bir taraçası — vardır. kârgir ve tamiro muhtaç değil: dir. 8Ö00 llra değerinde olan bu evin mülkiyeti açık ar- tUrma süretile ve 844 nama- ralı Emlâk ve Eştam ban kastı kanunu mucibince bir do- faya mahene olmak - şartile ar tırması 6 * 6 - 1936 cumarteri günü sast İl de dera dalremiz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma netlcesinde satış bedeli tahmin olunan kıymetin yüzde yetmiş beşini bulursa en çok artı! ibalesi — yapılacaktır. Aksi taktirde 2280 numaralı kanuna göre satış gerl ” birakıla caktır.Satış poşla para ile olup müşteriden yalınız yüzde iki buçak, dellaliye masarif1 ulınır. İşbu gayri menkul — üzerlade herhangi bir şekilde hak tale- binde bulunanlar — ellerindeki resmi vesalk ile birlikte yirmi gün zarfında İzmir İcrasına müracaatları — lâzimdir. — Aksl balde bakları — tapu - efeilince malüm olmadıkça paylaşmadan buriç kalırlar 23-5-536 tarihin htibaren şartaame herkese açık tır. Talip olanların yüzde yedi buçuk teminat akçesi veya mil Hi bir banka ltibar mektubu ve 83 21474 dosyu mumarasiyle 2 lacl iera memurluğana müraca, atları İlân olunur, 1105 H. iş. No. 279 hane Nizan — 80 DN Açık artırma ile fev: kalâde büyük satş. 3 Mayla Pazar günü sababı leyla esat onda Birlaci kordon" da 218 numurada Çekoslavakyü Vis Kansolosunun ve konaolot: haneye ait bilcümle eşyalarınıl açık artırma suretile tatılacaktif Satılacak —eşyolar meyanındaı avrupa memulâtından gayet #ü* rif ve nadide 9 parçalı ipekll kanepa takımı perdelerile berte her, maondan mamal — büfe. kontra büfe, kare yemek ma: sam anahtarlı ve üç tahtaslle 12 sandalyası, cevizden mamul! yatak odası takımı, aynalı dolspr tüalet, lâaman ve komedinos logiliz mamalâtından 2 6d0 bronz kesme birer buçak kişilik- iki direkli karyolalar ma besli' somyeleri, gayet modern ve $i elekirik avizeleri, elektrik gect' lâmbaları, poker masaları, di yan, kretondan mamul 7 pst' çalı kanepe takımı, şemsiyeliki beykelli saat ve İki şamdanlık: avrapa mamulâtından büyük v€ küçük fevkalâde madenf sobalar mu baraları, Rösler markal” Alman piyanosu, hazeran san” dalyalar, şifonyereli krlstal ay" nalı dolâp, müadeni — musalar, bronz mangal, maoa yazıhane, yüksek sebpalar, avrapa mumü: lâtından Iki kişilik masif cevit karyola, iki kapılı kristal ay* nalı dolap ve komodinosu, lâk€ üç kapılı kristal aynalı dolap,: tanlet, komldono ve peşkirlik, avrapa büz — dolabi,, — müh: telif hasır takımları, sahibinle sesl yarım — salon — gramofol 20 plâkile beraber, İngiliz mu: mülâtından İki kiştlik kesme nl" kel karyola ve s#omyesi, mao oamnlı kütüphane, perakendo avrapa sandalyeleri, dıvar snatl, İki adet çiçekli kolona, orta masa: ları, mubhteliflâke ve ceviz kısl karyolalar, muhtelif orta masalari yağlı boya tablolar, şömine ay: nası; heykeller, Demirci, Ispar ta halı ve seccadeler vesatre birçok eşyalar açık artırma eu retile — satılacaktır. Fırsatı ke: çırmayınız. Para peşindir. Türk müzayede salonu müdüriyeti — D. 3 ——— Tzmir fera hâkimliğinden: İzmir'de cski balık pazarın: da Mahmudiye caddesinde 65 numaralı dükkânda ve ba dük* kânın sahibi Cafer kalfa ta- rafıba; İzmir emlâk ve eytam bat kasına olan borcunuzdan do" layı bankaya — ipotekli geyrl menkal malınızın bankaca pt raya çevrilmesi talebi üzerin bu takibe tarafınızdan — veki İtirazat'nızın mürafan — saretile tetkikine karar verilmiş vt mütcaddit adresinizden aranıl dığınız halde bulunamadığını$” dan — tebliğat — ilânen — ya' polmasına karar verilmiştir. V€ mürafas için de duruşma günü olarak 14.5.936 tarihine tesi” dâf eden perşembe günü easi 10 8 tayin edilmiştir. Yevml mezkürda bizzat veya bilvektle İspatı vücüt etmediğiniz tak" dirde mürafsanın — gıyabımızdi devam edileceği davetiye vey& ihbar makamına kalım olmük özere ilân olanar. H İş. N.37İ Teze - Temiz - Ucuz ilâç HRer türlü tuvalet çeşitleri Hamdi Nüzhe SIHRHAT ECZANESİ Başdurak Büyük Salepçi oğla hanı ki