2 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

2 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

e. | eeei —— ŞKÖKDU düça -i BNŞ LKŞ FÜ SA ' $ y 1 bi ['ı Y bit kı doğacak, kiz doğmu- — Nasiba'nun — Sasabane : Sayfa 6 Italyan kaynaklarına göre t "Vehip Paşa Ric'ate Muvaffak Olmuş- tur. Dagabur'u Da Aldılar. Veliahd Adis-Ababa'dadır. Belçika'lı Zabitler Ne Söy- lemişler - Babeş Telefatı 5 Bin Imiş. Italyan'ların JIse 50 Zabitle 1800 Aı-ker Vlaktul Ve Mecruh!. Roma, 1 (Radyo) — Tribü pa gezetesi Gorahayldan aldığı habere İstinaden Sasabenek hat Hına bücamdan sonvra, Fruçl ve Agostinl kıt'aları Vehip Puşa kat'alarını tehdide başlamışlar. dir. Vebip Puşa, vaziyetin ve- hametini bissetmiş ve müvaffak olmaştuar. On iki saat süren mesalden soora nehir özerinde askeri b'r köprü kurulmuş ve motörclü kıt'anın geçmesine İmkân bâzıl edilmiştir. Daha birçok köp tüler yapılmıştır. General Nazli aekerleri bu köprülerden — latifade — ederek Herlemiştir. Bu kuyvetler Da gabar'la Cicika yolları üzerlü: da bolonmaktadırlar. İtalyan gezeteleri; — Graçyanl otdusuna Mareşal Badogllo'nun büyük bir yardım kuvveti gön derdiğini de yazmaktadırlar. Roma, 31 ( Radyo ) — Cibuti'den Stefani — ajansımın aldığı baberlere göre, Habeş zabıtasını ıslaba memur - Belçi kalı zabitler de Cibuti'ye vasıl olmuçlardır. Bunlardan birlel : — Habeşlatan ve Adis Aba O ba'da umümi bir karışıklık — hüküm — sürmektedir. — Raslar varaşında büyük — bir — ihtilâf yardır. Bi kımı muükavemet, bir kısmı da teslim olmak ta Taftarıdır. İmparatoriçe ve Dük dö Harar Abo'da bolunmakta- dırlar, — Vellahd. Adis - Ababa". ric'ata — dadır. Son günlerde, askerin başın — da yoğmazerlik yapanları şid © detle takip vo tecziye İle meş gel idi. Ras Destaya gelince ; Kor — kunç bir adamdır ve çok za: O limdir. Bu adam İtalyan esir. lerin behemehal katledilmesini emretmiş ve maktul bir İtalyan | getirenc on taler mükâfat ver- mekte İdi. Bu kumandan dom- domurk ganları da kollanmıştır. Demiştir. Dessle 1 (Radyo) — Mare gel Badogilo ve erkânıharbiyesi Dotsle'den ayrılmış ve Dessle- — min 100 kilometre cenubunda bir yere gitmiştir. Roma, 1 ( Radyo ) — Ras Büalale — battında mağlübiyetindeu sonra, — İtalyan ileri kolları ilerilemekte Çar'ın Mavi Şeytanı '1 Mareşal Badoglio devam ediyorlar. Dagabar dün sabah İşgal edilmiştir. —İtalyan kolları tabli müşkilât ve yağ murlara rağmen - İlerilemekte dirlar. Habeş küvvetleri harp saha- sında beş bin cesed bırakmış- lardır. Elde edilen silâh ve mühimmat benüz teeplt edil- memiştir. Şimdiye kadar beş top, 2500 ellâb, 100 mitralyoz tesplt edilmiştir. 1d Nisandan 30 olsana ka dar devam eden bu harplerde Ttalyan'ların zaylatı 50 zabit maktül ve mecrab, 1800 ssker maktul ve mecrohtur. Bunlar arasında 400 den fazlası yerll asakerlerdendir. emirde takdir sökerlerin edil Yevmi kahramanlıkları miştir, Tayyareler; harbın kazamıl- masına büyük yardımlarda bu Tuomoşlardır. Şimal cephesinde; Adis Aba ba üzrine İlerlemekte — olan kıt'alar, Debraslna mevklini ve Debrader — tepesini de — zaptet mişlerdir. Diğer bir kıt'a ayni yol üze rinde İlerleyerek Gadola — neh rlol geçmilş ve Adis Ababa'nın 30 kilometre yakinine varmı Tayyaceler ilerl hareketlerini teshil etmektedir. Adis Ababa'ya giden bir tay- yare Adis Ababa tayyare karar. gübı üzerinde uçmuş fakat mit- ralyöz ve mavzer ateşi ile kar: şılanmıştır, — Teyyare — sağlam olarak gerl dönmüştür. Bugünlerde gen_e münakaşa var Avam Kamarasında Dış Siyasa Konuşulacaktır. Müdafaa Büdcesi Yükselti iyor. Zec- ri Tedbirlerin Neticesi Ne Oldu? M. Baldvin Londre, 1 (Radyo) — Müda: faâ proğramının tetbiki için müdafaa büdçesine on milyon Logiliz Hralık munzam tabelsat - B.6 Aleksandıe sesini alçalttı, Kat: ya'nın kalağına: — Senin ve onundur. Bana bahşedeceğin çocuğun da - ola- . Dedi. Katya, daldı ve: — Oğlumuzundur. Değll mi? |Diye mırıldandı. — Kızımısın. — Hayır. Oğlan doğuraca: Tıpkı senin gibi. Ben bir doğurmak İstiyaram. — |Hayır, Tıpkı senin — gibi sını İrade ediyorum! — Haydi, bahsa girişelim. Katya, bir yabani yasemin dalı kopardı, üzerine — beyaz bir çiçek koydu ve: — Eğer çiçek çemenler üze- rine düşerse sen kazandın, top rağa düşerse. Ben kazandım, demektir. Dedi. Katya, çiçek üzerine üfledi ve çiçeğin beyaz yapraklırın. dan birisi havalandı, havada biraz döndü ve sonra yaprak bir su birikintisi üzerine düştü. konmuştar. Londra 1 (Radyo) !— şamba günü amele partisi, avam kamarasında M. Eden'den bazı sasller soracaktır. Bu susller arasında zceri tedbirlerin ne neşlce — verdiği sasli de vardır. Londra, 1 (Radyo) — İngl- liz kabinesinin yarın yapılacak İçtimm tehle edilmiştir. İçtima pezartesi günü yapılacaktır. Londra, 1 (Radyo) — M. Baldvin, dış bakanlığı büdoesl- Din çarşamba günü kamarada müzakere edileceğini söylemle: tir. O gün dış elyasa da görü: şülecektir. Londra, 31 ( Radya ) — Avam kamarasında Başvekâlet dülresinde M, Baldvi'nin riya- Katya, çocuk gibi Nle güldü ve: — Ne zarar var? Dedi. Ço cuk zaten senin ile benim. Daha doğrusu bir kalbin mah- sulül. kahkaha Moskova'daki Dünkü bayram |(Zecrt Tedbirlerin Teşdi- Büyük bir Geçid Resmi de yapıldı.. Moskova, 1 ( Redyo ) — 1 Mayıs amele bayramı favkalâde meraslin ve tezahüratle — tes'id edilmiştir. Tezahüratta birçok — ccnebi döst devletler murahhasları da bazır. balanmuşlardır. Askeri muszzam geçid reslin ler yapılmış nümeyişlere İştirak etmişlerdir. Sovyet'ler Ingiltere ile iki taraflı bir deniz mukavelesi akdine hazırdırlar Londra, 1 (Radyo) — Sov yet elçisinin Tagiliz barlciye nezaretine, Sövyet'lerin — İngil tero İle İki taraflı bir deniz müokavelesi akdi için müzake- relere girişmeğe hazır oldukla rını bildirdiği teyid - olunmak tadır. Askeri kıyafetler. İstanbal, 1 (Özel) — Geçen seve Çıkan ( Askeri kıyafetler ) kanununun İşaretlere ald mad desinde bi adilât yapılmıştır. tayyareler de ba Bir Italyan gazetesi diyor ki: ——— — di, Harp Demektir M. Baldvin De, Tngiltere'nin Silâh- lanması Lâzımdır, Dedi. Roma, 1 ( Radyo ) — Jar nale Ditalya Lordlar kamarası: mın son İçtitimsında zecri tod birlerin teşdidi talebine şiddetle hücam etmektedir. Size tekrar hatırlatırız. ki zecıl tedbirlerin teşdidi, barp demektir ! » Demektedir. Londra, 1 (Radyo) — M. Baldvin Alberhal'de bir nutuk irad etmiş ve hava kuvvetlerile birlikte baştan başa sllâhlan mak İüzumunu İlerl sürmüş ve; *Bizim silâblanmamız gerek İngiltere'nin ve gerek sulhun mevafli namına en İâzım ve faldeli bir harekettir.,, Demlştir. Londra, 1 (Radva) — Zecri tedbirler — aloyhir. — kurulmuy olan cemiyet, binlerce beysu namo dağıtmış, zecri tetbirlerin iflâsını İddla etmilş ve — kaldı- rılmasını iuemlıılı Italyan Tebliği Vehip Paşa Cephesının Knhraman- ca Çarpıştığını İtiraf Ediyor. Roma 30 (A.A) — 199 mu- maralı resmi tebliğ: Maroşal — Badogllo - telgrafla bildiriyor: Belçika ve eaki Türk ordusu zabitleri tarafından tasarlanıp Altay Aydın'a, Altınordu Nazilli'ye Gidiyor Adltay takımı Altınordu ve Altay — takım- ları yarınki pazar günü, Cumu- riyet Halk — partisl — Pazaryeri ocağı tarafından hazırlanan te- nerzüh trenile birer maç yap setinde aktolunan İçtima hak- kında henüz bir tebliğ verilme miştir. Belki bu Içtimada Al- mabya'ya — verilecek — suallerin mevzabahı. edilmediği muhak- kaktır. Londra, 31 ( Radyo ) — M. Eden yarın Lirünyton'da yapılacak bir içtimada bir nu tuk söyliyecek fakat barlci siyasetten bahsetmiyecektir. olmuşta. İmparator, kabine moc- llsine riyaset için Katerin'i bı- rakmak mecburiyetinde kalmış; oda hizmetçisi, bir daktor bal mak için Katerin'i bırakmak mecburliyetinde kalmış; oda hiz- Bahçe kanapelerinden biri. | metçisi, bir doktor bulmak için Bloln özerine oturdular. Artık | deli gibi koşmuş, fakat Açkir- birşey söylemiyorlardı. Yaban | cef tarafından götürüldüğü için yaseminlerlnden güzel, tetlı ve ballı bir koku geliyordu. Corç Katya, yüzü balmamu kadar araba bolamamıştı. Gecenin yedisine doğru do güm sancıları tutmuş, yap yalnız İdi; yanını sararmış, başı yastığa gelişi gâ: | #emacak bir kimscel yokta. zel dayanmış, uyuyor gibiydi. Karyolanın önünde dizleri yerde, başı karyolanın — kona- rında, İmparator bıçkırıklarla ağlıyor. Ketya'yı — kaybetmek özere olduğu kanaatinde!. Kışlık sarayda bu gizli çocuk Katya, sancılar sıklaştıkça, fer- yad etmemek, kapıdakl nöbet: çiye sesini düyürmamak - için ellerini dudaklarını sırıyordu. İmparator Aleksandr, odaya girdiği vaklı, Katya'yı bir ka nspe özerine baygın bir halde doğurma çok müthiş ve korkunç | serilmiş bulmuştu. mak üzere, Aydın ve Nazilli'ye gideceklerdir. Altay, Aydın takımı ile kar pılaşmak özere Aydın'da kala- caktır. Altınorda (sa, aynl tren: le doğruca Nazilli'ye geçecektir. Aydın muhteliti, Altınordu İle ikl defa karşılaşmış ve her İki. #inde de galib gelmeğe muvaf. fak olmuştur. Bu itibarla Altay, Aydın maçı eplce heyecanlı geçecek ve alâka görecek, de- mektir. Nitekim, birçok spor- cular ve İzmir'liler de ayni trenle Aydın'a ve kisimen Na- zilli'ye giderek maçları görmek Için bazırlanmaktadırlar.. İmparator, doktorun yardımı ile Katya'yı karyolasına yatır: mıştı. Nabızları adeta - dürmüş gibi idi. Aleksandr. doktora: — Zovallıyı kartarınız! Do di, icap ederse çocuğu feda edebilirsiniz. Kurtarmak içla ne mümkünse yapınız!. Imparator, derin bir ezap ve astırap İiçinde — Katya'nın çekmekte — olduğu — İşkencenin birae evvel bitmesini — bekli- yordu, ve Hazretl Meryem'in tasviri önünde diz çökmüş doa ediyordu, Bu işkenceli vaziyot saat lerce sürdü. Ebe gelmemişti Halbuki ebe gelmiş, fakart sa ray kapısında — kendisini İçeri alacak bir kimse bulamamış, bekliye, bekliye bıkmış vo geri lnşa edilen ve Dezyak Naslbu- nun küvvetleri tarafından kuh- ramanca müdafaa — olunan fev- kalâde müstahkem Sasabaneh- Bullale hattı general Graçyanl ordusu tarafından zaptolunmuş- tur. Sasabsneh ve — Büllaleyi dün öğleden sonra kıtaatımız Aşgal etmiştir. Anavatan ve So- mall kıtaatımız iİle kralın kara: binyerleri, Tibre siyah gömlek- Wler fırkası ve — müstemleke kıtaatımız çok müstahkem bir mevzide ve her türlü levazımla mebzul miktarda olarak kat'i bir müdafanya — azmetmiş bir düşmana karşı yapılan bu çetin harpta sebat ve kıymet bususunda birbirile rekabet et mişlerdir. Mağlüp — edilen düş- man motörlü kuvtetlerimiz ta. rafından takip olunmaktadır. Şimal cephesinde kollarımı- zın Adis Ababa üzerine yürü- yüşü devam etmektedir. Tesna gölü civarında hareket eden müfrezelerimiz Bagemedar ayaletinin ve Ras Kassa'nın eeki hükümet merkezi olan Dabratabora İşgal - etmişlerdir. Adls Ababa 30 (A.A) — Ha- beşler, İtalyanların Adi«-Ababa üzerine yürüyüşlerini durdar- mak için son bir gayrette bu- Junmak üzere değlara ellerinde mevcut bütün kuvvetleri gön- dermektedir. Karantina'da Eşref, Kemer'de Kemer, Eşref puşa'da Eşrof paşa sezaneleri açıktır. Bavalar müsalttir. Tablat en zengin bir zamanında bulunu- yor. Bu itibarla gezinti ve maç- ların büyük bir rağbet göre- ceği muhakkaktır. dönmüştü. Ebe olmadığı — içiu, Imparator doktora yardım mec: buriyetinde kalmıştı. Nibayet, sabahın — dördüne doğra Katerin kendine gele: bilmiş, ve düoyaya bir oğlan çocuğu getirmişti. Aleksandr, Katya'nın artık kurtulduğunu essamış, çocuk HNle hbiç alâkadar olmuıyarak, lobusunın donmuş ellerini öp- meğe başlamıştı. Yenl doğan çocuğun foryatları üzerine Kat- ya gözlerini açtı, Aleksandr'a hazin bir şekilde güldü ve an: cak duyulabilecek kadar bafif bir sesle: — Bahsı kim kazandı? Diye sordu. Imparator: — Corç... Çocuğun lsmini — Sonu Var — — - ”» - LEfFf£f F E £ ZSLEFE SŞ FECERİ . .