6 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

6 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

MNN Maye 6 Hakem K.S .K. lı Es: ıid'in | Bir Mektubu. İzmir'de Spor Idurccılıgı Ve Sporu- muzun Gidişi Hakkında Ne Diyor? —. Dünkü nüsbamızda K.S.K.h Esat'dan — gazetemize - geldiğini bildirdiğimiz — mektap töyledir; Halkevi Spor komitesinin tertip ettiği Mektepliler liki fiaelı Lise İle Karataş Orta mektep takımları arasında Ca martesi günü Halk sahasında yapıldı. Bu maçın İdaresinla uhdeme verildiğini — bildirdiler. Gelen mektapta maçın çok ehemmi yetli olduğu ve behbemehal ka bul — etmekliğim — yazılıyordu. Oyana başlamadan evvel oyan larımı hç seyir ve idare etme diğim İki takıma sporculüğe yakışacak nezih bir oyun oy- Damalarını icep eden şekilde anlattım. Daha ilk vüruşla beraber K g'lılar, Liso'lilere tekme atımya başladılar. langicı aynen Oyan - baş a hayırlı bir hal sayıl mıyacak olan bu oyün — hare ketleri yapanlara, ihtarda bulu- nerak bunun cezasının Fatbol nizamDdamesinde sahadan İhraç olduğuna — spor müallimlerinin Mmüvacehesinde bir daha ihtar ottlm... Bütün bu sözlerime, nasi hatlerime rağmen Karataş'lılar hasımlarına kastı tekmede de- vam ettiler ber barekotle. rile sahaya futbol oynamak için değli, basımlarını sakatlamak, fakat oyunu muhakkak kazan: mak için çıktıklarını — gösterdi. ler... Artık falllerini — dişarıya çıkarmaktan — başka — yapılacak birşey kalmamıştı ve ben de vezifem İcabı banu yapmuğa mecbur kaldım... Karataş'lılar bu kararıma İtiraz ettiler, Çok kiymetli bir hakem olan spor tuallimlerinden - lâkırdı anla Muyan, İhtara — ebemmiyet ver- Mmiyen ve sahaya yalnız hasmını Yaralamak tekmelemek için çıkan oyuncuların Futbol nizamna Mesinde cezasının ne olduğana sormak İsterim ?.. Oyunun bitmesine yirmi da kika varken ve takım bir golle mağlüpken hakemin — sahadan İkl oyuncu — çıkuramıyacağını, bu plânda olmadığı için oyun Cüların birbirlerine tekme ata bileceklerini — ve bakemin de bu gşekilde İdare etmek Mecbarlyetinde olduğunu hangi Dizamname yazıyor ?... Ea mühlm işiml bırakarak İzmir'in iki terbiyo ve İrfan ve — VRUPA'LI KADIN A mücesevesinin samimi bir mü- sabakasını İdare - olmek - için geldiğim halde, bu Işin başında bulunanların böyle bir tekme n İdare ottirmeleri ve tekme atanları cezalım. Hakem Esat —İdsrel maslahat edeydin, esaten biz de bu oyuncuların çıkması İçin bir. sebeb görmü yoruz. Demeleri, hakemlik nâmına eldden tesasüre şayandır. Ceza landırd ğım bu oyuncaların ha talarını tabli bulan ve sahada vazifeme müdahale ile beni müşköl vaziyete sokan bu ar- kadaşlara alenen teessüf ederim. Fötbol, usulü, nizamı, kaldesi elan bir oyundur. Bu kaldeler baricine çıkanların futboldan z21 yade hasmını yaralamak, - kir mak İçin oymıyanların hakem tarafından tecziyo edilmesi za- ruridir. Buna kimse müdahale edemez. Heyet ve komite aza- ları fikirlerini, — kanaatlerini içılmalarda söyleyebilirler.. Bü- tün İhtarlara rağmen hasma tekme stan bir oyancuyu: “İçeri al, idarel maslahat et.., Diye bakemin vazifesine mü dahale etmek evvelâ onun çar tle oynamak. cuları fena horeketlerinde teş vik İle spor terbiyelerini kam- çılamak ve deha — sonra da te lâfisi gayrl mümkün faclaya meydan vermek demektir. Mekteplerde okuyan talebe, birbirini wındırılmak ve mem leket #poruna yardım etme İ tiyorlarsa, oyunların futbol ni zamatına mubalif olarak oynan masına müsamaha etmemek ge rektir. Çünkü bu takdirde mak- sad bâsli olamıyacağı gibi her hangi birisinin kırılacak baca fının ve çıkacak gözünün mü- sebbibi de bulanmıyacaktır. Ben, kıt düşünen bir spor cunun attığı İla ve bilmeeburiye futbola bı izsenaleyh spor- ——— — ——— VE MAHRACA Kozmopolit -9- dim. Bir hataya düşmek — Için bir insaa neticeyi — hesablama hıdır. Ba bir hesab Işldir bence! İtsana büyük ve küçük bir bata İrtikâb ettirecek fırsatlar da pok nadir ele geçer! Madam Türpen, muharrit ve tir madam Türpen kendi ken Üsine, eski gençlik — bislerini Ye bir. de karşısında — İngiliz Zının :ııollk duygularını Mükayese — etii; Vaziyeti Biraz anlar gibi oldıı —- 4 — Birgün, Madam Tüpen, da- "İ edildiği akşam — çayında, asri - Roman J. L. Mortenden Mis Öndrev'i küçük salogunda: — BSen kızıma başka bir ha yat, buşka bir âlem İçin yarol müşsuo! — Demişti. Geçmişten hiçbirşey öğrenmek ve sormak niyetinde değilim — Fakat, şim- diye kadar herkesin mutad ha yatını yaşamadığına eminim! Öndrev, yorgün faket çok güzel — tebessümlerinden birlesl Ho gülmüş fakat eöz mecrusını da hemen değiştirmişti. Fakat yalnız kaldığı zaman da, Ma- dam Tüpen'in “Sen başka - bir âlem İçin yaratılmışsın!,, sözü üzerinde durdu! | yüzünden dün yamruk kasdi bir. tekme | 3000 (__İılval Çalınmış... Hamal ve kâtipler. den şüphe ediliyor Şaphane sokağında Palamut ticareti yapan Molz Taranto'nun mağazasında bulunan boş çuval larınin 100 tenesi çalınmıştır. Yapılan tohkikatta çavalların, mağaza dışından — çalınmasına imkân olmadığı anlaşılınıştır. Mağaza — aahibinin plânçosuna göre bir senede 3000 çaval çalınmıştır. Bunların mağazada yatup kalkan Hamal Raşid, Rıza, Şekir, Büseyin ve kâmll ile kâtib — Alberto, markacı Mayer tarafından — mühtelif za manlarda aşırıldığı zanoedilmiş olduğundan tahkikata devam olunmaktadır. Küçücük Kıza Belsoğukluğu aşılamış Asansör'de toka ğında kızı 8 yaşlarında Neriman'a ayni yerde Mustafa oğlu 28 yaşında Mustafa tarafından bolsoğukluğu aşılan mıştır. Totulan Müastafa hak kında takibata başlanmışlır, Karısını yaralamış : Bozyaka'da Zencirlikuyu mev kliinde otoran Süleyman oğla Müastafa, karısı Fatma'ya bir borç meselesinden — kızmış ve çapalarile karısını başından ya ralamıştır. Gömlek hırsızlığı: Kemer'de pazar yerinde Hü- seyin oğla Ibrahim'in 50 kuruş kıymetindekl gömleğini çulan Mostafa oğlau Osman - tütal muştar. Enveriye oturan — Mustafa rtakarak hakemliğe — başladığım Iça şimdiye kadar İdare ettiğim oyunlarda birbirine kardeş mü- amelesi yapmanı — Tâzimgelen sporcuların tekme — atmalarına meydan vermedim ve fafllerini derhal sahadan çıkardım, Hiç bir menfast gözetmeden, spor culuğu vikaye kastile yaptığım bu hareketler maalesef — sport- mence kabal ve hazmedile- ( Borsada | Dinarlı Ile Mülâyim Şeh- rimizde Karşılaşacaklar. Bu Karşılaşma, ls—laııbul’da Yapılan Güreşin Revanşı Mahıyetındedır. - Türkiye'nin belli buşlı pehli vanlarından Dinarlı Mehmed, Kara Ali ve Mülâyim İzmir'de balanmaktadırlar. Dinar'lı Mehmed ve Mülâyim pehlivanlar, bundan evel İstan. bul'da Türkiye şamplyonluğa Üzüm satışları: Ç. Ahıaı K6 43 Şınlak z bi. 10 34 M. B. koope. 10 29 8. Süleyma. 12 95 M T Debbus 13 13 Ş.z. Galip — 12 50 20 S, Emlin 10 153 Bugünkü satış 507963 Dünkü satış 608116 Umum yekün Zahire satışları: Ç. Ciasi 255 Buğday 100 Ton bakla 90 B. pamuk 40 238 Ken. pala. 316 695 Kilo yapağı 63 68 385 “ K. ceviz 13 13 AAKRALA LA SA ATa Yüz lirası çalınmış : Gönül sokağında oturan Ka rantina gece bekçisi Ahmet, gündüz evinde yatarken ayni evde kira ile otaoran Ahmet oğlu Süleyman — tarafından yöz Hlrasının — çalındığını — iddia et miştir. kim temin edebllir?. Görülüyor ki, mekteplerde sporcalardan — mıntakamızdaki kolüplerin ekserisine — kadar, fatbol oymyan sporcalara #po raün manası çok yanlış — olarak öğretilmiştir. Ben şabsen bunun kababatini — sporcularda — değil onlara yanlış telkin yapan İda- recllerde bülüyorum, İzmir'de eporu ilerletmek ve tam mana K. S, 10 50 l1 25 13 76 13 12 50 10 2ö| - K. S. 5 25 4 25 4 25 40 655 miyor. Hattâ bundan bir sene evvel dişarıya — çıkardığım bir oyuncu halk önünde yüzüme yözrük bile vurmuştu. Ba oyuncunun tecziyesi bu güne kadar sürüklendi. Mesele eski beyetler zamanında - olda: ğa İçin yeni heyetler cezalar dıramazlarmış, Bu — vazariyete göre, bir memlekette hâkimin değlemesile eski bir. mücrlmin cezmsiz kalmas icab ediyor ki mantıkan bunu kimse kabul edemez?. Ba gibi müsamasha yaran bir oyuncunun yarın — sahada bakeme biçak çokmiyeceğini Doğduğa suneyi — şehrinin fabrika bacaları, fabrika — da- manları, makine gürültüleri ile dölü — halini, İlk - senelerinin geçmiş olduğu yarı — karanlık muhld, annesinin ölmüş olduğa büyük fakat soğuk evi, oDiki yaşında Iken olan hayatını dü şündü. Kız mektebine giderken, pek çok olan yağmurlu — güolerde, boğazından Muztarip olan sev: gili annesinin arkasıadan: — Kınm, şemsiyeni unutma! Diyen tatlı ve şefkatlı eesini duyar gibi oluyorda. Şimdi, Mis Ondren bazı yağ murlu akşamlar, islak — olarak odasına döndüğü vakit, kendi kendisine: avallı anneciğim, sağol saydın da beni gene eakişi gibi muhafaza ve sıyanet etseydin.. #ile sporcu bir gençlik yetiş tÜrmek | başlangıcı mektep uşılanan bu #poru, yenl yetişen genç lerimize bütün açıklığ, — ve te mizliği ile göstermek, sporu yanlış anlıyanlara — sahada tek me, tokat atmanın — cezasının ne olduğunu öğretmek ve sul- misal olmamak Üzere, İdarei maslahat yolana - değil, tecziye yoluna gitmek - gerektir. Akel taktirde Idarej maslahatcı - ba kemlerin ve bunu resmen söy: llyen ve İcabında tehdid bile eden idarecilerin elinde İzmir sporculağa her mi kurbı Demekten kendisini alamazdı. Abnesi! Annesinin bir resmi karyolasının başucunda asılı idi, bu resim, anresinin ölümünden bir sene evşol alınmıştı. Bazin bir tebossüm yüzünün bütün çizgilerine bâklm bulunuyordu. Ondrev: — Tıpkı anneme — benziyo: ondaki azlm kud- Gözlerinde — eld det, dudaklarında büyük arza lar bildiren hel yok! Zayallı anneciğim.. Seni babam ne ka- dar çok severdi! Derdi ve ba- bası akla gelince, kederi — büs bütün artardı. Babasının da son sözleri şu olmuştu: — Kızım, küçük ve kızım... Elini bana ver. Babasının elini elleri arasına aldığı vakit, eanki çelikten bir- güzel şey tutmoş gibi olmuştu. Bu el, için yaptıkları bir karşılaşmada Mülâyim pehlivan, hiç te bek. lenmediği balde Dinar'lı Meh- med peblivanı yenmişti. Uzun münakaşalara yol açan bu müsabakedan sonra iki peh Hvanımızın ikinci — karşılaşın bekleniyorda. Bu mühim kar: şılaşmanın 17 Mayıs Pazar günü şebrimizde yapılacağını stevinçle öğrendik. Ba ikl meşbuar peh Uvasımızı C. B. P. Alsancak Parti nahiyesi başkamı karşılaş teklifinde — bulanmaş ve pehliranlarımız, bu mübim teklifi kabul etmişlerdir. İzmir'iller, mühim güreşler — seyretmek — İmkânını bolacaklardır. Mnfilâk Küçük bir turmak memnuniyetle X kızcağız yaralandı. Çeşme — kazasının — zeytinler köyünde oturan çamur Ali adındaki adam, karısı İle tütün tarlasında çalışırken tarlaya gö türdükleri 7 yaşında kızı Lüt fiye, toprakla oynumuğa baş lamış, o mrada toprak arasında bulduğa bir dinamit kapsolonu toşa varmuş ve — patlatmıştır. Çoruğun sol - elinin baş ve ça hadet parmakları — uçlarından kopmuştur. Yaralı çocuk, İzmiz memleket — bastanesine - getiril. miştir. lar vermeğe mahkümdür, Bu şeralt dahilinde İzmir sporcu: lağunun terakkisine İmkân gö remem, Vaziyeti bü uğurda büyük bhimmetlerini esirgeml- yen ve sporeularla şehsen çok yakından alâkudar olan Parti başkanımız Avni Doğan'ın dik: kat nazarlarına sunuyorum. Hakem K. S. K, tan Esat Merter . — Hükem Ead'la dön tele fonla konuştuk. Kacataş Orta Mektebi tarafından İleri sürü- len itiraz ve Iddiaların hiç bi rinin varit almadığını ve hakenı- Nğe alt — vazifeleri, — esasasen mektubunda izah etmiş bulan düğa için müteferrik — nazar noktaları ve zanlara göre yeni den İzaha lüzüm — görmediğini söyledi. Cumartesl günkü oyun da semimi kanaatı harlciade en küçük bir harekette bulun madığını yaptığı — İşla, vazifesi Ycabı. bulunduğunu da ilâve etil. ve donmuş, buz kesilmişti. Telâş ve heyecanla: — Buba., Bana bak... benim! Demlşti. Fakat, babası artık hiçbir şey görmeyorda. Belki hiçbirşey de duymayorda! Bundan soura, baba himaye ve şefkatl de bir. daha — elde etmemek üözere kaybotmiş, arz özerinde tam bir öksüz ol yapayalnız kalmıştı. Ondrev: — Annem, hiçolmazsa gördü, geçirdi, kocasının bimayesinde ve yanınça öldü. Fakat ben?. Ben?.. Dor, letikbal için — titremek. lon kondisini alamazdı! En ziyade vehime kapıldığı, hayat ve istikbalden ençok korktağu zamanlar, karyolasının — Sann var — İşte ödemiş'te Kültür hareketleri. Ödemiş, (özel) — Kazamış, kültür kalkınması sahasında mu- vaffakıyetle yürümektedir. Ku gamızın Kaymakçı İlkmektebi tarafından verilen bir müsama: rze, bunu inrabatle göstermİştir, Müsamereye civar köylerden bile gelenler vardı ve çok alâ ka gördü, Bu okul beş snıf hı- dır. Beş öğretmeni, ellisl kığ olmak üzere 230 talobesi var. dır. Soysal ve dürümü; mü- kemmel grafiklerle tesbit edil, miştir. Talebenin soğlık, ruh, alle dorümları da ayrıca tesbit olunmuştur. Büyük #ınıflar için hasusi İş odalarında çanakçılık, çpmlekçilik, marangozluk öğre- tilmektedir. Tel-be arasında, mühtelif soyeal teşkilât vardır. Hatta, böcekçilik, ağaççılık, hay: vancılık için de çalışma kolları Atalar sözleri de toplanmaktadır. Talehenin, ay hk dıvar gazetesi İle bir mü zesi bile vardır. Gazetede, ço: cukların orijinal eserleri görül- mektedir. Müze, mektepçilik bakımından çok zengindir. Ata: türk'ün büstü müzenin en kıy- metli eseridir. Bir köy mekte- bimde görülen bu tekâmül, ha- kikaten bayrete şayandır. Kaymakçı, beş köyün mer: kezldir. Her hafta ba beş köy moaallimleri burada mesleki İş- lerini konuşayorlar. Okul, ya: kında bir sinema makinesi de getirtecektir. Okulun — yegâne noksanı, bir. dikiş ve nakış musllimidir. Ve bu, böyle bir mektep İçin hakikaten yoksul: luktuar. Baş öğretmen Mehmed Al tay İle arkadaşlarını, gösterdik- leri muvaffakıyetten dolayı teb: rik etmeği vicdan borcu bilirim. Konferans Şarkikaraağaç, 4 ( ALA. )— Evvelki gün bareda kutsal Ia: kılâbımız. hakkında — ilimiz C. H. P. başkanı Remzi Ünlü terafından — verilen konferanas ilçemizin bütün balkı tarafın: dan — şiddetle alkışlanmış — ve Atatürk'ümüze saygılar sunul: moştur. Belediye eneümeni Belediye encümeni dün ak- şam Şarbay doktor. — Behçet Uz'un başkanlığında toplanmış, biriken Belediye İşleri üzerinde kararlar almıştır. ayrılmıştır. ; Htalyan'lar 5 Habeş askerini kurşuna dizdiler.. Desete, 5 (Radyo) — Ecnebi fabrikalardan birlsine tecavüz etmiş olan yedi Habeş askerl divanıbarb tarafından mubake- me edilmiştir. Divanıharb birl. #lnin bersatine, birle'nin müeb. bed küreğe konulmı beşl. nin de mücbbed küreğe konul: masına, beşinin de kurşuna di- zilmesine karar — vermiİş <c bu karar bemen Jafaz olunmüştar. “ Son Mektub ,, Ve “ Genç Rus kızı Aryan ,, çıkıyor.. Birineisi, Feridun Osman'ın çok gözel bir hikâye demetidir. Diğeri de nefia ve tercüme bir romandır. Bugünlerde piyasaya çıkacaktır. Karilerimize tavsiyo ederliz.