7 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

7 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Prens Napolyon ba - einirla Fİnİ oynatmış olan sahneyl unut- mük ve biraz da İstirahat et mek üzere, saraydan çıkma mu- İkametgâhına doğruldu. Gözel zaman kadınını birin. ©l katta süslü bir dalrede, şark msulü bir sedire usanmış ve Söli! Prodam'ın neşrettiği Ep Töv gezetesini okuduğu halde bulda. Genç kadın preosi görünce Ştevinçle elini uzattı. Prons te bu gözel ele hararetli bir buse kondurdu. Vikont Vodrey'in ölümünden sonra bu kadın çok değişmişti. Henüz yirmi dört yaşını geç memiş olmasına reğmen, genç kadıbın güzel gözlerinin altı gürümüş İdi. Bundan Üç sene evvel Paris xevk erbabını çıl- dırtan güzel vücudu da eski güzelliğini — kaybetmişti. Fort Boyaro faclasından sonra geçir: diğl asabice buhran az kalmış olan ve bemeca hemen Prens Nepolyon, Dük Lodovik Gada- rTus ve Vikont Fiç Jans'ten iba ret olan dostlarını çok tolüşa düşürmüştü. Günlerce hayatı- nin tehlikede kaldığını, şüura- na malik olamıyacağı endişe- sini geçirmişlerdi. Fakat Nor mandiya'da uzunca bir tebdil hava sayesinde, gençligği ve sıh- hati nibayet bu hastalığa ga leba çalımıştı. Fon der Golç'un ajanı Sıâ ber'in Lüsl dö Kola'ya söyle diğl veçbile, Paris'te gene es kisine yakın bir hayat sürme- Be başlamıştı; belki eekisi gibi sta binmiyor ve pek seyrek olarak evden dışarı çıkıyorda, Sadece vakit geçirmek, düşün- mek ile — gönlerini yıpratıyor ve bu bayat genç çehresinde derin — çizikler şeklinde çirkin bir iz bırakarak sörüklenip du ruyordu. Prens Jerom Napolyon, genç kadının Vikont Vodrey — ile olan şiddetli rabıtammı atladığı zaman hiddetlenmişti. Genç ka- dina sürboöş — olarak, küfürler yağdırarak ve yumruklarını sı. karak — gitmiş Idi. Fakat genç kadın kendisine o kadar şaş kın ve kederli (görünmüştü ki ucımaktan kendisini ulamamıştı. Bu sebeple de Kora'yı da ta mamen affetmekte gecikmemişti. Bundan sonra ziyaretleri uk- laşmış, Prensin — müameleleri Kora'ya karşı çok düzelmiş ve nihayet eskisinden fazla dost olmuşlardır. ANADOLU Günlük Siyasal Gazete Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Ümümt neştiyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet Tdarehanesi; T” İzmir İkinci Beyler sokağı C Halk Partisi binsa içinde Telgraf: İzmir « ANADOLU Telefoni 2776 - Posin kutusa 405 ABONE ŞERAİTİ: Yıllığı 1200, Altı aylığı 700, - Üç Aylığı 500 kuruştür. Yabancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır, Heryerde &5. Kuruştur. ünü geçmiş nüshalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR raf zaman kadını Kora Rearl'in l Siyaset Ve Aşk Edebi, tariht macera romanı Prens Nepolyon — Kora'nın elini öptükten sonra: — Naslaan — güzelim? Diye sordu. Genç kadım gözel bir tebes sümle mukabele etti. Bu su retle, sihbati ile — alâkasının kalmadığını — bildirmek — İstedi. Prons; — Hâlâ kendini ba hüzün hustalığından kurtaramadın mı? Diye tekrar sorda, Araba ile Elize meydanını geçerken gene tebdilhavaya ihtiyacın olduğu nu düşünüyorum. — Ayaletlerde birez vakit geçirmeğe me der sİn?. Genç kadın, — düşünceli tavırla başını salladı, ve: — Hiçbir. kimseyl tanıma- dığım bir. memlekette çok sıkı Tacağım sanıyorum. Eğer bana refakat edersen. Dedi. —Ah.. İşte bu imkânsız: dır! Eğer Tmparatoriçe seninle birlik seyahate çıktığımı — öğre Dİrse, söylemiyecektir. Bilhassa şa sırada İmparatorlçe İle müoasebetlerim çok gergin- dir. Saltanat meclisinde, az evvel İmpuaratoriçe - ile iyi bir horoz dövüşü yaptık. Şimdi benden her zamandan fazla nefret ediyor. Bunun için de- di-kodolarını kolaylaştırmak za- manı değildir. — Kırkına bastığı — halde, daha vahşi ve müfteris oluyor. Plon plon ellerini arkasına bağladı vo salonda bir aşağı, bir yakarı dolaşmağa başladı ve kendi kendine konuşuyor gibi: — Eğer, dedi. Hükümet iş- Terine karışmasa, — ehemmiyeti yok. Kendisini aldatmağa Boy- ladığı andanberi yeğenim bu kadından fevkalâde korkmak tadır. Fikirlerlei kabal ediyor, tavsiyelerini hep muvafık görüyor Ihtiraslarına âlet oluyor. Şa anda İmpearatoron — takib et. mekte olduğa yanlış elyaseti, Tmparatoriçe idare ve sevket: mektedir. Italya ile Pruwya'yı darıltmak özereyiz. Buna mu- kabil Avnstarya ve İngiltere- den de birşey temin etmiş ba- lunmıyorüz. Banları gördükçe, Floransa'ya çekilmek, — orada kendi başıma ve bir. müddet sakin bir hayat sürmek İstiyo: rzum. Bu suretle Fransa bükü- metine siyasetten me kadar nefret ettiğimi göstermek fik: rindeyim. Avkat Mustafa Münir Tayyar Ş. Çullu Yazıhanelerini Gazl bulvarı 21 numaralı binanın üst katına, ( Yeni tuhafiyeciler — çargısı ) nakletmişlerdir. bir neler — Şonu Var — “ Son Mektub ,, Ve « Genç Rus kızı Aryan ,, çıkıyor.. Birlnelei, Feridun Osman'ın çok gözel bir hikâye demetidir. Diğerl de nefla ve tercüme bir romandır. Bugünlerde piyasaya çıkacaktır. Karilerimize tavsiye ederiz, “Hareket Günü,, 19 Mayısta kutlu- lanacaktır, 10 Mayız, Atatörk'ün” milli mücadeleye — başlamak — üzere Samsun'a ayak bastığının — yıl dönümüdür, Bu tarihi günün, (Hareket gönü) udı altında res mi gönler arasına karıştırılması için kamataya bir lâyıha veril mek özeredir. Költür Bakanlığı, jİlmoastik bayramlarının 19 Mu ya geçen senelere nazaran daha bareketli bir şekilde geç mesli İçla bir program hazırlan- şebrimizdeki alâkadar- lara bildirmiştir. O gün, yapı Tacak törende İscilerimiz und içecekler ve yeni izcl grupla Tına bayraklar verilecektir. Mezarlıkta Bir Hâdise Oldu. Geçen gün Numazgâbta iki mezar arasından geçen ve Bar hoş halde bulunan dört kişinin atmasından bekçi 58 numaralı Ömer'le bu dör kişiden biri olan Abdullah oğla Mehmed arasında bir kavga olmuş, Meh- med çakı İle bekçi Ömer'i kalbi üzerinden Iki yerinden yaralamıştı. Mehmed kaçarken beokçi tabancasını ateş ederek onu sağ kasığından ağır suret te yazalamıştı. Bu bâdişe tah- kikatına el koymuş olan müd delamomi — musvini — Mümtaz Yılmaz, tabkikatını bitirmİştir. Bekçinin yarası tehlike devre- Binl atlatmıştır. Fakat Mehme- din yrram tehlikelidir. Müzemize Bir- çok eserler getirildi.. Söke kazasında Akköy'de MI- let harabelerine — gitmiş — olan Müze müdürü Ömer Salâhittin Kantar; bu harabedeki eserler den 121 parçasını İzmir müze sine getirmiştir. Banlar beykel, başlık, röleyef, ve friz gibi gü- gel eserlerdir. Betonarme iskele Llman İşleri umum müdür lüğü, Karşıyaka'da olduru gibi Konak önünde de betonarme bir vapar İskelesi yaptıracaktır. İskelenin İnşaatı 17000 küsur Hiraya müteahhide ihale edil. miştir. Betonarme İskele, Kor: don'da otobüs bekleme yeri önünde İnşa ettirilecektir. Ko- nak betonerme İskelesi, Karşı- yaka'daki lekeleden daha güzel olacaktır. Toşaata bir ay içinde başlanacaktır. ölçü ve ayarlar Ege mıntakası ölçğ ve ayar başmüfettişi Lemi Aksoy, ba hafta içinde Aydın, Denizli, Burdur ve Isparta vilâyetlerile bu vilâyetlerdeki kazalara tef. tço çıkaçak ve Ankara'ya ge- çerek — teftişlerinin — neticesini Iktısat Vekâletine bildirecektir. Fırıldak —Baştaraffı üçüncü sahifede — rine tâ küçük yaşta yakalanmış: Tardı. M. Prouste odamadan çıka: mıyacak derecede kötrümdü. A, Gide, kan töküren ve doktorların bile ümidini kaybettiren bir ve- remdi. Rousteau, Nietzsche, Kant, Gorki aym aynı nevinden birer basta idiler. Düâbiliği delilikle öl- Dâhi, elbette bizim gibi olan adam değildir. Rub buluranı dediğimiz şey, meselâ bir Yunus'ta, bir Mubammed'de otabe- »in en hâd şekillerini almakta..: Her esen rüzgüra göre fırıldak gibi dönen ihtıyar dostumun menfi çenesi bugün çok açılmıştı. Onunla çene yarışına çıkarmmıyacağımı anla- dım. Yazıhaneden çıktıktan sonra, tabii üstadın öksürük sesleri epiy bir | vânL olmuştur. 145314 Italyan? kaynaklarına göre Italyan’ların Adis-Ababa'ya Girişi Ve Isyan Hareketinin Tevakkufu. Mareşal Badoglio Beyanatta Bulundu. Esir Habeş'leri Kurtarıldığını Ve Yapılacak İşleri Anlattı. Amerika sefarethanesi: Vaşington, 6 (Redyo) — Bir leşik Amerlka'nın Adis Ababa sefiri, İtalyan'lardan 50 muha: fiz aaker İstediğini ve vaziyetin emniyet altına girdiğini bil dirmiştir. Adis-Ababa felâketi: Parls, 6 (Radyo) — — Fran. sa'nın Adls Ababa sefiri M. Bodar, yağma ve - kıtalin, İtal- yan askeri girirceyo kadar de- vam ettiğini be ancak buudan sonra dorduğunu bildirmiştir. Mareşal Badoglio söylüyor : Roma, 6 ( Radyo ) Müreşal Badogllo Adls-Ababa'da gazete ellere beyanatta bulunurak İta! yan ordasunun — şecaatinden ve gayretleden bahsetmiş ve Ha- beş ordusundan — hiçbir suretle korkmadığını söylemiştir : * Habeş'ler İlân — ettikleri zaferleri şimdi de ilân edecek ler midir ? Biz, bakik$ zaferi düşücerek harbe girdik. ,, Demlştir. Mareşal Badogllo — Habeşls tan'da birçok İmar harikaları vücuda — getirildiğini ve Habeş halkının İtalya'yı halâskâr te Jâkki ettiğini de ilâve etmiştir. Halya'nın Habeçlatan'da İşaiz leri için geniş bir saha buldu gunu söyler Mareşal Badogllo : «Habeşistan denllen bu geniş sahada Italyan'lar İş harikaları yaratacak ve buradaki varidat membalarından, tabli kuvvet- lerden, şimdiye kadar esaret altında çalışan bir sörü İnsan- dan azami surette İstifade edi leceklir.> Demiştir. Mareşal Badoglio'ya tebrikler: Roma, 6 (Radyo) — Tİtalya kralı Viktor Emanoel Mareşal Badogliloyo'ya bir tebrik tolgrafı çekmiştir. M. Müussolini de diğer bir telgrafla milyonlarca Italya'nın bu zaleri alkışladığını bildir- miştir. Badoglfo her İkf telgrafa te: şekkörle mukabele etmiştir. Konserler ve tezahurat: Roma, 6 ( Radyo ) — Bu akşam büyük tezaburat yapıla- cak ve büyük meydanlarda açık konşerler verilecektir. Roma'da hanırlık: Romu, 6 (Radyo) — Roma ve bütün İtalyan — şehirleri bügün bayraklarle süslenmiştir. Bu vaziyot iki gün daha devam edecektir. İşgal nasıl oldu: Roma, 6 (Radyo) — Adis- Ababa'nın İşgeli ikl taraftan olmustür. Bir taraftan Dessiye yölünden 4 tabor — Erltre'li as- kerler girmişlerdir. Bu kıt'aları Mareçel Badogllo, müstemlekât bakanı ve Roma - vallel ve ge neraller takip etmişlerdir. Diğer taraftan da — motörlü kıt'alar girmişlerdir. Bu kıt'a larla mohtelif gazetelere men sup mübabir. ve — müşabltler vardı. Bonlarle tanklar, yüz lerce kemyonlar Adis Ababa'ya Şehrin — işgali müdbet beni arkamdan kotaladı. —| yayılmış ve saraya İtalyan bay- Bütün resmi birer — Işgal rağı çekilmiştir. mebanl de birer, edilmiştir. Işgal kayvetleri İlk İş olarak asayişin temini İçin şiddetli tedbirler Ittibaz etmişlerdir. Adis-Ababa'yı Işgal eden ko: lordu 25,000 kişiden mürek. keptir. Roma, 6 (Radyo) — Mare şal Badoğllo, Roma sabik — va- ei M. Botay'ı Adis-Abuba”va- ei teyin etmiştir. Mareşul Badoglla erkânıhar biyesi ile birlikte eski Italyan sefarethanesine — yerleşmiştir , Babriye kıtası burada bir telsiz kstasyonu vücuda getirmiştir. Adla - Abuba 6 (Rodyıı) - Arap’lar, Ingılız Komi- serini Dinlemediler. Tavsiyeye Rağmen İçtimadan Son- ra Bemen Harekete Geçtiler. Kudüs'ten bir manzara.. Kudüs, 6 (Uzel ) — İngiliz âli komlseri bugün Arap milli meclisini toplantıya çağırmış ve Yahudiler hakkındaki vesikanın Londra'ya gönderildiğini ken- dilerine bildirmiştir. Komlser: “— Sizl burada toplamak- tan maksadım, vaziyetin veha- met — kesbetmekte — olduğunu anlatmak İçindir. Tahrikâtcılığı yasak ediyorum. — Tabrikât ya- pauların arkasından gitmiyece- ginizi bana — söyleyiv. - Çünkü 0 Da Müsbetlır. yan bir itimat düygusu ve sulhun İdamesi yolunda 9 şubat 1934 de Imzalanan Balan paktının yarattığı bir faal dostlak balundu: ğundan Romanya hökümetl kraliyesi bilhassa Türk- Romen mü- musebatının vasfı mümeyyizi olan husust ahval ve çeralti nazarı itibara alarak ve Balkan emniyetinin İcabatını takdir ederek 11 nl- san 1936 tarihli notanızda mevzuubahis olan müzakerelere en dor tane bir figirle girişmeyi kabul ettiğini beyan ile kesbi şeref eyler. Bükreş'teki İşgüderimizin Romanya dış bakanı Titülesko'ya Ö mayıt 1936 da verdiği mukabil cevapta şudar: Hükümetimin 11 nisan 1936 tarihli motasına cevaben gön diğiniz geçen 29 misan tarihli notanızı aldığımı beyan ile kesbi şeref eylerim. Bükümetimin Boğazlar mes'elesi hekkındaki müttefik memleket hükümttinin İştirak Toabında bona müzaharetton hali kalmıyacağını büyök bir mem: nnniyetle anlıyarak yakarda zikredilen notanız muhteviyatile tamö- mon mutabık bulunduğunu nazarı İltilsınıza arza müsaraat İtalyan askerlerinin şehre glf mesl bütün gece devam etmli tir. — Mareşal — Badogllo çebirli asayişi İşini karabinerlere tev di edilmiştir. Asayiş lade edil miştir. Conuptan gelmiş olan Fraf' sız Senegal müfrezesi - kendile rine İüzam kalmadığı için aV det edecektir. — İtalyan sefaret' banesine hiçbir tecavüz yapıl mamıştır. Adis-Ababa'da idarel örfiye ilân edilmiştir. Adls-Ababu, 6 (Radyo) — İtalyan muhafızlarının gelme” leri üzerlne Amerika sefiri;le giliz sefarethanesinden ayrılmıt ve Amerikan sefarethbaneslat yeniden yerleşmiştir. Tâzımgelen tertibatıZaldım, İcap ettiği şekilde hareket edeceğim. Her türlü nümayiş ve toplan: tının da yasak edildiğini bildi- riyorum> demiştir. Meclis dağılınca Arap İlder- lerden İklsl 'gene - tahrikâtcılık yaptıklarından tevkif edilmiş" lerdir. Ümumi grev devm et' mektedir. Bugün gene nüma” yişler yapılmış ve çarpışmalar olmuştur. Vaziyet gittikçe fe' nalaşmakta devam ediyor. der- tezine dost ve etmekte aldağanu v*