20 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

20 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Siyaset Ve Aşk Edebi, tariht macera romanı TNEZEREEK K V HN Lüsi, genç yüzbaşıyı locasına davet etil. Ba, gözel bir yakın: lik başlsoğıcı idi. Busgemon sevilecek bir şey bulmeak ümidile: — Ba zat, birinel sımıf ve meşbur bir fakrimeldir, değil mi? diye sorda. Genç kadın, miyormuş gibl omuzlarını kal dirdi. Ve: — Bukikatı ararsanız, pek bilmiyorum, çünkü spor benl hiç alâkadar etmiyen bir şeydir. Ben, ancak fikrt ve manevt kabiliyetlere ehemmiyet veririm! Dedi. Ba sırada, kıiymetli çiçekler satan bilr çiçekçi geçtl. Kibar ruhlu bir geoç olae Hanvri, kıy metli bir demet Parme menek şesl aldı ve genç kadına tak dim etti Lüsi, hiçbir erkeğin mukave: met edemediği gözel ve tatlı bakışlarından birlal İle genç yüzbeşıya bektı, ve müteşekkir makamında öpmesi içla elini ozattı. — Yarın Prens Trobeçki'nin sövaresine gelecek misiniz? — Heyir madam. Mamafib Mareşel kendi yerine bu sava reye gitmekliğimi — emtederse, veziyet değişir! bir de, Afrika dan hanöz geldiğimi ve Parla'te henöz — Aşinalarım — olmadığını poutmamanızı rica ederim! — Şu helde, çok can sıkın: tisı çekecekelniz! — Zannetmem! belki de Ba kan beni beraberinde getirir! — Canınız sıkılırsa, her Ca: martesi günü beş İle yedi ara sında evimde — bulunduğumu mnutmayınız. Sizi kabul ile şeref bolacağım! Geonç kadın, bu defa Parls'e geldiği zaman Pontüzu sokağına yerleşmiş idi. Genç yüzbaşıya bu adresi verdi! Habri bu adresi not defterine yazdı — Çok teşekkür ederim, ma- dam! Dedi. Bu kısa mülâkatın A#zami derecede devamıdı İste- rim. Ve llk fırsatta sizi siyaret WMe şeref bulacağımı da - bildi. ririm! Genç kadının duduklarından Aklaci bir sevinç — tebessömü uçtu. Ve Aldomo'nun avdetine kadar şundan, bundan — bahset: tiler. ebemmlyet ver * .. Bu oyunun sonunda, Hanri dö Busgemon Matinyon soka- ğındaki hasusi datresine geldiği vakit, büsbütün değişmiş Idit Artık Alfrika'dan, barpten ay- rıldığlna esef etmiyorda! ANADOLU Günlük Siyasal Gazeto Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi: İzmir İkinci Beyler sokağı C. Halk Partisi binam içinde Telgraf: İzmir » ANADOLU Telefon: 2776 — Posta katasu 405 ABONE ŞERAİTİ: Yıllığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Yabanes memleketler için senelik abone dereti 27 liradır. B-yudı 5., Kuruştur. ) Herşeyi unutmuştu. NB | Dük — Lodoşik'la - “ Ne Lüks : hayata, ne de zevk hayatına | mukavemet mümkün değildir!,, | sözü aklında tdl! Lodovik'in bu sözlerinin bü- yük bir bakikat ifade ettiğine ioanıyorda; sekın, bherbangi bir gevelo bhayatında llk safha da ve cephede gelen bir. kuüdret olduğunu ablıyordu. Parla, baş tanbaşa meleklerle meskün bir şehir, bir cennet gibi görünü yor ve bütün bu melekler de.. Lüsl Kola'ya benziyordu! Bugün oldukça yorolmuş ol mi a reğmen, sncak çok geç vakit uyouyabildi! a aa Irtesi Cama, Kastlmodo, Hor tans Şueyder, Kont Jermen, Kora ve Kont Dö Letür hep bir arada Oron'ya geldiler. Dük Göoderos iki göüzel uraba | ile mlsafirlerini burada bekli yordu, Hortana, Dük Lodovik'i gö Tünce neş'e ve babtiyarlığını saklıyamadı. İlk fırsatta Lodo vik'in koluna sım, sıkı yapış. mak İstedi; fakat Lodovik'ia seriçe bir. bakışı İle, <lduğa yerde kaldı. Lodovik kulağına: — Burada bizlm hareketle- rlmizi gözetliyen vardır. Burada bir graen düşes rölünü yapaca ğun onuütüyorsan! Dedi. BHortana, bu istikbalden biraz ahındı, fakat belli etmemeğs çalıştı. Nedimelik rölünü üözerine alan Korse, vazifesinde daha fazla muvaffakıyet güsterebildi. Misafirler, Lodovik'e: — O.. Dediler. Çok iyileş mişela.. Gardan çıktıkları vakit orta. hk artık kararmağa başlamıştı; karanlık bir gökte yıldızlar ışıldıyordu. — Şonu var — Izmir Muhteliti Egzersize Başladı Beyazlar oyunu 1 - 9 Kazandılar.. İzmir Mühteliti, dün Mor, Beyaz muhtelitler halinde çalış mağa başlamış ve beyaz takım, birinci devreyi 1 -5 bitirmiş, ikinci devrede & gol daha at. mış, oyunu 1-9 kauzanmıştır. Beyazlar birinci devrede şöyle çıkmışlardır: Mahmud, Zibni, Fethi, İs mali, Hakkı, Adaan, Karçıya- ka'dan İbrahlm, Sald, Vehap, Fosad, Hakkı. İkinci devrede, Zihat'nin yerine Ziya girmiştir. | Mor tekim göyle teşekköl etmişti. Cemll, Melih, Cemil, Eaver, | Narollah ( İzmirspor ), İsmali, Mehmed çavaş, Halld, — Âdil, | Basci, Namık. Takım böyle çıkmakla bera- ber, bilâhare Halid'in yerine | Müzafler girmiştir. Boyazlardan Sald, Vehap, Fund ve Hakkı, çok güzel oyaamışlardır. | — Atletizm müsabakaları yapıl- mam Karataş'ta Santo, — Tilkilik'te Yeni İzmir, Trgatpazarında Asri, Güzelyer'de Afiyet Eczaneleri açıktır. TERTATATN Çimdikler Pehlivanlar Bizlm pehlivanların müsaba ka dedi kodasu yavaş yavaş dal budak saldı. Dinarlı bir taraf tan, Mülüyim bir taraftan, Kara AlI bir ta; atışıp tutuşu yorlar.. Deha evelki gün Alsan cak sabasında — biribirini, diş tırbak, yumrük tekme İle yere kakmağa çalışan pehlivanları, dön Rogıppaşada gördüm. Bir masanın etrafına - toplı Kuhkaha atarak, dil şakası ya parak, biribirini çekiştire çekiş tire keyif ediyaorlar. Evelki gün pençelerisi açan peblivan kort lar, dön birer kuzuya benzi yorlardı.. Tıpkı avukatlar, bpkıi gaze: teciler gibi.. Mahkemede, gazete sütunle- rında birbirine yapmadık tariz ve hücum bırakmaz, fakat ak şamları gazinoda, meybhanede, kahvehanede — karşılıklı kadeh tokuşturar, bargile İçer, — eğle birler, Hayatın her münekaşa mo, ber anlaşamamazlığın sonu böyle çıksaydı Muhakkak — ki, Cenevre denilen maruf nesneye biç ihtlyaç hâsıl ol Gelelim pehlivanlığı Pehlivenlık, yalnız böyle, kol bacak ve göğde İle olmaz. Onun başka şekilleri de varı Meselâ, palavra pehlivanlığı. Meselâ, İşkembe pehlivanlığı. Meselâ, fesad, dedi koda peh Hivanlığı. Meselâ, sevda pehlivanlığı, tembellik pehlivanlığı, hile pol İvanliği vesalre - vesnire.. Ve meselâ içki pehlivanlığı, sarafet, nükte pehllvanlığı, tıraş pehlivanlığı, daba ne bileylm, birçok - pehlivanlıklar.. Hayatta herkes van sınılı lstlana yok gibidir. Ben, birisini tanırım; Gençliğinde, hakikaten sevda pehlivanı idi, Böyle pehlivanla- nn adı. Don Ju e. Gayet gık giyinir, kadını bir av gibl telâkki eder ve netalık(!) lâzım olduğunu söylerdi. Geçenlerde kendisine rastgeldim. Elinde bir file, Içi sebze İle, et, şanun ve bunanla dolu, ku- cağında bir küçücük çocak, yözü sarılmış, ağır ağır, sende- liye sendeliye gidiyor. Yanına yaklaştım: — Pehlivan -Dedim- ne var, Dve bu hal böyle? Dişl ağrıyormuş. Yüzünü bu- ruştardu. Çocuğunun burnunu elldi: — Ne olacak -Dedi- dim ve ilin kızı, getirdi. Hakikaten, sırtı yere getiril: miş değli, adeta toprağa çakıl: mıştı.. Kezâ, bir palavra pehlivanı tanıyorum, Tanrı onu, gök kub benla altında palavra sıksın, diye yaratmış.. Küfle oğlan, palavra sıkmağa başlayınca, ha vada otomobilleri uçurur, ba: lıkları bastonla sahilde dolaştı- rır ve onlara akşam safası yap- vnuadı.. Bu palavra, uzun müd- det yer tattu.. Fakat yavaş ya vaş gevşedi ve o hale geldi ki, şimdi bizim palavra pehlivanı- nin artık sesi çıkmaz oldu. Söz söylemeğe — kalkışsa, — yanında- kiler; — Pehlivan -Diyorlar- palav- ranın sırtı çoktan yere geeldi! Herkese tavsiye ederlim: Mensab bulandakları - pehli- vanlık sıfatını İyi seçsinler ve tetikte olsunlar. Çünkü İnsanın srtı yere geliyor. ve bir daha doğralmuyor. Çimdik - evlen: sırtımı yere r-rn-ınrrı'ı N HABER TELEFON LA T[LSIZLE Arap Faaliyetinin Filistin'den Surıye' ye De Geçmesinden Korkuluyor. Yahudi Evleri Ve Mahsulleri Yakılıyor. Italyan'lar, Ingiltere'yi Mes'ul Gösteriyorlar. Kudür, 19 (A. A ) — Iki aydanberi grevlerin devam etti gL Filistlo'de — vaziyet gltlkçe gnylıımnkıı—dlı Dün K Alman mahallesine yakın - bir benzin fabrikası yanında bula: nan büyük bir odun deposuna yangının Osmanlı Bankası Bize Ikrazatta Bulunuyor.. verilmiş İse de Ereğli Kömür Şırketı De Bize Devredilmek üzeredir.. Lstanbal 19 (özel) — Ozmanlı bankasının Paris umumi mer kezi müdürü M. Balasler bugün İstanbul'a gelmiştir. Cazetecilere — Törkiye'ye Ikrazatta bulanmak üzere Parla'te İmza edilen müukavelenin tatbikl suretl- hakkında hükümetle şirketinla hükümete devri İşi için Ayai! zamanda Ereğil kömür temasa geldim, de müzakerede bulunscağız. Demiştir. ——— Dum - Dum Kurşunu Londra'daki Italyan Sefaret Erkâ- nından Bazıları Geri Alınacak.. Londra 19 (Radyo) — Deyli Telgraf gazetesinin naklettiğine göre, avam kamarasınpa Togiltere'nin Habeş'lere dam düm kur şunüa verdiği hukkındaki iddlalar üzeriade şiddetli olmuştur. Londra'daki Ttalyan sefereti gerl çağrılacağı söyleniyor. münakaşılar erkânından — bazılarının Londra 19 (Radyo) — Birçok meb'aslar, dam - dum kurşunu mes'eleslnden — dolayı hükümetl sıkıştıracaklardır. Italyan ateşe milteri hakkında da takrirler verlleceği ve İtalyan ateşemllterinin değiştirilmesinin ve Roma'da bulunan albay Lokeyi dışarı çıkar. mazlarsa bile Ingiltere aleyhindeki hareketlerine sının temin edilmesinin Italya bükümetinden İsteneceği bildiriliyor. Bütün Devletlerin Müşterek Cephesi — Baştarafı Ici sahifede — Cenevre mehafili; bu hare ketine bir başlangıç mahiyetl vermektedir. Lâtin Amerika'nın sosyeteden çekilmesine İntizar edilmektedir. Ispanya murahhası M. Ma: daryaga Radyo Nasyonda — iki dil Gzerine lâtin Amerika dev- letlerinden — uluslaslar — sosyele- #ine böyle bir darba vurulma: masını rica etmiştir. Cenevre, 19 (Radyo) — İtalya'ma bü asralarda Miller: ler cemiyeti mesalslne İştirak etmemeğe azmetmiş olduğu an- laşılmaktadır. Çünkü dün top lanan afyon konferansına İtalya murahhas göndermemiştir. Londra, 19 (Radyo) — Ulun- lar sosyetesi konseyinin 16 Hazlrandaki toplantısında Ia giltere zecrl tedbirlerin kaldı rılmasına ön ayak — olmiyacak, könstey — ekseriyetinin — alacağı kararı kabul ıdeeıhlı Londra, 19 (Radyo) — M. Baldvin; İngiltere'nin Cenevro de bususm olarak biçbir teşeb. büste bulanmıyacağını bildir. miştir. İogiltere hükümeti diğer bükümetlerle — birlik hareket edecektir. Parla, 19 (Radyo) — Bu günkü vaziyote göre Tan gaze tesl bazı devlerin vaziyetlerini tetkik etmekte ve bu devlet Mısır'da âyan meelisi Kahire, 19 (Radyo) — Âyan meclisi - reliliğine seçilen No #lml paşa İatifa ettiğinden ye- rlae Rasunl bey tayin — oluan- muştur. lerin kat'i kanaatlerinin bir türlü müsbet bir cebhe bula- madığını yazmaktadır. Yalnız bütün devletlerin müşterek ol dukları bir cebhe vardır ki, o da İstikbalin takviyesi arzu dur. Çaldaris Dün büyük Törenle gömüldü.. Atina, 19 (Radyo) — Yunan halkı bügün müteveffa sabık başvekli M, Çaldarla Içia büyük bir cenaze meraslml yapımıştır. Kral bizsat cenazenin rahani Ayınında buzır. bulunmuştur. Ayni zamanda hükümet erkânı vae bütün fırkalar rüecsası, mec Us Relsi, meb'aslar ve sülera da mereslme İştirak etimişlerdir. Cenazenin geçeceği yollarda sakerler bat teşkil etmiş ve derin bir tecasür -göstermiştir. Bütün, Atine gezeteleri, mü teveffa bhakkında İyi meşriyatta bulunmakta ve alleslai teziye etmektedirler. Ataşemilter Kaybolmuş... Londra, 19 (Radyo) — Adle Ababa'daki — İogiliz — sofaretha- mesinden Cibuti'ye — gönderilen resmi evrak çantasının kaybol doğa ve Togliliz ataşemlliterinin tevkif edildiği haberi henüz buraya gelmemiştir. Tahkikat yapılması için Adis-Ababa'da Tagiliz sefirine telimat — verll. önüne çabok - geçilmiştir. Bü yangını çıkardığı samlan ” bir Yahdi şoför terkif olaunmuş'uf- Fevkalâde darom — glttikçt daha büyük bir şiddetle ta bik edilmektedir. Roms, 19 ( Redyo ) — Bü: tön İtalyan matbusta FF bâdiselerile Italya'yı alâkadaf gösteren Yahudi — gazetelerint şiddetle hücum — etmektedirler Jurnale d'Tsalya diyor ki: “Togiliz hükümeti Filistin'de gök tehlikeli bir yol takib ediyor. Bunun — mesnliyeti ta mameo Togiltere'ye aiddir. Te giltere Filletla balkını birbirlnt kırdırarak istediği gibi baküd türmek emelindedir.., Kahire, 19 (Radyo) — Ku düs'ten haber veriliyor: Hafif tanklarla mücehhef olan ve Mısır'dan Kudüs'e sev" kedilen Lıkoçya elayı Kuvüs'üt mühtelif semilerine - yerleştirik mişlerdir. Kudüs vesalr Filletia — şebir lerinde vaziyet günden güot vehamet kesbetmektedir. Birçok yeni hâdiseler - olmuştur. Iki gündenberi büyük hareket vE İhtilâllerea totlzar edilmektedir: Arab komltesinin fevkalâde pro> pogandastle Filistin'de oldoğu Eibi Sariye ve maverayi Şerla" da da İhtilâl çıkmasından kor kulmaktadır. Kudüs, 19 (Radyo) — Arap' lar kırlarda — ve ziraat sahals: rında bulunan Yahbudi ev v€ mabhsollerini yakmakta devaif etmektedirler. Kudüs, 19 (Radyo) — Kü düs'le Hayfa yolunda — Filletln deki şehirlerden sahillere iltici eden Yahudi kafileleri dola: dur. Bu kaflle, Togiliz sskerleri tarafından bimayo edilmektedir Kudüs, 19 (A-A) — Bir Ye" hudi daha öldürülmüştür. Cu martesi gönündenberi — öldürü: lenlerin sayısı beşi bulmuştor: Demiryolana himaye için bu: sasi tedbirler alınmıştır. Kudüs: Yafa yolunda askerler devriyt gezmektedir. M. Bek Bel- grad'ı ziyaret edecek Belgrad, 19 (Radyo) — Le> histan bariciye nazırı M. Mayısın — yirmisinde Belgrad” resmen ziyaret edecektir. BURNAVA €. H. P. Menfeatin Vilâyet idare heyeti eisi bay Avni Do- gan'ın himayelerind! 27 Mayıs çarşemba akşami Tayyare Sinema sında Güzel Bir Revü Verilecek İzmir ve Burnavagın kibar allelerinin İdaresi altında ve- rilecek olan bu revüye İs mir'illerin büyük bir alâka göstermelerini tavsiye ederif. Blkılıı- Tayyare sinemes! ve Şifa eczanesin- de .ı_ıııdııı sat'lığa çıkarılt mıştır. 1—b65