27 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

27 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

T hi b P ğ V H H | e İ | 5 N Sevfa 2 Istanbul Gazeteleri.. L İR L Başmakalelerinde neler yazıyorlar.. İstanbal 26 (A A) Yunus Nadi, bugünkü Cambhuriyet ga zetesinde — Müasrolini'nin bun dan yıllarca evel miletler ceml- yetinin — flâsını haber vermiş olduğunu ve cemiyetin bugün kü manzarasının İse bu hükmü teyit eden bir manzara olduğu nu töyledikten sonra hakikatte Cenevre cemiyetinin mutantan olduğu kadar şerefsiz blr yıkıl. ma İhtimali — karşısında sallen dığını kaydediyor. Müharrir ba yıkılmayı yenl bir kıyamet alâmeti telâkki et. tiğini ve ba kıyametten çıka- cak yenl âlemin berhalde şim- diki büyük idealli maskara kom binezondan daba Iyi olacağım kaydederek Milletler cemiyetioln ya Idealine erişerek derlenip top lanacağını, yabud yıkılıp gide ceğini yazıyor. Son Posta gazetesi, Togiliz Başvekilinin değişeceği hakkın daki şaylaları mevzoubahs ede rek şimdiki Tagiliz hükümetl min samimi olsun olmasın kol Tektif - elyasete pek — taraftar gözüktüğünü ve Habeş mese lesini bie Togiliz-İtalyan mese- Tesl değli, ble Milletler Ceml yeti JItalyan — meselesi — olarak mubhafaza ettiğini, fakat askeri ve slyasi bazırlıklarının — İşi şimdiki çerçivesinden çıkararak bir Togiliz - Italyan meselesi baline getirmek İstediğini ya- öiğer, Balkan antantı Ekonomik Konseyi toplanıyor.. Istanbul, 26 (Husasi muha- birimizden) — Balkan antantı Ekonomik konseyi, yarın (Bu gün) Ticaretodasında toplanarak, Balkan — devletlerini — alâkadar eden ekonomik — meseleler üze- tinde görüşecektir. Kuçoni Eritre umumit — Valisi olmuş.. — Asmara, 26 (Radyo) — Ce- perel Kuçoni Eritre umumi wnlisi tayin — edilmiştir. Yenl Eritre hududu dahilinde Tigre, Dangelı ve Ausa da — vardır. — Ceneral Rociyero Santini de — Sömeli — valisi tayin edilmiştir. — Ceneral Graçyanl hidivlik vekâ letini yapmaktadır. — SİNEMASI ASA DT ELHAMAR Balıkçı Ge- misi Vapura Çarparak Battı. Londra 26 ( Radyo) — Pi. kador adında bir İogiliz gemlsi, kalın bir ala tabakası yüzünden San Salvardur vaporuna çarpa- rak batınıştır. Yirmi talfe kay- bolmuştar. Vapurun baş tarafı da mühim surette basara uğ: Hazine Tahvilleri.. İstanbal, 26 (Hususi muha- birimizden) — Cumurlyet Mer. kez Bankası hazine tahvlilerini Pazartesl gününden itibaren öde- meğe başlıyacaktır. Habeş Mes'elesi Halledildikten sonra Londra, 26 (Radyo) — Ha siran ortalarında Habeş mes'e. lesinin oluslar sosyetesinde bal: Haden sonra İagiliz kabinesin- de mühim değişiklikler olacağı anlaşılmaktadır. 30 Haziranda açılacak yerlimallarsergisi Lstenbal, 26 (Hususi muha, birlmizden) — İstanbul — yerli mallar sergisi 30 — Hazirenda açılacaktır. Alman Sefi- rile Konuşmuş.. Roma 26 ( Radyo ) — İtal- yan hariciye bakanlığı müste: şarı M. Suviç bugün Von Ha- seli kabul etmiştir. Ingiliz'ler Ve Olimpiyad.. Londrs, 26 (B.R) — Ingiliz sporcularının Berlin ollmpiyat. larıma İştirak ermeleri hakkın. daki teklif Avam kamarasında müzakere edilmiş 22 reye kargı 200 reyle İştirake karar verll. miştlr. BHN TELEFON : 2573 Yarın matinelerden iubaren iki büyük film birden “-1-Maskeli Balo Bmsalela, zengle ve mühteşem — (Maskoli balo)ların — çılgınlık- — larla dolü bütün gizli sırları, Karnavel gecelerinin macera ve Omeraklı sevdalarını en İnce telerroatina kadar tesbit eden ve eldden görülmeğe şayan bir san'at barikası. OYNIYANLAR: Güstav Froehlich ve Lyda Barrova 2- 13 No.lu Casus OYNIYANLAR: Garry Cooper ve Marrion Davis Ayrıca fevkatâde eğlenceli canlı resimler Salon 20, Balkon 25, Hususi 35 Seanslara dikkat : 3.30, 6.30 ve 9.30 dea Maskeli Balo B de ve 8 de 13 Namaralı Casas gü i 2de 13 Nodu Casus ile başlar 5 Mnhı_bpı_——gbmlıhuıhpi“hnh Cürmümeşhutlarda Veri- lecek Tevkif Kararı. Yedi Lâyiha Ruznameye Alındı, Iti- raz Maddesi Lâyihadan Kaldırıldı. İstanbal, 26 (Hususi mubabirimizden) — — Cürmümeşhatların muhakeme asulü kanan lâyihası hazırlanmıştı. Adliye encüme: nince de tetkik edilen bu lâyiha, Kamotayın ruznamesine alın mıştır. Bu kanuoa göre verilecek tevkif kararlarına — itiraz edil miyecoktir. İtiraza dair madde kal aktadır. Almanya'da Askeri Ha- zırlıklar Gittikçe Artıyor - Perle 26 (Radyo) — Gazeteler Almanya'nın sekeri - hazırlık- ları ve bütçedeki tahsisat üzerine şiddetli mütaleslar dermeyan elmekte ve Almanyanın 16 milyar altın mark — teslihat muasrafı yaptığı söylenmektenir. Gazetelere göre, Almanya'nın 1936 da bütçesi sarih değildir. Ve bu sebeple Almanya'nın bezırlıkları şüpheli — görülmektedir. Bilhassn harp için en ziyade lâzım olan mevaddı İptidaiye ltha Tâtmın fevkalâdeliği Almanya'nın el altından bir barba hazırlan. dığını göstermektedir. Necaşi'nin Kılıçı ve Tacı Roma'ya Mı Gidiyor? Kahire 26 (Radyo) — Doğu Afcika'dan gelen bir yolcunun oeşyası arasında altından mamul ve üzerinde çok — kiymetli taşlar bulunan bir taç İle sapı zümrütlü kıymetli bir kılıç — çıkmıştır. Bu taç İle kılıncın, Adla Ababanın yağması esnasında Necaşi'nin sarayından alındığı ve Necaşiye alt olduğu tahınin ediliyor. Kabire 26 (Radyo) — Taç İle kılıncın bir İtelyan tarafından Habeşistan'dan getirildiği ve muntazam gümrük beyannamesile Port Saltten — eçirilmek İstendiği anlaşılmıştır. Beyannamede taç ve kılıcın Mareşal Badogllo'ya ait oldugu ve İtalyan'ya götü rülmekte olduğu bildirilmektedir. Cumuriyetin Bir Eseri Kozlu'da Büyük Bir Elektirik Santralı Kuruldu.. Zongaldak 26 (A.A) — İş bankasının Kozlu'da — vücüude ge- tirdiği kömür İş maden ocaklarında büyük bir elektirik santralı kurolmuş ve bogün büyük merasimle bu santralın ve pek mü- kemmel bir İşletme bürosunun açılma töreni yapılmıştır. Elek- tirik santralı 10300 kilovat kuvvetinde olap Türkiye'nin Istan buldan sonra ikinci derecede bir santralıdır. Kömür letihsalâtı- mız içib çok küvyetli blr enerji memba: olan bu #santral mem- leketimizde çok büyük alâka uyandırmış, yağınura rağmen bütün vilâyet ve parti erkâmı bu törende bulunmuştar. Eğirdir'de Haydutluk Iki Kızı Kaçırıp Babalarından Para Istediler, Fakat Yakalandılar.. Ankara 26 (A.A) — Aldığımız mulümata göre Eğirdir'in Kes me köyünden Flecanlı Kadir oğla Abdallah ve Mubtar — Musta fanın oğla ile Yanık Hüseyin, Çakurca köyünden Ali oğlu Osman, kalın oğlu Mehmet, Hasan — onbaşı oğla Mehmet — Sirri oğla Hasan adındaki adamlar silâhlı oldukları halde Manavgat ilçesinin beşkonuk kamununa bağlı kızılde köyünde Reşit hoca: mın evini zorla basarak 18 yaşındaki kızı Fatına ile $ yaşındaki kızı Gülümü zorla götürmüşler ve Reşit hocanın 200 altın lira göndermedikçe kızlarını lade etmiyeceklerini söyliyerek — Eğirdir bölgesine doğru kaçmışlardır. Bunun haber alınması özerine takiplerite müfrezeler — gönde- | b Mayıa — 27 YNDNEİ | Günün Telyazı Haberleri Ingiltere e Ticari Münasebatımız Daha Fazla Genişliyecektir. Ticari Müzakere Başlamak üzere Beş Kişilik Bir Ingi- liz Heyeti Istanbul'a Gelmiş ve Ankara'ya Gitmiştir. İstanbal, 26 (Hususi muhabirimizden) — Beş kişilik bir İngiliz heyeti, Türkiye - İngiltere arasında aktedilecek yeni ticaret moahedesi için müzakerede bulunmak üzere buraya gelmiş ve Ankara'ya hareket etmiştir. Türkiye - hagiltere tlcaret müahedesi hükümleri, daha genlşletilecektir. Boğazlar Mes'elesinde T BŞU Italya hiçbir itirazda bulunmıyacak. kstanbul, 26 ( Husasi mu- babirimizden)— Romadan bil dirildiğine göre Italya hükü meti, 22 haziranda Mentrö'de yapılacak boğazların yeniden aseke, İleştirilmesi toplantısında biçbir itirazda bulunmıyacaktır Mussolini Avr]ıpa’da Harp Olmıyacak diyor. Tatanbul, 26 (Hosusi muha birimizden) — Roma'dan bil. diriliyor : M. Mussolini bir gezetecinla, — Avrapa'da harp zahur edip etmiyeceği bakkın daki sualine cevaben ; — Avrupa'da harp olmuya caktır. Demiştir. Bir Italyan Haberine Göre Ingiltere - Mısır müzakereleri neticesiz kalacak!. Rome, 26 (Radyo) — Kuhl- re'den bildiriliyor: Tngiliz — Msar müzakereleri dünden itibaren başlamıştır. İyi haber alan mehafile göre, ba mözskerelerin ilerliyeceği zannedilmemektedir. Vef tçıler, lskenderiye ve Kahiro'de İn giliz askerinin — bulunmasına Mışır fetiklâline münafi addet- mektedirler. Sade bu esas, mü- zakerenin hüsnü — suretle neti- celenmesine en büyük mani teşkil edecektir. Misir milliyetperverlerinin en nihayet kabul - edebilecekleri, Süveyş kanalında İngiliz pollsi nin mevcudiyeti olacaktır. Menemen mezbahası Menemen, 25 (A.A) — Bu gün urayca yapılması mukarrer mezbaha binasının temelatma töreni davetliler ve halk huzu runda şarbayın bir söylevi ile yapılmıştır. Bina müteahhide ihale edilmiş olap İki ay sonra teslien alınacaktır. Rus Tayyarecileri Muhtelit nişan- larla taltil edildiler.. Moskova, 26 (Radyo) — Sav- yet merkezi lera komltesli mu yuffakıyetleri ve kahramanlık- ları görülen 119 tayyareciye Lanla, 122 tayyareciyo Kızıl yıldız. ve 179 tayyareciye de şeref nişanları vermeği karar laştırmıştır. Asi Zabitler Mahküm Oldu.. Madrid, 26 (Radyo) — Al- kala ile Pulança'ya — gönderlil mişken gitmek İstemiyen alay zabitlerinin — muhakemesi — bit- miştir. Bunlardan 4 zabit 12 şer sene hapte ve mütebaklal muhtelif cezalara mahküm ol muşlardır. Dabiliye Nazırı, Ovliyedo badiseleri bakkında beyanatta bu, lanmuş ve oradaki zabıta heye- * | tile hökümet relsinin değiçtirii. Avrupa'ya Siyah Bir Bulut Yürüyor. Roma, 26 (Radyo) — Habeş İmparatoranuu Londra'ya gidişi zecri tedbirlerin yeni blr bu- laşa sayılıyor — Gazeteler, bü bâdiseyi bedbinlikle mütalân etmektedirler. Bunun secri ted: birler tatbik eden memleketlerle Kalya arasındak! İhtilâfın, ozun zaman daha devamıda sebebiyet vereceğini, belki de zecri ted: birlerin artırılacağını yazarak: — Avrupa'ya siyab bir balot yürüyor. Diyorlar. Amerika'da Ormanlar yanıyor Nevyork, 26 (Radyo) — Bir- çok ormanlarda çıkan büyük yapgınlar neticesinde — yüzbin- lerce ağaç yanmıştır. Yangını söndürmeğe çalışan — İtfalye ef- rafından on kişi yaralanmıştır. Yangın, devam — etmektedir. Ziyan çok büyüktür. Fransız Komü- nistleri. Neler istiyorlar. Parla, 26 (Radyo) — Omu: tae gezetesi: komünlet peartisi amami koöngresi İçtimal müna: sebetile mühim bazı baberler vermektedir. Ba baberlere göre komünlist partisi, çu dileklerin kanaa şeklinde kabalünü tek- Uf etmeği kararlaştırmıştır. 1 — Büyük servetlerden bir miktarı taksim edilmelidir. 2 — Pransa bankası statüsü yeniden kurulmalıdır. 3 — Umumi af 4 — Barp sanayiloin milli: Teştirilmesi. 5 — Faşlst birliklerinin or- tadan kaldırılması. 6 — Bazine İşlerinde reform. 7 — İştizliğe kurçı — tedbir. ler alınması. B — 40 santlık İş usulünün Abdası, Bunlardan başka, spor İşle- rine tahslsat ayrılmam — teklifi de vardır, Gene uyni gezetenin verdiği haberlere göre Şotan — Diş ba- kanlığa, Pol Bonkur Başbakan- hığa ve Adliye bukanlığına geti- rilecektir. 8 inci Edvard (Küin Mari) vapa- runda verilen Süvarede bulundu. Londra, 26 (Radyo) — Kral B iaci Edvar, validesi ve diğer preoslerle beraber Satoppton'a gitmiş ve Kraliçe Mari vapa- runda verilen mecaslmde bulu- Darak tayyare İle Londra'ya dönmüştür. Kral avdetinde İstila etmiş olan müstemlekât bakanı Sir Tomas'ı kabul etmiştir. Türkmen kongresi Moskova, 26 - (Radyo) — Askabad şehrinde toplanan bi rlaci Hüa - Türkmen — büyük kongrosl kapanmıştır. Kongrede Türkmen edebiyat ve Imlâsı edebiyat tarihi hakkında Sov: yet dil bilginleri ile Türkmen bilginleri tarafından müteaddi! reporlar okunmuş, nutuklar verilmiştir. Sovyet — cumurlyet: leri Tütihadına — dahil küçük cümhuriyetlerin — mümeesllleri, kongrede kulabalık bir