27 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

27 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Mayıs 27 Manisa'dan Gelen,; Bir Mektup. ——— .. .—— Gelen takım, asıl muh- telit değil mi imiş? Düön Manlisa'dan şöyle bir mektup aldık ; 24-5936 puzar günü İzmir de yapılan Ma ve İzmir mohtelitleri maçında 1-14 gibi büyük bir farkla Manisa muh telitinin — mağlübiyeti şimdiye kadar yaptığı #por;temaslarında dalma muvaflakıyotli ve nor- mal neticeler alan Manlı n bu spor temasındakt büyük maglübiyeti İlimiz #por seven: lerini ve hattâ spordan anlamı- yan balkını bile haklı olarak kızdırmış ve bü vaziyet karşı: sında beni birkeç satır yazı yazdırmağa mecbor etmiştir. 1 — İzmir'de mesç yapan takım kurülaş ve oyuncu İti barile hiç bir saman Manlan | muhteliti değildir. Birçok kıy metli elemanların muhtelif - ve bir. kısmının da ber neden ileri geldiği bilin: | miyen sebeplerden dolayı maça Iştirak ettirllmmemeleri busebile böyle ikinci derecede oyuncu lardan — müteşekkil bir çıkarılmışttr. Sonra, bu takım topla — bir ekzersiz bile yapmamış ve an cak gerbi Anadola grübuna dahil olan İzmir'in yapscağı maçlardaki — muyaffakiyetine amil olmak üzere futbol heyetl bazırlıksız ve mühtellte — gire meyecek oyuncuları - topli k bir emrivaki karşısında kalmış gibi. dermeçatma bir. - takım tesbit ederek bu maçı kabal etmiştir. 2 — Manlsa'da mevcat ve fatboldaki teknlk bilgileri ve enerjileri — mubliçe — malüm ve maruf — birkaç kişi — de (Kolüpcülük ziholyeti güdüle zek ve takım teşkilinden anla maz birkaç — kişinin urzusu ile oyuna sokulmamıştır.) 8 — Eğer hakiki Manlsa mühtellti teçkil edilseydi mul telitimizin biç bir vakit böyle bir hezimete düşmiyecek ve aradaki netice iki üç arkla olabilecekti. Misal olarak Rus Milli takımına dört gol atan Formunda ve kuüvvetli - İzmir muhtelitinin karşısında Manisa muhtelitinin aldığı 1 4 neticede buna delildir. Buna nazaran Manlsa futbo lanoo bu albınan — netice ile kıyas edilmesini ve bu netlce: nin Manisa Sporunun hakikt kıymet ve ölçüsü olamıyacağını ve bu bususta efkârı umuml yeyi aydınlatmağı bir vazifb ve hak — olarak — bildiğimi — derin saygılarımla bildiririm. Manlsa sporcolarından H. Gürcan Bankadaki Sahtekârlık.. Subhi ve metresi mah- küm oldular. Şehrimiz bankalarından birin. den sahte hir çekle 2400 lira dolendırmakla — maznun — he #abı cari memura — Söpbi ile Suç ortağı Hürmüz'ün, ağırce- zada muühakemeleri neticelen Mİç ve dün karar tefbim edil Miştir. Suçları anbit görülen maz nanlardan Sapli bir sene ve Hürmüz altı ay ağır hapse Mahküm edilmişlerdir. Hürmüz, Mahkümiyot müddetini zaten doldurmuş olduğa içla dün ser. Best bırakılmıştır. zeretleri takım GAT LA TRWMOL LÜM Y A I. İzmir Muhteliti Büyük Menderes'te Bir | Köprü üzerinde Yatan Kadın Cesedi. Ameleler Çıkarmağa Çalıştılar, Fakat Çıkaramadılar. ——— Nazllili civarında büyük Men deres nehrinde bir kadın cesedi görülmüştür. — Cesedi, Nazilli'ye beş kilometre uzak. tan geçen köçük Menderes ci yarındakf pamuk - tarlalarında çalışan ameleler görmüşler ve çıkarmağa çalışmışların da va bulunmudığından mamışlardır. Hâdiseden evvyelâ sıla çıkara Nazilli adilyesi ' baberdar edilmiş ve adliye bey eti gelinceye kadar nehrin, şld detle akan suları kadının ceşe | dinl götürmüştür. Ara lanumamıştır. Haya rağmen ceset bu Kim olduğu ve keç yaşında bir kadına elt ol düğü hevüz anlaşılamadığı gibi nehirde görülen bu kadıbın, soura kendisi ml düştüğü, yok- sa atılmak süretile bir cinayete kurban mı gittiği belli değildir. Tahkiketa devam edilmektedir. Balıkesir muhteliti ile karşılaşacak Önümüzdeki pazar günü Iz mir mübteliti, — İstanbul'da ya prooğı — müsabakalara — hazıtlık olmak Özere Balıkesir muhtellit takımı İle Alsancak sadyumunda bir müsebaka yapacaktır. Balı kesir mübtellti için bugünlerde Balıkesle'in — mübtelif kulüble- rieden 18 genç, şehrimize ge lecektir. Geçen pazar günü, Mandisa — mühtellti İle — yaptığı müsrbakada İzmir — muhtellti, 1-14 gibi mühim bir farkla galib gelmişti. Balıkesle muh. tellti, Manlaa müabtelitine — ma- zaran çok küvvettidir. Yapılecak müsabakanın pok he: yecanlı olacağı tahmin ediliyor. Fuvar atişleri Ve pulları.. İzmir Favarı için Istanbulda bastırılan ve yedi dil üözerine olan afişler, Fuvar komltesi başkanlığına gelmiştir. Ayrıca Fuvar müddetlace postanelerde mektuplara yapıştırılacak Favar pulları de gelmiştir. Ba seneki afişler ve pullar, çok zarif bir şekilde basılnştır. Tayyare Her gün, her se- ansta fiyatler: .— İzmir vilâyetinde — kaybolmuş kadın bulunup bulunmadığı Iz emoiyet müdürlüğünden sorulmuştar. mir Kayışlar Istesyonundan Bir Köylü. Manisa Civarında Otoray Altında P arçaland -- - Evvelki gün #aat 18,10 da | aa'ya doğru geçen ve Devlet demiryollarının 7 inci işletme müfettişliği idaresindeki Mani- Avcılarımızın Pazar Günkü Gezintisi linmış, milli raki etmişler ve çok gözel bir gün fgeçirmişlerdir. parti başkanı Avni Doğan da vardı. Kemelpaşa'ya gidilmiş, avlan ıwış ve bu meyanda, bir de ziyafet hazırlanmıştır. yapılmıştır. Avcılarımızın son av eğlencelerinden bir intiba Pazar günü İzmir avcıları Kemalpoşr civarında bir av tertip cılar — arasında Davullar ça İzmir gençliği Türkkuşucu diğer — vilâyetlere nazaran çok böyük bir alâka ile karçıla mıştır. Şimdiye kadar beşi kız olmak üzere yüz genç uçucu üyeliğe kaydedilmiştir. Bunlar arasında genç — öğretmenlerimizden — üç Sineması Saygılı Temir halkından gördüğü büyük rağbete küçük bir muka bele olmak özere fiyatlerini yüzde elli nisbetinde tenzil etmiştir 15-20-30 Kuruştur Bu ucuz fiyatlere rağinen bu hafta Ikl şaheser film Brigitte Helm'in çok Ben Seninim derin bir aşk hikâyesi Sözde Karim Anna Bella ve Jan Murat tarefından çevrilen nefis bir komedi Ayrıca: Ankara'da Türkkuşünun faaliyetleri ve umumi #por kongresl İntibale: Seans saatleri: Cumartesi ve pazar günleri — Mikimavz canhı karikatürler Hergün saat 16 — 19,40 Sözde karım 17,30 — 21,15 Ben seninim 1d te Ben seninim iİle başlar Türkkuşu Kültürpark Dar Geldi. Alsancak'ta Şehitler'deki Geniş Sa-|Tonu buldu... hada Derslere Devam Edilecek. . sm——— beayan dabi vardır. Uçuca üye- lerin günden güne artan faall- yetleri karşısında Költürpark: taki alan kifayet etmediğinden Türkkuşu bugünden itibaren Şehitlerdekl geniş sabaya nuk- letmiştir. Hava kürumu uçucu üyelerin Daraağçtaki meydana gidip gel: meleri İçin bususi otobüs temin etmiştir. Otobüs ders saatlerine naza ran tanzim edilen program dahi Hnde bugünden İtibaren sefere başlamıştır. Hava korumunan en ufak teferruntta bile büyük fedakâr: lıklara — katlandığını — görmekle derin bir zevk düyayoruz. İz mic gençliğinden durmadan, yılmadan çalışmak suretile ya pılan ba fedakârlıklara muka- belede bolunulmasını bekleriz. V. Idare heyeti Vilâyet idare heyeti, dün vali muavini Cavit Ünver'in başkanlığında toplanarak - biri- ken İşleri çıkarmıştır. um ı Ve öldü Izmir'e gelen 624 sayılı otoray, — bir köylüyü çiğneyerek öldürmüş- tüc, Tahkikatımıza göre ölen zavallı, Harmandallı köyü bal kından Zeynel udında — biridir ve Kayışlar istasyonu altındaki de mir köprü özerinde yatmakta idi. Anazın vireji dönen otaray köprü üzerinde yetan Zeynel'i çiğnemliş'ir. Otorayda 25 kadar yolcu vardı. Karadan — sonia Otoray yoluna devam — ederek İzmir'e gelmişlir. Manlisa müd defomumilingioin şebrimiz müd delvumomiliğice telgrafla malü mat vermesi Üzerine kezaya sebebiyet veren otorayın şolörü Emin ile şeftren Nureddin za bıtaca totulmuşlardır. Büdise tehkikatına müddel omomi muavlol Soner el koy: müştur. Dün geç vakte kudar Emin ve Norlddin'in ifadeleri alınmış ve otoray — yolcuların daa bir kasmınin aranmı ifadelerivin aslınması İle İştigal edilmiştir. Tahkikata bugüu de ve | devam edilecektir. Mahsullerimiz Esaslı tetkik. lere başlandı.. Ticaret odası tarafından mın- takanın başlıca İbracat madde- lerinin ekim ve verimleri bak- kında esaslı tetkiklere başlan- mıştır. Bllhassa üzüm, incir, tütün, zeytinyağı, pamuk, bakla ve arpa bu tetkikte mühim bir mevki almaktadır. Incir Ihracatı 35192 Piyasaya 19 Ağustos 935 ta gelmeğe başlıyan kuru İncirler: den 30 Nisan 936 akşamına kadar İzmir borsasında 29094 ton 199086 çuval İncir ve 18936 çuval hurda satılmıştır. Geçen yıl ayal tarihteki satış miktarı. 19919 ton 171710 çuval Tacir ve 1360l — çuval hurdadır. Nisan uyında İzmir limanın dan Dış memleketlere 99 ton İncle ihraç edilmiştir. Geçen yıl ayal taribtekl ihracat 312 ton İdi, Mevsim başlangıcından Nisan sonuna kadar — muhtelif scnebi memleketlere 35191,9 ton Tacir ihraç edilmiştir. Ge- çen sene ayni tarihtekli ihracat miktarı 26371,9 ton idi. Bu sene İncirlerimizi en çok çeken memleketler — başta — Almanya olmak üzere İngiltere, Kanada, Avasturya, Amerika, Fransa ve Belçika'dır. Yalnız Almanya'ya 15294 ton İncir ihraç edilmiş tir. Nisan ayında İzmir piyasa- snda kiloso sekla karuştan 31 guval İncir satışı olmaştur. Belediye Belediye Başmühendisi Mu- |(daimf encümeni.. ammer Tapsu'nan bir kız ço cuğu doğduğunu duydak. Ana ve babasımı — kutlular, yavranun uzun ömürlü olma- “n dileriz Belediye dalmi — encümeni, dün belediye relsi doktor Beh çet Uz'un başkanlığında topla parak biriken İşleri çıkarmıştır. dayla 8 mm!' Ka'ı;şıyaka'da Yi Te RA Sinek ve Sivrisinek Mücadelesi Karçıyaka'da Ginek ve elvrl sinek İçin yapılmakta olan mü: cadelenin verdiği netleeleri tets kik etmek ve noksanlar varsa tamamlamak Özere son hafta içinde Perti mahfilinde parti ocak — heyetleri ile belediye müdürü ve doktoru, — Hilâlleh. mer beyeti ve mahalle mümes- ellleri bir toplantı — yaparak nahiye ve on beş gün İçerl- sinde — belediyenin ve — balkım mazot dökme faaliyetlal tetkik etmişlerdir. Netlce İyi görül: müşlür, Belediyece 15 gön içinde 3757 tebliğat — yapılmış, 2751 ev kontorol - edilmiştir, 194 evin muzot almuadığı görü- lerek buolar da noksanlarını tamam kamışlardır. — Yenlden — 3 bia #det varaka evlere tebliğ edil mektedir. Bostanlı'da molozla doldur İhtarcame — verilmiş ve ma emeliyesi bitmek özeredir. Bir ey zerlinda belediye tura fından 13b0, seyyar urubalarla 1200, İskelede 1075 kilo mik darında mazot satılınıştır. Her Cumertesl öğleden sonra okşema kadar berkes ev, dük- kân ve kahvehenesinde sinek erisinek mücadelesini yap mak mecburiyetindedir. Mevlid İzmir müftülüğünden: Mevlidi arbevinin önümüz deki pazaertesi gücü — alışamı yöni salı gecesl — olüceğini aa yın ulusa bildiririm İsmle müftüsü Rahmetultah K. Enstitüsünde Iki sergi kurulacak Liselerle Orta mekteplerde son gınıflarden baçka — dizer gnıflarda dün akşam — dersler kesilmiştir. Kız Enstltüsünde derslere 1 beziranda nihayet verilecek ve 5 bazlranda son sınıf tulebelerinin İmtihanlarına başlanacaktır. Kız Evetitüsünde 14 beziranda — talebelerin bir sene içinde yapmış — oldukları muhtelif eserler için bir sergl vücuda getirilecektir. Hazlranın 19 una kadar açık bulunacak olan bu sergiden sonra Easti- tünün — aiparış atelyesinde da 25 buziranda bir sergi uçılacak Vilâyeîe—âraeuat edilecek. Sanayl müfettişliği İşlerinla Ticaret odasına devredildiğini yazı k. İşler, Ticaret odanıma devredilmekle beraber muame- lâtı vilâyet idare edecek ve müracaatlar da — vilâyet maka- mına yapılacaktır. Kısa hizmetlilere İzmir askerlih şubesinden: Türkiye ve yabancı mem- leketlerde okumuş ve 935 e- nesi #on yoklama zumanından sonra mezün olmuş sekeri orta ehliyetnameyi haiz 21 yaşını İkmel eden — kisa biz metlilerden son yoklamasını yaptırmıyan baylar İçin 1-tem muz 936 da İzmir aekorlik şu- besinde kurulacak olan asker. lik meelisine nüfus cüzdanı ve mektep mezubiyet vesikası ve diplomalarile müracaatları, S a LSlSdE