29 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

29 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

in d ir. dl- 8. R e P-eb M AUA e ? S & Devlet Demıryollarmda Yeni Mıntakalar - Tarifelerde Büyük Tenzilât - Nakliyatta Yenilikler. Devlet hazlrandan İtibaren sekiz İşlet mo müdürlüğü İle, iki İşletme amirliği — teşkil — edilecek amuüm hatlar sekiz kısma ayrı larak bu İşletme müdürlükleri ne bağlanacaktır. Eskiden Hay- darpaşa, — Erzurum, Kuyseri, Adana, “Basmane ve “Alsancak olmak üzere beş müfettişlik ve bir de Ergarum İşletme amir- lgi ile idare ediliyordu. Birlaci işletme müdürlüğü merkezi Haydarpaşada olmak üzere Huydarpaşadan - Ankara Gazi İstasyonuna — kodar olan Mt r, İktoci işletme müdürlüğünün merkezi Ankaı e. Mintaki Filyos, Kayserl ve Ulukışlaya kadardır. Üçüncü işletme müdürlüğü merkezi Belikesir, mintakası Menemen, Manfisa, Bandırıma ve Alanyaddur. Dördüncü Işletme müdürlüğü merkezi — Kayseri, mıinti Kayserl, Sıvas, Çetinkeya, Sam- sun, Çarşambadır. Beşinci işletme müdürlüğü merkezli — Malatya, — mintkası Fevzipaşa — Malatya — Diya- mbekir. — Çetinkaya — bu yolların bir. kismının — İnşası henöz bitmemiştir. Altıncı İşletme — müdürlüğü merkezl Adana, mıntakası Mer- tin — Fevzlpaşa Akşhirdir. Şehrimizde bulunan ve şim diye kadar Bandırma İle Afyon hattını idare - eden — yedinet İşletme — müdürlüğü — Afyon'a makledilecek ve merkezi Afyon Olmak — Özere Alaşehir — Ak- tebir — Koarakuyu Manlsa Mıntakasını İhtiva edecrktlr. Sekizinci İşletme müdürlü- Bünün merkezl İzmir'dir. Mın- takası İzmir — Eğirdir, İz Mir — Menemen'dir. Basmane ve Alsancak - İstas- Yonlarının tevhid edilmesi ve Kemer'de yeni bir İstasyon bi. Bası İaşası şimdilik kararlaşmış değildir. Yine ceklel gibi Aydın hattı trenleri Alsancak İataayo- Bundan, Afyon ve Bandırma trenleri de Basmaneden bareket tdeceklerdir. Afyon'da teşkil edilen yedinel letme müdürlüğüne, 7 İnel İşletme başmüfettişi Süleyman, Balıkesir'de kurülacak — olan 3 üncü İşletme müdürlüğüne de 7 inci İşletme müfetiişi Kema leddin tayla edilmişlerdir. $ incl letme müfettişi Tahsin, 8 inci tme müdürü olarak şehri- Mizde kalacaktır. Basmane İstasyonu İle İzmir. Menemen arasındaki hattın tes- İlm ve tesellüm —müsmelesine Başlanımıştır. 7 İncl — İşletme da Afyon'a nakledi- ve Yenlce R PEKER'in İukılâp Dersleri Ankera ve İstanbul âönliver: Ntelerinde R. Peker'la verdiği fakılâp derslerlade totulan ta İebo notları, gözden geçirildik len sonra, ULUS Basımevince “'lp halinde basılmıştır. 124 YUYfa tatan eser, yalnız basma Masrafı karşılığı olarak - her Yetde ON KURUŞA satılmak. A ai e arnal demiryollarında, bir ve Erzarum'da kalacaklardır. . .. Bir bazlrandan ltibaren dev- let demiryolları Aydın hattı kımında emtea — bakliyatında mühlo tenzilât yapılacaktır. Bu surcıla bütün devlet demiryol- ları Özerinde Tek tarife tatbik edilecek ve bu nakliya muka velesi Hle hattın her hangi bir yerlnden diğer bir yere makli yat yopmak imkânı olacaktır. Aydın demiryolu devletçe sa t alındıktan sonra emtea pak. Hyatı ücretleri üzerinde bir bayli tenzilât yapılmış ve fakat gene ayrı bir tarife tatbik edil mişti. Şimdi Kso tek tarife usu lânün tatbik netlcesi — olarak yeniden mühim tenzilât yapıl mış oluyor, Meselâ eskiden — Nazilli'den Izmir'e kedar meyvanın tona 18 ve sebzenla 16 İraya mak- ledilirken, bir hazlrandan İti baren her ikisl Için 'de 528 kuruş ücret alınacaktır kl ton başına beher kilometresi üç kuruşa gelmektedir, Mevaşi bayvabatı nakliyatın da vaktile 2028 kuruşa Söke den İzmir'e bir vagon koyan getirilirken, V Hazirandan İti- baren 1424 kuraşa getirilecek- tir. Saltanhisar'dan İzmir'e ka dar 15 tonluk bir vagonda ta- poan pamok çekirdeği — İçla vaktile 127 Hra alınırken 1 Hozlranda tatbik edilecek olan yeni tarife ile 36 iraya ine cektir. İncir nakliyatında daha ev- velden — tenzilât yapıldığı İçla bir değişiklik olmıyacak ve ton başına 5 kuruş 25 santla alı nacaktır. İoşaat malzemesl nakli terifesinde de mühlim tenzllât yapılmıştır. Soyadlarının Tescili Kanun uzatılamıyor 2 Temmuz 936 da soyadla- Tının Düfus kütüklerine tescili için tayin edilen kanant müd det sona erecektir. Benüz soyad. larını toscil - ettirmiyenler pek çoktur. Ve kanuni müddetin dolmasına şurada bir ay kadar zaman kaldığından nüfus dalre- tine müracast edenler, görül. memiş bir kalabalık teşkil et mektedirler. Bo vaziyet karşı sııda müddetin temdidi müm- kün olup olmuıyacağı Dahiliye Vekâletinden sorulmuştu. Dün telgrafla gelen cevabta soyadlarının teselli için tayin edilen müddetin, kat'i olduğa ve temdidine kananen imkân dulünmadığı bildirilmiştir. Müfettiş Necmeddiv Tobisarlar Idaresinin Alaancak Iıhrikııı mubasebe müdürü Nec meddion, idarenin İstonbul mer- kezlade müfettişliğe tayin edil miştir. Izmir'e herkese kendini sevdirmiş olan arkadaşımız, bu gön yeni vazifesine başlamak üzere İstanbul'a gidecektir. Ye ni azifesinde de muvaffakı yetler dileriz. Memurlar K. toplantısı İzmir memurları İstihlâk koo peratifi yıllık kongresi dün akşam halkevinde toplanacaktı, ekseriyet temin edilemediğinden toplantı boşka bir güne bırakıldı... Heyet Gitti —<— — AT CKKĞ İşletce âmirlikleri Madanya |Ankara'da teşebbüsle- re başladı.. Millf emlâk müdürlüğünden yaktilo müzayedelere — İştirek ederek metrük emvalden bina almış olanların, bunların be. dellerini ödeyemiyecek bir hale geldiklerinden bahisle bu be dellerden magari yüzde 40 nls- betinde tenzilât yapılması için hükümet merkezi nezdinde te şebbüslerde bulunmak — üzere Ankara'ya bir heyet göndere ceklerini yazmıştık. Ankal gitmiş olan heyetten şehrimiz deki alâkadarlara gelen bir ha- berde, heyetin meb'uslarımızla hükümet erkâmı nezdinde ta şebbüslerine başladığı bildiril. miştir Iki rençbere takdirname verilecek. Diğer — tençberlerden — daha evvel yenl yılın İlk arpa mah solünü “muvaffaskiyetle yetlş tiren İki çiftçimize boran Idere beyetince takdirname verilmesi kararlaştırılmıştır. Ba çalışkan rençberler, Te pecik'te Alman külesinde Arif ve Menemen'in Kaklıç köyün den Hassm oğlu Halli'dir. Biz de takdir ederiz. Polis ve Adliye memurları.. Polle mwemorlarile adilye me- yeni mali - sene fçinde aylıklarına —zam yoapıla caktır. Polla ve adliye memur ları, bunun için Kamutaydan çıkacak olan yevi kanun lâyl halarının biran evvel kabulünü beklemektedirler. murlarının Mevsim gezileri Taring ve otomobil kulübü, yaz mevelmi iyiden iyiye baş ladıgı İçia - bllhasan — ârarıntika Hdbgelle zengin olan kaza ve vi lâyetlere yakında — seyahatler tertibloe başlıyacaktır. Seyabat- ler, puzar günleri yapılacak ve sabahleyin gidip akşam — üzerl dönülecektir. İlk seyahat, Ber gama'ya yapılacak, — Bergama gezllecek ve barabeler — tetkik edilecektir. — Seyahate — Iştirak edenlere, maballindeki kıymetli eserler hakkında — konferanslar verilecektir. Menenjit Tüberküloz Birlncikarataş — mahallesinde şüpheli bir menenjit görülmüş, husta, Emrazı sariye — hastane sine kaldırılmıştır. — Hastalığın verem mensojlti olması müh temel görülüyor. mir'e yolcu getiren 624 nu- maralı — otorayın, — Manlsa'dan berlde Kayışlar İstasyonu civa- rında Harmandalı - köyünden Zeynel adında birine çırparak öldürdüğünü yazmıştık. Bu kaza bakkında şehrimiz adliyesince yapılan tabkiketa göre otora yın, köylüye çarptığını yolen- lardan yalnız bir. çocuk gör müştür. On üç yaşında olan bu çocak, otorayın pençoresin den dışarısını — seyrediyormuş 260 metre usakta demiryolu kenarında ayakta düran — İki köylü görmüş. Şahid çocuk diyor ki ; — Otoray — bunlera — döğrü yoklaştığı eırada köylüden birlei demiryolundan * kargı tarala geçmek - İstedi ve otora: yın Övüne atıldı, fakat geçeme di, oldakça sarsıntı. hissedildi ve otoray geçince birdenbire arka pençireden baktım, köylü rayların arasında ellerini kar nıma bastırmış bir halde durayor dü. — Yaralandığını soladım ve hemen şeförün yanına giderek huber verdim: — Röyle şaka yapma çoca ğum, git yerine uslu uslu otur. Dedi ve ben de yerlme otur dam, yanımda oturan daha iki kişiye yaralıyı gösterdim, fakat aradan vaklt geçmiş, orta sür- atln yol alan otoray 60 metre kadar — açılmıştı. Ocolar iyice göremediler. Çocuğun söylemiş olduğa bu Iki yolcu dinlenmiştir. Bunlar. dan birlel, otorayda blr sarsıntı hissedildiğini, yanlarında otu- tan çocuğun kendilerine bir adamın yaralandığını haber ve- rince kalkıp baktığını ve ray- ların arasında kayaya benziyen birşey gördüğünü, diğer yolcu da, rayların arasında çövala aa rılmış İnsana benziyen bir ci slm gö düğünü söylemiştir. Şoför Emin, Akhisar'dan ha- reket ettikten sonra otorayın orta sür'atle va”dalma virajlar- da korna çalarak — yol aldığını, kazaya uğrayan kimse görme diğini, çok dikkatli davrandı ni söylemiş ve : İzmir'e gelince — İstesyonda müteaddit polleler gördük, Oto tayda bulunan yüksek bir zatı karşılamağa geldiklerini zannet TAYYARE SINEMASI. Ba bafta mevsimin çok TELEFON 8151 beğenllen iki büyük filmi Kaçak Sevdalılar ROBERT MONTGOMERY ve MAGDA EVANS'ın beraber çe« virdikleri tamamen Fransızca sözlü bir şaheser Viyana Geceleri Viyana'nın dillere destan olan eğlence ve mvsiki bayatı ve en son valsleri İrae eden geniş mevzulu büyük musiki ve eğlence filmi Ayrıca: Miki canlı karikatörler Fiyatlar: 15 - 20. 30 kuruştur SEANSLAR: Hergün 16 19.30 Vivana geceleri. 17,40 21,15 Kuçak sevdalılar Cumartesi ve pazar 14 de Kuçak sevdalılarla başlar Zaka a Geçen gün Akbisar'dan İz | Bir Köylüyü Çiğniyen Otoray —.. Bir Çocuktan Başka, Köylünün Ya- ralandığını Gören Olmamış tik, fakat Otorayda böyle bir kimse yoktu, polisler, bizi ka zadan baberder ederek karakola götürdüler ve İstlevabe başladi lar. Birkaç defa yoldu müşte- rilerden bazıları benlmle görüş mek İstedi, fakat hiçbir. cevap vermedim, çünki vazlfeme dik kat etmek mecburiyetlede idlm, belki bir kaza olur diye (şoförle konuşmak yasaktır ) fevhasını İşaret ederek gösterdim. Demiş tir. Diğer yolcularda, hiçbir şey hiasetmediklerini ve yolda kimse görmediklerlol söylemişlerdir. Şoför Emla, müddelumumi moavini Şevki Suner dan yapılmı tabkiket —© rakile sülhceza bâkimliğine — verilmiş İstlevab edildikten — sonım benüz tahkikat tamamen tavaz- zah etmediğinden ve ikumet- güh sahibi bulunduğundan tev kifine mahal olmadığına kurar verilerek — salıverilmiştir. Ölen köylü Zeynel'le, yarasının ne- resinde olduğu ve nasıl öldüğü bakkında henüz mahallinden beklenen rapor gelmemiştir. öksüzlere' yardım cemiyeti kongresi Öksüzlere yardım — cemiyetl nin mutad senelik kongresl 30 mayıs cumartesi günü asat 10 tarafın da Parti Beyler sokağı merkez salonunda toplanacaktır. Cemi- yetle maddeten ve manen alâka dar olanları bu toplantıya da- vetli oldukları baber alınmıştır. Seyyar fotoğrotçılar Hükümet konağı önündeki seyyar fotoğrafçılardan bazıları, düa fotoğcaf çektirmek İstiyen bir ecaebisim üzerine koşarak müşteri kaçırmamak makeadile ceketinin ötesinden, berisinden çektikleri zabıtaya şikâyet edil. miştir. Emniyet müdürlüğünden verilen emlr üzerine fotoğraf- çılar, hükümet önünde park Takas ve kontenjan Ankara Türkofle merkezin den şehrimiz Ucaret odasına gelen bir mektupta — tüccarları mizin takes, konteojan ve kredi İşlerinde diş Üülkelerde bazı zorluklarla karşılaştıkları anla pıldığından bu zorlukların ber taraf edilmesi için bazı tedbir ler alınmağa başlandığı — bildi. rilmekte ve İsviçre'ye mal gön derccekler İçin bir kolaylık ol mak üzere yüksek sermaye ile yebi tesle edilen bir krum tav- tiye edilmektedir. Hüdaverdi motörü cinayeti Hüdaverdi motöründe Ce mal, Halil ve Receb kaptanı paralarına tamah ederek öldür. mekle maznun Osman kaptenla Çipinoz Ahmed'in muhakeme- lerine dün Ağırcezada devam edilecekti. Maznunların avukatı Ankara'da temyiz mahkeme. tlade mürafaada bulunduğunu bildirerek mubakemenin tali kini İstediğinden bu dilek mah. kemece kabal — edilmiş, maba- Kızılay Haftası Hatta içinde taaliyete geçilecek Kığılayın ilk haftası, bazira: nın İlk baftasıdır. Kızılay, bü- tün — yokgulların ve yardıma — muhtaç olsoların yardımcımndır, Nerede bir felâket olen - orada Kızılayın müşfik eli yardıma — koşar, Kızılay haftasında İzmir de de bu mühim şe/ kat karu: muna daha çok yardım temlal için ayn ayrı gropler fasliyeta — geçeceklerdir. Maliye Memurları teksit Edilerek çalışacaklar Maliyeden Mühasebel Husu #iyeyo devredilecek memarların İlateleri dün — Defterderliktan Mühacebel husüsiye müdürlü ğgüne verilmiştir. Dünkü sayımızda da yazdı Çımız gibi devredilecek bloa va — #razl vergilerinde çalışan me marların sayısı kazalarda dahil olmak üzere 166 dir. Memur lar, şimdilik mühasebel hasu: siye müdürlüğü dafrelerinde teksif edilerek — çalışacaklardır. Yakında bir bina kiralanacak — ve bic kinm memurlar, ba binaya nakledilecektir. Tadilât komleyonlarına üsülen yenlden Aza teayin olunucaktır. Binu ve arszl vergileri tabal basebel hususiye tarı müvaffakıyetle yapı mlo ediliyor. Ekmek liatleri Tilkilik mevklinden Kemer'ı ve Tepecik'e kadar olan yer- lerdekl fırınlarde, hettâ mahal- lelerde birinci nevi ekmeğin — kilosu 10 karuşa satıldığı balde — Tilkilikten hükümete doğru olam sabadaki fırınlarda 10,76 ku- ruştur. Ba flat fazlalığından matbaamaza şikâyet edilmiş, her - fırında ayni flate ekmek satı- gının temlol İstenmiştir. ülkü derneği Şehrimizde ülkü derneği na- mile bir yürd . açılması — için — vilâyet makamına — mürscsat edilmiş ve müsaade istenmİştir. Orman Yangınları Yaz mevsimi iyiden iyiye gel miştir. Ormanların yanı nuhnkıho 4 karşı ber türlü v alınması, kontrolün ııklııımlıııııı ve halkın gelişigüzel ormanlara bırakılmaması hakkında vilâyetten bütün kaza kaymakamlıklarına bir tamim gön: derilmiştir. Otomobil, otobür, kam: — yön ve irenlerde yolcülük — eden: — lerin, öteye beriye yanık — sigara — atmamalarının halka tenbih edilmesi — muvafık — görülmüştür. Lokomotif — lerde de tarlalardaki — mahsalün, — harmanların yapmasına mani olacak tedbirler ahuması için makinistlere talimat verilecektir. ı Kaybolan Kuçnk Ismet Bulundu. Iklaci Karantina'da 3 numu rada dayısı kundaracı Ali Us: tenın yanında bulunan 11 yar gında İşmet, onbeş gün evvel — ortadan kaybolmuştu. Anası ve babası Ayvalıkta bülünan Tet — met'la Ayvalığa gitmiş nllı.â zabıtaca yapılan tabkikat m ö ccslüde anlaşılmıştır. Iıııcw dayısına kızarak evden tan sonra Menemen'e İ yaya gittiği ve oradan bir dq*' T büse binip Ayvalığa gitiği nt — y