29 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

29 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

SÇ TELGRAF Te | mmı HABER TELSiİiZLE Habeşistan'da Yeni Bir Krallık ftalya'dan Bir Heyet lkTisadî Tetkikata Gidiyor. Adis-Ababa'da Vaziyet M Habeşla olan tüccar Roms, 28 (Radyo) Müussollul'oin tan'a gidecek san'atkârlardan emrlle ve mürekkep ko mlsyon Asmara yollle Adla Aba ba'ya gidecektir. Bonlar Cibu W'de de tetkikat yapacaklar ve Habeşistan'ın Iktssdi kabiliyeti hakkında iki bir repor vereceklerdir. Adis Ababa, 28 (Radyo) — Mareşal Greçyani de metgâhını küçük saraya etmiştir. Vöziyetin wlâbı artık nihayet bulmuş hayat mıştır. Evlere arabalarla tevzi edi len su, bundan sonra bornlearla verilecektir. Bu bhususta keşif ler başlamıştır. Merkezi maballelerde elekti. rik tenviratı temin edilmiştir. Ttal, m #y sonra resmi İka nak! ve tabif başla Habeşistan Streza —a — Konuşmaları Yeniden Başlıyacakmış.. Londra, 28 (Radyo) — (Star) gözetesinin verdiği bir habere göre, Togiltere, Fransa ve Ital ya aratında Sireza'da bir top İantı yapılması maktadır. Ba toplantıda, Italya'nın Ha- beşistan'daki — vaziyeti — tesbit edilecek ve - İaglltere'nin bu memleketteki menafli hakkın da konuşmalar olacaktır. Sarıkamış'ta Yağmur ve dolu... Sarıkamış, 28 ( Hususi mu habirimizden) — Bugün Sarıka" mış'a yağmarla - karışık — dolu düşmüştür. Italya Ne suretle Yola gelebilir ?.. Londra, 28 (HR) — Siyasi mehfiller, zecri tedbirlerin mu hafazası lâzım olduğa mütalea sındadırlar. Çüoki İtalya; Ha beşletandaki meçhul servet mın takalarını moydana — çıkarınak için fatiktaz akdetmek - İstiye- coktir. Roma üzerinde yapıla: bilecek yegâne tesir mali ted birlerdir. taşavvur olan ANADOLU Günlük Siyasal Gazete Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı İşleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi: ” İzmir İkinci Beyler sokağı C. Halk Partisi - binası içinde Telgraf: İzmir « ANADOLU Telefon: 2716 « Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ; Yıllığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı S00 kuruştur. Yabancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır, Heryerde $ Kuruştur. ünü geçmiş aöshalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA UŞTU , felm yeni pul kullanmaktadırlar. Lovdra, 28 (A.A) — Habe Hetan Hartam'a gelen haherlere göre Srelle şeflerinden birlel GCore'nla şimali ;ııh!ıhıdı küln Tabiileşti. Sel gehrinde kral Hlân olun müşlür. Bu çef Negüs'ün aekerlerin don öç, beş bln kişilik bir kuv: vet toplanmış bulunmaktadır. '(,ek()—lovalxvada Istikraz Ecnebi Wlenılckcllvrdon De Harp Malzeme Prog, 27 (A.A) sine bükümetin dahili bir İlatikraz Aktedilecek İstikrazın miktarı Çe | koslovak ordusunun aeri malzemeye olan İbtiyaçlarını temin ede kanun lâyihası tevdi etmiştir. Maliye nazırı M. Kalfus Sipariş Edilecektir. meb'usan mecli akdetmesine müteesllik bir bilmek içia gayri mabdat olacaktır. Pragor Tageblât gezetesinin öğrendiğine göre, ketlerden de herp malzemesi siparişleri yapılacaktır. şartla ki bu mslzemeyi verecek memleketler bunlara senebi memle- Ancak bir mukabil Çr—kuılnvık mabhenlât ve n-ııııııuıllı satın ılıeıllırdır Vehıp Paşa Anldtıyor. “Benim göılenm bile zehirli gazd gazdan bozul- du. İmparatorun ayrılması zaruri idi.,, Vehip paşa Iskenderive 28 ( Radyo ) — Hialen — İskenderiye'de — bulun. makta olan Vebip paşa Royter ajansı mohabirine şu beyanatta bulunmuştur: — Filletin'e, imparatora mü- lâkl olmak üzere gidecektim. Necaşi'nin Londra'ya bareket ettiğini öğrenince bundan vaz geçtim. Necaşl ayrıldıği zaman beü Ogaden cephesinde İdim, Orada lyet Ümlteiz değildi. Italyanlarla olan çarpışmalarda talih Babeş ellâhlarına gülmüş tü. Sonra İmparatorun hareke- tHini baber alınca bon de Misira geldim. En — kuvvotli orda Cenupta Ras Nasibu'nun ordusu idi. Diğer bütün orduların İnbiza muodan sonra bile mukavemet gösteriyordu. Muhabirla Habeş ordusun daki İnhizamın sebebi hakkın daki sorusuna Vehip paşa şa ceyvabı. vermiştir: — “İnbizamın başlıca sebebi dabildeki ihanetler — olmuştar. Halyan'ların propagandası tesl rini göstermiş ve dabhilde, mü him bir kısımda boagunculak baş göstermiştir. Bua inbisama, Habeş silâhla zının, İtalyan - allâhlarının da nunda olması da âmildir. Tay yareler, İtalyan erkânı harbiye slaln ümit eylediği kadar tesir gösterememiştir. Çünki dalma yüksekten uçmak mecburiye tinde kalmışlardır. z zamanlarda kullanılan — zehirli gezlardır. Zehirli gazlar yüzünden mü bim telefat verilmiştir. Hattâ benim gözlerim bile zehirli ga zın tesirile bozulmuştur. Şimdi istirab çekmekteyim. ,, Vehip paşu, Twulyan hareketi nin askeri zafer değil, askeri fstilâ olduğunu söylemiş ve ne Arap Kudüs, 28 ( Radyo) — Son güne kadar Filistin hadisele tinde Arap, Biretiyan ve Mü- sevi olarak d8 makıül ve 339 mecroh vardır. 275 Yehudi ve 480 Arap ssyan bareketleri hasabile mah küm elmaşlardır. Birçok maz- nunlar da beraat kesbetmiş ve henöz muhakeme altında bu lananlar da vardır. Kahire, 28 (Radyo) — Kah! re'de gençlerden bir komlite teşkii edilmiştir.. Bu kumlte Arap İstiklâli ve Filistin Arap lsrına yardım için çalışacaktır. Küdüs, 28 (Radyo) — Ya hadilerle İogiliz kıtaları Kloy hine Arapların tatbik etmekto oldukları çete harbı. umumi ticede; — İmparatorun memleketten çıkması mutlak bir zararet ha Uni almıştı. Demiştir. : Avrupa İşleri Nasıl halledilebilirmiş? Londra, 28 (Radyo) — In- giliz slyasi mahfillerinde, Av- ropa İşlerini tamamen balli iki maddenin — tetbikile mümkün olacağı kanaatı vardır. Bu mad- deler: 1 — Statoko'nun muhafazası 2 — Avrupa'da geniş — bir mesal birliği vücade getirmek: tir. Londra'daki Italya - sefiri, Togiliz hükümetine TItalya'mın dalmi birliği vücude getirmek İstediğini bildirmiştir. M. Bek Belgrad'da temaslarına devam ediyor Belgrad, 28 (Radyo) — M. Bek bugün meçhal naker âbi. desine giderek bir çelenk kay- muştur. M. Bek'e Aynala'da kendisine bir ziyafet verilmiştir. Saat 17 de Belgrad'a dönmüş ve M. Stoyadinoviç İle temar- larına devam etmiştir. Belgrad, 28 (Radyo) — Baş bakan M. Stoyadinoviç İle Le bistan dış bukanı M, Bek ara" vnda teati edilen nutuklarda iki memleket arasındaki — bağ: İarın — sağlamlığından — bahsedil. miştir. Bu — akşam Kemeraltında İt tUbet, Güzelyalıda — Gözelyalı, Irgatpazarında Asri, İkiçeşme- Hkte — İkiçeşmelik, —Alsancakta bir mahiyet almıştır. Arap çeteleri, Nablas'da In- giliz aekeri noktularına dağlar dan inerek tasrruz etmişlerdir. Araplar, bazı Arap menfaya sevkeden pollalere de bücum ederek rücsadan bir kimım kurtarmışlardır. — Arap çeteleri bir takım — İngiliz tay yarelerine atoş açarak tayya- relero zarar vermişlerdir. Tülkerim, Nablust ve Yafa'da bâdiseler, bombalı taarruzlar devam etmektedir. Yahudi zer- İyat sahalarından Eomek'te di- kili ağaçlar sökülmüş ve bir de bububat ambarı yakılmıştır. Araplar bir Amerikan hubübat deposunu yağmadan sonra yak- mışlardır. Yahadi alleleri Kudüse İltica etmektedirler. İngiliz'ler birçok tevkifat yapmakta ve silâh top- Tamak için şüpbeli evleri bas: maktadırlar. Berlin, 28 (Redyo) — Fille- tin İhtilâli Alman gazetelerinin büyük bir alâkasını mucibol muştur. Alman gazeteleri Filletin bâ. diselerine — “Tagilin'lere — kargı dini, siyasi, İçtimat bir müca- dele,, demektedirler. Arab'ların Yahudi'leri Fills- tinden çıkarıncaya kadar müca- delesl muhakkaktır. Kahire'de, Maverayışerla'da Filistin Arab'ları hakkındaki büyük teveccühe Alman gazo- teleri büyük ehemmiyet — ver. mektedirler, Bunu Arab âloml. nin Hogiliz'ler aleyhine “ kıya metin mukaddemesi addetmek tedirler, Londra, 28 (Radyo) — Roy TüÜcRasinı ter Ajanaı Filistin'den bildiri- liyor : Eski Kudüs'ten dönmekte Tel Aviv'de Yahudi üniversitesi K '—ıA Kudüs'te 48 maktul, 339 yaralı Yeniden Bir Ingiliz, İki öldü. e Büylas y eee Almanya'daki Akisler - Yahadilerin yavaş yavaş Kudüs'e hicretleri. Bombalı lanrruzlar ve açık ders onfiteatrı.. ateş ederek bir İngiliz - pollal yaralamışlardır. Polls hastane de ölmüştür. Polla askeri me rasimle defnedilecektir. İkinci bir hâdise de Genin'de çıkmış ve İskoçya'lı aakerlerle Arap'lar müsademe etmişlerdir. Bu müsademede ikl — Arap maktül düşmüş bir çok da mecrah vardır, Togiliz — kuvvetleri şiddetle — takip — etmektedirler. Yapılar — tabarriyatta bir çok memaa — silâh mühimmat bolunmuştur. Kudüs, 28 (A.A) — Asker ve polis küvetleri vaziyete bâ kim bulunmaktadır. Kudüs'te | sükün tamamile tessaüe etmiş olduğundan — polla — memurları çelik — miğferlerini çıkararak ber günkü serpuşlarını giymiş lerdir. Geçen gece bazı şahıslar de miryolanu Üüç defa bozmağa teşebbüs etmişlerdir. 19 plsandan bugüne kodar vukubalan — karışıklıklarda bir Avrapa'lı ölmüş, yedisi — polla, Ikisi asker sekizi sivil olmak özere 17 Avrapa'lı yaralanmış tır. Ve bundan başka 20 ya: hudi ve iki arab ölmüş ve 182 arab olmak üzere yerlilerden 821 kişi yaralanmıştır. 969 arab ve 275 yabudi yakalan: mıştır. çeteleri Kolay kolay kalk- mıyacaktır. Oslo, 28 (A.A) — BSaylavlar kurumunda bir antuk söylüyen diş bakan demlştir ki: — Zecri tedbirler fttifakla — verilen bir kararla imza — olunabilir. Biç kimse kendi başına hareket edemez ve zecri tedbirler cebhesini yıkomuz. Bakan, bundan sonra Mil Tetler cemiyetini müdafan et miş ve bu teşekkülün kuvvet: lendirilmesi olduğanu söylemiştir. Hoş Bir Maç Alaşebir, (Hususi) — Geçen Pazar günü kuzamızda çok en" teresan bir fatbol muçı yapıl: mıştır. Şimdiye kadar hiç top oynamamışlar ile mütekald fat: bolcnlardan bir takım teşkil edilmiş ve buvlar çocuklardan müteşekkil bir takımla oyoa” mışlardır. Maç çok heyecanlı olmuş, Alaşehir halkı gözel bir gün geçirmiİştir. Maç 42 genç takımın — galibiyetile netlcelen: ancek Zecri Tedbirler Mayus 29 M. Mussolini —ai Türkiye ve Yunanis- tan için İtalya'dan en- dişe manasızdır, dedi. Baştarafı Ici sahifede — lemek doğru değildir. Man buza müsande olunacağı ümid edile- bilir. Mohabir; bir Yagiliz — Italyan azlaşması bakkında ne düşün- döğünü sorunca İItalyan — baş: yekill: — Böyl> bir ruri görüyorum ve bunun hu: için -çok çalışa- uzlaşmayı za evle gelmesi cağım. Demiştir. Muhabir 16 haziranda top lanacak olan — olan uluslar v08- yetesi konseyl zeeri tedbirler kaldırılmazsa Italyanın Cenev reden çekilip çekilmiyeceğini Müssolini'den sormuştur. Daçe, büu saale ya cevabi. vermiştir: — Cenevre'den çekilmemiz, surel! kal'iyyede mokarrer. Zira başka türlü bareket İmkânı yoktur. Müesolinl'nin bu beyanatı, Londra — siyasal — çevenlerinde Müsbet tesirler yapmıştır. İngi- Hz gazeteleri, ba beyanatından sonre İugiliz-İtalyan münaseba: tının salâha yüz tatacağ.nı ümit ediyorlar. Kasa Hırsızları Tevkif edildi, hapis- haneye gönderildi. Güzelyalı'da Falkbey soka- gında seki polla memura — Şev- ki'nin evladen damadı İstanbul hakuk mahkemesl — relil Ali Riza'ya ait para kasasının Lâp- sekl'li Halil İbrrhim tarafından musil çalındığı ve zabitaca hir- sızların meydana — çıkarılarak kasanın natıl bolunduğu hak: kında dünkü sayımızda tafel: lât vormiştik, Gece çalmış olduğa para ka- sasını, sırlında evden bir baçuk kilometre uzaktaki bir tarlaya götürüp kırmağa teşebbüs eden sabıkalı — Halil İbrahim düs müstantiklikçe Ifadesl alındık: tan sonra tevkif edilmiş ve la> mir baplsanesine gönderilmiştir. Müstantiklikce tahkikata — bay lanacaktır. Irak Prensi Atina'da bir garsonla evlenmiş, Istanbal, 28 (Hususi mubs” birlmizden) — Atina'dan geleti baberlere göre İrak — kralını kız kardeşi, Rados'ta bir otellf Rum garsonuna sevmiş ve bü gersonla evlenmiştir. Üzüm satışları: Çi Aba K. S. 86 J. Tara. mah. 8 34 Ş. Riza halef. 9 21 H. Alyod — 9 18 S. Emin 9 25 10 H. 2 Ahmet 8 50 10 8. Söleyma. 12 50 10 M. j. Taranto 12 50 8 H. Alanyalı 9 25 7 B. 8. Alazraki 8 50 164 Bagünkü emtış 512775 Dünkü satış 612929 Umum yekün Zahire satışları: Ç Ciasi 877 Buğday 100 Ton bağday 100 B. pamak