31 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

31 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Münilin — Sayta 4 Siyaset Ve Ağk Edebi, tariht macera romanı BEYPUATENT DN — GG Yüzbaşımın bu cevabi. genç | bir canavardı| Zifaf gecesinin kadının çok boşuna gitti; mem munupbiyetini en güzel bir te bessümlle bildirdi. Kont Bosgenon konuşurken gevç kal tetkikte ediyorda. Ve dikkat ettikço bu kadını daha güzel bulüyordu. Bilhassa gözleri, esrarlı olyah gözleri pek göüzeldi. Omuzları da, bu taribte Parls'in en meş hur ve en güzel omuzları de- Kola: Kabileler arasında çok güzel kadınlar doğra mudur? Diye sordu — Fakat Parls kadınlarının zarafeti onlarda yoktur. — Eğer bundan ma bana bir kompllman yapmı Müsmade buyurünuz da Parls'te doğmüş bir kadın ol madığımı bildireyim! — Şu halde, — vilâyetlerden #İniz, değil mi ? — Hayır.. Hayır.. Ben bir yabancıyım, Lâtin ırkına ben- zemekle beraber, Danlmarka- byım ! — Ne âlâ, bu da benl size bir derece daha cezbedecek bir şeydir. Çünkü Danimarka'lılar bizim — dostlarımızdır ; ve be nim ecodadım da, dendir. Şu suretle ırk münase- betimiz var demektir. Kola tekrar davasına döndü ve: — Zarafetten mahrum ad dettiğiniz kablle kadınlerı size yalmızlık bayatında rofakat et mişlerdir. Bir erkeğin uzan zamanlar kadınsız kalmasına imkân yoktur. Dedi. — Aziz madam, — Gsizi çok büyük bir hayrete düşüreceğlim: Kabile kadınlarından hiç birisi He hususlyet peyda etmedim ! — İmkân yok. İmkân yok! Yüzbaşı, yonl dostuna yeni bir itiraf mırasının — geldigine hükmetti: — Ben, kadın'zevki - değli, Bşk arayorum, seveceğim ka dindan ilelebet ayrılmamak İk- tiyorum,. Dedi. Prosya'lı kadın, bu genç ve merd zabite dikkatle baktı. Ok- Tarının artık hedef İstikametine doğrulduğunu sanıyordu. Ma- mafib, gözlerini mahcubiyet ile önüne eğdi ve mırıldanır gibi yavaş bir sesle: — Ben de tek açkla İktifa laraftarıyım. Fakat böyle bir vaziyet bulamadım; kocem, az- ğin ve ablâksız bir. adamdı; varmış, size Normant'ler LA DA OA NK SAA REE 1 ANADOLU - Günlük Siyasal Gazete Sahip ve Başyasganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yanı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi: İzmir İkinci Beyler tokağı C. Halk Partisi binası içinde Tolgraf: İzmir - ANADOLU Telefon: 2776 « Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ; Yıllığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Yabancı memleketler için sonelik abone ücreti 27 liradır. Heryerde 5 Kuruştar. ü geçmiş nüshalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR devam | | sabahı üzerime başkalarile mâ | masebet tatta. Ayrılmamızın en başlı cebebi metreslerinin çok- luğu olmuştur. Eğer benim robi ibtiyaçlarımı tekdir ede bilmiş olsaydı, onu ebediyen sevecektim. Genç kadın, Yüzbaşının söz söylemesine meydan bırakma dan sözüne devam ettl: — Evet, yiyoraum, Içiyorum, tiyatroya gidiyoram, bazı bazı dostgarımla — gezlyorum; çönkü hayat iktizaşıdır. Fakat benim la münasebeti olanlar arsamda, benden birşey elde etmiş ol makla övünecek tek kimse bu İanı Haori Dö Baozomon — Fakat, bu imkânsızdır! Dedi. Genç, gözel ve cazibeli siniz. Damarlarınızda scak bir kan kaysıyor, kalbinizde yer etmiş bir eş vardır!. Genç kadın, ihmalkâr bir tavırla omazlarımı kaldırdı. Fa kat birden oturmakta olduğa koltoğa dirseklerini dayadı ve başını elleri arasına aldı. Uzunca bir süküt bâsıl oldu. Genç yüzbaşı, genç ve güzel kadının mustarip olduğana hük. metli; yanına yaklaştı, elini yavaşça eline aldı ve genç ka- dının gözlerinin yaşla dola ol. duğanu gördü. — Şonu Var — Pencereden düşmüş: Karşıyaka'da Yalı sokağında diç penceresladen Sümer sine- masına parasız girmek teşebbü sünde bolanan Arif oğla 11 yaşlarında —Muhlddlü düşerek yaralanmıştır. Bırsızlık: Karataş'ta 9 eylül sokağında oturan Dramalı Mustafa kızı ve Ali'nin karısı Zübeyde'nin evi no giren hırmız tarafından pal tosa çalınmıştır. Araba kazası: Bir yük arabası sürücüsü; Kabramanlar'da Bahçıvan soka: gında oynamakta olan Dramalı Mehmed oğlu yedi yaşlarında Nabi'ye arabasını çarptırmış ve ağzından — yaralı tır. Çocuk hestaneye kaldırılmıştır. Hüvi. yeti belireiz. arabacı aranıyor. Kirletmiş Kemer'de Alman kulesinde Şakir oğla 14 yaşlarında Me- miş, Bursa'lı İsmall oğlu on yaşlarında İsmet'i kirletmiştir. Tahkikst yapılıyor. Bıçak taşımak Keçeciler'de Fehmi'nin özerinde Mehmed oğlu bir bıçak bulunarak zabıtaça alımmıştır. Otelde yangın İsmetpaşa bulvarında Berga ma otelinde yangın — çıkmıştır. Otel kâtibi Bekir oğlu İsmali'in gazocağı makinesile karyolaların tahta kurasu yuvalarını lediğli sırada natılaa bir yorgan tataşmuş, fakat yetişilerek yan- gn söndürülmüştür. Otella el görtali olab alniadığı henüz belli değildir. Dolandırıcılık: Kuyamcalar — çarçısında bir yak'a olmuştur. Yüzük satın almak bahanesile — Mes'at oğlu Mehmed'in kuyumcu dükkânı- na giden rumcalı Süley- man — kızı Ziya karısı Reziye, Menemen Su derdi ile Validen istimdat ediyor, Menemen'den Kurasula Şük: rü İmzalı bir. mektop aldık. Mektobun mevguu, Menemenin geçirmekte olduğu eu buhra- opa siddir. Huldensı şadar ; Eski Menemen su vakfına aid bütün emlâk ve akarat va tılarak ve mevcat para da İlâve edilerek #a yolları düzeltilmiş tHir. Ru İşe 60 bin Hlra harcan- muçür. Halk, artık su derdla den — kurtolacağını — sanmıştır, Çünkü Menemen'de halk, kadın çoluk ve çocuk çeşme başında beklemekten bıkmış, usanmış tır. Fakat no çare ki bu kadar masrala reğmen vaziyette çok az bir salâh olmuştar. Üzstelik belediye, bazı çeşmelerin, battâ hayır sabiplerinin vücüda ge tirdiği eskl çeşmelerin sularını keserek aylığı 150 kuruşa - şa: nun bunun evine ve kahvehu- nesine a vermektedir. 150 200 yıllık Çınarlı çeşmesinin süyü da - kesllmiştir. Sebebi, güya, mikrop ve bu çeşmeye gelenlere yapılan sarkıntılıklar: dır. Çeşma haftada, on günde bir yıkanıp temizlenmekle bi- rinel endişe izale edilebileceği gibi, ikinelsi de sebep olamaz. Lerkes hakkımı arayabilir. Böy: le şeyler, bir. memleketin a işlerini bozmağa ve halkı susuz bırakmağa sebeh olamaz. Eğer bu süretle Ödemiş, Bergama, Karşıyaka — bolediyoleri taklid edilmek İsteniyorsa, onların su- larının birkaç değirmen döndü rzecek kadar kuvyetli olduğunu ve onların herşeyi yapabilmek küdretinde bulunduklarını ucut- mamalıdır. Yeaz mevsimi gelince Mene men, kerbelâ sahrasını andırı yor. Zengin olanlar — evlei aldıkları paralı sa İle - çiçekle- rini sulayıb, evlerini yıkatırlar- ken fakirler, bir destl su için çeşme başında saatlarca — bekli yorlar.. Şimdi bu çeşmeler de kapatılıyor. Valimizln bu mes'ele He ualâkalarını yalvarıyoruz. Üzüm satışları: Çi Alıcı K. S. 186 J. Tara, mah. 7 106 Vitel 9 25 28 S, Emin 9 25 21 B. &. Alazraki 9 25 20 M, j. Taranto 9 25 311 Bugünkü satış 513000 Dünkü satış 512311 Umum yekün İncir satışları: Ç. — Alıcı KS KS 65 İnhisar ıdarcsl 4 25 — 4 25 (Hurda) K. &S 10 12 9 25 9 25 9 25 Zahire satışları: Ç — Gined 180 Buğday K.S. K, S 650 6 50 105 M. danı 675 675 215 B. pamnk — 41 50 43 46274 kilo Yapağı 51 66 FTOmm DST eENeS AY arz DDT yüzükleri muayene ederken 16 lira değerinde bir yüzükteki elmas taşı çıkararak elinde ge- rdiği adi taşlı bir yözüğe bağ İsomç ve savaşacağı tırada tü- tulmuştur. Odunla yaralamış: Kızılçalla gaddesinde Girltil Ahmed oğla — Bilâl ile Üzeyle oğlu Feyzi urasında bir alacak mea'elesinden — kevga — çıkmış, Bilâl Feyzi'yi odunla başından yaralamıştır. N HABER İEL[FON Çin'd Yeni Bir Suikast Oldu.. —— —— Tren, tehlike atlattı.. Tien-Çin, 80 (Radyo) — Ja pon'lara karşı hertürlü nüma- yişler yapılmamıası için çalı arasındaki demiryolu köprüsüne bir bomba stılmıştır. Kendile- zinden şöpbhe edilen birkaç Çin'il demiryolu memuru tarre sud altında bulundurulmaktadır. Salkastın vakuunda köprüden saker dolu bir tren geçmişse de, yalaız erzak yüklü vagonlarla bir hayvan vagonu devrilmiş, birkaç beyvan ölmüştür. Nü fasça zaylat yoktar. Jupon aa keri makâmatı tahkikata devam etmektedir. Amerika Intirad siyaseti mi takip edecek? Vaşington, 30 ( Radyo ) — Ayandan Borah, beynelmilel «i yasi veziyetten bahsederek cu muriyetperverleri infirad siya setl takibine davet etmiş ve demiştir. ki: — Uluslar sösyetesinin 18 lahi mevzaubahs oldoğu çu &i- rada birleşik Amerika'nın t08 yetede vazife almasına — davet edilecegi mubakkaktır. Bunun İçin Amerika Avropa İşlerine karışmamak bususun. daki kat'i kararını bozmama lıdır. Vaşington, 30 ( Redyo |) — Saylavlar kuralu, bahriye büt çesinl 526 milyon dolar üze. rinden kabul etmiştir. Eden Grandi ile neler kouuşmuş.. Londra 30 (Radyo) — Lord Eden, Italyanın Londra sefiri Sinyor Grandi ile yaptığı gö rüşmeler — bakkında nazırlar mecjlelni tenvir etmiştir, Lord Eden, İtalyanın, Akdenizde İn giltere menafli için teminat verdiğini beyan eylemiştir. Anti Venizelistler Tek bir tırka Parla, 30 (Radyo) — Atina dan haber — veriliyor: Muhtelif encümenlerde aza Antl Veni zellet saylavlar, bu öncümen: lerden İstilaya karar — vermiş lerdir. Anti Venizellst partiler, yeni ve tek bir parti teşkil etmek üzere biribirlerile temasa gel mişlerdir. Buna muvaflfak ola mazlarsa, şimdiki — parlâmento non feshi ve yeni saylav ve- çimi — yapılmasını müştereken kraldan rica edeceklerdir. Bu vaziyet, Yunanlstan'da yeni Wh- ulaflerın baş göstermesine &e beb olacaktır. Almau ölüleri Berlin, 30 (Radyo) — M. Hitler bugün deniz harb ölü. leri boyük abidesioin — küşad resmlal yapmıştır.. Bu —mera- slmde baş amiral Von Rider de hazır. boulaunmuştar. Umumi herpte amirallik yepmış olan Von Trofia bu münatebetle bir nutük söylemiştir. KA AA Italyan'ların Habeşistan: TELSiİZLE daki Yeni Faaliyetleri. Adis-Ababa, 30 (Radyo) — Habeşlstan'da İtalyan'lar tarafın: dan yapılmakta olan yollar Eritre Nle Somali'yi Müsavva'dan Mogadlsyo'ya kadar doğradan yacaktır, Bu suretle birbirine bağlı: doğruya seyahat mümkün olacaktır, Mogadlsyo'da Banko di Ra " | ma bir gabe açmıştır. masına reğmen Tiyen Çin Tanto Mareşal Graçyani Habeş teleri ile kıymetli madenlerin Ihracını yasak etmiştir. Brezilya erkâaı barbiyel umumiyesi relsi general Kastliya di Lima bütün Habeşletan'ı gezmiş ve Adla-Ababa'dan Mogadlayu'ya yarmıştır. Buradan da gezecektir. Oguden - Cicika » Harar yolu özerinde ——— —— Belgrad Mülâkatı Yugoslavya ve Lehistan Nazırları Arasında Neler Konuşuldu? Belgrad 29 (A.A)*— Polonya dış bakı . Stoyadinoviç arasında yapılan mülâkatlardan lavya başi M. Bek ile Yagos sonrd meşrolunan tebliğde deniliyor ki: Polonya dış bakanı İle Yugoslavya başbakanı bugünkü müşkil beynelmilel vaziyette memleketlerinin dış siyasalarıcın Idaresinde adalet ve beynelmilel tesanüt preosiplerine ve her İki memleke- Ha şeref ve meşrü menfeatlerine İstinat eden her türlü korucu siyasete Imkân ve mevcat taahbötlerin müsandesi nisbetinde mü- zahsret etmek büasusunda tamamile mutabık bulunduklarını mü- şabhede milleti arasında mevcat Binaenaleyh noktal puzar — testilerine İleride de aynl etmişlerdir. Bugünkü — şahsi temas samlmi rabıtaların — yeni bir delilidir. zibniyetle | ötedenberi iki Slav devam edilmesi kararlaştırılamı Fransa'daki Grevler. Bâdise genişliyor. Müzakereler devamdadır Fakat netice ümitsiz değildir. Paris, 30 (Radyo) — Grev yeniden başka bir safbaya gir- miştir. Reno'den ve bir Iki mücsseseden buşka diğer mü esscsler henüz grevi terketme mektedirler. Yeniden Sen Ber nar ve Orlean'da grevler yapıl mıştır, Mesal bakanı M. Froşar, bu gece yeniden bir konferans teklif etmiştir. Maden İşleri grubü, — müceseseleri — amelesi tahliye — etmedikleri — taktirde hiçbir uzlaşmayı kabal etme- mektedir. Masmafih müzake- zeler henüz devam etmekte ve Takıta - tehllikesl — arzetmemek- tedir. Bugün akşam üzeri bazı kabve ve gazino 'garsonları da gtev ilân etmişlerdir. Bunlar günde 8 sant İş İstemektedir. lerler, Parls, 30 (Radyo) — Fabrika ameleleri grevi salâba — doğru yürümektedir. 35 *bin amelesi olan Reno otomobil fabrikası İşçileri Salı günü İşe — başlıya caklardır. Grev İlân eden amele 100 bia miktarındadır. Önümüzdeki bafta vaziyetin tamamen düze leceği anlaşılmaktadır. Müzake- rat tamamen yolundadır. Parle, 30 (Radyo)- (Orlean)da, beşyöz amele adazın - İşlerini terketmişlerdir. — Marallya'daki amele İsc tekrar İş tatmuştur, Mesal nezaretinde başlıyan mü- zakereler devam — etmektedir. Birçok — fabrikalarda ameleler yeniden kaçmağa başlamışlardır. Mesal Nazırı M. Froşar, bu gece patronlarla amele mümes sillerini yeniden İçtimsa çağır: mıştır. Parit, 30 (Radyo) — Maden fabrikaları mümesili M. - Riş: mon, amele İle patronlar ara: sında mühtelit bir - toplantı yapılmasını temin için bugün başbakan M., Alber Saro'ya ziyeret etmiş ve bir saat kadar konuşmuştur. Henüz İiş tutmamış olan amelelerin petroolar arasında bir uzlaşma basıl olmazaa başt bakan, bizzat müdabale edecek İkl tarafı uzlaştıracaktır. Fransa'da Iki merasim Bir arada yapıldı.. Brest, 30 (Radyo) — Cu- | ! | İ mur relsi M. Lebran, yanında | beş bakan olduğu helde gelmiş ve İlk iş olarak Meçhul meker abidesine çelenk koymuş ve | Prosto de 560 metre yükseklik: te vücüda grtirilen deniz kur- banları abidesinin küşat resmini yapmıştır. M. Piyetrl bu mü- nasebetle bir nutuk söylemiştir. Camur — relsl akşam — üzerl Provens — zırhlisina — gitmiş ve ikinci filo zobltanı kendisine tekdim edilmiştir. Bundan son- ra ikinel filonun manevraları başlamıştır. M. Lebrön gece Parls'e ha- reket etmlitir. Yarın sabah (Bagün) Paris'te bulunacaktır. Brest, 30 (Radyo) — rele M Lebron, (Provans) zırb: hsndan karaya inerken 21 pare top atılmak süretile - selâmlan- mış ve halk (Yaşasın cumurlyet) diye bağırmıştır. M. Lebran, bu akşam hare- ket etmiştir. Yarın ( bugün ) esat 9 da Parle'te bulunacaktır. Maden İhracını Yasak etmişler. Adi Ababa, 80 (A.A) — Me- rzeşal Graçyani, — kiymetli ma: denlerin memleket dışına çıka- rılmasını menetmiştir. Cumur |