3 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

3 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Haziran $ lli | TT TTTT | Çimdikler Ayaklar, sigorta ve bir şiir. Yız geldi. Ufak, tütüşmüş bir bulat ağırlığı içinde, gök ten yere mütemadiyen ter bo galıyor, kadınlar, soyulmaş bi: rer muz gibi birdenbire fırla- dılar, açıldılar. Bötün bir kış, sanki yazın, bu bafif ve açık kığafetini - bekliyorlarmış. - Ba çarık tertibi ayak kabı ları içinde, çıplak ayaklar ve yokarıya doğru çıplak baldırlar meydaba çıktı Her ne olursa olsun, uyak denilen nesne güzel değildir vesselâmi. Çorabın, ayakkabı nın içinden çıkmca, — oradakl mahrem güzel şekllel bir denbire kaybediyor. Ben, her yaz mevsiminde bu na sinirlevirim: bu da, tablatın bende yarattığı bir zevk ekelk. hığıdır, elimde değil. Hele bi çimsiz, çirkin ayakların mey dena çıkı Mâübali Üğe karşı tasavvar edilmez bir asabiyet düyarım. Bu mübarek ve ıilmusındaki leri, karzt, şekilsiz laoga hıyarı gibi sokağa çıkarıp - teşhir et mekten murat ve makeamı nedir, bünün zevki, modası, — şiriysil neresinde? .. Bizlm meslekdaşlar dün çala çene, konuşayorlardı. —Mevzu, yeni tayyare postı n sİ- görtaları 1di. Tayyare İle düşüp ölene, 10 bin lira var. Birisi dedi ki: “—Natıl olsa, bizlmm meslek te İstikbali garanti edev, daha doğrasa gazeteciyo ve muhar rire teselli veren ble teşekkül yök. Hic olmazsa, tayyaro İle # sık sefer edelim de, bir ka za rüzgür bizl yere atarsa, ço lük çocuğamuza 10,000 - İlra ki ga Diğer bir erkedaş atıldı: — Nerede bizde o — telih?. Türkiyede gezetecl ve muhar rir, »bazıları müstesba yedi kat göke çıksa gene düşmez — Bu, onun talibli değil, talihsiz olu şuvdandır. O mek içla yaratılmış beddoalıdır. şunu, ve de güzel bir akçamın ufuklardaki renginl seyredebllir. ölmeyip sürün bir Ne güneşin doğu- nevi Vspurda bir genç, karşıda bir kıza bakarak du. Gözuücumla şunları okudum: Gözlerinde alaca karanlıklar; Gibi bir sabah! Anasah, ah! Yaktın beni, günah Ve karanlıklar, bir yol gibi; Boynuma sarılan bir çift kol gibi, Sıcak a sıcak! A güzel, kınalı yapmcak! Baktım baktım da, allı şiirin tlrliğin merelerde, kime ve neye kaldığını anlıya rak müteessir oldam. Çimdik Şair Yahya Kemal Gözide — şalrinıda Tekirdağ saylavı Yahya Kemal Ankara dun çebrimize gelmiştir. GERE L DAT U R. PEKER'in Inkılâp Dersleri Ankara ve İstanbul üniver- aitelerinde R. Peker'in verdiği okılâp derslerinde tutulan ta lebe notları, gözden geçirildik ten sonra, ULUS Basımevince kitap halinde basılmıştır. 124 sayfa tutan eser, yalnız basına masralı karşılığı olarak ber yerde ON KURUŞA satılmak- tadır. tilr yazıyor: ve | göre Bir büyücünün marifeti Dilsiz Kadını Dillendire- Kadını Odaya Soktuktan Sonra üzerine. Saldırmağa Kalkmış. Yetmiş yaşında üfürükçü Mustafa çavuş İkiçeşmelik'te 3 üncü cam göz sokağında 7 numaralı evde çirkin bir vak'a olmuş, Hüse yla oğla Mustafa çavuş adında birl — zabıtaca — yakalanmıştır. Mustafa çavuş, üfürükçülük ve büyücülük soçu İle bir kadına tasallat etmekten — maznundur, dün adliyeye verilmiştir. Mos tafa çavoş, yetmlş yaşlarındadır. Bir beygirl vardır, bana biner | ve köyleri dolaşırmış. Kasaba'da Ahmedili köyünde Emin karısı elli yaşlarında Ra şide #adında bir kadın ve bu nun 22 yaşlarında Hatlce adın da evli bir. kızı verdir. Ağır bir hastalıktan « Hatlcenin di tutulmuş ve kudr lemez olmuştar. Bir gün Kadir adında blc köylü; Müastafa ça keskin oldu, ve okumak suretlle vuşun neflesl Hatlce'nün bu nun Özerine Mustafa çavuş, köy de — Hatice'nin aDaslle görüşmüştür. Tahkikn dilini çözeceğini söylemiş, Mustafa çavuş, dill söyler ble için 150 Jiraya ve bule - getirmek pezarlık etmiş İkivel defa okumak İçin İzmir'e gel mutabık — kalmıştır. melerini teubih ederek İzmir'e dönmüştür. Dön Hatlce'nin annesi Ra- ilde, İkiçeşmelik kerakoluna müracaatla, Ahmedil köyünden geldiklerini, Mustafa çavuşan kendi evinde kızı Hatlce'yi okumak İçin bir odaya a!dığını okuyup üfledikten sonra çirkin | TAYYARE TELEFON 8151 Ba hafta mevalmla çok - beğenilen iki büyük filmi Kaçak Sevdalılar ROBERT MONTGOMERY ve MAGDA EVANS'ın beraber çe- virdikleri temamen Fronsuzca sözlü bir şaheser Viyana Geceleri Viyena'nın dillere destan olan eğlence ve mvsiki hayatı ve en son yalsleri İrao eden geniş mevzulü büyük musiki ve eğlence filmi Ayrıca: Miki canlı karikatörler Fiyatlar: 15 - 20 - 30 kuruştur SEANSLAR: Hergün 16 19.30 Vivana geceleri. 17,40:21,15 Kaçak sovdalılar Cumartetl ve pazar 14 de Kaçak sevdalılarla başlar bir harekete teşebbüs etiigini, kendisinin savandan gözetledi ğini ve mâni olduğuna söyle miştir. Derhal tahkikata baş lanmış, Mustafa çavuşun evine memurlar gönderilmiştir. Fokat büyücü, o mrada evinden kaç muştir. Tahkikata göre Raşide, kızı Hatice'yi Iylleşiirmek üzere 150 Hraya mutabık kaldıktan tonra kadın evindeki arpaları satarak elli Tra tedarik etmiş ve kızı m de ularak İzmir'e bu yobu zın evine gelmiştir. Poazarlık edildiği gibi peşla olarak - elli Urayı verdikten sonra Mustala Çavaş, derhal bie ateş yakmış, tütsü yapmış ve kızı alt kettaki bir odaya sokarak kapıyı kepa- tıştır. Kızın anası Raşide ile Mua tafa Çavuşun karısı Şerife, bun lerın odadan uzün zaman çık. Üst kata çıkarak tavan srasındaki delik madıklarını görünce lerden aşeğı bakınağa başlamış lardır. Fakat hayret... Mustafa ve, okudokten n kucaklayıp ker yolaya — yatırımıştır. O Hatlce ve Mustafa çavuşon kü lotları da ayaklarında olmadı Raşlde Şerlfe, basınışlar görülü yaparak açağı kata inmiçler, oda — kapımına — dayanmışlardır. Mustafa çavaş, bu vaziyet ker. ge ada hbiç İtidalini bozmamış ; Çok fena bu kıza yazık ediyorsunuz? Demiş ve tabancasını du ala ora besti tırada ğım gören ve çığlığı yapıyorsunuz, |rak atıma binmiş, evden çıkıp gitmlştir. Reşide, o vakit nasıl biz dolundırıcı — karşıtında bu landoğunu anlamış, betmen ka rakola koşmuştur. Mustafa çavuş, Çükürçeşme civorında kaçarken polisler ta rafından taltulmuş ve üzerinde 80 İlra bulonmaştüur. — Tahki. kata adliyece devam edilecektir. Evinde yapılan — araştırmada birçok büyücülük kitepları bu lanımaştur. evine giderek Hatice'yi 26 bin İlra SINEMASI Inhisarlar vekili şehri nize geliyor Çamaltı Tuzlasında Is- tihsalât Başladı. Çamaltı — tuzlası yeni toz fatihsaline başlanmıştır. İnclmat tavalarında tuzların yükeeldiği görülmüştür. Tuzludakl atok 280 bla ton dar Japonyaya 70 bin ton sevk ve ibraç edilmiştir. Flst ka laylıklar sebebile Japonlar da ha elli bla dır, - Gelen 1500 ton toz Bötün len bü #üc'atten memoun kal ucuzluğu ve yüklemedeki ton toz alacaklar vaporlara —günde yüklenmektedir tüz müşterileri gösteri mışlardır. Tuzla'da mektep beş dersaneli 12 yataklı tevirin şakında — bite cektir. Eskiden yapılmış çürük tamamen mo dern ve İnşastı evler, yıktırılmış, #mele İçin bir de bamam yap tırılanştır. Riebtim Soşaatı. için Tâzımge len taş, Çiğli elvarından deko ville çeklilmiştir. Çiğli'den Toz ls'ya k olan yolan foşaa tna da — böşlanmak — özeredir çekilmesine — başlanmıştır. Vilâyetten bir elliodir. maklnas verflecektir. Tuzla'da | tozu fabrik 1 biten sofra oda mekinelerle tecrübeslae başlanmıştır. Fabri Vekili Raena'nın — başkanlı, kendisi — tarı yapılacaktır. Bu merasime, İz mir'den birçok Bevat — davet edilecektlr Tuzla'da mühtelif — yerlerde ve bizzet tolambalar — yaptırılmış, emele nla #a ibilyacı bunlarla temin edilmiştir. Yakında bir de fi Tn İnşasına başlanacaktır. Tuzla müdürü Sezal, bötün lerl ve fazla Tandman yenilik temini için gecell gündüzlü çalışmak tadır. Bina Vergisi Tahsilâtı Devredilen Memurlar Sekiz Şu- bede Çalışacaklar Vilâyet umümi — meclisinin vermiş olduğa karara göre bina vergilerinin birlaci takelti bu ay İçlade tahseli edilecektir. Ma llyeden, muhasebel hususiyeye Fuvar Gazinosu İnşa Ediliy Gazinonun maketi Kültürparkta fuvar pevyonlarının İoşı caktır. Her gün hammalı faaliyetle çalışılar Költürpark civarın- daki yolların İnşasına başlanmıştır. Rarada yeptırıilacak gaztnonun İbsle edildiğini yazmıştık. lediyeo mühendislerinden Mesud hazırlamıştır. Gazino çok zarif olacaktır. Hazırlanan maketine göre geniş bir teras'ı da bulana caktır. Büyük ve küçük üç bavuz, banun önünde yaptırılacaktır. a bugüülerde buşlana Gezinonun planmmı be devredilen bina ve arazi vergi- “lerl memurları, bu . vergilerin tahakkuk — müamelelerloi yap henüz tahstl def terlerine geçirmemişlerdir. Bu bafta içinde bina vergileri me- murları geceli gündüzlü rek tahallât defterlerini h lıyacaklar ve tabsllâta başlıya caklardır. Vergi mükelleflerine birer ihbarname ile vergi borç ları bildirilecekt'r Mohasrbel buzüsiye müdür- löğü, bina ve arazi vergileri musmelâunın darmadan yürü mişlersa da lışa mesl İçin defterdarlıkça vaktile yrpılmış — olen senit teşklilâraı | bozmamayı kararlıştıemıştır | için Muhasebet Başturak, Tilkilik, Basmane, Eşref paşa, Karentita; Alsancak, Karşıyeka ve Mahmodiye şabe leri olmak üzere tekiz. müoha Tahsll — şabesi teşklil olunacaktır. Dün bunun busutlye n0 dürlügünde bir toplantı yapıl- mış, kararlar alınmıştır. Devre- dilen maliye memurları, henüz bina - bulunmadığı İçia — yine defterderliğa bağlı Maliye tabsil şubelerinde çalışmaktadırlar. Bu günlerde defter ve evrakın da devir. müoamelelerine — başlana çaktır. Üzüm satışları: Ç.. Alıcı 5 73 8. Gomel 25 66 H. Alanyalı 9 50 1 128 Bugünkü satış 513587 Dünkü satış 0513715 Umum yekân Zahire satışları: Ç — Cinsi 828 Ton büğday 930 Bağday 168 B. pamuk 39 n - 39 103 Ken, pala. 675 7000 kilo p. çekir. 3 25 3684 “ yapağı 63 560 Ton bakla 4 75 sebci Hususlye K. S K & 8 K6 .. 525 675 5260 676 43 43 675 8 25 65 60 4 75 Bir Vez- nedar Eğleniyor! Adana'lı Kâmil, cebinde 25000 Hira, <İstanbul denilan şehri çirina gidip, sazü söz ile, sahba kurup, mey içip, oğuşa dilberan çekipı eğlenmede imiş, Bunu ne Naimş tarihinden, ne Çelebiden aldım, Bu, gölgesi gazete yaprağına akseden bir ihtilâs karaltısmın, benim kale. mimde aldığı bir tebzil şeklidir va hulâsanı şudur ; Çorlu ziraat bankası memuru Kâmil, kasadan vurduğu parayı alıp, İstanbul'a eğlenmeğe — gitmiş, Fakat kanunun küdrelli eli, onu, entesinden maşa ile yakalanmış bir kedi gibi, bapishanenin bodrumla: rıma fırlatınış. Bir memut ki, maaşı, varidatı malâmdur; eğer o, her akşam bir sazlı gazinoda içerken, Hergün bir yeni kıyafetle do laşırken, Her gece bir kumar masasında sabahlarken, Ve onua evi, barkı, çoluk ço- cuğu o varidatın fevkinde bir ba: yat yaşarken görülürse, konunun ve idarenin bütün dikkat ve tecee süsücün ona dikilmesi kadar tabif birşey olamaz. Çünkü orada, man- tıkın sarahatla görüp kavradığı bir büdise ve oraya gizlice akan meç. hul bir. kaynak var demektir. Bu ne olabilir? Hiç şüphesiz suiletimal! Bir memur, üç, beş senede zen- gin olamaz ve olmamalıdır. Olduğu takdirde içtimaf nizam makanizmea- samın işte yete geçmesi Vâ. zımdır. iye'de inkı. Tâbımızın rubü ve devlet idaresinin geref, hak ve namuas premsipleri, bunu böyle emir ve ifade eder. Ancak ba kıskançlık ve hassasiyet sayesindedir ki, memlekette viodan mes'aliyetini, iş ve varile terbiye: sini kurtarmış oluruz. Köylünün, çif tçinin, halkın alın torinden birikmiş paraların yanında kanun, atılmağa hazırlanmış bir kaplan gibi peoço açıp beklemeli: dir. Hattl, İhtilüs ve irtişaya aid ceralar, ne kadar mümkünse © kadar artır rılmalıdır. Orhan Rahmi Gökçe Son Yağmurlar Bazı yerlerde zarar yapmışlır Son yoğmurlakdan bazı yer lerde tütünlerde az miktarda köl hamstalığı — görülmüşse de derhal Tâzımgelen tedbirler alın- mış ve bi müselt git tğinden hasteliğin nöğne ge- çilmiştir. İki yerde kül hast lığı yüzünden tütün fidanları. nin dip ve dip slü mahsalleri rencberler tarafından koparıla: rak imba edilmiştir. Mabisa, Kasaba ve Kemslpa: şa'nın Ulacak köyü bağlarında yağmarlardan bir miktar zarer olmuştur. Bilhassa Ulacak kö- yünde birbuçak saat süren dola yözünden muhtelif —mabsnller ehemmiyetli varetle hasara oğ ramıştır. Ba köydeki mahsul zararının 70 bin Ura raddesin- de oldugu tahmin ediliyor. — Ilkmektepler 7 Haziranda er da kapanacaktır . Bazı kazalardaki mektepleri teftiş eden Maarif müdürü Ali Rıza, şebrimize dönmüştür. İz Tire ve Bayındır kazalarındak! Ükmekteplerde derslere 7 Ha ziranda son verilecek ve beşinel snıflar talı tinta Imtihanla- mına başlanacaktır. Bâütün mekteplerde tslebenin bir senelik fasliyetlerine &ld sergiler bazırlanmaktadır.