5 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

5 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Iş kanuuıı konuşulurken Ekonomi Bakanımız Da Izahat Verdi. Kanun, Partimizin Pren;iplerin- den Nur Ve Ilham Almıştır. Ankara, 4 (4.A) — Kumu tay bugün Refet Camtez'in baş kanlığında toplanarak endüsrl yel mamulât — flatlerinin kon trolâ hakkındaki kanunun bi rioci müzakeresini yapmış ve ondu takiben İş kanunu lâyiha sının müzakeresine başlamıştır. Kanonen — heyeti umumiyesi üzerindeki müzakerat canasında söz aslan Ekonoml Bakanı Celâl Bayar, kanunan amelelerin 5n hıyabileceği bir şekilde basltleş tirilmesi saretlle ameli bi - tat- bik şekli verilmesi hosusunda gösterilen bir arauya — karşılık olarak şimdiden bunuün üzerln- de durmaya lüzüm olmadığını, kanun beyeti umumiye tarafın: dan kabol edildikten sonra a kedar büronun #melenin anlı yabileceği bir şekilde kanon Gzerlade müteaddit büroşürler Deşretmek suretile ulâkadarları tenvir edeceğini söylemiş ve demiştir. ki: — Tasvibioize erzedilen bu kanun senelerla tetkik mahsu lüdür. Müteaddit ve selâbiyet: tar meclislerden, Şürayı Dev letten geçtiklen sonra kanun mohtelit encümenlinizin elinde mütekâmil bir safba almıştır, tekâmöl etmiştir, gözelleşmiştir, iyileşmiştir. Mubtelit encümeni nizin kanuna verdiği ve izafo ettiği bu kıymetten dolayı hu zurunuzda kendileride teşekkür etimek İsteyorum. Kununun mü tekâmil safbasından bahseder ken asla bugüokü bakiki ihil- yacımıza yüzde yüz cevab ve- rebilir Iddlasında değilim. Çün- kü bugün nazari eabadaki ma- kuvvetlerimiz! kul: tetile kenunu huzu * ronuza getirmiş oluyoruz. Fakat kanunun mütekâmil olduğu ve moksanları bualunduga — ancak “Tatbikat sahasına geçtikten son radır ki kendini gösterecektir. Bucun — tatbiketi üzerinde bü yük bassasiyetle durarak nok sanları Özerinde tesadüf ettik lerimizi de mecllal âlinize ar- zetmek enretile kanonu - tabli geklinde mütekâmil — safbaya doğru götüreceğiz. Şunu İlâve etmek İsteyorum ki, bu kanun büyük partimi zla kabal ettiği büyük ve ana prensiplerinden mur — almıştır, Pbam almıştır. ve ona — göre tanzim edilmiştir. Bizden ev velki mecllalerin elinde bulun: duğu balde şimdiye kadar çık- mamasını bir. moksan — olarak telâkki etmeğe de mabal yok- tor. Bizlm eelef lerimiz -kanu- nun daha İyi çıkmasını srza ettiler. Fakat iyi çekilde çık. mas mühterem heyetinize nasip ç— —— olmuştur. Bunun İçin müraade nizle beyeti tebrik etmek İste rim. Bu memleketin hakiki memleketin bakik! Da — muhtaç olduğu kiymetli oöseri alz hediye — edi yorsunuz ve bu . çalışkan bir zümrenin — sabırsızlıkla — bekle mekte olduğu bir eserdir. Bo veslle Hle temenni ederim ki, sayi İle bedeni ile fikri İle ça- bşan vatandaşlarımız — için eli mizde bulunan bu kanun refab ve sandet vesilesi olsun. (Alkışlar) Ekonomi Bakanının bu be- yanatını müteakip — maddelere geçilmiş ve kanonun 53 üncü maddesinin müzakeresi yapılmış, burada kanunun — bası madde leri beyetl umumlyece nazarı dikkate alınan bazı tekliflerle birlikte encümene verilmiştir. İş kenaounun geri - kalan maddeleri üzerlndeki görüşme- lere Kumutayın cuma günkü toplantısında devam edilecektir. Atatürk Göçmen Evlerini Tetkik Buyurdu — Baştarafı Ici sahifede — pilsa yeni göçmen köylerini görmek İçin busasi trenle Mu- ratlı'ya kadar gitmişlerdir. Atatürk bazı göçmen evleri- ne girip tetkikatta bulunmuş lar ve köylülerle görüşmüşler dir. Girdikleri evlerde temiz Hk, kiteplar, Tfotoğraflar ve karyola gibi düzgün eşya bil. hassa takdirlerini celbetmiştir. Çerkes köyünde trenin te: yakkafu csanesında oradaki alay komutanı, vabiye müdürü ve saray kaymakamı ile — görüş müşlerdir. Gerek Çorla gerek — Müratlı ile Çerkes köyü ve diğer yer: lerde halkın — Atatürk'e kargı gösterdiği şevki ve beğlılık te- zaböratı çok büyük ve heye- canlı idi. Atatürk - gece trenle İstanbı muşlardır. yarısı husust avdet buyur- Almanya'da Bir tayyare erkânıharbı öldü.. Berlin, 4 (Radyo) — Almanya tayyore erkânıbarbı (Velter VE sen), bugün İdare ettiği bir tay: yare a beraber düşmüş ve parçalanmıştır. Bagün Berlin'de bu kaezadan dolayı matem intal- maktadır. Günün Telyazı Haberleri s-,ı.z Küçük Itilâf Devlet Reisleri Bükreş'te| Ar. Olto Mühim Konuşmalarda Bulundcaklar.[ Prens Pol Ve M. Bencs, Romanya Ordusunun Yapa- cağı Bir Geçit Resminde Hazır Bulunacaklardır. Bükreş, 4 (Radyo) — Ya goslavya krol nalbi prens Pol ve Çekoslovakya resicamuru M Benee, Cumartesi gücü (Yarın) ssbah, — buraya — geleceklerdir. Heriki devlet relil, kral Ka rol'an — misaflrleridir. Gerek - prene Pol'an ve ge rekste Müsyü Bones'in bu soya hati, alelâde bir mabiyette ol mayıb, çok mühim sanılmak- tadır. Küçük antantı teşkil eden üç devlet retei, bütün aiyasal İşleri ve aralarındaki muabede- leri bir kera daba gözden geçi- receklerdir. Konuşulacak olan me>'elele. ria başında, zecri — tedbirler, Habisburg allastoln avdeti, mer kezi Avrupa'nın şimdiki — vazl- yeti, Macarlistan — mes'elesi, Al manya'nın — küçük — devletler hakkındaki oazar poktası ve Polonya'nın, küçük — itilâfla olan münssebetidir. Küçük ttilâf devlerinin, yu- karıda yazılı mes'eleler Öze rinde mutabık dülunmadıkları bakkındaki şayınlar tekzib olu nuyor. Bükrceş İstasyonunda, her İki misafir İçin büyük meraslm yapılacaktır. Müsyü Benes, prens Pol'dun bir ssat evvel Bükreşe gelecek ve refakminde Çekos lovakya hbariciye nazırı Müsyü (Krokna) balanacaktır. Yagoslavya başbakanı Müsyü Stoyadinaviç'in Belgrad'dan ey tılmak — İstememesinden, prens Pol'an refakatlade, nakliyat na zırı Müsyü (Stao) bulunacaktır. Misaflirler, (Kotroçeni) sarayı meydanında yapılacak olun as keri geçit rTesminde de hazır bulunacaklardır. Ayın sekizinde, her üç devlet Tekirdağında Bir Zelzele Oldu. Tetanbol, 4 (Hususi muhabi- rimizden) — Saat 5,30 da Te- kırdağında şiddetli bir zelzele olmuştur. Halk, büyük bir he yecan içindedir. Türk - Sovyet Ilmi yakınlaşması Kstanbul, d (Hususi muhabi rimizden) — Türk — Sovyet İlmi yakınlaşması — işlerini tan zim için Hariciye — Vekâleti ümomi sekreteri Numan Me- nemencloğlu'nun riyasetinde bir komleyon teşkil edilmiştir. Ba komisyon, derhal faaliyete geç- miştir. E LHAM RA Telefon 2573 Yalnız 20 kuruşla iki büyük film birden 1-BOSNA SEVDALARI TÜRKÇE SÖZLÜ ve ŞARKILI 2- Monte Kristo Kontesi BRIGITTE HELM AYRICA BÜYÜK OLİMPİYATLAR FİLMİ 3,40 Bosu Sovdaları. 5.ıo Monte Krlsto Kontesi. 7 Olimpl ali yatlar filmi, 8 Boşna | - 9,30 Monte Kelata Kontesi, Şalreğtiü: redil, Tuna bvehirinde bir cevelân yapacaklardır. Prens "Pol Yugoslavya enbillerinde ka vapurla lacak, M. Benes, tekrar Bük reş'e dönecek ve oradan Prag'a gideceklir. — Eski Düşman lstanbulda Fakat Şimdi Hakikati Görmüş Bir Insan Olarak Takdirlerini Bildiriyor İstanbol 4 (Husust muhabirimizden) — İogiltere'de müteşek: kil Balkan komitesi relsi M. Edvard Bayl buraya gelmiştir. Evelce, Türkiye ve Türkler sleyhinde çalışan bu adam, şimdi camüriyet İdaresinle, takılâbın Türkiyeye verdiğl yep yeni idare ve İmar hereketi İle İnkılâbı yaratan Atatörk'ten yüksek tekdir lerle bahsetmektedir. ——0 .|. Istanbul Gümrüklerinde Bir Hırsız Şebekesi Yakayı Ele Vermiştir. İstanbul 4 (Hususi muhabirimizden) — İstanbul gümrük de- polarından mühim miktordu eçya çalan bir hırsız şebekesi mey dana Sıkarıldı ve şebekenin szaları tutuldu. Gümrük depolarında yit ee Neden cevap Vermiyor ? Londra, d (Radyo) — Dün (Ribendrop), buraya — elir ,gel- mez, Lord Eden'le mülâkat lstemişti, fakat o gündenberi bir. dabha ba talebini tekrar etmemişlir. (Moralog — Post) gezetesine göre, dün Ribendrop, (Dük Boçar) le beraber burada yapı Tecek konuşmaları — İdere ede- cektir. Lord Edev, Alman murah baslarile - konuşmaktan — ihtiraz elmiyorsa da bundan kaçıyor gibi görünüyor. Bunun sebebi, Almanya'nın, sterbe:t kalabilenek içia bir mek İstemesi ve bundan dolayı benüz İngil 17 v tere'nle notasına cevrp verme: miş bulunmasıdır. Fedakâr Turgutlu'lar. Çok şeretli bir Karar verdiler.. Turgutlu 4 (Hususi muhebi rimizden) — Targatla CH.P. başkanının — davetlle — 1.6.936 günü Turgutla'da bütün teçek- köller heyetleri, parti ocak he yetleri, şehir mecllisi üyeleri, köy muhtarları ve ocak heyet leti, ve mahalleler. mümesell lerloln İştiraklerile bir kongre aktolunmuş ve bü koöngrede Turgutl m geçen sene bü tön halkının kuruma verdik leri mazbatalarla kabul ve taah hüt ettikleri ve ba tashhötle zini geniş mikyesta yerine ge- tirdikleri bütün toprak mah sullerinden yöüzde iİki hava ku ramu İenesinin bu sene dabi tatbiki kabul ve karar altına alınmıştır. Turgatla'ların yarılarına karşı bu fedakâr hareketlerlol bütün elvanadan evvel daha — geçen seneden yepmış — bulunmaları Turgütlu'ler — için çerefli bir şebeke tarafından apıldığı anlaşıldı. Amerika L M AA Parlamento Reisi Vefat Etti Vaşington, 4 (Radyo)— Ame, rika parlamentosu başkamı mis ter Vosr, 66 yaşlar n olduğu halde velat — etmiştir. Müteveffanın — censzesi , milli törenle kaldırılacak ve törende bizzat relslcumur Ruz veld hazır bulonacaktır. Yahudi Muha- cereli Azalıyor.. Kudüs, 4 (AA) — Mayın ayı içinde Yahudi muhacirleri nin adedi szalmış ve 2158 & tamiştir. Nisanda 3091, ve Martta 3646 muhacir gelmişti. Dün Betlehem'se muhtelif yer lerde kanlı hâdiseler olmuştur İki polls yarelanmıştır, Risoks Yabudi kolonlslnden Iki Yahudi ağır sürette yara- lanmışlardır. Matbust — sansörü bazı Yebudi gazetelerine de teş mll edilmiştir. Habeşistan'ın Mülki Taksimatı. Adiw'Ababa, 4 (Radyo) — Ma. reşal Graçyani, bugün diplo: matları kabal etmiş ve Hlabe, şlati mülki takılmatı hak. kında — kendilerine — malümat vermiştir. Yunanistan yeni gemiler yaptıracak. Paris, 4 (Radyo) — Atina'dan haber toriliyor : Deniz komisyonu, buğün top: lanmış ve Yünanistan'ın 4 torpide muhribi. asmarlamanı için lüzımge- len mal hiyet — vermiştir. Yeni torpidolar, 39 mil sür'a tiade olacak ve iki sene içinde bitmiş bulunacaktır. Ren Nehri Son yağmurlar yüzün- den sür'atle kabarıyor Paurls, 4 (Radyo)— Ren neh: Ti, son çiddetli yağmurlardan dolayı gittikçe ve sör'etle ka e — — Italya'da mı ? | — Brüksel, 4 (Redyo) — Der- niyer Övr Arşidük Otto'nan İtalya'ya gittiğini ha- ber vermekte ise de, bu haber Arşidük'ler'n şatosundan takzip olunmaktadır. Istanbul Gazeteleri Başmakalelerin- de ne yazıyorlar? İstanbul, 4 (AA) — All Naci Karacan, Tan gezetcsinde belediye relsl Mablddin Üstün dağ'a Tıhaf etiği (İstanbul) baş lıklı yazısında tablatın — büyük 1ütfüne mezbar olan İstanbul'an, bir seyyab şehrl olmamıasından ve detirahat, kolaylık, eğlence yokluğundan ve - sebeplerinden bahsetmekte ve bunların teml nine çalışmasım tavslye eyle- mektedir. Kuran gezetesinde Belçike- daki son Keketlam cereyanla rından bahseden Asım Us, bu cereyanın İtalya'dak! faşizm ve Almaenyadaki Hitlerizmden fark: sız olduğunu söylemektedir. FransızKabinesi Cumartesi günün par" lamentoya geliyor. Parle, 4 ( Ralyo ) — Blum kebinesi, yarıd' Otel Matinyon. da toplanscak ve mazırlar İle: tesini tanzlm ederek - relslca. mura verecektir. Kabine, cnmartesi günü (ya. mo), M. Lebrun'un beşkanlı- gında toplanacak ve öğleden soora da parlamentoya gelerek beyannamesini okuyacaktır. Italyan'lar Mussolini - Şuşning mülâkatına önem | : - veriyor Roms, 4 (Radyo) — Twulya elyasal mebaflilinde, Avusturya başbakanı M, Şuşning'in, Mos- sollol İle yapacağı mülükata bö- yük ehemmiyet veriyorlar. M. Şuşmlng, bugün Viyareeyn plüjlarından ayrılmamıştır. Son bir baber, Mussolini'nin, Dölu Kanyana sayfiyesine be- reket ettiğini bildirmektedir. Iki başvekil arasındak! mülâ katın, merkezi Avrupa'da bü küm süren — yaziyet — etrafında ceryan edeceğl ve 1934 proto: kollerinin tetkik olunacağı söy” leniyor. Londra, 4 (A A) — Royter ajansının Roma'dan aldığı bir habers göre Avasturya — başbi” kanı M. Şuşoidg pek yakındk Londra ve Paris'e giderek dt siyasa bakkındaki — noktalnaza rını bildirmek olyetindedir. M- Şuşuleğ bu seyahatl diş bakan! sıfatile yapacaktır. Bir Yunanlının göster" diği yurdseverlik Atlaa, 4 (Radyo) — Aslet — Golos'la olap Misır'da bulans! ve tlecaretle meşgül olan Yi tebeali Dimltei Pontroli, Yunt! havacılığı İçla önbeş bin Urabık iki bombardıman tayyaresi 64"