7 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

7 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

N Hasiran ? aleci Istanbul'lular mütemadiyen Vahab'ı, Fuad'ı, i ve diğer oyuncuları alkışlıyorlardı, Çocuklarımız Arslanca BirOyunla Ma- rut Viyana Takımını 4-1 Yendiler! — Baştarafı 1ci sahifede — hiddin, Ali Riza, Niyazi.. Ta kım kaptanı Beşiktaş'lı Hüsnü. Ankara mübtellti de çöyle idi: Natık, Saffet, Ali Riza, Naz mi, Semih, Halid, Hamdi, Fahri, Yaşar, Takender, Selim. İzmir'li — Mostafa; bul'an akınile beş ladı. Selâhlddin'in uz tığı bir şatü Avkara kalectıl yakeladı. Mukabil hücumları İstanbul müdafasanda kırıldı. İstanbal'loların temadi eden akınları bir bDetlca vermiyordu Oyun İstanbal mühtelltinin nla bi bükimiyetl altıoda - geçiyor. du. Fakat oyuncolar — biribirle rile anlaşamıyorler, daha ziyade çahf oymu . Yalmz Fik- ret Şeref- kombinezonü İyi idi. Ankara, mohtelitinin müda- Çllerl canla başla - çel güzel bir oyan gösteriyorlardı. Mubacimler arasında anlaşma yoktu. Serl İtişler yapamiyor- lardı.. Birinci devrede İstabbul'lular birkaç fırsat kaçırdılar.. 25 nci dakikada yaptıkları bir. gol, ofenyd olduğundan sayılmadı.. İlk haftaym, V -0 beraberlikle bltti. İkinci haftaymda her ikl taraf ta canlanmıştı. Gol çıker- mak İçle çok çalışıyorlardı. 12 d dakikada — Ankara kalesi önünde bir korışıklık oldu.. Boş bulunan kaleye Şeref ani bir şütle dik gölü attı.. 18 &l dakikade Ali Rıza — kaleci İle karşı karşıya geldi. 6Metreden « di. Bünuz ÜÖze rine İstanbul takımında deği şiklik yapıldı. Ai Riza'mın yerine Başim : Esad'ın yerine İbrahim, Safa'nın — yerine de kaleci Mehmed All getirlidi.. Ankara soliçinin sıkı bir şü tü kaleciye çarptı, muhakkak bir gol kaçtı. Niyazl de Iki fır: sat kaçırdı. Gene bir İstanhul hücumunda, sağdan gelen topu Şeref kapti ve kalecinin çık masına meydan — birakmadan ikinci golü yaptı. Ankara'nın İstanbul kalesi önünde durdu: rulan bir akınından sonra Selâ. hittin topa kaptı, İletledi, mü: salt vaziyette bulunan Niyaziyo verdi. Niyazi, kalecinin bolun doğu yerin eksl cihetinden to pu üçüncü defa olarak Ankara kalesine soktu. Oyanu - sonla- rına doğra Ankara seğ — ve sol içleri zik zak paslarla İstanbul kalesine kadar indiler. Kaleci topu kapmak İçin gola doğra koşarkeb, sağiç aldığı pası sıkı bir şutle göle çevirdi. Bundan sopra çalışmalar neltcesiz kaldı. Ankara 1 - 3 mağlüp vaziyette sabadan - ayrıldı. Izmir-Viyana: Sıra günün en mühim maçına gelmişik. Avusturya profesyonel takımlarının — Üklerinde ikinci Mki alan meşbur Först Vlenne ile İzmir muhtellti oymıyacaktı. Föret Vlenna, ;eçenlerde Viya Dva'da yapılan İnglliz-Avasturya milif takım maçile, Avustarya İtalya mllli takimları maçına dört, beş Öyonca veren bir ta- kımdı. Bilhâssa soliçleri, 5 de- fadan fazla beynelmllel olmuş, bekleri, dünyaca tanınmış kim selerdi. : tan at Sant 17,20 de iki takım da İzmir mühteliti beyaz fanllâ-don, mor çorabı. giymişti. Göğüsle rinde küçücük mor yıldız na zarıdikkatl celbediyorda. lar, sarı zemin Üüze- rine, açık yeşil — çizgili bir fa Dilâ, açık Bsarı çorap — taşıyor lardı. Ellerlada bir büketi vardı. İzmir mübtelit takımı kaptanı Vahabın da elinde bir bayrak vardı. Kıta sören — nutüklar söylendi. bayraklar tentl edildi. Kale Intihabından sonra takım lar yerlerini oldılar, İzmir muh tellti ya gekilde Vdi: Cahtt, Cemli, Ferhi; Nural lab, Hakkı, Adil, — İbrahim, Sald, Vabab, Foad, Basl. Oyuna tam 17,25 de hakem Şezl Tarcanın düdüğü Ile buş- landı. İzmir'liler. hücumu geç üler, Viyana'czda meşhur beki topu Sahtin ayağından kaptı ve vzon bir voruşla sağaçığa gön derdi. Herlediler. Viyananın 50 defa — profesyonel - olmuş voliçi Geşvaydel sıki ve falsolu bir vorüş yaptı. Cahit, ancak kor mere atarak göle moni olabildi. Viyanalılar bir iki akın daha yoptılar. Hakkı'nın derin bir pasını — İbrahlm — kaçırdı. — İki adım daha atabilseydi, belki de bir gol yapacaktı; Önü boştu. Mühtelit oyancaları çok İi anlaşıyorlardı. Viyanalıların fal kiyeti, topu kontrol ve pasları yerinde verişleri 1di. Vahab, şahsi bir hucam yaptı. Topu ortaladı. Fuad, bafları atlattı, fakat — Viyana'li Bek, topu gene sağa göndermişti.. Sol için sıkı bir şatanu Cahid kurtardı, alkışlandı. Keleden gelen topu İbrahim sürdü, gü zel bir orla yaptı, Vahab'ın durdurmadan çektiği şut, seyir ellerin gol sesleri arasında kale direğlal sıyırarak dişarı gitti. Viyana'lılar soldan bir ialş yaptılar, seğiçin şandelini Cahit mavaf fakiyetle — yakaladı. Üç ortamız ilerliyorlar. Vahab kafa varuşu İle topu Said'e geçirdi, Sald'in pasına Foaat yetişemedi kaleci daha atik davranarak topa kaptı. Viyana'lılar muka- bil bücuma geçtiler. Sağdan indiler. — Soliçleri ex daha bir gol yapıyordu. Topu — direğin kenarını yalıyarak dışarı fırladı. İzmir mohteliti çok — canlı oynıyor. Meşhur Viyana oyun cularının muntazam — paslaşma ları falde vermiyor.. Seri akın- İar yapıyoruz. 17 inci dakikada Viyana kalesi önündeyiz.. Halh, (Haydi Vahab; yaşa Vahab!) diye bağırıyor ve Viyana sley: hine firikik oldu, Vahab'ın şü tünü kaleci yakalayamamıştı. Fakat kalenin içinde bulunan bek bir kafa darbesi ile topn uzaklaştırmıştı.. Oyun çok seri ve heyecanlı geçiyordu.. Viyana merkez muhaciminin 30 — met reden çektiği bir şâtü maharetle kalecimiz Cahid uzun un elkışlandı. Dakika 20. — Vahap ortular dan kaptığı topu sürdü. Fev kalâde bir İniş yaptı ve sağaçı- gea pas verdi. Ibrahim dardur: mudan tola yolladı. Vahap koştu.. En müsalt va giyette bulucan Fuad'a verdi.. Sıkı bir şutla llk golü yaptık. Vahab oyunu çok güzel İda- re ediyorda. Deria — paslarla akınları kuvvetlendiriyordu Ka le oğmadayız. - Vabep gene gü zel bir paa verdi, Sald Fund'a geçirdi. Top tekrar Seld'e gel- mişti. Tam şut çekeceği sırada ayağı sürçtü ve muhakkak bir firent kaçtı.. Viy ler şağdan bir iniş yaptılar. — Fethl topu körnere atmak — mecboriyetinde — kaldı. Solaçığın nefla körnerini Va hab kafa varuşu İle vzeklaş tırdı. ve sördü. Fakat dao oldılar. Gene kelemizin önüne geldiler, soliçleri bomba gibi bir şüt çektl. Cahit kendi. sini parçaleyacakmış gibi fırla di ve yattı. 'Top direğin iki parmak kenarından dişarı gliti Takımımız cidden göüzel oyar yor. Tem bir aolaşma var Soldan isiyoroz — Basrl'nin bir şütünü kaleci yakalıdı. Top gene onlarda. Sağdan fnliyorlar. Top ortuda dolaştı ve soğ Iç çekil Cahld gözel bir kurtarış yaptı, alkışlandı. Biraz sonra Vahab'ın bir şütü — dire- ğin üzerinden gitti. Haftayın bitmek üzere., Viyana kalesine iniyoruz. Bekleri İbrubim'i tut tu, firikiki ŞVabab çekti,. gol olmadı. Üç dakika sonra bi- rinel baftaym bit O—Lİ ga Hibiz. Halk — oyuncalarımızı al kışlıyor. İknci haf taym: İklaci baftaym, Viyana'lıların soldan İnkişaf eden bir akın İle ayağın. buşludı. Bu devrede Cemli'in yörine Altay'lı Ali girmişti. Müdafilmiz Fethi, akını durdurmak İsterken topu kor Attı, Viyana sol açı- gınin çektiği korner şahane İdi. Top havadsn geldi, kalecimizin parımı bin ucuna - değdi ve kaleye girdi.. Yani müdafasya bile hacet kalmadı. İki santim- Hik bir parmak farkı bir gol doğurdu. İlk dakikeda yapılan bu gol, oyunculardan ziyade seyircile- rin meş'esini kaçırmıştı.. Muh telit takımımız İse canlanmıştı. Mokabil bir akın yaptık. Viya- na'lılar ağır basmağa başladılar. 15 dakika kadar hemen hemca Dısıf sahamızda oynadılar. Fakat bütün şatları, bugün harikalâde oynlyan kalecimiz — tarafından tutulayordu. — Müdafaamız da güzel oynlyordu. Üst üstz aley- himize üç korner oldu. Fakat tehlikeyi atlattık. l Oyuncoları birer arslan ketilmişlerdi.. Mukabll akınlara başladılar. Vabab İlerliyor, şüt çekti. Kaleci kornere attı. Kor. beri bizaat Vahab çekti. Fakat gel olmadı, Fuad'ın bir şütünü Viyana kaleclsi yakaladı. Viya ba'lılar soldan bir akın yaptı- lar. Oyun çok seri olüyorda. Takımımızda ufak bir değişik- lik yaptık, Sağaçık İbrahim'in yerine Buca'lı İsmall geçti. Vahab'ın — bir pasını bekleri yakaladı. Gerl pası İle keleciye verdi. — Viyana'lılar - gözel bir kombinezonla kalemize yanaş tılar, Demir gibi bir şütü ka- Tecimlz yakaladı. Sağdan İndik. Tsmali'in pasını Vahab fevka lâde bir kafa varaşu ile kaleye bavale etti. Top, direğin oa santim kenarından dışarı gliti. Vahab'ın attığı bir kornerden de İatifade edemediler. Sağdan iniyoruz. Vahab de rin bir pas verdi. Tekrar ken disine gelen topu sıkı bir şütle Viyana kalesine gönderdi. Di reğe çarpan top gerl geldi, bu mrada yetişen Fost bomba gibi bir şütla ikinel golü ai Santer. Top Vahab'ımna Salde sora tekrar Vuhab'a geçti. Va bab bir şandelil topa Viyena oğlarına taktı Bir dakika sonra yapılan bü üçüncü gol halkı coşturmuştu - Yaşa İzmir'iller, yaşa Va hebi Avazeleri ortalığı çınlatıyordu. Artık 'tamamen bâüklm oynı Meşhur Viyana takımı çekilmişti ot stamaz oldu yoruz. adeta en küvvetli ta kımları karşısında bile bu ka dar gol yemiyen bu takım, neye uğradığını şaşırmıştı, ma neviyatı sarsılmıştı. Viyana ka leslal mütemadiyı aştırıyor dük. — Viygoa'lılar geve sağdan indiler. Top ayaktan ayağa geç ti Viyana gol içi sıkı bir şat çekti. Kale direğine çarpan top gerl geldi. Viyana'lı koşta fa- kat kalecimla fedakârane bir atılışla topu kaptı. Bir ukmımız Viyana müda- faasında — kırıldı. Makabil hü cuma geçtiler. Müdafanmız kor ner yaptı. Sol açık çekti. Tek. rar koraer oldu. Bu defa sağ açıkları çekti. Top kafadan ka faya gezdi ve gene koörnere gitti. Sol açık Yena ati ve top kalemizln önünden uzak- laştı Müahacimleciimiz — Viyana kalesine sokuldular. Salt, Sol açıktan aldığı derln bir pas verdi. — Kal yaklaştı. Hafif bir pası sürdü... Kaleye yaklaş- H. Hafif bir şut çekti. Kaleci yakaladı. - Biraz hızli — varülaa İdi, muhakkak gol olacaktı. Maçın bitmesine birkaç da kika ver.. Oyuncularımız çah Tanmış vaziyette bulanuyorlar. Sağdan bir inlş yaptık. Top sola glti, Fasd Vahab'a pas verdi. Marka” edilmiş vaziyette bulunan Vahab, sağ açık mev: klinden kıvrılerak kaydı, bafları atlattı ve tan çok sıkı bir şutla dördüncü — golü de attı.. Artık Viyana'lıların maçı ka zanmalarına değill, beraberliği bile temin — etmelerine İmkân kalmamıştı. Viyana'lıların akın ları dürmüştü. Vabab - İlerledi. Basri'ye verdi. Basri korner çiz- gisine yakın bir movkide topu dışarı çıkardı. Taçı Viyana'lılar attılar. Fakot Basri topa kapli or. taladı, İstifade edemedik. Oyun bitiyor. iki dekika var. Gene hücumdayız. Sağdan gelen t0 pa Vahab şandelledi, fakat top Viyana — kalesinin — üzerinden dışarı çıktı. Blr dakika sonra bakem oyunun — bittiğini — ilân etii. Vahab, balkın omuzları üze- rinde sahadan çıkarılıyordu, Takımımız binlerce balk tara- fiından şiddetle alkışlanıyorda. İzmir muhtelitinla bu zaferi, Türkiye fatbolu için büyük bir muvaflakıyet olmuştur. . Endüstriyel Mamulât Fiat Kontrolü Kanuna Aykırı Hareket Edenler | Aydan | Yıla Kadar Hapis Giyecek, Ankara, (Hususi) — Endüs triyel mamulât maliyet ve satış flatlerinin kontrolâ hakkındaki kanun lâyihasına dsir olan ad liye encümeni müzbatanı — şöy ledir: Endüstriyel mamulâtın ma Ülyet ve gatış flatlerinin kon trol ve tesbltl! bakkındakl ka nan İâvihsamın omum! bheyette müözakeresl — mrasında — ikinci mudde hakkında Hü nü Kltapçı (Moğls) ve S Ürez (I-stanbul) taraflarından verilen iki takel rlm ni itihbare « ak en cöm-ne bhevalesine «korar verll mekle İktasd Vekili — huzurlle adı geçen t okunarak lâv'hanın İkinei maddesi yebi den İncelendi Hüsmü — Kitepçı fından verilen takrirde teabit edilen toptan setış Flatlarından fazla fiatleri hak. kındaki hükümlerden — istlena edilmesi İstenildiği anlaşılanştır. Encümence yapılan görüşme sonucunda — İktısst — vekilinin verdiği —izabat — dinlendikten sonra hükümetle de düşünce birliği ile Tâyihanın — ikinci maddesl yazılan şekilde değişti rilmiş ve bu değişmiye göre omumi heyetin mazarı İtibara alınmasını tensip eylediği mün- derlcatı bulâsları yokarıda ya zilı takrirlerdeki maksat temin edilmiştir. Askert fabrikalar mamulâtı mın bu kanan bükmünden Yetlenası bakkında Milli müda fan vekilinle mütalessı — ilişik olarak Başvekâletten gönderilen 16 V-936 tarih va 6 1678 sayılı tezkere de encümenimize veril mekle okunmuş ve yapılan mü: zakere sonucunda bu kanunda maliyet ve toptan — satış flatle Tala tesbitine dalr verilen ea- Tâhiyet iktısat — vekilliğince lâ zum görülecek endüstriyel ma- mülât içia olacağından — sekeri fabrikaların yaptıkları ellâh ve mühimmat tablatile ba kanu nun maksadı dışında kaldığı ve halka satılan bazı musmelât için hükümetçe İdare olunan mücesesede böyle bir tedbir alınmağa lüzüm tesavvor edi lemiyeceğinden lâyihada buna dalr bir kayıd konmağa mabal görülmemiştir. Adliye encümeninin teklifi: Madde 2 — Memleket Için. de İstihlâk edilecek ma'ları bi rinci maddeye göre tesbit edil- miç olan toptan satış fiatlerin- OREEE SA TUKARE YT YAT T TU Izmir takımı, bugün şaheser bir fatbol göstermiştir. Tik da kikalarda sadece teknik kuvve- tini anladıktan —sonra buna kendi enerjisi, kendi — canlılığı ve bemen bemen biç umul: mıyan anlayışlı, elstemli oyunu ile cevap — vermiştir. Vahab, kendi takımını İdarede emeal ea bir muvaffakıyot göster- miştir, —arkadaşları da — buna ayak uydurmuştur. Vahab; ben- di oyunu İle de keodisini gös termlş, şiddetle ve, defslarca alkışlanmıştır. Izmir, yarın Ankara ile kar şılaşacaktır, Itanbul mühteliti de Viyana takımile çarpışacaktır. 4 »i n don fazlaya satan müesaese #a biplerile selâbiyotli çabınlar bir aydan bir seveye kadar — hapla ve beşyüz Uradan beşbin İlraya kadar eğir Pora cezeille ceza. landırılır. Lâyiba Kumut! resinde çıkacaktır. Ortava Çıkan Yep yeni Bir Hâdise öönsüeendRRRArd Ai — Baştarajı Ici sah:fede — Loudra, 6 (A AY — Habeş Ampatatorunan bemren bugün lerde Romaşa gideceğlen datr Ççıkmış olan garip şavla şa ha di-lerden İleri gelmişiir Do M Eden ile Londre'daki ek-erlel yabancı diplomatlarıa bugün Hubeş elçil.ginde yepı Tecuk olan resmi mehiyettekl Köbul resmlun - İştirak ceklerdir. 2— İmparator M. Eden ile bizi vaki olan müli ndan ve Habeş elçiliğinin harlciye vezearetl Habeş İşleri direktörü M. Paterson İle dünkü — görüş: meleri neticesinden memnun kalmamıştır. 8 — İmparatorun Deyli Telg. raf — Moharrirlerind birine verdiği beyanat münalı — görül- müştür. Bu gazeteci M. Musso: Hal'nin kendisiyle temasa geç: mek urzu eylediğlei İmparatora söyleyince, Negüs — Avrupa'ya her türlü temas ve müzakete: lerde bulünebilmek maksadile geldiği cevabını vermiştir. 4— Tayyarecl — Druye'nin Londra'ya pgelişi en akla gelme- dik İhtimallere yol açmaktadır. ölmüş Tulambadan su çekerken Karşıyaka'da Müaradiye *0 koğında bir ölüm vak'ası ol- muştar. Ahmed kızı 7Ö yaşla- rıdda Hatice, tulumbadan su çekerken nasılsa düşmüş ve ba döüşme — neticesinde — ölmüştür. Karşıyaka belediye doktora ta- rafından yapılan musyenesiade etmiye düçerek öldüğü anlaşılmıştır. — Mahkâm Oldu Zimmet ve ihtilâstan maznun sahll sıhbiye müdürlüğü tahell- darı Fuad Cenap'ın - ağırceze: daki mühakemosl netlcelenmiş ve vezifesini sulletimal suçun: den 2 ay hapsine, 2 ay me: müarluktan mahram edilmesine karar verilmiştir. Çocuk düşürmek Doktor Hulüsi bey cadde- tinde üzüm — moğazasında çalı. şan Mehmet karısı Cemlle za- bitay müracastla onbeş gün evel bir kız kaçırma — mes'ele: sinden İbrahim oğlu Ahmet tarafından dövüldüğünü ve iki aylık gebe çocoğanu bu — yüz- den düşürdüğünü şikâyet etmliş tir. Tebkikata başlanmıştır. öbetçi Eczaneler Ba akşam Kemeraltı'nda Hi- Mâl, Karataş'ta Santo, Keçecl. ler'de Yeni İzmir, İrgatpaza: — rı'nda Asri ecaanelerl açıktır. Di