9 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

9 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

İ " 44 9 6/ 936 Kudüs'te vaziyet Alı;;;_;a 'da iyi karşılandı. — Başı Tinci sahifede — sine teşebbüs olunmuştur. Yal- Nız trenin makinisti şüpheye düştüğünden bu teşebbüs öğ- renilebilmiştir. Kudüs, 5 (Radyo) — Ku- düs'e yüz kilometre mesafede, mitralyözlerle — mücehhez beraberlerinde tanklar bulunan bir Yahudi kamyonuna hücum ederek bir Yahudi , kızını ya- ralıyan Arap'lar arasında ade- tâ harp olmuştur. ve İngiliz askerleri ateş açma- ğa mecbur kalınca, Arap'lar umumi harptan kalma siper- lere çekilmişler ve - şiddetle müdafaaya başlamışlardır. Bir tepeyi de işgal eden Arap- ların mevzileri İngiliz asker- leri tarafından sarılmış ve çar- pışma uzun sürmüştür. Birçok Arap ölmüş, bir İngiliz askeri yaralanmıştır. Kudüs, 8 (Radyo) — Arap tacirler, esaslı gıda maddele- rinin satışı için bir merkez satış kooperatifi vücuda geti- rilmesini kararlaştırmışlardır. Arap kadınlar birliği İngiliz kadınlarına hitaben neşreyle- dikleri bir beyannamede, İn- giliz kadınlarının Arap dava- sının haklı olduğunu — tanıma- larını istemişlerdir. Kudüs, 8 (A. A.) — Arap gençliği Mandater devlete ve yahudilere karşı silâhlhı müca- delenin devamını arzu etmekte ve hareketin komşu memleket- lere ve bilhassa Suriye'ye si- rayetinin - kendilerine büyük yardımı dokunacağı fikrinde bulunmaktadır, Emir Abdullahın tavassutu- nun — muvaffakıyetsizliğinden sonra daha ziyade- sarahat kesbetmiştir ki Arap — şefleri mutavaat etmek niyetinde de- giller, bilâkis istekleri bütün kuvvetlerile greve devam ey- lemektir. Londra 8 (Radyo) — Ku- düste vazjyette henüz sükün ve salâh yoktur. Ayni hal bütün Filistinde hâkimdir. Ya- hudi. ajansı Nizba köyünde Arapların İngiliz muhafaza hattına taarruz ettiklerini ha- ber vermektedir. Bu müsade- mede maktul ve mecruh çak- tur. İkinci bir taarruz da bir sevkiyat otobüsüne yapılmıştır. Kudüs 8 (Radyo) — Mısır- dan bir tabur İngiliz askeri daha gelmiştir. Bu altıncı ta- burdur. Küdüs, 8 (Radyo) — Um- man'a gitmiş olan Filistin mu- rahhasları, Emir Abdullah ile mülâkattan sonra buraya dön- müştür. Emir Abdullah, Fi- listin murahhaslarına sabır ve sükün tavsiye etmiştir. Kudüs arap şarbayı doktor. Halidi; Londra'ya gitmiştir. Doktor Halidi Avam kama- rası nafiz ve arap dostu aza- sının fikirlerini anlıyacaktır. Diğer bir habere göre Fi- listin'de vaziyette hiçbir deği- şiklik yoktur. Münferit olmak üzere birçok taarruzlar yapıl- mıştır. Kudüs askeri merkez- lerinden birisine bir. bamba ıhlmı; ve 17 kişi yaıılın— Zeybek Hasan Alfred'i Yaraladı. Dün Birincikördon'da Ogust oğlu 25 yaşında Alfred adın- da biri, Zeybek Hasan tara- fından — bıçakla üç yerinden yaralanmıştır. Alfred, İî:ılya tebaasındandır. Vak'a :byle olmuştur : z Alfred, limandaki vapurliu— dan birinde bulunan işini gör- meğe gidiyordu. Arkasından ileriliyen Zeybek Hasan umu- zuna dokunmuş ve Alifred geri dönünce birdenbir€ ya- nında taşıdığı kasap bıçağını çekerek Alfrd'in başına ve omuzuna vurmuş, iki yerinden yaralamıştır. Alfred, bu taar- ruz karşısında o civarda bulu- nan bir aşçı dükkânına kaç- mış, Zeybek Hasan da elinde bıçak olduğu halde arkasını takip ederek yetişmiş, orada da bacağından yaralamıştır. Kordon'da bulunan bazı ham- mallar 'Zeybek Hasan'ı tutarak elinden bıçağını — almışalrdır. Bu hammalların söylediklerine göre eğer yetişip elinden bı- çağı almamış olsaydık Zeybek Hasan, Alfred'i belki de — öl- dürecekti. Tahkikata göre Zeybek Ha- san bir delidir. Bir şene evvel de gene böyle bir vak'a ol- muş, ve Hasan, bıçakla kor- donda rastladığı Alfred'i ya- ralamıştır. Alfre'd'in söyledi- ğine göre Hasan'la kendi ara- sında hiçbir vak'a olmamıştır, hattâ Hasan'ı tanımamaktadır bile.. Fakat Hasan, Alfred'i, İzmir'de maruf bir İtalyan tüccarın oğluna benzetmek- tedir. Geçen sene de — gene bu benzetme yüzünde Alfred'i yaralamıştır. Hasan, vaktile Alyoti tica- rethanesinde çalışıyormuş, Al- yoti'nin oğlu tarafından işten çıkarılmış ve Hasan o vakit- tenberi 'bü 'ğence “kin Bökler miştir. Alfred, tamamen Alyoti'nin oğluna benzemektedir. Geçan seneki yaralama hâdisesinden sonra Hasan muhakeme edil- miş ve deli olduğu anlaşılınca İstanbul'daki Şifa yurdlarından birinde tedavi altına alınmıştır. Tedavisi tamam oldu diye son zamanda Şifa yurdundan çıkarılmış, İı_miı'r gönderil- mişti. Zeybek Hasan, İzmir'e gelmiş ve Alfredi yaradığı ka- sap bıçağını — tedarik — etmiş, Sebep eski bir kindir, fakat Al- fred, bir benzeyişin kurbanıdır ona ılk rastlayınca gene yara- Tamıştır. Alfret hastaneye ya- tırılmıştır. Tahkikata adliyece devam edilmektedir. Gezintiler Ticaret mektebi mezunları Bergama harebelerinde İzmir ticaret mektebi me- zunları derneği azasından ka- labalık bir gurup pazar günü Bergama harabelerine giderek tetkikler — yapmışlardır. Kız enstitüsü ile muallim mektebi muallimlerinden 20 kişilik bir gurupta — Kemalpaşa'nın çay- bası mevkiine giderek akşama kadar eğlenmişlerdir. Son postadaki yazı Dün vilâyet makamından şu tözkereyi aldik: * Son Posta gazetesinin 12 1 936 tarihli nüshasında (İzmir'de doğum ve ölüm ) başlığı altında yazıda görülen 1935 yılı jçinde, İzmir'deki doğum ve ölüm hakkındaki rakamlar hakikate uygun ol- madığı cihetle gazetenizle tek- zibini rica ederim, Meyvalar az Kiraz bayramı yapılmıyor. Bu sene Kemalpaşa hava- lisinde pekâz kiraz — yeliş- miştir. Onun için, her sene mutad olan kiraz bayramı bile yapılmamıştır. Senelerdenberi Kemalpaşada - kiraz bayramı yapılmadığı görülmemiş bir hâdisedir. İzmir havalisinde bu sene havalar yüzünden di- ğer meyvaların da az olduğu söyleniyor. İADOLU, Kadını Çakalbra oF türüp eğlenmişler, fakat. Evvelki gün saat 5,30 da 'Kordon'da bir kadın kaçırma vak'ası olmuştur. - Birincikor- don'dan geçen 7 numaralı Menemen otomobilinden genç bir kadının : — Polis, polis ! Diye ba- Şırdığı —düyülmüş, otomobil durdurulmak — istenmişse de şofor hızla sürdüğünden tutu- Tamamıştır. Fakat bunu gören nokta polis memuru otomobi- lin Alsancağ'a doğru gittiğini görerek tutulması için Alsan- cak merkezine telefon etmiştir. 7 Numaralı otomobil, kara- kol önünden geçerken durdu- rulmuş ise de içinde kadın bulunmadığı görülmüş ve için- de bulunanlar karakola gön- derilmiştir, Az sonra elinden yaralanmış olan ve Serez'li Hasan kızı 21 yaşlarında Mak- bule adını taşıyan bir kadın, karakola müracaatla zorla ka- çırıldığını akşamden şoför Me- nemen'li Halil oğlu Ahmed, ziraat fen memuru Salih oğlu Tahir ve tüccardan Mehmed oğlu Halil taraflarından Ça- kalburnu'na - götürüldüğünü, orada eğlendikten sonra ken- disine vadettkleri ücreti ver- miyerek zorla Menemen'e gö- ARBOLAM Z ETAOCET U AYAY KYT Fuvar 25,000 Lira Geliyor Yunan hükümetinin İzmir fuvarına resmen iştirake karar verdiği Yunan elçiliği vasıtasile şehrimizdeki alâkadaşlara bil- dirilmiştir. Loid Triyestino va- pur acentesi de, vapurlarında fuvar eşyası navlunlarında yüz- de 5S0 ve yolcu biletlerinde yüzde 25 nisbetinde tenzilât yapacağını bildirmiştir. Sümer Bank tarafından fuvarda >inşa edilecek binanın plâm yakında komiteye gelecektir. Türkofis başkanlığından fu- var komitesi başkanlığına gelen bir mektupta fuvara, yardım olmak üzere İktisad Vekâleti bülçesinde ayrılmış olan 25 bin Tiranın gönderildiği ve fuvar komiserinin yakında ve- kâletçe tayin edileceği bildi- rilmiştir. Vekâlet fuvar - için zengin bir broşür neşrini iste- miştir. Âlt Akkaya Mezuniyetle İstanbul'da bu- lunan müddeiumumi muavini Âli Akkaya, şehrimize gelmiş türmek istediklerini, buna razı olmadığını ve kordondan oto- mobille geçerken otomobili son sür'atle sürmeğe başla: dıklarını, — polisten — istimdat ettiğini ilade etmiş ve: — Feryadım üzerine beni otomobilden iterek yere attı- lar ve elimden yaraladılar. Demiştir. Cümlesi de tulmuş ve adliyeye vorilmiş- lerdir. Tütünler — Toplanıyor.. Ödemiş, Tire ve Bayındır havalisinde tütün kırımına baş- lanmıştır. Kırılan tütünler, di- zilerek, kurutulmaktadır. Gâvurköy mıntakasındaki 70 köyde de bugünlerde tütün kırımına başlanacaktır. Üzüm, incir Rekoltenin tesbiti için İşe başlanıyor İktısat Vekâletinden gelen €emir üzerine bu seneki üzüm ve incir rekoltelerini tesbit için Vali Fazli Güleç'in reis- liği altında bir komisyon teş- kil edilmiştir. Borsa umumi kâtibi İhsan, Türkofis müdür muavini Rahmi ve Ticaretodası servis şeflerinden Ali Ulvi'den teşekkül eden bu kamisyonun üç âzası bir heyet halinde bu gün bağ mıntakalarında seya- hate çıkacaktır. Heyet, Kemal paşa, Salihli, Turgutlu, Alaşe- hir, ve Manisa ile Kırkağaç ve Akhisar havalisinde tetki- kat yapacak, bağcılarla temas ederek rekolteyi - tesbit ede- cektir. Üzüm mıntakasında tetkikler bittikten sonra incir mıntakasına geçilecek ve ora- da da rekoltenin tesbiti için tetkikat yapılacaktır. Yeni Neşrizal: Yeni Adam 127 inci Sayısı çıktı. İçin- dekiler; İsmail Hakkı, Haya- limdeki Çamlıca, Kısa tetkik- ler, Comte de Gabinsau, Bal- tacı, Maymun iştahlılar. İsmail Hakkı Gençler için, Dr. İzzet- | tin Şadan tehlikeli bir tabip, Henry de Vorigny, Groenland, Büyük ibtiralar, Emil Ludwig İki peygamber, İhtiyarlık, Fa- yelerde bilgi, Kerim Sadi, Devlet ve ihtilâl tercümesi, H. Cırıtlı, Onbin eğitmen bir arada. ve vazifesine başlamıştır. BİTMEMİŞ >£Nnıxı fil Seans Saatleri: mi ile saat 14 te başlar. baee ei Bilak ee BB İ Bu hafta iki bü ninin dâhi rejisörü VİLLİ FORST'un bizzat icmsil ettiği büyük wporeti 2 - Esrarengiz Hane Dünyaca meşhur şaheser film Ayrıca: Miki Canlı Karikatürler 16—19,30 Esrarengiz Hane, 17.30 — 21.15 Böyle bir kiz unutulur mu? Cumartesi, pazar (Böyle bir kız unutulur mu) Fiatler 145 20 30 kı — süruştur. T A Y Y A R E Telefon 3.15ı yük film birden 1- Böyle kız unutulur mu? Fiati 10 kuruştur. Balıkesir'de Kızılay Haftası.. Bahıkesir; 7 (A.A) — kesir'de Kızılay haftası dün eski uray alanında büyük tö- renle açıldı. Kızılayın yaptığı büyük yardımlar ve bu kuru- ma üye olmanın değeri heye- canlı söylevlerle anlatıldı. Tö- ren esnasında çok yakınlar dan uçan vecizeler atan uçak- larımız halk tarafından büyük İ$bir coşkunlukla alkışlanmışlar- dır. Balıkesir'liler büyük -bir istekle Kızılaya üye yazılmak- tadırlar. Birçok kimseler ikişer guıılıık kııınçlmuı I(:ılıyı tu- Elinden yaralanan genç kadın, Kordon'da nasıl l_zqçı(ıldıgını anlatıoyr. ı | lerdir. Sayfa 3 Fransız kabinesi ————a.0.a——— Arap'lar grevi büyütüyorlar. —Başı 1T inci sahifede sulh istediğini kaydediyor. Berliner Çay Tung: “ Blun silahların tahdidi için b milel bir itilâf vücuda gi rilmesini — istiyor. — Almanya, silâhların tahdidi - için " mösi birliğinde bulunmağa hazırd Diyor. Paris, 8 (Radyp) — Yı n mecliste yapılacak münakaşı lar uzun sürmiyecektir. — Şim diki halde faaliyette yeni nun — İâyihalarından — bazıları üzerinde encümenler de devam etmektedir. M. Blum, nutkunda N tetkiki —i ettiği — senelerin hususi bir encümen - teşkilini istemiştir. Ö Paris, 8 (Radyo) — ' bakanı bank dö Frans direk. törünü kabul ederek uzun bir zaman görüşmüştür. * Paris, 8 (Radyo) — iyi dairesinde hariciye bakanıt Londra, Roma, Berlin ve P sefirlerile yaptığı mnlnkatlu ni hayet bulmuştur. Bu müzakereler, yeni diş. işleri bakanına mecliste ceği izahata vesile olacaktır. Paris, 8 (Radyo) — Dış işe ler bakanı bugün bariciye d resinde kont dö Şambron M. Fransova Ponse ve P Fransa sefirini kabul etmiştür Bu mülâkatta, Fransa' beynelmilel siyasette yeni ce hesinin esasları tedkik edile cektir. Habeş mes'elesile Ret davası da görüşülecektir. — Paris, 8 (Radyo) — Dün M. Blum dışişleri bakanı M. İvan Delbos, müsteşar M. A, Leje ve Fransa'nın Lond sefiri M. Korben ile b kâlet dairesinde 15,30 da bir içtima akdederek iki saat mü« zakeratta bulunmuşlardır. Bu içtimada beynelmilel va- ziyet tetkik edilmiştir. Bu içtimadan sonra hariciye bakanı saat 18 de — müst! M, Leje ve Korben ile den müzakerelerde — bulur- muştur. Ğ Bugün M. Blum, hal bakanı ve Fransanın Be sefiri M. F. Ponse ve Rom sefiri Kont Döşambrın — ikinci bir içtima yapacak ayni meseleler üzerinde tetl katta bulunacaktır. ” Bu gün M. İ. Delbos bül sefaretleri usulü veçhile ret etmiştir. Bu gün akşam üzere Blum ile dış bakanı içtimai etrafında göl ie Paris, 8 (Radyo) ve Maten gazetelerinin yazdı larına göre, başbakan M. Blum'a, dişbakanı, dişbal lığı genel şekreteri ve Fr sa'nın Londra elçisinin bulun duüğü - toplantıda İngiltere birlikte hareket edilmesini ka rarlaştırmışlardır. Bu gazeteler İngiltere ile Fransa — aras derhal görüşmelere - başi cağını haber veriyorlar. Paris, 8 (Rıdyu) — Bu bah saat 10,30 d si M. Dl