9 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

9 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

ĞD O aermmn L arrmacermmar YERL A C ETR ASAT A aA Tüccarlar toplandı.. selğk eee ire Yeni klering mu- kavelesini görüştüler. Berlin Türk ücaret kon Avai Sakman şehrimize — geln Türkef'is Hcaret — odasında b tetkikler — yapıı sonra şehrimizd ler, ti hüküm yeni klerin, mya ile mleri dir. Avni — Sakman, klerin, velesinin Ankara'da müzakeresi olduğu muhtelif nasında hazır. bulunmuş mukavelemin için Almanya — ile iş yapan hareket v 'ııLLıııI-ı malümat vermiştir. Ayni tüccarlarımızın dilekleri tesbit edil- miştir. Bdi e S e Sekanli İzmir 2 inci icra M, dan: Halimin emlâk ve - eytam bankasından taksitle satın al- dığı gayri menkülden — müte- vellit borç için bankaya ipo- tek eylediği izmir'de reşadiye de faikbey sokağında sağı 2 numaralı arsa, solu şaban za- de veresesinin 136 metre mu- rabbanda arsa ve kuyu arsası 4 numaralı arsa - önü yol ve 294 cilt 91 sahife numarada kayıtlı 606 metre 50 desimetre murabbamda 240 lira kıiyme: tinde olan ve geçen - seneki satışı 2280 numaralı kanuna tevfikan geri bırakıldığı halde birinci sene taksiti muayyen vadesinde ödenmediğincen bu hüküm ortadan kalkarak arsa- nın maa müştemilât mülkiyeti açık arlırma — süretile ve 844 numaralı emlâk ve eytam ban- kası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak şartile artırması 15/7/936 çarşamba günü saat 11 de icra daire- miz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinec - satış bedeli her ne olursa olsun borcun öcenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun — mer'iyete girdiği tarihten sonraya müsa- dif olması hasabile kıymetine bakılmıyarak ençok artıranın üzerine ihalesi yapılacaktır. Satış 844 numaralı emlâk ve eytam bankası kanunu hüküm- lerine göre — yapılacağından ikinci artırma yoktur. Satış peşin para ile olup müşteri- den yalnız yüzde ikibuçuk del- lâliye masrafı alınır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâ- irtifak hakkı sahiplerinin gayri menkul üze- rindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan iddiala- rını işbu ilân tarihinden iti- baren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memu- riyetimize bildirmeleri icabeder, Aksi hâlde hakları tapu'sici lince malüm olmadıkça pay- laşmadan hariç kalırlar. 3/7/36 tarihinden itibaren şartname herkese açıktır. Talip olanla- rın yüzde yedibuçuk — teminat akçası veya milli bir banka itibar mektubu ve 33/13262 dosya numarasile izmir 2 inci icra memurluğuna — müracaat- leri ilân olunur. * 1519 Ucuz - taze - temiz İldç Çeşitleri Hamdi Nüzhet Sıhhat Eczanesi Başdurak Büyük Salepçi oğlu hanı karşısında kadarların — ve aKĞ ' M İzmir harici askeri satın alma ilânları Manisa askeri sat. al. komisyonundan: Tahmin edilen Beher kilosunu Miktarı mecmu tutarı tahmin edilen Münakasanın Kilo — Cinsi Lira K Kuruş S. şekli 24000 Sadeyağ — 19920 - 00 83 00 Kapalı zarf 118000 Un 15930 00 13 50 Kapalı zarf İhale tarihi Günü — Saatı 26,Haziran,936 Cuma 14 26,Haziran,936 Cuma 16 1 — Manisa'daki kıtaatı askeriyenin yukarıda cins ve mik- tarları yazılı iki kalem sadeyağ .ve un ihtiyacı iki kıta şartname ile ayrı ayrı kapalı zarf usulü ile münaka- saya konmuştur. 2 — İhaleleri hizalarında yazılı gün ve saatlarda Manis'da askeri sat. al. komisyonunda yapılacaktır. Şartnameleri hergün Manisa'da askeri sat. al. komis- yonunda görülebilir. 4 İstekliler ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair ve- sika göstermek mecburiyetindedirler. Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelrinde ve şartnamesinde yazılı vesi- kalarile teminatı muvakkate ve teklif mektuplarını ihale saatinden enaz bir saat evvel komisyona vermiş bulunacaklardır. 9-14 19 244 1562 Burnova Tümen Satınalma Komisyonundan 1 — Tümen birliklerin senelik ihtiyacı olan 38900 kilo sadeyağının 4-6-936 Perşembe günü usulile yapılan münkasasında beher saat 15 de kapalı zarf kilosuna — verilen yetmiş bahalı tevfikan bir ay isbir karvle dekai doklie . wentira ; Gatı komutanlıkça görüldüğünden " kantinun / 40 mricı maddesine zarfında pazarlık suretile satın alınacaktır. 2 — İlk pazarlığı 12-6-936 Cuma yapılacaktır. 3 — Umum tahmin tutarı 29175 lira olup muvakkat temi- natı 2188 liradır. . günü saat 15 de 4 — Şartnamesi her gün komisyonda görülebilir. S İsteklilerin muayyen vaktinde Burnova Askeri Satın Alma Komisyonuna gelmeleri. 1503 Hayat Siğorta Şirketi Merkez İdaresi : Paris 31 Kânunuevvel 934 tarihinde sermaye ve ihtiyat akçe- leri 271,107,872 34 Frınııı frangı. Türkiye'de 1895 se- nesindenberi hali faaliyette. ZARARLAR ÇABUK ÖDENİR Yeni sistem hayat sigortaları akdi için İzmir ve havalisi umum acenteleri. Kardiçeli hanında 24 numarada. Ahmed Besim ve Asım İsmail'e müra- caat edilmesi tavsiye olunur. Telefon: 2371 Telgraf adresi: Besasim İzmir Memleket hastanesi baş- tabibliğinde: İzmir Memlcket ve Eşrefpaşa — hastanelerinin bir yıllık ihti- yacını karşılıyacak olan 41000 kilo koyun etinin temini teda- riki için kapalı zarf usulü ile ve 15 gün müddetle eksiltmeye çıkarılmıştır. İsteklisi tarafından verilen bedel lâyik hadde gö- Tülmediğinden ve ayni şerait dahilinde bir ay içinde pazarlık suretile tedariki vilâyet daimi encümenince kararlaştırılmıştır. İstektisi olanlar 9,6,936 tarihinden 9,7,936 tarihine kadar ge- çen müddet zarfında encümenin toplandığı her pazartesi ve perşembe günleri saat 9 dan 12 ye kadar İzmir vilâyet daimi encümenine müracaatları. Y 32 . 1b 120 İzmir sicilli ti- caret memur- luğundan: İzmir'de Büyük Kardiçalı hanında 59 numarada Hanım oğlu Ali Nihat, Köfüncü oğlu Ömer Lütfü Fenni İnşaat Şir- keti müseccel unvanı altında muamele yapmakta iken bu kerre yeni soyadile | Ali Nihat Örge, Ömer Lütfü Akad fenni İnşaat Şirketi | unvanını alımış olduğundan işbu yeni ticaret unvanı ticaret kanunu hüküm- lerine göre sicilin 1651 numa- numarasına kayt ve tescil edildiği ilân olunur. İzmir Sicilli Ticaret Memurluğu Resmi müdürü ve F. Tenik imzası 1: Sirküler Sirküler İzmir'de Büyük Kardıçalı Hanında 59 numaralı büroda bu güne kadar ( Hanım oğlu Ali Nihat, Köfüncü oğlu Ömer Lütfü Fenni İnşaat Şirketi ) Unvanı altında her İnşaat ve su işleri üstenciliği ve proje yapmak gibi fen iş- lerile çalışmakta olan Kollek- tif - Şirketimizin bu kerre Devletce kabul - edilek soyadı yasasına göre ( Ali Nihat Örge, Ömer Lütfü Akad Fenni İnşaat Şir- keti ) Şeklinde değiştirerek yine eskisi gibi ayni konu üzerine çalışmaktayız. Şirketimizin ya- pacağı her türlü akıt ve taah- hüt ve sairesinde eskiden olduğu gibi yine şirket firma- sını kullanarak her ortağın tek başına imza etmeyi izinli ol- duğunu bildirir. ve - şimdiye kadar şirketimiz için gösteri- len değerli güven ve inancın bundan böyle de esirgenme- mesini dileriz. Ortaklar şöyle imza ede- cektir. Ali Nihat Örge, Ömer Lütfü Akad Fenni İnşaat Şirketi A, Nihat Örge Ali Nihat Örge, Ömer Lütfü Akad Fenni İnşaat Şirketi Ömer Lütfü Akad Genel sayı 6188-Özel sayı 1-62 İşbu sekiz Haziran dokuz yüz otuz altı taribli sirküler altındaki imzaların şahıs ve hüviyetleri dairece maruf ve İzmir'de Büyük Kardiçalı ha- nında 59 numarada kâin olup İzmir ticaret sicillinin marasında ve tecim ve endis- türi odasının 3389 sicil numa- rasında mukayyet ve müseccel bulunan “ Ali Nihat Örge, Ömer Lütfü Akad Fenni î- şaat Şirketi , unvanlı kollektif şirketi âzaları Ali Nihat Örge ile Ömer Lütfü Akad'ın olup bizzat vaz olunmakla tasdik kılındı. Bin dokuz. yüz - otuz altı yılı Haziranın - sekizinci Pazartesi günü. T. C, İzmir İkinci Nateri Mehmet Emin resmi mührü ve E. Erener imzası Genel sayı 6189-Özel sayı 1-62 Bu sirküler suretinin dairede saklı 6188 Genel sayılı aslının tıpki olduğu tasdik - kalindı. Bin dokuz yüz otuz altı yılı Haziranın şekizinci Pazartesi günü, türlü unvanı nu- 8 Haziran 1936 İzmir İkinci Noteri Mehmet Emin vesmi mühürü ve E. Erener imzası DOKTOR , FAHRİ ISIK İ İzmirMemleket”Hastanesi Rontkeh Mütchassısı> < ve' Elektrik tedavileri.. Ud K Ü KA L CA T D Z AT tatbik ve Röntken'ile KEL tedavileri' yapilir < A DA LA A LUNLZ Demirkapıda İstanbul jandarmâ BO konak komutanlığından: Kapalı zarf usuliyle eksiltmesi 3/6/936 günü saat 15 de mü- vakkat ihalesi yapılmak üzere lerinde gazetelerle ilân edilen 19,22,28 mayıs ve 2/6/936 gün: Demirkapıda jandarma konak binasının ikmali inşaatına isteklilerin nafıa vekâletinden ehli- yet vesikası getiremediklerinden salı günü saat 15 de yapılmak üzere tılmıştır. Evvelki ilânda gösterilen plân, eksiltmesi 23/6/936 komisyon kararile uza- fenni şart kâğıtları ötürü vesair teferrüat maliyeye yatırılacak 150 kuruşluk makbuz kar- şılığında komisyondan verilecektir. Bu işe istekli olanların ihale gününden en az sekiz gün evvel nafıa vekâletine müracaatla ehliyet vesikası almaları ve ilk güvenme bedeli olarak 2170 liralık bâanka veya maliye sandık makbuzu getirmeleri ve 2490 sayılı kanunda yazılı genel hükümlere göre isteklilerin eksilt- me saatinden bir saat evveline kadar teklif mektuplariyle bü- tün vesaiki komisyona vermiş bulunmaları tekrar ilân olunur. | 9—13—16—20 (1545) Kınık şarbaylığından: Urayımıza elli lira ücretli bir muhasip mes'ul alınacaktır. Usul muhasibe vakıf en aşağı orta tahsilini ikmal etmiş olması fazla talipler arasında müsabaka imtihanı açılacak ve imti- handa ihrazı liyakat edenler 18/6/936 çarşamba günü saat caatları ilân olunur. tercih edileceğinden taliplerin 16 da Uray encümenine müra- 9—10—11 (1555) İzmir sulh hukuk mahke- mesinden: İzmir'de Göztepe'de Abdül- Cezel paşa sokağında 7 numa- ralı 5 odalı ve ayrıca mutbah | ve çamaşırhane ve ayrıca bir miktar bahçeyi havi hane ve Guümaovası iskele kurbunda kâin şarkan çay garben eşhası mütegayyibeden bağ şimalen molla oğlu Ahmed cenuben Hacı Veli tarlasından gelen yol ile mahdut 37 dö- nüm ve ittisalinde ayni bu- dutlarla mahdut iki dönüm bağ ve şarken Abdi oğlu ha- cı İsmail veresesi ve Ahmed oğlu veresesi tarlaları şimalen evvel çay cenuben demir yolu ve garben tarikiam ile mahdut 40 dönüm tarla ve - içindeki dam izalei şuyu suretile satı- lığa çıkarılmıştır. -Bunlardan eve 1800 lira ve 35 dönüm bağa 710 lira ve 2 dönüm bağa 40 lira tarlaya 190 lira tarla içindeki 70 lira kiymet takdir edilmiştir. Mez- kür &v ve bağlar tarlanın içindeki damın 10 — temmuz 936 cuma günü saat 14 te İz- mir sulh hukuk mahkemesi salonunda satışı yapılacaktır Bu artırmada tahmin olunan bedelin & 75 verildiği tak- dirde talibe kat'i ihalesi ya- pılacak aksi takdirde satış 15 gün daha uzatılacaktır. İkinci artırma 25 temmuz 1936 cu- martesi günü saat 11 de gene dairemizde arttırılacaktır. gayri menkul üzerinde hak talebinde Bulunanlar ellerindeki Tesmiğ vesaik ile birlikte 20 gün için: de dairemize müracaat etme- leri Tâzımdır. Aksi - takdirde haklarında tapu sicili malüm olmadıkça paylaşmadan hariç kalacaklardır. Şartname 20 haziran 936 tarihinden itiba:- ren herkesin görebilmesi için dama açıkta ve gayri menkullerin evsafı da şartnamede yazılıdır. Müzayedeye iştirak etmek | isteyenler tahmin olunan kıy- metin $07,5 nisbetinde Üakçesi veya milli bir. banka teminatı — vermeleri - lâzımdır. 4,2,5 dellâliye ve ferağ harç- ları alıcıya ve vergi ve sair kanuni müküllefiyetleri' de 'da- tıcıya aid olup ihale bedeli defaten ve peşinen ödenecek- tir. İhaleyi müteakip müşteri ihale bedelini tamamen ver mediği veya veremediği tak- dirde gayri menkul tekrar 15 gün arttırmaya — konulup tali- bine kat'i ihalesi yapılacak ve arada tahakkuk edecek ihale farkı hiçbir hükme hacet kal- maksızın vecibesini ifa etmi- yen müşteriden tahsil oluna” caktır. Daha fazla malümat almak istiyenler — dairemizin 936/1002 sayılı dosyasına mü” racaatları lüzumu ilân olunur. İzmir zabıta- sına teşekkür... 7/6/936 da Reşadiye semt- lerinde numarasını bilmediği- miz bir arabada bıraktığunızı zan ve tahmin ettiğimiz ve içinde birçok kıymetli evrakla 130 lira para bulunan eşime ait kadın portmenini müracar atımdan bütün — meçhüllüğe rağmen âzami bir çeyrek saat zarfında bulup elimize teslir eden Çorakkapı karakolu ko- miseri Hidayetle arkadaşlarına alenen teşekkür ederim. Muğla'lı Saraf Kadri Satılık motör 12 Beygir kuvvetinde (Dir zel) markalı az kullanılmış bir “motör — satılıktır. — Taliplerin idarehanemize ilân olunur. müracaatlari pey | z n aik e ai Bi