19 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

19 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

N9 v ça Şt ik- tu- raf vi aşra Bakkal ve Esnaflarının|| NazarıDikkatine İzmir şekerciler çarşısında 20 numaradaki imalâthancmi zmir Eski Bitpazarı Suluhan civarında 1 numaraya nakletti- ğimden sayın müşterilerimin siparişlerini yeni adresimte ver- melerini saygılarımla bildiririm. Güzel İzmir bisküvit fabrikası sahibi İstanbullu Askeri Mekteplere Talebe alı- nıyor: Ve İsmail Hakkı 936-937 Ders senesi için Kuleli, Maltepe ve Bursa askeri liselerile Kırık kaledeki askeri san'at lisesine ve Konya, Erzincan askeri ortamekteplerine talebe alınacaktır. Kabul şartları askeri lise ve ortamektepler talimatında yazılıdır. Bu talimat askeri mekteplerde ve askerlik şubelerinde görülebilir. İsteklilerin aşağıda yazılı hususları da göz önünde bulundurmaları lâzımdır. Bütün mekteplerde kaydı kabul 1/Temmuz/936 da başlar ve 10/Ağustos/936 da biter. Müsabaka imtihanı da 15 Ağustosla 21 Ağustos arasında yapılır. Mekteplerin bulundukları yerler haricindeki meevki- lerde oturan isteklilerin 10/Haziran/936 dan 31/Tem- muz/936 tarihine kadar bulundukları yerlerin askerlik şubelerine müracaat etmiş olmaları lâzımdır. Kabul şartlarını taşıyan istekliler evrakını tamamla! rıp askerlik asile mektebe gönderm ve mektepl, ölmadan hiçbir mektebe gitmemelidir. Müsabaka imtiharııma girmek için davet edilen istek- lilerin imtihan yapılacak yere kadar gitmek ve imti- hanı kazanmayınca geri dönmek için yapacakları mas- raflar tamamen istekliye aittir. Bunun için de gidiş ve dönüş masrafını beraber götürmesi lâzımdır. İstekli mektebe kabul edilmediği takdirde hiçbir hak iddia edemez ve bir sene terki tahsili olanlar da mektebe alınmazlar. n davet vaki Mektepler leyli ve meccanidir. Talebenin iaşesinden | başka giydirilmesi, teçhizatı ve kitapları mektebe aid olduğu gibi ayrıca her ay bir mikdar maaş ta verilir. | Askeri liseleri muvaffakıyetle bitirenlerden arzu edenler müsabaka imtihanına girerek kazandıkları takdirde mühendis ve fen memuru yetiştirilmek üzere Avrupaya tahsile gönderllir. 1625 İzmir Komutanlığı ilânları Mst. Mv. sat. al. komnisyonundan: İi — Kütahya'da yaptırılacak yapılar için Bayındırlık Ba- kanlığından fenn! ehliyet vesikaları alımmadığından bu yapı işleri yeniden kapalı zarfla konul- muştur. Bu inşaatın keşif bedeli 497514 Lira on beş kuruştur, İlk inin parası 23651 Liradır. İhalesi 30 Haziran 936 salı günü saat 15 tedir. İnşaata ait keşifname, proje idari ve fenni şariname ve sair evrak 25 Liraya Mst. Mv. V. satın alma ko- misyonundan alınır. Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun iki ve üçüncü maddelerinde yazılı belgelerle Bayındırlık Ba- kanlığından alınacak fenni ehliyetler için ihale günün- den sekiz gün evvel mezkür bakanlığa müracaat edi- lerek alınacak bejge ile birlikte idari şartnamede is- tenen ve behemehal - verilmesi mecburi olan — vesika- larile birlikte teklif ve teminat mektuplarını ihale sa- atinden en geç bir saaf evveline kadar M. M. Vekâ- Teti satın alma komisyonuna vermeleri. 1624 14 19 24 eksiltmeye 28 İzmir harici askeri satın alma ilânları Manisa askeri sat. al. komisyonundan: Miktarı Kilo 24000 118000 Kai Tahmin edilen Beher kilosunu mecmu tutarı tahmin edilen Münakasanın Cinsi Lira K. Kuruş S. şekli Sadeyağ — 19920 - 00 83 00 Kapalı zarf Un 15930 00 13 50 Kapalı zarf İhale tarihi Günü Saatı 26,Haziran,936 Cuma 14 26,Haziran,936 Cuma 16 Manisa'daki kıtaatı askeriyenin yukarıda cins ve mik- tarları yazılı iki kalem sadeyağ ve un ihtiyacı iki kıta şartname ile ayrı ayrı kapalı zarf usulü ile münaka- saya konmuştur. İhaleleri hizalarında yazılı gün ve saatlarda Manis'da askeri sat, al. komisyonunda yapılacaktır. Şartnameleri hergün Manisa'da askeri sat. al. komis- îunundn görülebilir. ; İstekliler ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair ve- sika göstermek mecburiyetindedirler. Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelrinde ve şartnamesinde yazılı vesi- kalarile teminatı muvakkate — ve teklif mektuplarını ihale saatinden enaz bir saat evvel komisyona vermiş bulunacaklardır. 9 14 19 24 21562 * Karakoç ılıcaları ç ılıcaları açıldı olduğu ferihisar kamyonları işlemektedir. Gide- Her - sene ASPİRİN. — 2 ve 20 komprimelik ambalajlarda İ Ambalaj ve komprimelerin de halisliğin timsali Ü n ©:) markasını arayınız. Milli Emlâk Dosya No. Kıymet Lira 100 Bayraklı kanarya sokağı 8 eski 6 taj numaralı 1500 tahtani bir oda taşlık tabansız bir odâ mutbak zemlini toprak tabansız ode. şeklinde bodram Bür, tovkanı b S BLA ai 442 Tepecik sürmeli ve-leyli sokağı 68 - 9 - 10 ve: 2000 70 - 72 eski 68 - 70 taj No. l fevkani altında ve koridor ile tahtani bir oda mutbak ve bir miktar avlu ve koridar ile dükkân. Yukarıda yazılı Yunanlı emvalinin mülkiyetleri münhasıran | gayri mübadil bonosu ile ödenmek üzere on gün müddetle kapalı zarf usulile artırmağa konulmuştur. İhalesi 29 haziran 936 pazar günü saat 17 dedir. Alıcıların Milli Emlâk müdü- riyetine müracaatları. 1691 EMfelillal INT Tabak hacı İsmail ağa vakfı mü- tevelliliğinden: Seneliği Vakfı Mevkü Nev'i — No, 100 — Tabak H. ismail — Tilkilik — Dükkân — 294 100 n 4 # N 296 100 5 * ğ ğ 298 100 t " * a 300 100 N » 4 ga 302 Yukarıda mevki ve cinsleri gösterilen vakıf yerlere artırma müddeti içinde istekli çıkmadığından artırma 22/6/936 pazar- tesi gününe kadar uzatılmıştır. İsteklilerin 6 gün saat 15 te İzmir'de Vakıflar direktörlüğünde toplanan komisyona müra- caatları ilân olunur, 1741 ğ | mir'de ginden: Yukarıda mevki ve cinsleri tesi gi ilân olunu icra Me. dan: Merküze'nin em- İzmir 1 in Sami ve lâk ve eytam bankasından ödünç aldığı paraya mukabil bankaya ipotek eylediği İz- Güzelyalı — Göztepe tramvay caddesinde Nuribey çıkmazında derdesti inşa ve tapu kaydına göre mezkür mevkide arazii milliyeden atik 756,765 cedit sekiz dönüm ve 190 arşın murabbamda yemini Trasso, arkası elyevm Şevki bey arsası, yeseri Nuri efendi hanesi, arkası Limyos veresesi arsası, cephesi - tarik ile mahdut arsa Nuri beyin ve ayni mahalde arazii milli- yeden atik 755-10, 190 arşn arken tarik, garben Limyes veresesi, şimalen Nuri arsası cenuben Hâzım ile mahdut ve takdiri kıymet - göre Nuribey çıkmazında 8 | ve 10 numaralı iki bap ve bir çatı altında ve bodrum üzerinde kapıdan girildikte bir salon, birisinin sağında diğe- | rinin solunda üçer oda, birer de sofaları, mutbak, kumpanya suları mevcul be beri 2200 liradan cem'an 4400 lira kıymetinde olan ve geçen seneki satışı 2280 Nu- maralı kanuna tevfikan geri bırakıldığı halde birinci sene taksili muayyen — vadesinde ödenmediğinden bu hüküm ortadan — kalkarak yeniden mülkiyeti açık artırma sure- tile ve 844 numaralı Em- lâk ve Eytam bankası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak şartile artırması 25/7/ 1936 Cumartesi günü saat 11 de icra dairemiz içinde yapıl- mak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun mer'iyete girdiği tarihten sonraya müsa- dif olması hasebile kıymetine bakılmıyarak en çok artıranın ihalesi yapılacaktır. Satış 844 numaralı Emlâk ve Eytam bankası kanunu hü- kümlerine göre yapılacağından ikinci artırma yoktur. Satış peşin para ile olup müşteri- den yalnız yüzde iki buçuk dellâliye masrafı alınır. rapboruna helâ ve üzerine İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri men- kul üzerindeki haklarını hu- susile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tari- hinden — itibaren gün içinde evrakı — müsbitelerile birlikte memuriyetimize bildir- meleri icabeder. Aksi halde hakları Tapu sicilince malüm — olmadıkça paylaşmadan hariç kalırlar. 14/7/1936 tarihinden itibaren şartname herkese açıktır. Ta- lip olanların yüzde yedibuçuk teminat akçesi veya milli bir banka — itibar mektubu ve 33/21315 dosya — numarasile 1 inci icra memurluğuna mü- racaatları ilân olunur, H. İş. No, 258 yirmi R A Sayfa 7 (li Liman reisi hafız Bilâl ve Ayşe Mükerrem h. vakfı mütevellili- Seneliği Vakfı Mevkii No. Nevi 180 Hafız Bilâl Göztepe tramvay c. 1048 Ev 180 Ayşe Mükerrem Güzelyalı şaban z. s. 5 Ev gösterilen vakıf yerlere artırma müddeti içinde istekli çıkmadığından artırma 22/6/936 pazar- e kadar uzalılmıştır. İsteklilerin o gün saat oönbeşte İzmir Evkaf direktörlüğünde toplanan komisyona müracaatları 1740 Kİ Fransızca ders Fransızcaya ve tedris usul- lerine iyice vakıf bir. mual- lim, arzu edenlere ehven şartlarla ders vermektedir. Bahçeli handa 4 numaralı yazıhaneye veya idarehanemize başvurmaları. İstiyenlerin İzmir 2 inçi icra Me. dan: Ethem ve Rasim'in emlâk ve eytam bankasından ödünç aldığı paraya mukabil banka- ya ipotek eyledikleri İzmir'de Fettah mahallesinin değirmen- dağı sokağında 85-87 kapu numaralı ve eski 73 numaralı 75,77-1 numaratajda kâin ve vaziyet zaptına göre değir- mendağı caddesinden 75-77 ve mahmut ağa sokağından 1 numaralı hanenin iki kapusu vardır. Ve dirsekte - tahtani bir dükkân mevcuttur. Cad- dedeki kapudan girilince mer- mer bir sofada caddeye ve arka sokağa nazır iki oda, merdiven yanında bodruma inilir bir mahal bir helâ ve kumpanya suyu iki merdiven arasında mutbak olarak müs- tamel bir oda katta üç oda ve caddeye nazır bir bal- kon ve altında bir dükkân vardır. 3000 lira kıymetinde olan maa müştemilât kârgir hanenin geçen seneki — satışı 2280 numaralı kanuna tevfi- kan geri bırakıldığı halde bi- rinci sene taksiti muayyen vadesinde ödenmediğinden bu hüküm ortadan kalkarak evin yeniden mülkiyeti açık artırma suretile ve 844 numaralı emlâk ve eytam bankası kanunu muci- bince bir defaya mahsus - ol- mak şartile artırması 25/7/36 Cumartesigünü saat 11 de icra dairemiz içinde yapıl- mak üzere 30 gün müd- detle satılığa konuldu. Bu ar- tırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 - numa- ralı kanunun meriyete girdiği tarihten sonraya müsadif ol- ması hasabile kıymetine ba- kılmıyarak — ençok - artıranın üzerine ihalesi yapılacaktır. Satış 844 numaralı emlâk ve eytam bankası kanunu hüküm- lerine göre yapılacağından ikin- ci artırma yoktur. Satış peşin paraile olup müşteriden yalnız üst yüzde ikibuçuk dellâliye mas- rafı almır. İpotek sahibi ala- caklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki hak- larını hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı — müsbitelerile birlikte memuriyetimize - bil- dirmeleri icabeder Aksi halde hakları tapu sicilince malüm olmadıkça paylaşmadan hariç kalırlar. 14/7/1936 tarihinden itibaren şartname herkese açık- tır. Talip olanların yüzde yedi- buçuk teminat akçası veya mil- Hi birbanka itibar mektubu ve 33/18704 dosya numarasile 2 inci icra memurluğuna mü- racaatları ilân olunur. H. İş. No. 189 K9 ü “E’:lr âki