21 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

21 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

eee P A NL A ( GA .D F CNT CNC TÇ NLT T Kora: — Ben Dük hazretlerinden, Pibulet'in bana yaptığı rica- nın is'afını istedim, Dük bu ricamı reddetmedi. Bu güzel kızı hizmetçi olarak kullana- cak değilim. Oda hizmetçiliği yapan kadın artık - ihtiyardır. Ona yardım edecektir. Dedi. Següre bu izahat ve mua- mele karşısında gittikçe yu- muşayor ve kızı için adeta parlak bir istikbal görüyordü. Kora sözüne devam ederek: — Kızınız için hiç bir en- dişede bulunmayınız! Benim ea loymetli bir. dast'gibi muamele görecektir. Dedi. Següre: — Fakat, Pibulet henüz çok gençtir, bundan dolayı korkuyorum ki... — Merak etmeyiniz kızınızı bizzat ben himaye ve muha- faza edeceğim. Bu hususta her türlü mesuliyeti kabul ediyorum! Çiftçi artık itiraz edecek hiçbir şey -görmiyordu. Bütün ınadı ve mukayemeti kırılmış idi. Veli nimetine ve kızını himayeyi bu kadar ciddiyetle vadeden kibar bir kadına karşı mukavemet nasıl mümkün ola- bilirdi! Següre'nin şimdiye kadar çatkın duran çehresinde geniş bir tebessüm belirdi. Lodovik elini tuttu, ve bu eli pazarlıkta uyuşan köylüler gibi çiftçinin elini sıktı; bu suretle Pibulet'in Dük ve kibar kadınlarla bir- likte Paris'e gitmesine karar verildi. — İkinci Kısım — öi Üç hafta geçmiş idi. Lüsi Dö Kola ve Yüzbaşı Buagemon bu müddet zarfında birbirlerini sık-sık görmüşlerdi. Genç yüzbaşının güzel Kora'ya karşı olan aşk ve ibtilâsı, bu müddet içinde mütemadiyen artmıştı. Bugün, - 1866 seneşi Mayi- sinin ikinci günü - Yüzbaşı Hanri dö Buagemon Lüsi dö Kora'yı harbiye dairesine da- vet etmiş idi. Lüsi ile bura- dan birlikte akşam yemeğini yiyecekler ve oradan da tiyat- ro'ya gideceklerdi. Emirber neferi, genç kadı- nın geldiğini haber verdiği zaman, Yüzbaşı hemen içeri alınmasını emretti. Yüzbaşının dairesi, açık bir kapı ile Mareşalın odasile irtibatlı idi. ANADOLU Günlük siyasal gazete Sahip ve başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi veşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İd.ı'nhınu:ıi: PU İzmir İkinci Beylı G isik. partlel, bineni içitde Telgraf: İzmir — ANADOLU | Telefon: 2776 -- Posta kutusu 405 Yabancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır Her yerde 5$ — kuruştur — Beçmiş nüshalar 25 kuruştur. | | 54 W Harbiye bakanı yerinde de- gildi; İmparator mareşalı Tu- iyyeri sarayına davet etmiş idi. Genç zabit, hiçbır kimse tara- fından görülmiyeceğine emin olarak Lüsi dö Kora'yı kucak- lamış ve dudaklarını dudak- larına yapıştırmıştı. Genç kadın, Hanri'ye: — Sizi burada görmek ile ne kadar bahtiyarım bilseniz! Dedi. Bir erkeği işi başında görmek seven kadınlar için en büyük bir zevktir. Yüzbaşı genç kadına teşek- kür etti, yanındaki koltuğa oturttu. Böylece bu akşamın zevk proğramını tespit ede- ceklerdi. Bu sırada bitişik daireden bir ayak sesi duyuldu ve moç- hul olmıyan bir ses: — Buagemon! Diye ses- lendi. Harbiye bakanı saraydan dönmüş idi. x Birden telâşa düşen genç zabit, metresine süküt İşareti yaparak hemen bakanın kapı- sına koştu ve: — Mareşalım? diye cevap verdi ve daireye girdi. Mareşal Rondon, önündeki dosyayı karıştırmağa devam ederek ve başını kaldırmadan: — İmparator ve Hariciye bakanı ile mühim bir müza- kereden- dönüyorum! Dedi. Avusturya ile Prusya arasın- daki vaziyet şeker renk oldu! İtalya'da hadiseleri dikkatle takip ediyor. Size bundan bir müddet evel İmparatora vere- ceğim raporun hazırlanmasını söylemiştim. Bu hususta lâzım olan vesaik elimdedir. Yarın sabah size vereceğim. Sizi hiç bir kimsenin rahatsız etmemesi için birinci kattaki mahrem odalardan birisinde çalışacak- sınız yarın çalışmağa başla- yınız ve bu hususta en büyük bir ketumiyet Tâzım geldiği- ni de unutmayınız!. —Sonu var— Şe e T SE ğ O ç Şmeling, Zenci . ye . Luiz'i Yendi. —Başı 1 inci sahifede— Luviz yere düşecek gibi bir hal almıştır. İkinci bir yumruk, zenci- yi yere sermiştir. Bundan sonraki ravndlarda boksör Luviz, mütema» diyen iplere tatunmak ve yere düş mekten başka birşey yapmamış ve 12 inci ravntta nakavt olmuştur. Bu ravnttın da zencinin, Şmeling'e vurduğu yumruklar tamamen tesir- siz kalmıştır. Şmeling, bu müsa- bakada yüksek bir teknik göster miştir. Şmeling, yakında dünya ağır siklet şampiyonu ile Berlin'de bir müsabaka yapacaktır. Berlin, 20 (A.A) — Hitler, Şmeling'e bir tebrik telgrah ve ka- rısına da bir çıçek demeti gönder- miştir. Propaganda nazırı M. Gö- bola te Şmeling'e bir telgraf çeke- rek çu süretle kendisini tebrik etmiştir : «Almanya namına çarpıştığınızı biliyorum. Sizin saferiniz Alman- ya'nın zaferidir. Almanya - sizinle müf tehirdir.> Mısır galip Istanbul, 20 (Hususi muha- birimizden) — Mısır Milli ta- kımı, Yunan Milli takımile yaptığı bir futbol müsabaka- sında bire karşı üç gol yapa- rak Yunan takımını mağlüp mareşal İ| etmiştir. Güneş Tu- Siyeiset 4 Aşk tulmasında Rusya'da tayyareler Edebi, Tarihi, macera romanılye balonlarla fotog- raflar çekildi. Moskova, 20 (Radyo)—İlim akademisi güneş tutulması es- nasında en mühim tarassut noktalarından yapılan tetkikat ve tarassudatın fevkalâde mü- him neticeler vermiş olduğu- nu tebliğ etmiştir. Güneş at- mosferi ilminde emsalsiz ve- sikalar — toplanmıştır. 4100 metre yükselen bir balondan bir saat 27 dakika süren güneş tutulması esnasında bin kadar resim çekilmiştir. Ka- barovskta hava kapalı oldu- ğundan 4900 metre yükseğe çıkan bir tayyareden de çok mühim ve kıymetli fotografi- ler çekilmiştir. Uzak şarkta rasadat yapan ilim enstitüsü, Ayniştayn'ın nazariyesini teyid edecek şekilde tetkikler yap- mış ve 14 kıymetli resim çek- tirmiştir. Moskova, 20 (A.A) — İlim Akademisinin küsufu tetkik komisyonu reisi profesör Ge- rassimoviski en mühim taras- sut noktalarında elde edilen neticelerin, mükemmel oldu- ğunu söylemiştir. Sovyet ve ecnebi âlimler, güneş Atmus- feri ilminde emsali olmiıyan vesikalar toplamışlardır. - Bil- hassa bu iş için hazırlanmış olan bir balon Krasnodar'da 4,100 metreye yükselmiş, bir saat 27 dakika süren uçuş esnasında küsufun bütün sefa- hatını tesbit eden 1000 resim almıştır. Lalearovsk'de hava fena ol- dnğundan bir tayyare 4,900 NADOLU, metreye çıkarak - resimler al- mıştır. Uzak şark'ta Külbise- va'daki devlet Astronomi mü- essesesi münhasıran Aynştay- nın nazafiyesini tevsik işi ile meşgul olmuş ve bütün prog- ramını muvaffakıyetle bitirmiş- tir. Enstitü 14 resim almıştır. M. Metaksas Yunan başbakanı Selânik'e gitti. Atina, 20 (A.A) — Başba- kan ve hariciye bakanı M. Metaksas bu sabah tayyare ile Selânik'e hareket etmiş ve orada Sedes tayyare karargâhı ile muhtejif askert garnizonları teftiş eylemiştir. Başbakan Kılkış'a gidecek olan Krala refakat eyliyecek ve Atina'ya salı günü döne- cektir. Amerika'da İşsizler için yen! tedbirler Vaşington, 20 (Radyo) Cu- mur reisi - Ruzvelt, üç milyon işsiz işçiyi meşgul edecek mü- him nafıa inşaatı için bir proje hazırlamıştır. Bunun içil 74 milyon dolar sarfetmek - selâ- hiyeti. parlamentoca kendisine verilmiştir. Faşistler de ayni dilekte! Paris, 20 (Radyo) — Cemi- yetlerin lâğvı kanununun ka- bulünden sonra, meb'uslardan Fernan Loran, Hanri Kerili ve Tetijer meclise birer takrir vermişlerdir. Bu - takrirlerde façist cemiyetlerin lâğvına mu- kabil halk cephesine mensub solcenah fırkalarının gençlik teşekküllerinin ve kulüplerinin de lâğvı hakkında bir kanun vücude getirilmesi istenilmiştir. MAT TELGRAF İngiliz hariciye nazırının beyanatı Ingiltere Filistin'de nasıl bir siyaset takip edecek? Yahudi'ler turfa et bulamadılar. İngiliz çarpıştılar. İngiltere, Arap ve Yahudi'lere karşı adilâne ve bitarafane hareket edecek. Arap komitesi toplandı. Londra 20 (AAJ — Avam ka- marasında müstemleke bakanı — B. Ormahy Core, Filistin'deki vaziyet hakkında izahat vererek demiştir ki: — Haklarında takibat yı 1328 Arap ve hristiyandan 1206 ©, yeniden 418, yahuhiden 328 i mahküm edilmiştir. G1 Arap lideri kamplarda bu- lundurulmakta, 122 si de polis me- zaretine âbi tutulmaktadır. 2 Ya- hudi ve 2 hıristiyan komünist tev. kif edilmiştir. 80 yahudi komünist de polis nezareti altında bulundu. rulmaktadır. Şimdi köylerin heyeti umumi- yesine kollektif oezalar tatbik olun- mağa başlanmıştır. Sükün ü geldikten sonra kral bir komisyon nasbedecek ve bu kamisyon isya- nn sebebleri hakkında tahkikatta bulunacaktır. Hükümet — Filistin'de — yaşıyan halkin her tabi a karşı âdil davranmak için bitaraf bir rapor almayı arzu etmektedir. İngiliz ile Arap'lar arasındaki ananevi dost. luğu — devam ettirmek — istiyoruz. Bunu Arap'ların büyük bir ekseri- yeti de aynca arzu etmektedir. Balfour beyannamesinde sara- haten bildirildiği üzere Yahudilere bir milli yurt verilirken Filistinde Yahudi olmıyan halkın bütün hak. ları aleyhinde hiçbir hareket yapıl- mayacaktır. Hükümttin gerek Ya hudilere, gerek Arap'lara karşı ayrı ayrı taahhütleri vardır. Fakat bu- gün yzlnız. Yahudi muhaceretini değil, fakat Arap muhaceretini ve diğer het nevi muhacereti sıkı bir konteole tâbi tutmak lâzımdır. Yal. mız hükümet bu mübhim mes'eleyi ancak komisyonun tahkikatı — ve tavsiyeleri esasına göre — hallede. vektir. Azap'ların — istekleri hakkında —a e ge— muhafasakâr bir meb'usun sualine cevap olarak B. Örmeby şü izahatı yermiştir : ' — Arap'lar Yahudi muhacere- tinin ve Yahudilere arazi satışları- mn tamamen durdürülmasını ve ayni zamanda bugünkü hükümetin seçilmiş bir assamble karşısında mes'ul bir milit hükümete inkılâ- bim istemektedirler, Bu tarzda is tekleri ise ben kubul edemem, Beyrut 20 (AAY — Arap'lar dün - Filistin'de olan kardeşlerine karşı bir sempati tezahürü olarak şehrin — kapılarım - birkaç - dakika için kapamışlardır. Eondra, 20 (AA) — Loid Corc Avum kamarasında - Filistin mes'e- lesi müzakere olunurken Yahudi- lerin zararına olarak Arap'lara her hangi bir müsaade - gösterilmesinin şiddetle aleyhinde bulunmuş - ve Filistin'e — Hindistan'dan — takviye kuvvetleri gönderilmesini istemiş, diğer hatipler de- Filimin'in İn, tere için hayati ehemmiyetini işa ret etmişlerdir. Kudüs, 20 (H.R.) — Gece- Teyin İngiliz askeri kuvvetle- rin'n — bulundukları — muhtelif yerlerdeki garnizonlara Arap ihtilâlcileri — tarafından — ateş açılmıştır. Asker mukabelede bulunmuştur. Nablüs civarında Haylander'de pusulardan İngi- liz askerleri üzerine şiddetle ateş açılmış, Hatta köyünde de ateşe maruz kalan İngiliz kuv- vetler mukabele ederek - ihti- lâlcilerden bir kişiyi öldür- müşlerdir. Kudüs, 20 (Radyo) — Arab âli komitesi toplanmış ve İn- giliz'lerin Filistin bükümetile askerleri Arap'larla birlikte Araplar aleyhine alı- nan tedbirleri tetkik etmiştir. Kudüs'te Yahudi'ler, Cu- martesi sabahı dini âdet veç- hile et almak istemişler, fakat turfa et bulamamışlardır. Arap'ların bütün taarruzları şimdi şimendifer hatlarile yol- lara karşı devam etmektedir. Hükümet Arab köylerine ağır nakdi cezalar koymuştur. Civarında bir taarruz. vukua gelen bir köy, en ağır . bir para cezaşına çarpılmaktadır. Yazu köyünde ceza mukabili olarak halkın kasaplık hayva- natı haczedilmiştir. Londra, 20 (Radyo) Avam kamarasında Hindis- tan-Mısır ve Filistin hâdise- leri hakkında — müstemlekât nazırı Mister Emeri'nin izahat verdiği sırada Loid Corç, Ha- beşistan ve Filistin hâdisele- rinin beraberliğine nazarı dik- kati celbetmiş ve Hindistan halkının İngiliz idaresi hak- kındaki mütalealarını araplara bildirmek üzere Filistin'e he- yetler göndermelerini Filistin- deki askeri kuvvetleri takviye için Hindistan'dan asker ge- tirilmesi teklifinde bulunmuştur. Mister Emeri, Filistin'in İngiliz'ler için hayati olan ehemmiyetini izah etmiş ve bütün hudutların — tamamen kapalı kalacağı bir zamanda Filistin'in, bir sığınak vazifesi göreceğini söylemiştir. Ingiltere'nin Kara;'ı ve Küçük Devletler. Bazı gazeteler, İngiliz kararının hayret uyandırdığını yazıyorlar. Paris 20 (Radyo) — Gaze- teler, zecri tedbirlerin kaldırl- ması kararını veren İngiltere hükümetinin bu kararından bahisle uzun yazılar yazıyorlar. İngiltere'nin, bu mes'elede soldan geri | etmesi bilhassa Milletler cemiyeti azası küçük devletlerde hay- retle karşılanmıştır. Siyasi mahfillerde küçük antant devetlerile küçük devletlerin Milletler cemiyetinin bu ay sonundaki içti- mamda zecri tedbirlerin ağırlaştırılmasını ve 16 ıncı madde- nin ağırlaştırılmasını istiyecekleri sırada İngilterenin bu hare- ketinin şaşılacak bir tesir bıraktığı söyleniyor. Bundan sonra mevzii anlaşmalar devam ececektir. Belçika'daki Grev İhtilâl şekli gösteriyor. Tevkifat çoğaldı, Amele faaliyettedir. Brüksel, 20 (Radyo) — Belçika'daki amele grevi anarşi ve ihtilâl arzeden bir vaziyet almıştır. Zabıta kuvvetleri pek çak tevkifat yapmıştır. Birçok yerlerde örfi idareye yakın tedbirler ittihaz olunmuştur. Flandrde amele grupları, silâhlı şekilde dolaşmaktadırlar. Verduje, Anvers, Namur ve Liyej'de otuzdan fazla yabancı ve şüpheli insan tutulmuştur, Grevci amele bir elektirik istih- sal merkezini berhava etmek teşebbüsünde bulunmuştur. Liyej, 20 ( AA şiddet istimaj etmek gibi ) — Ameleyi ayartmak ve ayni zamanda ) hareketler çoğalmaktadır. Elektirik | bayramını yapmışlardır. Kıpti santralı amelesini ayartmak için yapılan bir teşebbüsün önüne jandarmalar geçmişlerdir. Jandarmalar yedi kişiyi tevkif etmiş- lerdir. Fabrikaların önünde polis tarafından yapılan baskınlar esnasında otuz iki tahrikâtçı tevkif edilmiştir. Liyej'li değildir. Bunjarın otuzu Mareşal . Badoglio Milâno'da verdiği bir söylevde ne dedi? Milâno, 20 (Radyo) — Ma- reşal Badoglio, bugün buraya gelmiş ve tezahüratla kabul edilmiştir. Mareşal, ölmüş olan Faşistlerin mezarına çelenk koymuş ve sonra bir söylev vermiştir. Badoglio, bu spylevinde de- miştir ki: — *“Mütchassıslar, Habeşis- tan seferinin üç sene devam | edeceğini tahmin etmişlerdi. Halbuki bu harb, pekâz bir zamanda sona erdi. İtalya, her ihtimale karşı daima hazır bir vaziyette bulunmalıdır.,, Milâno valisi, Badolio'ya | bir şölen vermiştir. | Kendisi; ziyafetten sonra | (Pupolo Ditatya gazetesi ida- rehanesine gitmiştir. Adis-Ababa'da yortu Roma, 20 (Radyo) — Adis- Ababa'da dün kıpti hiristi- yanları Sen Arhanj (Azrail) hıristiyanları nazarında en bü- büyük yortu bu yortudur. Bu münacebetle çok büyük ruhani merasim yapılmış ve her taraf donatılmıştır. — eee A oi A Y e$ — —m — e— G < n e x —zryor A y