21 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

21 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

L 2 PAZAR 21 HAZİRAN 1936 TELEFON » TELGRAF « SK Dış işler bakanımız Pariste İKİNCİ YIL — NEVi ılık, Klişesilik 24318, 24319, 24310. TAN, İSTANBUL No, 421, URUŞ TARI SİYASAL GÜNDELİK GAZETE Boğazlar konferansı yarın toplanıyor Kışlık kömürünüzü almadınızsa Bugün son sahifemizdeki ilânı mutlaka okuyunuz.. Herkes Türkiyenin haklı dileklerini tasvip ediyor Dış işler bakanı T. Rüştü Aras Pariste Fransız dışişler bakanı Delbos ve Leon Blumla görüştü Paris, 20 (Tan) — Türkiye harici- yevekili ve Boğazlı konferansının Türk deleyasyonu başkanı Tevfik Rüştü Aras, bugün Başvekil Blum ve hariciye nazırı Delbos İle görüş - müştür. Öğleyin, hariciye - nazın Delbos, Dr. Rüştü Aras şerefine hariciye ne zaretinde bir ziyafet vermiştir. Ziya fette birçok siyasi rical ve kordiplo- matik mümessiller hazır bulunmuş- lardır. Pazartesi günü Montröde toplana cak olam Boğazlar konferansı, bazı mahafilde söylendiğine rağmen, si- yasi Hiçbir meseleye temas etmeyip, yalnız askeri mahiyette olan Boğaz- ların tahkimi meselesile meşgul ola- caktır. Salâhiyettar mahafilin temin et - tiğine göre, Akdeniz misakı mesele- si dahi bu konferansta mevzubahsol- mıyacaklır. Türk hükümetinin arzusu üzerine toplanacak olan Montrö konferansı, muahadeleri yeniden tetkik etmek bakımından Avrupada toplanacak ilk konferanstır. Filhakiks, Lozan muahedesine bağ Boğazlar Konferansının toplanacağı Montrö civarından bir manzara k olan Boğazlar mukavelesini değiş-| tirmek hususunda Türk hükümeti ta- rafından yapılmış olan teklif, gerek şekil gerekse ileri sürülen esbabı mucibe bakımından, mukaveleyi im- zalamış olan devletler üzerinde çok müsait bir tesir bırakmış, Türkiye tarafmdan yapılan birteklif bilâ is- tisna kabul edilmiştir. LArkası $ incide) Belçikada grevlere hasretti Zecri tedbirler hakkındaki karar tecil edildi Brüksel, 20 (A.A.) — Hükümet bütün dikkatini memleketin birçok yerlerinde ciddi bir şekil alan greve! hasretmiş olduğundan, zecri tedbir- ler meselesinin tetkikini, muvakka - ten tecil etmiştir. Ayni zamanda Sosyalist liderlerin- | en biri olan Hariciye Nazırı Speak, işçilerin dileklerini tetkik eden muh- telit komisyona başkanlık etmekte - öir. Endüstriyel ve ticari mahafli, zec- | .Uluslar Kurumu mahafilini fevkalâde müteessir etti Hİ tedbirlerin devam etmesine aleyh- tar bulunuyorlar. Kömür müstahsilleri umumi kon- seyince neşredilen bir tebliğde. zecri tedbirlerin kaldırılması hususunda bükümetin önayak olması istenmek- tedir. Sosyalist “Jurnal dö Pöpl, “Bdenle Baldvinin müşterek em - | niyet prensiplerinin terki demek 0- lan, nutuklarından sonra olduğu ka- dar, İngilterenin manevi nüfuz ve | tibarı hiçbir zama: Halbuki bu prensipler, anarşiye ve herkesin herkesle harbe tutuşmasma karşı yegâne bir mâni dir.,, alçalmamıştır. Kabul edilen yeni şartlar Londra, 20 (Tan) — Belçikadaki ki hareketi tavsamağa başlamış - öüiiğe iş sahipleri ve işçi mü - messillerinin İştirakile toplanmış o » lan muhtelit komite şu şartları ka bul etmiştir: 1 — İşçi gündeliklerine yüzde 5 zam, 2 — Ücretli tatil, Haftada 40 saat mesai usulü iş sa- hipleri tarafından kabul edilmemiş- tir. Grevin pek yakında biteceği zan- hediliyor. diyor | & beynelmilel | Arap grevi devam ediyor Hükümet dikkatini L. Corc Filistine yeniden asker sevkini istedi — Arapların) Olarak, şehrin kapılarını birkaç da- İ grevi devam ediyor. Şimdi de Yahu- | kika için kapamışlardır. Kudüs, 20 (A.A.) diler ekonomik istiklâllerini elde et- e ve araplardan müstağni kal - mağa çalışmaktadırlar, Grevden #a- rar görenlere, bu defa teşkil edilen yardım sandığından muavönet edi- lecektir. Beyrutta sempati tezahürü Beyrut, 20 (ALA.) — Araplar dün, Filistinde grev yapmakta olan kar- deşlerine karşı bir sempati tezahürü İ | Araplar İngiliz askerlerine saldırdı Kudüs, 20 (A.A.y — Geceleyin,n- giliz askeri küvvetlerine muhtelif | yerlerde taarruz edilmiştir. Nablus civarmda, Haylanderler, pusu kurmuş olan Araplar tarafin - dan tüfek ateşi ile karşılanmışlar, fakat hiçbirine bir şey olmamıştır. (Arkası 3 üncüde) Cenevre, 20 (A.A) — Milletler Cemiyeti ai Edenin “soldan etmesinden fevkalâde mütees- sir olmuşlardır. Bu mehafilden beyan olunduğuna | göre, bundan böyle diplomatik cidal, andlaşmanın tadili etrafımda temer- küz eylemektedir. Küçük Antant | devletleri ihtima! ki Milletler Cemi- yetine karşi sadıkane duygularını te- yit edecek ve 16 mci madde ile mji - jeyyet sulh tezinin kuvvetlendirilme- İ sini istiyeceklerdir. İngilterenin de, Milletler Cemiye- tinin nüfuzunu İadeye çalışması ve halbuki bazı Cenübi Amerika dev - | letlerinin de andlaşmanın mevzii uz- laşmalar esası Üzerine müstenit bir tarzda tamamile tadilini istemeleri muhtemeidir. Malya ve Uluslar Kurumu Roma, 20 (A.A) — Resmi maha- İ filden bildirildiğine göre, zecri ted- birler kaldırılmadığı için, İtalya, ge- İccek Cenevre toplantisma” iştirak etmek istememektedir. İngilterenin kararı, Hâlyann bu Eden'in soldan geri etmesi. husustaki hattı hareketini değiştir-| Italyaın Paris Elçisi Cerrati memiştir. Yarı resmi, fakat salâhiyet sahibi lArkas $ incide | ğüşçü müthiş İsa telgraf haberile bildiri İF TATÜRK 20 (A.A.) —Atatüirk, bugün öğleden sonra, kendileri İ Kiirek çekerek denizde sandalla | bir gezinti yapmıslar ve bunu mü teakip plâja cıkarak burada kum ve giineş banyosu almışlardır. Atatürk, akşama doğru yaya İ olarak plaj sahilinde bir müddet İ dolaşmışlar ve bu aralık Florya İ tesisatımm yeni plinma göre ya- pılmakta olan banyo binaları in- şaatmr teftiş buyurmuşlardır. Atatürk, Floryadaki deniz evin de spor hayatma başlamışlardır. ii Yunanistanda Kral Jorj dün Selöhiğe vâsıl oldu. me devam eden j dün öğleden sonru ahalinin fevkalâ- de töz 1 arasında <Sereze var- e Drama ci A Istanbul, Serez ri etmiş ve geceyi Kral, bü âkşam muştur. Selânik, baştanbaşa donan- mış, Kral heyecanla karşılanmıştır. İ Metaksas, dün sabah gelmiş ve kol- » sonra kuman nutukte orduları teftiş ettikten danlara iradettiği “— Yunanistanm gi si ayrılmamaktır. Fakat, Yunanlstan her ihtimale karşı her za bulunmak mecburiyetinded Şmeling galip Alman boksör zenciyi dövdü 90.000 seyirci önünde yapı- lan maçın tafsilâtı Zenci boksör Coe Luiz ve Şmeling Dün gece Amerikada Nevyork Yanki stadyomunda Amerikalı dö- zenci Coi Luiz'le Alman Şimeling arasnda yapılan maç umulmadık bir şekilde zenci İ boksörün mağlübiyeti ile bitti. Amerikadaki maçı dün sabaha kar şı burada radyo İ iyesi saniyesi ne takip ettik. Dünkü gazetelerde kı- en dünya gampiyonluğu riamzedini tayin eden ve 90,000 kizi önünde yapılan bu m him maçın her anımı üçüncü sayfa - mızda Amerikan radyosundan aldı- ğımız gibi aynen bulacaksınız. —...... BUGUN 6 ıncı sayfada: İş Kanunu 7 inci : Çocuk sulhten | Parti işleri ve Valiler Valiler Salıya Ankarada bir toplantıya çağrıldılar Toplantı Şükrü Kaya'nın Başkanlığında yapıla. | cak ve Parti işleri kendilerine izah edilecek Şükrü Kaya, Fırka teş Ankara, 20 (A.A) Valilerin yeni dertıhte etmiş olduğu parti iş « leri hakkında kendileri aydmlatıl - mak ve hasbihaller yapılmak üzere Ankara, İzmir. ve Edirnede dahiliye ve Cümhuriyet Halk Partisi sekreteri, Ş. Kayanm başkan - jantı yapılacak - 23 ha salı günü ilk toplantı Ankarada olacaktır. Ankaradaki top lantıya davet edilen valiler şunlar- dir: Bilecik valisi Ali Rıza Oksay, Bs kişehir valisi Talât Oncel, Kütahya , Zonguldak valisi stamonu valisi Tevfi irkan, Ankara valisi N Tandoğan, Sinop valisi Süreyya Yur dakul, Samsun valisi Fuat Toksal, Çorum valisi Ziya Tekeli, Amasya va lisi Ki gun, Kayseri valisi Nazmi Toke: de valisi Faik Üstün, Konya vali; mal Bardakı, Yozgat valisi B. Baran, | Seyhan valisi Tevfik Hadi Be Malatya valisi Etem Akmer, İçel va lisi Rükneti r, Gazisi; si Ali Riza Çevik, Ordu vat Sırtıkızıl, Gires Halk Partisi Genel Sekreteri Şükrü Kaya Fırkada çalışıyor t, Afyon valisi Durmuş Evrendilek, rşehir' valisi Mitat am, Sivas vali vekili 4 Refik Noyan, Ma- raş' valisi Ali Bayman, Çankırı vali- si Derviş Hi Muhittin Üstündağın bir -İfamimi Son karar mucibince p LArens Sine Davutpaşa hırsızlığı vak'alarının failleri dün adliyeye verildi Davutpaşa hırsızlarından: Abbas, hırsızların reisi İsmail Hakkı, kur- şan hırsızlarından Mustafa ve Şaban Davutpaşa civarında birçok evleri | soyan hırsız çtesinden Edirneli İs mail ile arkadaşı Acem Abbasın ya- kalandıklarını yazmıştık. Tahkikat. ni genişleten polis ikinci şube' direk- | hallesi törlüğü, bu . hırsızlıkla “alâkadar iki | Ii, iki batta; kişi daha yakalamıştır. Bunlar, kol- | kol iki bir ve erkek elbiseleri, Mahmudiye #ltnı, üç gümüş çatal santi ın lira, yenin evindeh bir ha sâat, kadm ve erkek Aksarayda Fatmanın e- takımları, iki manto, bilezik, ayakkabı ve sa » Şehremininde Hasanm evinden iki çift elmas küpe, bir kemer, altr İlira. Ksragümrükte Meryemin övin- den kazak, kostüm ve #aire çalmış - cü İbrahimdir. Tik himle Veyselin bu işte yataklık et - tikleri ve hırsızlık malları sakladık- ları gibi onları el altından sattikları | da tesbit edilmiştir. Adliyeye verilen | hırsızlar dün Sultanahmet sulh ce- İza mahkemesi kararile tevkif edi » | '27dır. Çal mişlerdir. Yapdan tahkikata © göre | dana çıkarılmıştır. Hırsızların başka bu hırsızlar Samatyada Evkaf me- | arkadaşları olup olmadığı araştırıl - murlarmdan Kâzım evinden kadın | maktadır. an eşyanm bir kısmı mey